ハーバライフ・ニュートリションの調査でヘルシーエイジングの秘訣が明らかに

Herbalife Nutrition Asia Pacific

ハーバライフ・ニュートリションの調査でヘルシーエイジングの秘訣が明らかに

AsiaNet 75734

アジア・パシフィックの消費者のヘルシーエイジングへの一歩を踏み出すウエルネスツアーも発表

【香港2018年10月25日PR Newswire】

「世界を、より健康に、ハッピーに」をミッションに掲げる、グローバルなニュートリション・カンパニー、ハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition)は、2018年10月16日、アジア・パシフィック ヘルシーエイジング調査(Asia Pacific Healthy Aging Survey)の結果を発表した。調査は2018年8月にオーストラリア、香港、インドネシア、日本、韓国、マレーシア、フィリピン、シンガポール、台湾、タイ、ベトナムの11カ国で40歳以上の5500人を対象に実施された。この調査はヘルシーエイジング、つまり健康的に年齢を重ねていくことの意味、そして、ヘルシーエイジングのためにライフスタイルを変えることの重要性、ヘルシーエイジングの主な動機付けと影響力に関するインサイトを明らかにする調査結果となった。

https://photos.prnasia.com/prnh/20181011/2265000-1

[Photo caption:ハーバライフ・ニュートリションの2018年アジア・パシフィックヘルシーエイジング調査の主な結果]

調査によると、アジア・パシフィック地域の消費者の過半数(66%)は、ヘルシーエイジングの意味を「年齢とともに身体的および精神的に活動的であること」と定義している。エイジングは避けられない過程であるが、回答者の大多数(92%)は、彼らが健康的に年齢を重ねるのに役立つような積極的な対策を講じることができると信じており、76%は健康的に年齢を重ねるために既に対策を講じ始めたと答えている。

しかし、アジア・パシフィック地域の消費者の少数のグループは、ヘルシーエイジングを早期に開始すべきだと考えており、半数を若干上回る(54%)人々は健康的に年齢を重ねるための対策を講じ始めるべき年齢が40歳から45歳の間であると考えている。

Asia Pacific Risk Center(アジア・パシフィック・リスクセンターhttps://www.mmc.com/content/dam/mmc-web/Files/APRC/APRC%20Ageing%20report%20FULL.pdf )によると、アジア・パシフィック地域では世界中で最も速く高齢化が進んでおり、現在から2030年の間に2億人超の人々が高齢層(65歳以上)に移行すると見込まれる。ハーバライフ・ニュートリションのスティーブン・コンチー上級副社長兼マネージングディレクター(アジア・パシフィック地域担当)は「急速に高齢化している人口がこの地域で前例のない社会的、経済的課題を抱えていることから、消費者は、栄養や身体活動の改善を通じ、ヘルシーエイジングに向けて積極的な取り組みを始める必要性を学ぶための教育を受けるべきだと思う。ハーバライフ・ニュートリションでは、トレーニングを受けたメンバーがターゲットとする栄養製品と組み合わせて、ヘルシーエイジングへの旅を早期に開始するための包括的でパーソナライズされたソリューションを消費者に提供していく」と語った。

▽「より良い栄養の選択」がヘルシーエイジングのための最も重要なライフスタイルの変化

「ヘルシーエイジングを可能にするための最も重要なライフスタイルの変革は何か」との質問に、回答者の81%は「より良い栄養を選択すること」と答え、「定期的な運動を増やすこと」(75%)や「メンタルを刺激する活動を増やすこと」(71%)を上回った。少数の回答者は「それらの重要なライフスタイルの習慣を実践に取り入れていると述べた。

「ヘルシーエイジングのためにどのライフスタイル変革が重要か」との質問に:

*81%は「より良い栄養を選択をすること」

*75%は「定期的な運動を増やすこと」

*71%は「メンタルを刺激する活動を増やすこと」

*53%は「定期的に健康診断に行く機会を増やすこと」

*47%は「ヘルシーエイジングをサポートするサプリメントを摂取すること」-と回答

「ヘルシーエイジングのためにどのライフスタイルの変革を既に実践しているか」との質問に:

