Suning、小売業が活況で3四半期の営業売上高は31.15%増加

Suning Holdings Group

Suning、小売業が活況で3四半期の営業売上高は31.15%増加

AsiaNet 76068 (2020)

【南京(中国)2018年11月1日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Group(「Suning」もしくは「グループ」)が所有する中国最大のオンライン・ツー・オフライン(O2O)スマートリテール企業で、フォーチュン・グローバル500社企業のSuning.com(002024.SZ)は、2018年第3四半期の業績報告を発表し、今年1-9月に前年同期比31.15%増の1729億7000万人民元(247億9000万米ドル)の営業売上高を上げたと明らかにした。報告は同社がO2Oスマートリテール戦略の実行ペースを加速させ、繁栄を続けていることを示した。

2018年1-9月にSuning.comは、61億2700万元(8億7800万米ドル)の純利益を稼いだ。前年同期比では812.11%の増加。商品販売額は前年同期比41.91%増の2348億8300万元(336億7500万米ドル)に達した。

Suning.comはほかのeコマースプラットフォームを上回るオンライン販売増加の加速を達成した。2018年の1月から9末まで、同社のオンライン商品販売額(税込み)は1379億5400万元(197億7000万米ドル)で、前年同期比70.89%増を記録した。2018年9月30日時点のSuning.comの登録ユーザーは約3億8200万人。8月の大型販売キャンペーン期間にSuning.comモバイルアプリの月間アクティブユーザー数は前年同期比62.29%増え、アプリを利用した買い物はオンライン注文全体の93.5%を占めた。

グループは中小都市と地方で事業を拡大し続けるO2O事業を原動力にした力強いオンライン戦略も持っている。Suning.comは2018年9月30日時点で、6292の直販実店舗と1453のSuningリテールクラウド・フランチャイズ店を保有している。

2018年の3四半期にSuningは、ユーザー体験とサービスの質を高めるため、物流と金融サービス部門の強化にも努めた。9月末にSuning LogisticsとTian Tian Expressは799万平方メートルの倉庫および保管施設と2万5894カ所の配送拠点を構えている。Suning Logisticsの売上高(Tian Tian Expressを除く)は前年同期比73.17%増加した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181101/2286625-1

(写真説明: 2018年のSuning「独身の日」ショッピングカーニバル)

11月の「独身の日」ショッピングフェスティバルが近づく中、多くの物流サービス会社は配送料を引き上げた。しかしSuning Logisticsはショッピング期間中の料金を引き上げないことを約束し、11月1-11日は無料で配達する。

一方Suning Financial Services(決済事業、サプライチェーン金融など)は、サプライチェーン金融サービスの取扱額が前年同期比で43.63%増加した。Suningは「独身の日」ショッピングフェスティバルの期間に、消費者が金利なしの12カ月分割払いができる100万件の価格を提示する。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国で有数の商業企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2018年、中国の非国有企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は808億5000万米ドル(5579億元)。「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。このうちSuning.comは2017年と2018年にフォーチュン・グローバル500社リストに入った。

詳しい情報は www.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

Suning Reports 31.15% Rise In Operating Revenue In First Three Quarters As Retail Business Thrives

PR76068

NANJING, China, Nov. 1, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Suning.com (002024.SZ) ("the Company"), the Fortune Global 500 company and

China's largest online-to-offline (O2O) smart retailer owned by Suning Holdings

Group ("Suning" or "the Group"), has released its third quarter 2018

performance report, showing that the Company has generated operating revenue

totaling RMB 172.97 billion (US$24.79 billion), up 31.15% year-on-year, during

the first three quarters. The report demonstrates that the Company has

continued to thrive as it quickens the pace of implementation of its O2O smart

retail strategy.

In the first nine months of 2018, Suning.com generated a net profit of RMB

6.127 billion (US$878 million), a year-on-year increase of 812.11%. The value

of commodity sales reached RMB 234.883 billion (US$33.675 billion), up 41.91%

year-on-year.

Suning.com has seen a surging speed of growth in online sales that has

surpassed other online e-commerce platforms. From January to September 2018,

the value of goods sold by the Company online reached RMB 137.954 billion

(US$19.77 billion), tax included, marking a 70.89% year-on-year increase. As of

September 30, 2018, Suning.com had about 382 million registered users. During

its massive promotion period in August, Suning.com's mobile app saw a 62.29%

year-on-year increase in the number of monthly active users, and purchases made

via the app accounted for 93.5% of total online orders.

The Group also has a strong offline strategy, driven by its O2O businesses,

that continues to expand its business in lower-tier cities and rural areas.

Suning.com now owns a total of 6,292 direct-sale physical stores and 1,453

Suning retail cloud franchise stores, as of September 30, 2018.

During the first three quarters of 2018, Suning has also made efforts to

strengthen its Logistics and Financial Services divisions to enhance user

experience and upgrade quality of service. As of the end of September, Suning

Logistics and Tian Tian Express owned a total of 7.99 million square meters of

warehouses and storage facilities with over 25,894 distribution locations.

Suning Logistics' revenue (excluding Tian Tian Express) saw a 73.17%

year-on-year growth.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181101/2286625-1

(Caption: 2018 Suning Single's Day Shopping Carnival)

As the Single's Day shopping festival approaches in November, many logistics

service providers have raised delivery fees. Suning Logistics, however, has

promised to not raise fees during the shopping spree, and will provide free

delivery service from November 1 - 11.

Suning Financial Services (payment business, supply chain finance, among

others), on the other hand, saw a 43.63% year-on-year increase in the

transaction volume of supply chain finance services. During the Single's Day

shopping festival, Suning will offer a total of one million quotes that

consumers can pay via 12 monthly, interest-free installments.

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2018, Suning Holdings ranked

second among the top 500 non-state-owned enterprises in China with annual

revenue of US$80.85 billion (RMB 557.9 billion). With a mission to "Lead the

Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All," Suning

has strengthened and expanded its core business through eight vertical

industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology, Real Estate,

Sports, Media & Entertainment, and Investment, among which Suning.com is listed

on the 2017 and 2018 list of Fortune Global 500 Companies.

For more information, visit www.suningholdings.com.

SOURCE  Suning Holdings Group

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