ドバイ・モールが新基準を設定し、世界的な小売りを変貌させた輝かしい10年間を記念

Emaar Malls

ドバイ・モールが新基準を設定し、世界的な小売りを変貌させた輝かしい10年間を記念

AsiaNet 75921 (1943)

【ドバイ(アラブ首長国連邦)2018年10月24日PR Newswire=共同通信JBN】ドバイ・モール(Dubai Mall)は創業10年を迎え、11月4日から28日まで特別で華やかな祭典でこの節目を祝う。

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/774128/The_Dubai_Mall_Grand_Drive.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/774127/The_Dubai_Mall_Perfumery.jpg

Emaar Mallsの旗艦店であるドバイ・モールには、過去4年間毎年8000万人を超える客が訪れ、世界で最も訪問者の多いライフスタイルの目的地となった。過去10年間で、ドバイ・モールは、1万以上の雇用を生み出し、小売り、料飲、レジャー部門の成長を促進して国家に莫大な価値をもたらした。

報告書によると、都市からわずか4時間のフライトで来られる集客地域の25億人もの人々に好まれるリテールデスティネーションであるドバイ・モールは、ドバイの訪問者の97%を引き寄せるインバウンド観光の原動力となっている。

Emaar Mallsの役員でもあるエマール・プロパティーズ(Emaar Properties)のモハメド・アラバル会長は「ドバイ・モールは広範囲にわたって経済的影響を与えてきた。小売部門を変貌させるだけでなく、レジャー、エンターテインメント、ホスピタリティーにおいて新しいお薦めの場所を作り、モールはドバイを世界的ファッションの中心にする上での決定的な役割も果たした」と述べた。

Emaar Mallsのパトリック・ブスケ・シャバンヌ最高経営責任者(CEO)は「たった10年でドバイ・モールが成し遂げたほどコミュニティーに多大な貢献をしたモールは世界中のどこにもない。われわれの成功と立場を基にわれわれは引き続きドバイ・モールを次世代のためのPremium Global Retailという王冠の宝石として築いていくだろう」と付け加えた。

イベントやモール内のアクティビティーで10周年記念を祝う。

*10年間のエンターテインメント:シルク・ドゥ・ソレイユ創設者、ギー・ラリベルテ氏によって作られたエンターテインメント会社、Lune Rougeによる「Talisman」といううっとりするような光と音のショーが目玉となる。毎晩Star Atriumにて公演される。

*10年間のファッション:40以上のファッションブランドがアクティベーションを開催する。さらに、11月15日から24日まで、Vogue Arabiaとのパートナーシップを通して世界のファッション中心地にインスピレーションを受けた「Vogue Loves Fashion Avenue」を視聴できる。

*10年間のショッピング:買い物客はエマール・プロパティーズから高級マンションという究極の賞品を獲得することができる。3軒の住宅と毎日1万UAEディルハム相当のEmaar Gift Cardが当たるチャンスがある。

*10年間の贈り物:「Wishing Tower」はソーシャルメディアを通じてビジターに願い事をするよう勧める。モール内を歩き回るBirthday Squadが思い付きの親切な行為、無料の食事やその他の体験でビジターにサプライズを届ける。

▽問い合わせ先

Nivine William

ASDA'A BCW

+971-4-4507-600

nivine.william@bm.com

ソース:Emaar Malls

The Dubai Mall Marks a Glorious Decade of Setting New Standards and Transforming Global Retail

PR75921

DUBAI, UAE, October 24, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    The Dubai Mall is 10 years young and is marking the milestone with a

special extravaganza from November 4-28.

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/774128/The_Dubai_Mall_Grand_Drive.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/774127/The_Dubai_Mall_Perfumery.jpg

    Emaar Malls' flagship, The Dubai Mall has welcomed over 80 million annual

visitors for the past four years - making it the most visited lifestyle

destination in the world. Over the past decade, The Dubai Mall has brought

tremendous value for the nation, creating over 10,000 jobs and catalysing the

growth of the retail, F&B and leisure sectors.

    The preferred retail destination for 2.5 billion people in the catchment

area of just four hours flying distance from the city, The Dubai Mall is a

driver of inbound tourism, drawing 97% of Dubai's visitors according to reports.

    Mohamed Alabbar, Chairman of Emaar Properties and Board Member of Emaar

Malls, said: "The economic impact of The Dubai Mall has been wide-ranging.

Transforming not just the retail sector but also creating new referral points

in leisure, entertainment and hospitality, the mall has also played a defining

role in positioning Dubai as a global fashion capital."

    Patrick Bousquet-Chavanne, CEO of Emaar Malls, added: "No mall, anywhere in

the world, has contributed so much to a community, as The Dubai Mall has in

just ten years. We will continue to build on our success and position The Dubai

Mall as the jewel in the crown of Premium Global Retail for generations to

come."

    A showcase of events and in-mall activities will mark 10 Year Celebrations.

    - 10 Years of Entertainment: The highlight is a mesmerising sound and light

show, Talisman, by Lune Rouge, the entertainment company created by Guy

Laliberté, Founder of Cirque du Soleil. It will play nightly at Star Atrium.

    - 10 Years of Fashion: Over 40 fashion brands will hold activations. In

addition, from November 15-24, watch 'Vogue Loves Fashion Avenue', inspired by

the world's fashion capitals through a partnership with Vogue Arabia.

    - 10 Years of Shopping: Shoppers can win the ultimate prize, a luxury

apartment from Emaar Properties. There are three homes up for grabs and daily

prizes of AED 10,000 in Emaar Gift Cards.

    - 10 Years of Giving: The 'Wishing Tower' invites visitors to make a wish

via social media. A roaming Birthday Squad will surprise visitors with random

acts of kindness with paid-for meals and other experiences.

    For details:

    Nivine William

    ASDA'A BCW; +971-4-4507-600

    nivine.william@bm.com

SOURCE: Emaar Malls

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