消費財業界がプラスチック廃棄物に関する決議を提案
消費財業界がプラスチック廃棄物に関する決議を提案
AsiaNet 75994
パリ(フランス)、2018年10月29日/PRニュースワイヤー/ --
コンシューマー・グッズ・フォーラム(Consumer Goods Forum)の理事会は、業界がプラスチック廃棄物削減に協力する必要があることを認める声明を発表。どんなプラスチックも廃棄物にしないというエレン・マッカーサー財団(Ellen MacArthur Foundation)のサーキュラー・エコノミー(Circular Economy:循環型経済)に関する新プラスチック経済グローバル・コミットメント(New Plastics Economy Global Commitment)構想を支持
(ロゴ: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg )
コンシューマー・グッズ・フォーラム(CGF)理事会(https://www.theconsumergoodsforum.com/who-we-are/our-board-of-directors/ )は本日、陸上および海のプラスチック廃棄物をなくす上で指導的役割を果たし、エレン・マッカーサー財団の新プラスチック経済(https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/activities/new-plastics-economy )構想を支持するよう消費財業界に呼び掛ける声明を発表しました。声明は、今週インドネシアのバリで開催され、ダノン(Danone)の会長兼CEOでCGF理事でもあるエマニュエル・ファベールがプラスチック廃棄物(https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/environmental-sustainability/key-projects/plastic-waste/ )に対処するために業界が果たせる、また果たさなければならない重要な役割を強調するアワ・オーシャン・カンファレンス(Our Ocean Conference:https://ourocean2018.org/?l=home )に先立って発表されました。声明の全文は以下の通り:
「コンシューマー・グッズ・フォーラム理事会は、プラスチック廃棄物問題に取り組む上で当業界が緊急に指導的役割を果たさなければならないことを認識しています。陸上および海でプラスチック廃棄物を廃絶することを目指した、市場競争以前の協調的行動を確約します。
プラスチック廃棄物の問題は、企業、国および地方自治体、多国籍企業、リサイクル業界、消費者の世界規模の協力がなければ解決しません。そこでコンシューマー・グッズ・フォーラム理事会は、どんなプラスチックも廃棄物にしないというエレン・マッカーサー財団のサーキュラー・エコノミーに関する新プラスチック経済グローバル・コミットメント構想を支持します。
CGFメンバーの中には、問題のある包装や不要な包装を減らす、リサイクルやリユースが可能なパッケージの使用を増やすなど、すでに新プラスチック経済の達成目標に沿った取り組みを進めている企業もあります。各メンバー企業の努力を補完するため、CGFは協調的かつ前競争的にプラスチック包装のサーキュラー・エコノミーで協働できる特定の分野を割り出します。まず重点を置くのは、パッケージデザインの最適化、他の業界と協力してリサイクルとリユースのシステムを可能にすること、消費者エンゲージメントを引き出すことなどです」
マークス&スペンサー(Marks and Spencer)最高責任者でCGF持続可能性グループ共同スポンサー理事のスティーブ・ロウは、次のように述べています。「業界はプラスチックへの新たなアプローチを見つけて、消費者が使用を減らし、もっとリサイクルできるようにしなくてはなりません。CGFはプラスチックの使用量を削減し、使用する材料を簡素化し、リサイクル率を向上させ、新しい革新的なビジネスの方法に転換する中、この変化の先頭に立つことにコミットしています」
コルゲート・パーモリーブ(Colgate-Palmolive)会長兼CEOでCGF理事会の共同議長であるイアン・クックは、以下のように語ります。「プラスチック廃棄物の問題は、現実かつ緊急であり、CGFの企業が政府、NGO、リサイクル業界と提携して個別または共同で行う特定の取り組みで最善策が取られています。当フォーラムは、必要なプラスチックが安全かつ経済的にリユース、リサイクル、コンポスト化されるように我々の役割を果たすことに尽力しています」
ダノンの会長兼CEOでCGF理事でもあるエマニュエル・ファベールは、次のように述べました。「CGFの支援は、消費財産業がプラスチック包装の問題に取り組む努力を強化していることを示しています。メーカーと小売りは共に、プラスチックの廃棄物をなくしてサーキュラー・エコノミーを作り上げるという野望の達成に向けて貢献できるのです。新プラスチック経済グローバル・コミットメントに署名するCGF会員企業が増えて、システムの転換で協力することを楽しみにしています」
ネスレ(Nestle S.A)最高経営責任者でCGF理事のマーク・シュナイダーは、「ネスレが新プラスチック経済グローバル・コミットメントに署名していることを誇りに思います。それは、共同行動を進めるための強力な枠組みの象徴です。一つ一つの取り組みが大切です」と語ります。
コンシューマー・グッズ・フォーラムのマネージングディレクター、ピーター・フリードマンは、次のように述べました。「プラスチック廃棄物の手強い問題は、世界中の企業、政府、地域社会、消費者が協力し合って初めて対処できます。CGFはまさにこの種の大規模な協働を推進するために作られました。とりわけ、会員たちは業界が独自の貢献を果たせると考えるパッケージデザイン、消費者エンゲージメント、リサイクルシステムの3分野で協力することにコミットしています。これらの分野で重要な役割を果たし、陸上と海でプラスチック廃棄物をなくすという同じ長期目標を持った他の主な利害関係者と共に働くことも楽しみです」
コンシューマー・グッズ・フォーラムの詳細はこちらから:
http://www.theconsumergoodsforum.com.