*74%は「より良い栄養を選択をすること」

*73%は「定期的な運動を増やすこと」

*59%は「メンタルを刺激する活動を増やすこと」

*61%は「定期的に健康診断に行く機会を増やすこと」

*52%は「ヘルシーエイジングをサポートするサプリメントを摂取すること」-と回答

▽たんぱく質のヘルシーエイジングに占める役割は過小評価

調査によると、アジア・パシフィック地域の消費者が現在利用しているサプリメントの種類に関して、サプリメント消費の大半はマルチビタミン(75%)とカルシウム(53%)に集中している。しかし、ヘルシーエイジングのためのサプリメントの種類としてたんぱく質を消費しているのは10人中3人だけだった。たんぱく質はアクティブなライフスタイルと組み合わせて健康的に年齢を重ねるための筋肉の発達を助ける重要な栄養素であり、調査ではヘルシーエイジングを支えるたんぱく質の役割が過小評価されていることが示された。

ヘルシーエイジングのため、既にサプリメントを摂取しているアジア・パシフィックの消費者が現在消費しているサプリメントは、との質問に:

*75%はマルチビタミン

*53%はカルシウム

*43%はアンチオキシダント

*42%は魚油

*38%は繊維

*30%はプロテイン-と回答

▽より良い栄養の選択を促すための重要なモチベーターとインフルエンサー

調査により、アジア・パシフィックの消費者により良い栄養の選択を促す3つの重要なモチベーターも明らかになった。この3つは:

*「ヘルシーエイジングにおける良い栄養の選択の果たす役割をよく理解すること」(66%)

*「ヘルシーエイジングのために選択できる食料品・製品が簡単に手に入ること」(46%)

*「ヘルシーエイジングを実践している友人や家族がいる」(35%)-である

― ヘルシーエイジングでは家族が最も影響力を発揮する。

「ヘルシーエイジングに関するインフルエンサーは誰か」との質問に:

*69%は家族

*47%は友人

*45%は医師-と回答

家族や友人は、アジア・パシフィックの消費者がヘルシーエイジングに関するヒントを入手する主なチャンネルであり、入手先が家族・友人は51%で、オンラインメディア(49%)、テレビ(43%)を上回った。

▽ハーバライフ・アジア・パシフィック・ウエルネスツアー

ハーバライフはアジア・パシフィック地域で、一連の医療シンポジウムや栄養に関するトークを内容とする10回目のアジア・パシフィック ウエルネスツアーを9月から10月にかけて香港、インドネシア、マカオ、マレーシア、フィリピン、シンガポール、台湾、タイの各都市で開催する予定である。ツアーではハーバライフのフィットネス専門家とハーバライフ・ニュートリション・アドバイザリーボード(NAB)のメンバーがホスト役を務め、 彼らの様々な健康関連のトピックに関する専門知識を共有し、ヘルシーエイジングに向けた積極的な取り組みの重要性を教育することになる。

▽ハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition)について

ハーバライフ・ニュートリションは、「世界を、より健康に、ハッピーにする」ことをミッションとした世界的なニュートリション・カンパニーである。当社は、1980年以来「素晴らしい製品とそのプログラムを通して人々の生活を向上させる」という栄養に関わる使命に取り組んできた。栄養不足や肥満、高齢化に伴う医療費負担の増加、あらゆる年齢層での起業家の増加など、われわれは世界を取り巻く問題に対するソリューションをハーバライフ・ニュートリションの個々のメンバーと共に提供している。科学に基づく自社製造の高品質な製品やハーバライフ・ニュートリションのメンバーによるコーチングを提供し、ヘルシーでアクティブなライフスタイルが根付くコミュニティー作りを今後もサポートする。

ハーバライフ・ニュートリションの提供するソリューション別の栄養補助食品、ウエイト・マネージメント、エナジー&フィットネス、パーソナル・ケア製品は、90カ国以上に広がるメンバーのネットワークを通じて販売されている。

