未来を制するのは誠実な製品

The Consumer Goods Forum and Futerra

未来を制するのは誠実な製品

AsiaNet 75978 (1980)

【リスボン(ポルトガル)2018年10月26日PR Newswire=共同通信JBN】

*Futerraとザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムが26日、The Honest Product Guideを立ち上げ、社会、健康、環境、安全問題の製品透明性に対する新たな見返りを公表

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(The Consumer Goods Forum、CGF)と世界的な変革エージェンシーのFuterraは26日、専門家と消費者が合意するブレイクスルー、透明性の最重要局面である製品自体の誠実性を探求するThe Honest Product Guide(誠実製品ガイド)を立ち上げた。

(Logo:http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg

最新の国際市場調査に基づくThe Honest Product Guideによると、世界の消費者は、彼らが購入する製品の社会、健康、環境、安全の認証について、それが製造された企業(30%)に比べて、もっと高い透明性を求めている(70%)。また、世界中の消費者は、ブランドの社会、健康、環境、安全影響に関する情報を1カ所、製品ラベル(36%)に求めることが多いと回答した。

透明性はビジネス界注目の話題である。ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムとCharted Institute of Marketing(英国公認マーケティング協会)双方の会員は、消費者が5年前に比べて社会、健康、環境、安全問題の透明性により多く関心を持つようになった点(90%)、また、これらの問題の透明性に関して消費者の関心が将来高まる点(95%)で一致した。

ガイドはまた、消費者の信頼性が低い時代に透明性がどのように変化しているか、革新ブランドが人間の誠実性哲学を再現し、新しい抜本的な方法で透明性を高めているかについても調査した。

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムのSustainable Retail Summit(持続可能リテールサミット)でThe Honest Product Guideを発表したFuterraのソリティア・タウンセンド共同創業者は「過去数十年、われわれは信頼の大きなシフトを目にしてきた。企業やブランドから離れ、家族や友人、オンライン仲間に向かうシフトである。新しい革新ブランドはこのことを理解して、誠実な製品をビジネスの中核に据えている。誠実さは透明性の人間的な形態であり、より困難だが見返りははるかに大きい。それは全て消費者が手にする製品に行き着く。それが知りたいことである」と語った。

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムのマネジングディレクター、ピーター・フリードマン氏は「あらゆるリテーラー、ブランドメーカーは今日、消費者の信頼を構築し、持続可能な成長をサポートするために、透明性が不可欠であることを承知している。しかし、変革した消費者の期待、ソーシャルメディア、その他新テクノロジーの世界で、われわれは透明性が何を意味し、買い物客にどう提供するか、全面的に再学習しなければならない。The Honest Product Guideは現在、まさに業界成長の大半を握っているブランドの実践から引き出された業界待望の枠組みを提供する」と語った。

Charted Institute of Marketingのクリス・デリー最高経営責任者(CEO)は「歴史的に、一部マーケターは収益だけに集中してきた。しかし、今や指示役は消費者にシフトし、彼らはこれまでにないほど簡単にサプライヤーを取り換えることができる。透明性の環境は指示役をさらに消費者の手に移している。The Honest Product Guideは、消費者が証拠と一貫性ある結果を求めていることを示した。これは単一のマーケティングキャンペーンではできない。要するに、長期的な信頼とロイヤルティーを獲得することである」と語った。

調査はまた、今日の消費財企業は製品レベルの透明性が重要であることを理解しているものの、現在の取り組みの成功を過大評価していることを示した。調査対象の企業専門家(消費財企業70社以上の代表)の73%は、消費者が(ブランドや企業レベルの透明性とは対照的に)購入製品の社会、健康、環境、安全上の影響に最も関心を抱いてるとみているが、86%は現在提供している製品の透明性レベルについて、消費者が「とても満足」、あるいは「かなり満足」しているとみている。これに対して、製品が適切な情報量を提供しているとする消費者は41%にすぎない。

The Honest Product Guideは調査パートナーCharted Institute of Marketingの支援を得て、ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムとFuterraが共同でまとめた。その結果は、企業と企業が仕える消費者間の信頼性の危機解決を目指すビジネスリーダー、ブランド所有者、マーケター、専門家、変革者向けに考案されたガイドである。

