Gap Inc.がマイクロソフト・クラウドでデジタルトランスフォーメーションを推進

マイクロソフト(Microsoft Corp.)

Gap Inc.がマイクロソフト・クラウドでデジタルトランスフォーメーションを推進

AsiaNet 76216 (2086)

【レドモンド(米ワシントン州)2018年11月9日PR Newswire=共同通信JBN】Gap Inc. (NYSE: GPS)は9日、同社がマイクロソフト(Microsoft Corp.)(Nasdaq: MSFT)(https://news.microsoft.com/transform/?p=28356 )と戦略的提携を締結し、同社のデジタルトランスフォーメーションを推進するとともに、Old Navy、Gap、Banana Republic、Athleta、Hill City、Intermixを含むすべてのブランドで新しい顧客体験の開発を継続していくと発表した。第一級のクラウドプロバイダーであるマイクロソフトとともに、Gap Inc.はテクノロジーイノベーション、スピード、柔軟性に重点を置き、Microsoft AzureおよびMicrosoft 365を使用して組織全体の新しいビジネスケイパビリティーを展開し、作業効率の向上を図る。

Gap Inc.のサリー・ギリガン最高情報責任者は「当社の価値とアクティブビジネスを拡大し、オンラインとモバイルを加速するに伴い、セキュアな環境で当社のテクノロジーを拡大し、この成長に対処できる能力は極めて重要である。Microsoft Azureプラットフォームによって、当社のチームはマイクロソフト・チームの極めて深いテクノロジーに関する専門知識によるサポートを受けて、当社の顧客向けの革新的でパーソナライズ化された機能を迅速に提供することができるようになった」と語った。

Gap Inc.はマイクロソフトと緊密に協力して、顧客がストア、オンライン、モバイルでショッピングする際に顧客のシームレスかつパーソナライズ化された体験に重点を置いて、数百のアプリケーションをAzureに移行している。同社はまず、信頼できスケーラブル、かつコスト効率に優れたコンピューティングを目指して、主要な在庫、ストア、サイトの機能をAzureに移行している。極めて重要なこれらの機能は3100以上の同社直営ストアを含む多数のチャンネルを通じ、90カ国以上で購入可能なブランドおよび製品のポートフォリオをサポートする。Microsoft Azureプラットフォーム・アズ・ア・サービス製品を使用して、Gap Inc.は新しい顧客サービスの商品化に要する時間を加速し、顧客がショッピングする場所および方法に関し、より大きな柔軟性を提供することで顧客を支援する。Microsoft Azureクラウドは、Gap Inc.のエンジニアおよび製品管理チームが新しい機能を迅速に開発、展開、テストすることを通じて、同社のDevOpsモデルをサポートする。

Gap Inc.はAzure上で同社のデータプラットフォームを構築し、集中化することによって、高度な分析および機械学習を使ってチャンネル全体の顧客を総合的に理解でき、同社ポートフォリオのすべてのブランド向けにパーソナライズ化された販売促進、マーケティング、サービスを提供する。Gap Inc.はMicrosoft Power BIを使い、同社の従業員が最高の顧客体験を開発し、ビジネスを推進する情報を可視化し、それに基づいて行動できるように支援する。

Gap Inc.はMicrosoft 365ソリューションを展開し、世界中のブランドおよび職務の従業員にインサイトを相互に交換し、それに協調して取り組み、共有するためのより強力かつクリエイティブな方法を提供する。

マイクロソフトのグローバルリテール&コンシューマーグッズのコーポレート・バイスプレジデントであるシェリー・ブランステン氏は「Gap Inc.は、1969年サンフランシスコで初めてのストアを開設して以来、小売におけるグローバルパイオニアであり、リーダーであり続けてきた。われわれはGap Inc.と提携し、同社の顧客および従業員のアプリケーションをさらに近代化し、データを収益性のあるものにし、強力な新アプリケーションおよびサービスを開発して、デジタルトランスフォーメーションを推進し、顧客を同社のビジネスの中心に据えることができるのを大変うれしく思う」と語った。

▽Gap Inc.について

Gap Inc.はOld Navy、Gap、Banana Republic、Athletaのブランドで、メンズ、ウィメンズ、チルドレン向けの衣料、アクセサリー、パーソナルケア製品を提供するグローバルリテーラーである。2017年度の純売上高は159億ドルだった。Gap Inc.製品は、直営ストア、フランチャイズストア、eコマースサイトを通じて世界90カ国以上で購入することができる。詳細はウェブサイトwww.gapinc.com を参照。

▽マイクロソフトについて

マイクロソフト(Nasdaq "MSFT" @microsoft)はインテリジェントクラウドおよびインテリジェント・エッジの時代に向けたデジタルトランスフォーメーションを実現する。同社の使命は、地球上のあらゆる人々、あらゆる組織がより多くを達成するように支援することである。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/782242/Microsoft_Corp_Gap_Inc_Distro_Center.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/782241/Microsoft_Corp_Gap_Inc_Employees.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/782240/Microsoft_Corp_Sally_Gilligan_Rathi_Murthi.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/24227/microsoft_corp_logo226_9217jpg.jpg