ハーバライフ・ニュートリションは企業としての社会的責任を果たす取り組みの一環として、ハーバライフ・ファミリー・ファンデーション(HFF)と同ファンデーションのカーサ・ハーバライフ・プログラムをサポートし、世界各国で子供たちにバランスの良い栄養を提供する活動を行っている。また、クリスティアーノ・ロナウド選手やロサンゼルス・ギャラクシー、多数のオリンピック代表チームなど、世界を舞台に活躍する190を超えるアスリート、チーム、イベントを支援している。

ハーバライフ・ニュートリションは世界各地で従業員約8300人以上を擁し、ニューヨーク証券取引所に上場しており(NYSE: HLF)、2017年の純売上高は約44億米ドルだった。詳細は、Herbalife.com またはIAmHerbalife.com を参照。

財務関連、最新情報が掲示される投資家向け、IRのウェブサイトはこちらから。ir.herbalife.com も

▽問い合わせ先

Herbalife Nutrition Asia Pacific

Daliea Mohamad-Liauw

VP, Corporate Communications, Asia Pacific

DID: +852-3589-2643

Email: dalieal@herbalife.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Herbalife Nutrition Survey Reveals Secrets to Healthy Aging, Announces Wellness Tour to Kickstart APAC Consumers' Healthy Aging Journey

PR75734

HONG KONG, Oct. 16, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

As a company whose purpose is to make the world healthier and happier, premier

global nutrition company, Herbalife Nutrition, today released findings from its

2018 Asia Pacific Healthy Aging Survey. Conducted in August 2018 with 5,500

respondents aged 40 and above in 11 markets including Australia, Hong Kong,

Indonesia, Japan, Korea, Malaysia, Philippines, Singapore, Taiwan, Thailand and

Vietnam, the survey uncovered insights into the meaning of healthy aging, the

importance of lifestyle changes for healthy aging, as well as key motivators

and influencers for healthy aging.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181011/2265000-1

(Herbalife Nutrition 2018 APAC Healthy Aging Survey Key Findings)

The survey revealed that the majority (66 percent) of Asia Pacific consumers

define the meaning of healthy aging as "being physically and mentally active as

I age". While aging is an inevitable process, a larger majority (92 percent) of

respondents believe that active steps can be taken to help them age healthily -

in fact, 76 percent of them have already started taking steps towards healthy

aging.

However, a much smaller group of Asia Pacific consumers believe that one should

start healthy aging early, with only slightly more than half (54 percent)

agreeing that the right age to start taking steps towards healthy aging is

between 40 to 45.

According to the Asia Pacific Risk Center (

https://www.mmc.com/content/dam/mmc-web/Files/APRC/APRC%20Ageing%20report%20FULL.pdf),

Asia Pacific is the fastest aging region of the world with over 200 million

people expected to move into the ranks of the elderly (aged 65 years and above)

between now and 2030. "With rapidly aging populations posing unprecedented

social and economic challenges in the region, we believe that consumers should

be educated on the need to start taking active steps towards healthy aging

through improving nutrition and physical activity," said Stephen Conchie,

Senior Vice President and Managing Director, Asia Pacific, Herbalife Nutrition.

"At Herbalife Nutrition, our trained members, combined with our targeted

nutrition products, provide consumers with a comprehensive and personalized

solution to kickstart their healthy aging journey early."

"Making Better Nutrition Choices" the Most Important Lifestyle Change for

Healthy Aging

When asked about the most important lifestyle change to enable healthy aging,

81 percent of respondents chose "making better nutrition choices", ahead of

"engaging in more regular physical activity" (75 percent) and "engaging in more

mentally-stimulating activity" (71 percent). However, a smaller proportion of

respondents have taken steps to put these important lifestyle habits into

practice, as shown in the table below:

Percentage of Consumers Who Consider the Lifestyle Change Important for Healthy

Aging

Make better nutrition choices                  81 percent

Engage in more regular physical activity       75 percent

Engage in more mentally-stimulating activity   71 percent

Go for more regular health check-ups           53 percent

Take supplements that support healthy aging    47 percent

Percentage of Consumers Who Have Already Made the Lifestyle Change for Healthy

Aging

Make better nutrition choices                  74 percent

Engage in more regular physical activity       73 percent

Engage in more mentally-stimulating activity   59 percent

Go for more regular health check-ups           61 percent

Take supplements that support healthy aging    52 percent

Protein Undervalued for its Role in Supporting Healthy Aging

In terms of the type of supplements that Asia Pacific consumers are currently

taking, the survey revealed that the majority of their supplement consumption

centered around multivitamins (75 percent) and calcium (53 percent). However,

only three in 10 are consuming protein as part of their supplement mix for

healthy aging. With protein being a key nutrient that supports the development

of muscles for healthy aging when combined with an active lifestyle, findings

indicate the role of protein in supporting healthy aging is undervalued.

