フォルクスワーゲンが2018年オートモビリティーLAでアイコニックなビートルのさよならツアーを開始

Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

フォルクスワーゲンが2018年オートモビリティーLAでアイコニックなビートルのさよならツアーを開始

AsiaNet 76136 (2050)

【ロサンゼルス2018年11月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*フォルクスワーゲン・ビートル最終エディションが11月28日、Los Angeles Convention Centerで開催される祝賀展示の歴史的モデルに加わる

フォルクスワーゲン・オブ・アメリカ(フォルクスワーゲン)がアイコニックなビートル(Beatle)の生産を2019年に停止すると発表したことに続き、ロサンゼルス自動車ショー(http://www.laautoshow.com/ )(LA Auto Show(R))のオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))(https://automobilityla.com/ )は6日、この人気のあるブランドが例年のMotoring Invitationalを開催することを明らかにした。今年のイベントは「Beetles & Breakfast(ビートル&朝食)」と題し、11月28日午前7時から8時までLos Angeles Convention Centerの前にあるTechnology Pavilion内部で開催される。

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Beetles & Breakfastは、オートモビリティーLAに出席する世界中のメディアと業界専門家を歓迎する。記念となる展示会は混雑する新車公開日の幕を開け、2019年ビートル最終モデルを含む約30台のビートルが展示される。登録参加者は無料の食事とエンターテインメントも楽しむことができる。フォルクスワーゲンは1946年までさかのぼる多数の歴史的なビートルやAmericas Rallycrossで優勝したビートル・レースカーを展示する。ロサンゼルスを本拠とするビートル・オーナーもこの祝典への参加に招待されている。

Beetle & Breakfastに参加予定のビンテージ車両には以下が含まれるが、これだけに限定されてはいない。

1949年ビートル

1949年ヘブミュラー・ロードスター

1952年カルマン・カブリオレ

1964年ビートル

1969年ビートル・ラリーカー

1969年ウエディングカー

1971年マイヤーズマンクス

1979年スーパービートル・コンバーチブル

フォルクスワーゲン・オブ・アメリカのデリック・ハタミ副社長(販売・マーケティング・アフターセールス担当)は「オートモビリティーLAでBeetles & Breakfastを開催できることをうれしく思う。これはビートル・ブランドの伝統を浮き彫りにし、2019年ビートル最終エディション・クーペとコンバーチブルをメディアに紹介する素晴らしい機会である。ロサンゼルスは、カリフォルニア住民とこのブランドとの長く継続した関係のおかげで、ビートルを祝福する最適な地である」と語った。

ビートル・ブランドは、約70年間にわたりフォルクスワーゲンにとって米国における大黒柱であった。タイプ1ないしはビートルのライフスパンで、世界の総計2150万台のうち約500万台が米国で販売された。1998年、新型ビートルはおなじみの形を新しい世代のドライバーに再び紹介し、2011年には第3世代のバージョンが2011年モデルとして米国で販売された。ビートルはその生涯にわたって、2ドア・クーペないしは2ドア・コンバーチブルとして販売された。フォルクスワーゲンはこのほど、第3世代のビートルの生産を2019年に停止すると発表した。

同ブランドは、2003年Ultima Edicionから着想を受けた限定数の最終エディション・モデルを生産する。これらはクーペおよびコンバーチブルのSEおよびSELトリムの2バージョンで、両方ともオートモビリティーLAで開催されるBeetles & Breakfastで初公開される。

LAオートショーおよびオートモビリティーLAのテリ・テンニース執行副社長兼ゼネラルマネージャーは「最もレアなビートルの一部を結集するためにフォルクスワーゲンがオートモビリティーLAを選択したのは意義深いことである。Beetles & Breakfastは、フォルクスワーゲンが2019年最終エディション・モデルを紹介し、われわれの時代で最も愛された車の1つのさよならツアーを開始するには最適なプラットフォームである」と語った。

オートモビリティーLAに登録するにはウェブサイトhttps://automobilityla.com/register/?utm_source=email&utm_medium=amla-email&utm_campaign=amla-email-regopen-071117 を参照。

Beetles & BreakfastおよびオートモビリティーLAに関する詳細はウェブサイトwww.AutoMobilityLA.com を参照。

AutoMobility LA Connectアプリのダウンロードおよび登録参加者との交流はウェブサイトwww.AutoMobilityLA.com/app を参照。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)とオートモビリティーLA(Automobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年に同ショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)がコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)と統合され、テクノロジー業界と自動車業界を集めて、新しい製品と技術を発表、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を議論する業界初のトレードショー、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になった。2018年のオートモビリティーLAは11月26-29日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2018年LAオートショーは11月30日-12月9日に一般公開される。オートモビリティーLAは、世界中から集まるメディアや業界の専門家の前で、新興の自動車会社がビジネスをし、画期的な新製品を公表し、戦略を発表する場である。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営する。最新のショー関連のニュース・情報はLAオートショーのTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(http://facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳細はhttps://www.automobilityla.com/ を参照。オートモビリティーLAをTwitter(https://twitter.com/automobilityla?lang=en )、Facebook(https://www.facebook.com/automobilityla/ )、またはInstagram(https://www.instagram.com/automobilityla/ )でフォローを。オートモビリティーLAの新しいPodcastで過去のパネル、インタビュー、基調講演を聴くにはhttps://automobilityla.com/podcast/ へ。

▽報道関係問い合わせ先

Sanaz Marbley/Devon Zahm

JMPR Public Relations, Inc.