The Honest Product Guideは以下の内容を盛り込んでいる。

*今日の消費者が社会、健康、環境、安全認証についてやりとりするため製品に期待するもの、それが見つかると期待する場所の新しい知見

*先鋭的な透明性リーダーが製品の透明性を活用して信頼性を構築する方法を紹介するケーススタディーと実例

*Honest Product Test(誠実製品テスト)などの実用ツール、「製品は消費者が決定に際して役立つ本当の質問に答えているか、あるいは、それは企業が彼らに言いたいことを与えるだけのものか」のような “人間レベル”コミュニケーションのチェックリスト

リポートは以下からダウンロードできる。

bit.ly/thehonestproduct [http://bit.ly/thehonestproduct ]

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムとFuterraはCharted Institute of Marketingの協力を得て、26カ国、70社以上の企業専門家130人のオンライン調査と7カ国、3621人などの市場調査を実施した。

▽ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムについて

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(The Consumer Goods Forum、CGF)は、世界中の消費財業界に役立つ実践や基準の世界規模の採用を奨励するため、加盟企業によって運営されるパリティベースの世界的な業界ネットワークである。70カ国、約400の小売業者、メーカー、サービスプロバイダー、およびその他の利害関係者の最高経営責任者(CEO)や上級管理職が参加し、地域、規模、製品分野や形態で業界の多様性を反映している。加盟企業全体では、売上高が総額3.5兆ユーロ、直接雇用の従業員が約1000万人、バリューチェーンでさらに9000万人の就業者がいると推定されている。CGFは、メーカーと小売業者の50人超のCEOから成る取締役会により運営されている。詳細はhttp://www.theconsumergoodsforum.com を参照。

▽Futerraについて

Futerraはニューヨーク、ロンドン、ストックホルム、メキシコ市にオフィスを展開する世界的な変革エージェンシーである。2001年に創設されたFuterraは、持続可能戦略のロジック、創造的アイデアのマジックに関して、世界の最大手ブランド、革新起業家、各国政府に協力している。Futerraは、より良い世界を構築するため、われわれはまずそれを想像しなければならないと考えている。女性が過半数を所有するBCorp認証企業である。

http://www.wearefuterra.com

▽Charted Institute of Marketingについて

Charted Institute of Marketing(CIM、英国公認マーケティング協会)は世界をリードするマーケティング機関で、世界に2万8000の会員を擁し、このうち3000以上が公認マーケターである。CIMの使命は、専門家、企業、社会のために、輸出、データ、スキルを中心にマーケティング上の優位性を創出することである。長期的な組織の業績を促進するうえで、マーケティングが極めて重要と考えている。

CIMは100年以上にわたり、マーケター、チーム、リーダー、職業全体を支援、代表、開発してきた。世界の36カ国に130のCIM 研究センター、132カ国にテストセンターを配置している。CIMに関する詳しい情報はhttp://www.cim.co.uk を参照。

ソース:The Consumer Goods Forum and Futerra

The Future Belongs to Honest Products

PR75978

LISBON, Portugal, October 26, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Futerra and The Consumer Goods Forum today launch The Honest Product

Guide, revealing  new rewards for product transparency on social, health,

environmental and safety issues

    Today, The Consumer Goods Forum and the global change agency Futerra launch

The Honest Product Guide, exploring breakthroughs in what experts and consumers

agree is the most important aspect of transparency: the honesty of products

themselves.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg

)

    Grounded in new global market research, The Honest Product Guide reveals

that global consumers are hungry for more transparency about the social,

health, environment, and safety credentials of the products they buy (70%),

rather than the companies that made them (30%). Consumers across the world say

they are most likely to look for information about the social, health,

environmental and safety impact of brands in one place: on product labels (36%).

    Transparency is a hot topic for business. Members of both The Consumer

Goods Forum and the Chartered Institute of Marketing agreed that consumers are

more interested in transparency on social, health, environmental and safety

issues than they were five years ago (90%); and that consumer interest in

transparency about these issues will increase in the future (95%).

    The guide also explores how transparency is changing in the era of low

consumer trust, and that breakthrough brands are being transparent in radically

new ways, replicating the psychology of human honesty.

    Launching The Honest Product Guide at The Consumer Goods Forum's

Sustainable Retail Summit, Solitaire Townsend, Co-founder of Futerra, said:

"Over the past decades, we've seen a significant shift in trust: away from

institutions and brands, and towards family, friends and tribes online. The new

breakthrough brands understand this and have made product honesty core to their

business. Honesty is the human form of transparency - it's harder, but the

rewards are far greater. And it all comes down to the product in your

consumer's hand; that's what she wants to know about."