2018年10月28日、CGFの理事会は、業界がプラスチック廃棄物削減に協力する必要があることを認める声明を発表し、どんなプラスチックも廃棄物にしないというエレン・マッカーサー財団のサーキュラー・エコノミーに関する新プラスチック経済グローバル・コミットメント構想を支持しました。
ソース: コンシューマー・グッズ・フォーラム
(日本語リリース:クライアント提供)
Consumer Goods Industry Moves to Act on Plastic Waste
PR75994
PARIS, October 29, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Board of The Consumer Goods Forum Issues Statement Acknowledging Need for
Industry to Help Reduce Plastic Waste; Endorses Ellen MacArthur Foundation's
New Plastics Economy Global Commitment Vision of a Circular Economy Where No
Plastic Ends Up as Waste
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg
)
The Board of Directors
[https://www.theconsumergoodsforum.com/who-we-are/our-board-of-directors ] of
The Consumer Goods Forum (CGF) has today issued a statement calling for the
consumer goods industry to play a leading role in eliminating plastic waste on
land and sea and endorses the Ellen MacArthur Foundation's New Plastics Economy
[https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/activities/new-plastics-economy ] vision.
The statement was issued ahead of the Our Ocean Conference
[https://ourocean2018.org/?l=home ] taking place in Bali, Indonesia this week,
where Emmanuel Faber, Danone Chairman & CEO and CGF Board member, will
emphasise the important role industry can and should play to address plastic
waste
[https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/environmental-sustainability/key-projects/plastic-waste/ ] . The full statement is below:
"As the Board of The Consumer Goods Forum, we recognise the pressing need
for our industry to play a leading role in tackling the issue of plastic waste.
We are committed to implementing pre-competitive, collaborative actions with
the aim of eliminating plastic waste on land and sea.
"We recognise that the plastic waste challenge will only be solved by
global collaboration between companies, national and local governments,
multi-national organisations, the recycling industry and consumers.
Consequently, the Board of The Consumer Goods Forum (CGF) endorses the Ellen
MacArthur Foundation's New Plastics Economy vision of a circular economy where
no plastic ends up as waste.
"Several members of the CGF are already advancing efforts that are
consistent with the goals and objectives of the New Plastics Economy, including
efforts to reduce problematic or unnecessary packaging and increase use of
packaging that is recyclable or reusable. To complement the efforts of
individual member companies, the CGF will identify specific areas where we can
work collaboratively and pre-competitively to advance a circular economy for
plastic packaging. Initial focus areas will include optimising packaging
design, working with others to enable recycling and reuse systems, and
inspiring consumer engagement."
Steve Rowe, Chief Executive of Marks and Spencer, and Board Co-Sponsor of
the CGF's sustainability group, said, "Business has to find a new approach to
plastic and make it easy for consumers to use less and recycle more. The CGF is
committed to being at the forefront of this change as we reduce the amount of
plastic in use, simplify the materials we use, improve recycling rates and
shift to new, innovative ways of doing business."
Ian Cook, Chairman and CEO of Colgate-Palmolive, and Co-Chair of the CGF
Board, said, "The challenge of plastic waste is real and urgent, and best
addressed through specific actions that CGF companies can take individually and
collectively in partnership with governments, NGOs and the recycling industry.
We're committed to doing our part to ensure the plastic we need is safely and
economically, reused, recycled or composted."
Emmanuel Faber, Chairman and CEO of Danone, and CGF Board member, said,
"The CGF's support shows the consumer goods industry is stepping up efforts to
help tackle the plastic packaging challenge. Together, manufacturers and
retailers can contribute to delivering on the ambition to eliminate waste and
build a circular economy of plastics. I look forward to more members of the CGF
signing the New Plastics Economy Global Commitment, and to working with them
to drive systemic change."
Mark Schneider, Chief Executive Officer of Nestle S.A., and CGF Board
member, said, "I am proud that Nestle is amongst the signatories of the New
Plastics Economy Global Commitment. It represents a powerful framework to drive
collective action. Every effort counts."
Peter Freedman, Managing Director of The Consumer Goods Forum, said, "It is
clear that the daunting challenge of plastic waste can only be addressed if we
all work together - companies, governments, communities and consumers around
the world. The CGF was created to drive exactly this sort of collaboration at
scale. Specifically, our members are committed to working together in the three
arenas where we think the industry can make a unique contribution - packaging
design, consumer engagement and recycling systems. We look forward to working
also with the other key stakeholders who play leading roles in these arenas and
who share our long-term aim to eliminate plastic waste on land and sea."
To learn more about The Consumer Goods Forum, please visit
http://www.theconsumergoodsforum.com
On 28th October 2018, the CGF Board issued a statement acknowledging the
need for industry to help reduce plastic waste and endorsed Ellen Macarthur
Foundation's New Plastics Economy Global Commitment vision of a circular
economy where no plastic ends up as waste.
SOURCE: The Consumer Goods Forum
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