Clavis Insightが他のeコマース分析企業と結合、Edge by Ascentialを立ち上げ

Edge by Ascential

Clavis Insightが他のeコマース分析企業と結合、Edge by Ascentialを立ち上げ

AsiaNet 76185 (2069)

【上海2018年11月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*Clavis Insight、Brand View、One Click Retail、PlanetRetail RNGが業界をリードする新たなeコマース(電子商取引)主導のリテール(小売り)データ、知見、アドバイザリー(助言)ビジネスの基盤を形成

グローバルな専門情報企業Ascential plc(https://www.ascential.com/ )は10月、次世代のデータ、知見、アドバイザリーサービスであるEdge by Ascentialの立ち上げを発表した。Clavis Insight、One Click Retail、PlanetRetail RNG、Brand Viewを結合することにより、世界のブランドメーカーやリテーラー(小売業者)が今日のeコマース主導のリテール環境で勝ち抜くのに必要なソリューションを提供するために形成されたものである。

Edge by Ascentialは、500超の顧客に対し、業界で最も包括的で実用的なeコマース主導のデータ、知見、アドバイザリー・ソリューションを提供することで、業績を査定し、売り上げを促進し、eコマース販売市場シェア分析、デジタルシェルフ分析、価格とプロモーションの評価、リテール市場最適化戦略で業界をリードする世界的なプロバイダーにする。Edge by Ascentialは北米、欧州、アジアの10か所のオフィスで400人以上の従業員を擁している。

Edge by Ascentialのバイスプレジデントでアジア太平洋(APAC)マネージングディレクターのデクラン・カーニー氏は「APACは、オンラインショッピングの先進的な性質とオンラインチャネルへのリテーラーの投資を考えると、Edge by Ascentialにとって重要なイノベーションの拠点である。われわれは、Edge Digital Shelfの製品とサービスを引き続き革新し、ブランドがeコマースへの準備を加速し、データと知見を活用して今日のオムニチャネル市場における業績を最適化するのをサポートするための強化されたソリューションを提供する」と述べた。

Edge by AscentialはAPACで、製品開発、エンジニアリング、コンサルティング、オペレーション、販売、マーケティングにわたる専門家チームを雇用している。APAC事業は、中国、インド、日本、韓国、東南アジア、オーストラリア、ニュージーランドなど12の地域市場のブランドと提携している。中国では、Edgeチームと顧客は、Ali とJDからの投資減と中国経済の減速により昨年のアリババの売り上げ250億ドルを下回ると予想される独身の日のDouble 11 Sales(ダブル11セール)を最適化するために提携協力している。

今回の立ち上げは、Edge by Ascentialが10月に上海で開催したAPAC ecommerce Accelerator Summit(APAC eコマース・アクセラレーター・サミット)でアジア市場に発表された。全体で130人のeコマース専門家や業界指導者らがEdge APACチームとともに、eコマースの動向、オムニチャネルの将来を探求し、ベストプラクティスのeコマース実践について意見交換した。コカ・コーラ、General Mills、Mondelez、Pernod Ricard, Kimberly-Clark、ウォルマートなど主要なブランドやリテーラーからの講演者がビジョンやケーススタティーを共有した。

同社は最近、シンガポール事務所を開設、APACコンサルティング責任者にハーシャル・アチャリャ氏を任命し、経営幹部チームを強化するとともに、顧客によるEdge製品とサービスの採用を加速し、向上させた。アチャリャ氏は、同社入社前はジョンソン・エンド・ジョンソンのClavis Insightクライアントで、地方、地域、グローバル戦略および知見リーダーシップの役割を担っていた。

詳細は次を参照:www.ascentialedge.com

▽Edge by Ascential(TM)について

以前はBrand View、Clavis Insight、One Click Retail、PlanetRetail RNGだったEdge by Ascential(TM)は、今日のeコマース主導の世界で勝利を目指す世界のブランドやリテーラー向けに、業界で最も正確で実用的な販売促進データ、知見、アドバイザリー・ソリューションを提供する。

ソース:Edge by Ascential

Clavis Insight Joins with Other Leading Ecommerce Analytics Firms to Form Edge by Ascential

PR76185

SHANGHAI, Nov. 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Clavis Insight, Brand View, One Click Retail and PlanetRetail RNG form the

foundation of new industry-leading ecommerce-driven retail data, insights and

advisory business

Last month, Ascential plc (https://www.ascential.com/), the global specialist

information company, announced the launch of Edge by Ascential, the

next-generation data, insights and advisory service formulated by joining

together Clavis Insight, One Click Retail, PlanetRetail RNG and Brand View to

deliver the solutions that global brand manufacturers and retailers need to win

in today's ecommerce-driven retail environment.

Edge by Ascential provides its more than 500 customers with the industry's most

comprehensive and actionable ecommerce-driven data, insights and advisory

solutions to measure performance and drive sales, making it the industry's

leading provider worldwide for ecommerce sales market share analysis, digital

shelf analytics, price and promotions evaluation, and retail market

optimization strategies. Edge by Ascential has over 400 employees in 10 offices

across North America, Europe and Asia.

"APAC is a key innovation hub for Edge by Ascential given the advanced nature

of online shopping and retailer investment in the online channel," comments

Declan Kearney, APAC MD and VP, Edge by Ascential. "We will continue to

innovate our Edge Digital Shelf product and services, and provide enhanced

solutions to help brands to accelerate their ecommerce readiness and leverage

data and insights to optimize their performance in today's omnichannel market."

In APAC, Edge by Ascential employs a team of experts across Product

Development, Engineering, Consulting, Operations, Sales and Marketing. The APAC

business partners with brands across 12 regional markets including China,

India, Japan, Korea, SE Asia, Australia and New Zealand. In China, the Edge

team and customers are partnering together to optimize Double 11 Sales,

expected to fall short of the $25bn sold on Alibaba last year due to lower

investment from Ali and JD and a slowing Chinese economy.

The launch was announced to the Asian market during the APAC ecommerce

Accelerator Summit held by Edge by Ascential in October in Shanghai. Overall

130 ecommerce professionals and industry leaders joined the Edge APAC team to

explore ecommerce trends, the future of omnichannel and exchange best practice

ecommerce execution. Speakers from leading brands and retailers, including

Coca-Cola, General Mills, Mondelez, Pernod Ricard, Kimberly-Clark and Walmart,

shared their vision and case studies.

The company recently launched a Singapore office and appointed Harshal Acharya

as Head of APAC Consulting to enhance the leadership team and to accelerate and

improve customer adoption of Edge products and services. Before joining,

Acharya was a Clavis Insight client at Johnson & Johnson, working in local,

regional and global strategy and insights leadership roles.

More information: www.ascentialedge.com.

-End-

About Edge by Ascential(TM)

Formerly Brand View, Clavis Insight, One Click Retail and PlanetRetail RNG,

Edge by Ascential(TM) delivers some of the industry's most accurate and

actionable sales-driving data, insights and advisory solutions for global

brands and retailers looking to win in today's ecommerce-driven world.

SOURCE Edge by Ascential

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