日本のDCEXPO 2018で韓国のスマートコンテンツ紹介

NIPA

日本のDCEXPO 2018で韓国のスマートコンテンツ紹介

AsiaNet 76197 (2074)

【ソウル、千葉2018年11月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*NIPAが韓国スマートコンテンツの日本市場参入を支援

韓国の科学・情報通信技術(ICT)省と情報通信産業進興院(NIPA)は、デジタルコンテンツExpo(DCEXPO)2018期間中開設されるスマートコンテンツパビリオンで、韓国の先進的なスマートコンテンツを紹介すると発表した。

恒例のデジタルコンテンツイベント、DCEXPO 2018(https://www.dcexpo.jp/exhibition )は2018年11月14-16日、千葉県のコンベンションセンター、幕張メッセで開催される。

拡張現実(AR)、ビッグデータなどの新技術に基づく10種類のスマートコンテンツ、プラットフォームがパビリオンで展示され、ビジターは実地体験を享受できる。

パビリオンは「Korean Smart Contents Everywhere(どこでも韓国スマートコンテンツ)」をテーマとして今年初めてDCEXPOに開設され、韓国スマートコンテンツ産業の発展と国際市場参入を支援する。

NIPAはExpo前に参加企業を1社ずつ訪問し、カスタマイズされたコンサルティングサービスを提供する。また、ビジネスマッチングのため、バイヤーとコンテンツ制作者、配給者、広報代理店、通信企業などのパートナー企業を選定する。

さらにNIPAは韓国―日本共同ビジネスイベントや交流会も開催し、参加企業の業績を向上させる専門通訳サービスも提供する。

韓国の参加企業と地元バイヤー、投資家のビジネスミーティングが約100件予定されており、NIPAは彼らの間で具体的な輸出契約や連携協定が結ばれると期待している。

日本の経済産業省とデジタルコンテンツ協会(DCAJ)が主催するDCEXPOは2008年に初めて開催され、今年は11回目を迎える。毎年、デジタルコンテンツ制作技術と製品を展示し、同時に「コンテンツ技術が私たちの生活を変える?!」と題するコンファレンスを開催する。

NIPAのパク・ヌンユン院長は「われわれはDCEXPO 2018に参加してDCAJと覚書を取り交わし、韓国のスマートコンテンツ企業向けに日本のバイヤーや投資家とのピッチイベントを開く。この機会をとらえて企業間の協力・交流を一層推進する」と語った。

▽参加企業(企業名、ブランド、業種、URL)

*Starship Vending-Machine Corp.、PUFF、モバイル・ライブストリーミングのソーシャルプラットフォーム(www.insertcoin.me )

*APPOSTER、MR.Time、スマートウオッチのデザインアプリ・プラットフォーム(www.mrtime.io )

*EpicLive Japan、Epic Live、VR放送のプラットフォーム(www.salin.co.kr )

*3D MediVision、SURGFLIX、教育用コンテンツの3Dミーディアル操作ビデオクリップ(www.3dmedivision.com )

*Pison Contents、MusicSpray、デジタル音楽を世界に配信するオンラインプラットフォーム(www.pisoncontents.com )

*Holotive Global、Cheon Wol Jeon Gi、360度スクリーンホールとホログラムを使った集中芸能(www.holotive.co.kr )

*POPSLine、MR Station/AR PICK、インタラクションデジタル看板&動作認識とミラー機能のあるQRコード(www.popsline.co.kr )

*Sisto、Drive Analysis Drive Recorder、スマートフォンに接続された運転分析記録システム(www.sisto.co.kr )

*Circus Company、circusARVR、ARとVRを利用した教育と旅行用コンテンツ(www.circuscompany.com )

*Hanbitsoft、ThinkMath、数学の教育アプリ(www.thinkmath.co.kr )

ソース:NIPA

Korea's Smart Contents Displayed at 2018 Japan DCEXPO

PR76197

SEOUL, South Korea and CHIBA, Japan, Nov. 9, 2018/PRNewswire=KYODO JBN/

NIPA supports the country's smart contents in the advancement into Japanese

market

The Ministry of Science and ICT of Korea, and the National IT Industry

Promotion Agency (NIPA), announced they will introduce Korea's advanced smart

contents at Smart Content Pavilion that will be set up during the Digital

Content Expo (DCEXPO) 2018.

DCEXPO 2018(https://www.dcexpo.jp/exhibition), an annual digital content event,

is scheduled to take place from November 14-16, 2018 in Makuhari Messe, a

convention center located in the Chiba prefecture of Japan.

A total of ten kinds of smart contents based on new technologies, such as

augmented reality (AR), big data, and platforms will be displayed at the

Pavilion, and visitors can enjoy hands-on experience there.

With the theme of "Korean Smart Contents Everywhere", the Pavilion is set up

this year for the first time in DCEXPO to support the development of Korean

smart contents industry and also their advancement into the global market.

NIPA provides customized consulting services to participating enterprises by

visiting them one by one before the Expo, and also selecting local buyers and

partner companies including content producers, distributors, public relations

agencies and telecom companies for their business matching.

In addition, NIPA will hold Korea-Japan joint business events and networking

receptions, and offer professional interpretation services to enhance the

performance of participating enterprises.

Since about 100 business meetings are scheduled between Korean participating

companies and local buyers and investors, NIPA expects to see actual export

contracts or partnership agreements between them.

Hosted by Japan's Ministry of Economy, Trade and Industry and Digital Content

Association of Japan, or DCAJ, DCEXPO was first held in 2008, and celebrating

its 11th anniversary this year. Every year it displays digital content

production technologies and products, and a conference themed of "The Changes

the Digital Technologies Have on Our Lives" is held at the same time.

Director Nung Yoon Park at NIPA said, "With the participation in DCEXPO 2018,

we will sign an MOU with DCAJ and conduct pitching events for Korea's smart

content enterprises to buyers and investors in Japan. We will further promote

business cooperation and exchanges taking this opportunity."

<Participating Enterprises>

Company Name, Brand, Category, URL

Starship Vending-Machine Corp., PUFF, Mobile live streaming social platform,

www.insertcoin.me

APPOSTER, MR.Time, Smart watch design application platform, www.mrtime.io

EpicLive Japan, Epic Live, VR broadcasting platform, www.salin.co.kr

3D MediVision, SURGFLIX, 3D medial operation video clips as educational

contents, www.3dmedivision.com

Pison Contents, MusicSpray, Online platform for global distribution of digital

music, www.pisoncontents.com

Holotive Global, Cheon Wol Jeon Gi, Convergence performance arts using 360

degree screen hall and hologram, www.holotive.co.kr

POPSLine, MR Station/AR PICK, Interaction digital signage & QR code with motion

recognition and mirror function, www.popsline.co.kr

Sisto, Drive Analysis Drive Recorder, Drive-analyzing recorder system connected

to smartphone, www.sisto.co.kr

Circus Company, circusARVR, Education and Travel contents using AR & VR,

www.circuscompany.com

Hanbitsoft, ThinkMath, Math education Application, www.thinkmath.co.kr

SOURCE  NIPA

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中