Current Supplement Consumption Among Asia Pacific Consumers Who Are Already

Taking Supplements for Healthy Aging

Multivitamins   75 percent

Calcium         53 percent

Antioxidants    43 percent

Fish Oil        42 percent

Fiber           38 percent

Protein         30 percent

Key Motivators and Influencers to Encourage Better Nutrition Choices

The survey also uncovered three key motivators to encourage Asia Pacific

consumers to make better nutrition choices for healthy aging. These include:

- Having a better understanding of the role of good nutrition in healthy aging

(66 percent);

- Ease of access to healthy aging food options and products (46 percent); and

- Availability of friends and family who are on the same healthy aging journey

(35 percent).

Family wields the most influence when it comes to healthy aging:

Percentage of Consumers Who Consider the Following Influencers to Have a

Positive Influence on Them for Healthy Aging

Family members   69 percent

Friends          47 percent

Doctors          45 percent

Family and friends also emerged as the main channel for Asia Pacific consumers

to obtain healthy aging tips, with 51 percent turning to their family and

friends, ahead of online media (49 percent) and TV (43 percent).

Herbalife Nutrition Asia Pacific Wellness Tour

Herbalife Nutrition will be bringing its tenth Asia Pacific Wellness Tour to

the region, featuring a series of medical symposia and nutrition talks held

from September to October in cities across Hong Kong, Indonesia, Macau,

Malaysia, Philippines, Singapore, Taiwan and Thailand. The Tour will play host

to Herbalife Nutrition experts and Herbalife Nutrition Advisory Board (NAB)

members, who will be sharing their expertise on a variety of health-related

topics, and educating the public on the importance of taking active steps

towards healthy aging.

About Herbalife Nutrition

Herbalife Nutrition is a global nutrition company whose purpose is to make the

world healthier and happier. The Company has been on a mission for nutrition -

changing people's lives with great nutrition products and programs - since

1980. Together with our Herbalife Nutrition independent members, we are

committed to providing solutions to the worldwide problems of poor nutrition

and obesity, an aging population, skyrocketing public healthcare costs and a

rise in entrepreneurs of all ages. Herbalife Nutrition offers high-quality,

science-backed products, most of which are produced in Company-operated

facilities, one-on-one coaching with an Herbalife Nutrition independent member,

and a supportive community approach that inspires customers to embrace a

healthier, more active lifestyle.

Herbalife Nutrition's targeted nutrition, weight-management, energy and fitness

and personal care products are available exclusively to and through its

independent members in more than 90 countries.

Through its corporate social responsibility efforts, Herbalife Nutrition

supports the Herbalife Nutrition Foundation (HNF) and its Casa Herbalife

programs to help bring good nutrition to children in need. Herbalife Nutrition

is also proud to sponsor more than 190 world-class athletes, teams and events

around the globe, including Cristiano Ronaldo, the LA Galaxy, and numerous

Olympic teams.

Herbalife Nutrition has approximately 8,300 employees worldwide, and its shares

are traded on the New York Stock Exchange (NYSE: HLF) with net sales of

approximately US$4.4 billion in 2017. To learn more, visit Herbalife.com or

IAmHerbalife.com.

Herbalife Nutrition also encourages investors to visit its investor relations

website at ir.herbalife.com as financial and other information is updated and

new information is posted.

For more information, please contact:

Herbalife Nutrition Asia Pacific

Daliea Mohamad-Liauw

VP, Corporate Communications, Asia Pacific

DID: +852-3589-2643

Email: dalieal@herbalife.com

SOURCE  Herbalife Nutrition Asia Pacific

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