▽編集者注意

マイクロソフトについての詳しい情報、ニュース、展望はマイクロソフト・ニュース・センター(http://www.microsoft.com/news )を参照。ウェブサイトのリンク、電話番号、肩書きは本リリース発表時には正確なものだが、その後、変わった可能性もある。さらにアシスタンスが必要な場合、ジャーナリストやアナリストはマイクロソフトのRapid Response Teamまたは以下の適切な連絡先に問い合わせを。

http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts

ソース:Microsoft Corp.

▽問い合わせ先

Microsoft Media Relations

WE Communications for Microsoft

(425) 638-7777

rrt@we-worldwide.com; Email press@gap.com

Gap Inc. accelerates digital transformation with Microsoft Cloud

PR76216

REDMOND, Wash., Nov. 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On Friday, Gap Inc. (NYSE: GPS) announced it has established a strategic

partnership with Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT)

(https://news.microsoft.com/transform/?p=28356 ) to drive its digital

transformation strategies and continue to create new customer experiences

across all brands, including Old Navy, Gap, Banana Republic, Athleta, Hill City

and Intermix. With Microsoft as its primary cloud provider, Gap Inc. is focused

on technology innovation, speed and flexibility, using Microsoft Azure and

Microsoft 365 to deploy new business capabilities and work more efficiently

across the organization.

"As we grow our value and active business and accelerate online and mobile, the

ability to scale our technology in a secure environment to accommodate this

growth is critical," said Sally Gilligan, chief information officer, Gap Inc.

"The Microsoft Azure platform provides our teams the ability to deliver

innovative and personalized capabilities for our customers with speed supported

by a strong depth of technology expertise from the Microsoft team."

Gap Inc. is working closely with Microsoft to migrate hundreds of applications

to Azure, focusing on a seamless and personalized experience for customers as

they shop across stores, online and mobile. Initially, the company is moving

key inventory, stores and site capabilities to Azure for trusted, scalable and

cost-effective computing. These critical capabilities support a portfolio of

brands and products available for purchase in more than 90 countries, through

multiple channels including over 3,100 company-operated stores. Using the

Microsoft Azure platform-as-a-service offerings, Gap Inc. is accelerating its

time to market for new customer services, empowering customers with greater

flexibility in where and how they want to shop. The Microsoft Azure cloud

supports the company's DevOps model through which engineers and product

management teams rapidly develop, deploy and test new capabilities.

By building and centralizing its data platform on Azure, Gap Inc. can now apply

advanced analytics and machine learning to gain a comprehensive understanding

of customers across channels, and to deliver personalized merchandising,

marketing and service for all brands in its portfolio. The company is using

Microsoft Power BI to empower more employees at Gap Inc. to visualize and act

on information to create the best customer experience and drive the business.

Gap Inc. is also deploying Microsoft 365 solutions to provide its employees

across its brands and functions around the world with more powerful and

creative ways to communicate, collaborate and share insights with one another.

"Gap Inc. has been a global pioneer and leader in retail since they opened

their first store in San Francisco in 1969," said Shelley Bransten, corporate

vice president for global retail and consumer goods at Microsoft. "We are

thrilled to partner with them to further modernize their customer and employee

applications, turn data into dollars, and build powerful new applications and

services that drive digital transformation and put customers at the heart of

their business."

About Gap Inc.

Gap Inc. is a leading global retailer offering clothing, accessories, and

personal care products for men, women, and children under the Old Navy, Gap,

Banana Republic, and Athleta brands. Fiscal year 2017 net sales were $15.9

billion. Gap Inc. products are available for purchase in more than 90 countries

worldwide through company-operated stores, franchise stores, and e-commerce

sites. For more information, please visit www.gapinc.com.

About Microsoft

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) enables digital transformation for the era

of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower

every person and every organization on the planet to achieve more.

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/782242/Microsoft_Corp_Gap_Inc_Distro_Center.jpg

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/782241/Microsoft_Corp_Gap_Inc_Employees.jpg

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/782240/Microsoft_Corp_Sally_Gilligan_Rathi_Murthi.jpg

Logo -

https://mma.prnewswire.com/media/24227/microsoft_corp_logo226_9217jpg.jpg

Note to editors: For more information, news and perspectives from Microsoft,

please visit the Microsoft News Center at http://news.microsoft.com. Web links,

telephone numbers and titles were correct at time of publication, but may have

changed. For additional assistance, journalists and analysts may contact

Microsoft's Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at

http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts.

SOURCE Microsoft Corp.

CONTACT: Microsoft Media Relations, WE Communications for Microsoft, (425)

638-7777, rrt@we-worldwide.com; Email press@gap.com

  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中