(818) 992-4353

smarbley@jmpr.com

dzahm@jmpr.com

ソース:Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Volkswagen Begins Farewell Tour For The Iconic Beetle At Automobility LA 2018

PR76136

LOS ANGELES, Nov. 6, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Volkswagen Beetle Final Editions Join Historic Models for a Celebratory

Showcase on November 28 at the Los Angeles Convention Center

On the heels of Volkswagen of America's (Volkswagen) announcement that it will

cease production of the iconic Beetle in 2019, organizers of the Los Angeles

Auto Show's (http://www.laautoshow.com/ ) (LA Auto Show(R)) AutoMobility LA(TM)

(https://automobilityla.com/ ) today revealed that the popular brand will host

its annual Motoring Invitational. This year's event, entitled "Beetles &

Breakfast," will take place from 7:00 am - 8:00 am on Wednesday, Nov. 28,

inside the Technology Pavilion located in front of the Los Angeles Convention

Center.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg

Beetles & Breakfast welcomes media and industry professionals from around the

world attending AutoMobility LA. The commemorative showcase, which will

kick-off a packed day of vehicle unveilings, will have nearly 30 Beetles on

display, including the 2019 Beetle Final Edition models. Registered attendees

will also be able to enjoy complimentary food and entertainment. Volkswagen

will display a number of heritage Beetles dating as far back as 1946, as well

as the Americas Rallycross-winning Beetle racecar. Los Angeles-based Beetle

owners have also been invited to join the festivities.

Additional vintage vehicles slated to participate in Beetles & Breakfast

include, but are not limited to:

    - 1949 Beetle

    - 1949 Hebmueller roadster

    - 1952 Karmann Cabriolet

    - 1964 Beetle

    - 1969 Beetle rally car

    - 1969 Wedding Car

    - 1971 Meyers Manx

    - 1979 Super Beetle Convertible

"We are pleased to be hosting Beetles & Breakfast at AutoMobility LA," said

Derrick Hatami, Executive Vice President of Sales, Marketing and After Sales,

Volkswagen of America. "This is a great opportunity to highlight the heritage

of the Beetle brand and to introduce the 2019 Beetle Final Edition coupe and

convertible to the media. Los Angeles is a perfect place to celebrate the

Beetle thanks to the long and lasting relationship between Californians and the

brand."

For nearly 70 years, the Beetle brand has been a mainstay for Volkswagen in the

U.S. Over the lifespan of the Type 1 or Beetle, nearly 5 million were sold in

the U.S. out of a worldwide total of 21.5 million. In 1998, the new Beetle

reintroduced the familiar shape to a new generation of drivers and in 2011, the

third-generation version went on sale in the U.S. as a 2012 model. Over its

lifetime, the Beetle has been sold as a two-door coupe or two-door convertible.

Volkswagen recently announced that production of the third-generation Beetle

will end in 2019.

The brand will produce a limited number of Final Edition models, which are

inspired by the 2003 Ultima Edicion. There will be two versions, the SE and SEL

trims for the coupe and convertible, both of which will make their debut at

Beetles & Breakfast during AutoMobility LA.

"To have Volkswagen choose AutoMobility LA for gathering some of the rarest

Beetles around is significant," said Terri Toennies, Executive Vice President

and General Manager of the LA Auto Show and AutoMobility LA. "Beetles &

Breakfast is a fitting platform for Volkswagen to introduce its 2019 Final

Edition models and start its farewell tour for one of the most beloved vehicles

of our time."

To register for AutoMobility LA, please visit AutoMobilityLA.com/register (

https://automobilityla.com/register/?utm_source=email&utm_medium=amla-email&utm_campaign=amla-email-regopen-071117

).

For additional information on Beetles & Breakfast and AutoMobility LA, please

visit www.AutoMobilityLA.com.

To download the AutoMobility LA Connect app and begin networking with other

registered attendees, please visit www.AutoMobilityLA.com/app.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and

automotive sectors to launch new products and technologies and to discuss the

most pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.

AutoMobility LA 2018 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

26-29, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2018 will be

open to the public Nov. 30-Dec. 9.  AutoMobility LA is where the new auto

industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes

strategic announcements in front of media and industry professionals from

around the globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer

Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest show

news and information, follow the LA Auto Show on Twitter

(http://twitter.com/LAAutoShow ), Facebook (http://facebook.com/LAAutoShow ) or

Instagram (https://www.instagram.com/laautoshow/ ) and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit https://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter

(https://twitter.com/automobilityla?lang=en ), Facebook

(https://www.facebook.com/automobilityla/ ) or Instagram

(https://www.instagram.com/automobilityla/ ). Listen to past panels,

interviews, and keynotes on AutoMobility LA's new podcast at

www.AutoMobilityLA.com/Podcast.

Media Contacts:

Sanaz Marbley/Devon Zahm

JMPR Public Relations, Inc.

+1 (818) 992-4353

smarbley@jmpr.com

dzahm@jmpr.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

  

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