MINISO名創優品がメキシコに約100店舗を開設

MINISO Japan

MINISO名創優品がメキシコに約100店舗を開設

AsiaNet 76014(1987)

【メキシコ市2018年10月30日PR Newswire=共同通信JBN】MINISO名創優品は2016年12月メキシコに正式に設立され、これまでに76店舗をオープンした。2018年末までに合計95店舗が開設される見通し。幅広い商品を手頃な価格で提供するMINISO名創優品は急速に地元消費者の心をつかみ、地元の人々が訪れるお気に入りの場所の1つとなった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181030/2282037-2

「100カ国で1000億の販売数量を有する1万店舗を開設する」との目標を実現するため、MINISO名創優品はグローバル市場の拡大を推進し、これまでに海外で1000店舗以上をオープンした。メキシコは、MINISO名創優品のグローバル化戦略にとって最も重要な市場の1つである。MINISO名創優品の2018年上半期のグローバル新店舗ランキングで、メキシコはトップにランクされた。

MINISO Mexicoの責任者であるクリス氏は、最初の店舗が開店した時のことを回想して「MINISO名創優品店舗の売り上げは私たちの期待を上回り、3か月分として計画されていた商品在庫分は最初の1か月で売り切れた。それ以降に開設された店舗もすべて、さらに多くの買い物客や売上高を記録した」と述べた。

メキシコは競争の激しい市場である。Amazon、ウォルマート、アリババなど多くの世界の有名ブランドがメキシコに大量に投資している。しかし、MINISO名創優品は、「高品質だが低価格」という基本的価値観で市場を開放し、地元のリテールブランドに一定程度のプレッシャーをもたらした。

米国に影響されて、メキシコ人は消費に前向きで、外国製品に対する受け入れの度合いが高い。メキシコ人は、社会階級には関係なく、その時々の生活を楽しんでいる。MINISO名創優品は地元の人々が訪れる人気の場所の1つになっている。

MINISO名創優品の主要な消費者は18歳から35歳の女性である。メキシコ市場では、エレクトロニクス、美容・化粧品、家庭用品、玩具が比較的人気がある。

メキシコでは、MINISO名創優品はソーシャルメディアの運営を重視しており、ソーシャルメディアで生み出されるコンテンツを通じて人々がMINISO名創優品を好きになるようサポートしている。クリス氏は「私たちのTwitterをチェックすれば、人々が当ブランドや、彼らが店舗で見つけることができるあらゆるものに恋をしていることが分かるだろう」と語った。今や、メキシコの人々はMINISO名創優品がもたらす素晴らしく、かつ興味深い新たな生活様式を受け入れている。

ソース:MINISO Japan

写真説明:メキシコのMINISO名創優品の小売店舗

MINISO Has Opened About 100 Stores Around Mexico

PR76014

MEXICO CITY, Oct. 30, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

MINISO was officially set up in Mexico in December 2016, and has opened 76

stores so far, which is expected to open 95 stores in all by the end of 2018.

With a wide range of commodities at affordable prices, MINISO quickly captured

local consumers' hearts and became one of the favorite places for locals to go.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181030/2282037-2

For realizing the goal of "opening ten thousand stores in one hundred countries

with one hundred billion sales volume", MINISO has increased expansion in the

global market and has opened over 1,000 stores overseas. Mexico is one of the

most important markets for MINISO's globalization strategy. In the first half

of MINISO's 2018 global new stores ranking, Mexico ranked the first.

Chris, the head of MINISO Mexico, recalled when the first store opened, "the

sales of the MINISO store exceeded our expectations and the product inventory

that had been planned for three months was sold out in the first month, and

every store we opened since then has had more visitors and higher sales."

Mexico is a competitive market. Many world's renown brands such as Amazon,

Wal-Mart and Alibaba have invested heavily in Mexico. However, MINISO opened up

the market with its core value of "high quality but low-price", bringing a

certain amount of pressure to local retail brands.

Influenced by the United States, Mexicans have a forward view of consumption

and a high degree of acceptance of foreign products. Mexicans enjoy living in

the moment, regardless of their social class. MINISO has become one of the

favorite places for locals to go.

The mainstream consumers of MINISO are women aged between 18 and 35. The

categories of electronics, cosmetics, household products and toys are

relatively popular in the Mexican market.

In Mexico, MINISO attaches great importance to the operation of social media

and helps people fall in love with MINISO through the content generated on

social media. "If you check out our Twitter, you will see people falling in

love with the brand and everything they can find in the store," says Chris. Now

Mexicans have embraced the wonderful and interesting new way of life that

MINISO brings to them.

SOURCE: MINISO Japan

Photo caption: Consumers shop at MINISO in Mexico.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中