    Peter Freedman, Managing Director of The Consumer Goods Forum, said: "Every

retailer and branded manufacturer today knows that transparency is essential to

build the trust of their consumers and support sustainable growth. But in a

world of transformed consumer expectations, social media and other new

technologies, we are all having to completely re-learn what transparency means

and how to deliver it to shoppers. The Honest Product Guide provides the

industry with a much-needed framework, drawn from the practices of the very

brands that are now capturing much of the growth in the industry."

    Chris Daly, CEO of the Chartered Institute of Marketing, said:

"Historically, some marketers have focused solely on profit. But control has

now shifted to consumers, who can swap suppliers more easily than ever. The

landscape of transparency is moving control further into consumers' hands. The

Honest Product Guide has shown that consumers want evidence and consistent

results. You don't do this for a single marketing campaign - it's all about

gaining trust and loyalty over the long term."

    The study also revealed that while today's consumer goods companies

understand the importance of product-level transparency, they overestimate the

success of their current efforts. While 73% of the corporate experts surveyed

(representing over 70 consumer goods companies) agree that consumers are most

interested in the social, health, environmental and safety impact of the

product they are buying (as opposed to brand or corporate-level transparency),

86% believe consumers are 'very satisfied' or 'quite satisfied' with the level

of product transparency they currently share - compared to just 41% of

consumers who agree that products provide the right amount of information.

    The Honest Product Guide was authored by The Consumer Goods Forum and

Futerra, with the support of the Chartered Institute of Marketing as a survey

partner. The result is a guide designed for business leaders, brand owners,

marketers, experts and changemakers seeking to solve the crisis of trust

between companies and the consumers they serve.

    The Honest Product Guide includes:

    - New insights on what today's consumers expect their products to

communicate about their social, health, environment, and safety credentials,

and where they expect to see them.

    - Case studies and examples showcasing how leaders in radical transparency

are leveraging product transparency to build trust.

    - Practical tools including the Honest Product Test, a checklist for

'human-level' communications such as: 'Does the product answer real consumer

questions to help them make decisions or is what's shared just what the company

wants to tell?'.

    The report can be downloaded at: bit.ly/thehonestproduct

[http://bit.ly/thehonestproduct ]

    The Consumer Goods Forum and Futerra, with the support of the Chartered

Institute of Marketing commissioned an online survey of 130 corporate experts

from over 70 companies in 26 countries, and market research including 3,621

people in seven countries.

    About The Consumer Goods Forum

    The Consumer Goods Forum ("CGF") is a global, parity-based industry network

that is driven by its members to encourage the global adoption of practices and

standards that serves the consumer goods industry worldwide. It brings together

the CEOs and senior management of some 400 retailers, manufacturers, service

providers, and other stakeholders across 70 countries, and it reflects the

diversity of the industry in geography, size, product category and format. Its

member companies have combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ

nearly 10 million people, with a further 90 million related jobs estimated

along the value chain. It is governed by its Board of Directors, which

comprises more than 50 manufacturer and retailer CEOs. For more information,

please visit: http://www.theconsumergoodsforum.com.

    About Futerra

    Futerra is a global change agency with offices in New York, London,

Stockholm and Mexico City. Established in 2001, Futerra works with the world's

largest brands, breakthrough entrepreneurs and national governments on the

logic of sustainability strategy and magic of creative ideas. Futerra believes

that, in order to build a better world, we must first imagine one. The company

is majority female owned and a certified BCorp.

    http://www.wearefuterra.com

    About the Charted Institute of Marketing

    The Chartered Institute of Marketing (CIM) is the world's leading marketing

body, with over 28,000 members worldwide, of which there are over 3,000

Chartered Marketers. CIM's mission is create marketing advantage for the

benefit of professionals, business and society with a focus on export, data and

skills. It believes marketing is the critical factor in driving long term

organisational performance.

    For more than 100 years, CIM has supported, represented and developed

marketers, teams,  leaders and the profession as a whole. There are 130 CIM

study centres in 36 countries and exam centres in 132 countries worldwide. In

the last year, over 7,500 people registered at over 230 UK CIM events. Find out

more about CIM by visiting http://www.cim.co.uk.

SOURCE: The Consumer Goods Forum and Futerra

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