Honorの「独身の日」の売上記録がグローバルな成功を印し、世界的な景気低迷トレンドを打ち破る

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Honorの「独身の日」の売上記録がグローバルな成功を印し、世界的な景気低迷トレンドを打ち破る

AsiaNet 76278 (2110)

【深セン(中国)2018年11月14日PR Newswire=共同通信JBN】

*3年連続で中国の「独身の日」の売上チャンピオンに(注1)

*インドの祝祭「ディワリ」期間中に100万台以上を販売

*西欧、東南アジア、ロシアでベストセラーに

デジタルネイティブ(デジタル世代)向けの若く、革新的で、トレンドセッティングなスマートフォンeブランドのHonorは14日、同ブランドが中国の2大eコマースプラットフォームであるTmall.com とJD.comのスマートフォン部門の「独身の日」の売上高および収益でいずれもトップの成績を収めたと発表した。この成功は、Honorがこの祝祭シーズン期間中に3年連続で売り上げのトップとなったことを示している(注2)。

「独身の日」は、Honorが東南アジアへの影響力を拡大するのに役立った。インドネシアでは、Honorは80分以内に8000台以上を販売し、shopee.comの「モバイル部門」と「エレクトロニクス部門」でベストセラーとなった。

さらに、最近導入したHonor Magic2は新たな強力な販売実績を上げた。この製品はTmall.com およびJD.comの売上高および収益4000-5000人民元(約580-720米ドル)のスマートフォンでベストセラーのスマホとなった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181114/2298255-1-a

一方インドでは、「ディワリ」の販売促進期間中に100万台を超えるHonor 製品が販売され、2017年に比べ300%増となった。最も人気のある製品には、Flipkart's Big Billion Days(フリップカートのビッグビリオンデー)で「スター製品」となったHonor 9Nや、最近導入され、発売開始日にAmazon Indiaで「ベストセラー」となったHonor 8Xが含まれていた。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181114/2298255-1-b

今年9月に発売開始されて以来、Honorの新製品Honor 8Xシリーズは世界中で600万台を販売した。この製品は以下の国または地域でベストセラーとなった。Amazon Germany(注3)、フランスのスマートフォン・オンライン販売(注4)、中東・北米・南アジア最大のテクノロジーショーであるGITEX。

Honorのジョージ・チャオ社長は「世界のスマートフォン業界にとって厳しい状況となっている中でさえ、Honorがこうした卓越した成果を達成したことをうれしく思う。2018年第3四半期の世界のスマートフォン出荷は前年同期比6%減少しており、中国のスマートフォン市場も、2018年上半期に11%減と低迷している。当社の戦略とR&Dにおけるたゆまぬ努力は、特にAI、GPU Turbo、スマートフォンデザインの卓越性などスマートフォンの技術革新の重要な分野において、この世界的な低迷トレンドに逆らい、打ち破った」と述べた。

ブラックフライデーとクリスマス・シーズンが近づけば、Honorは世界の市場でより販売促進的なお祭りセールを展開し、世界中のHonorのファンとその成功を分かち合う方針である。

▽Honorについて

Honorは、ファーウェイ・グループ傘下の大手スマートフォンeブランドである。同ブランドは、「For the Brave(勇者のために)」というスローガンに従い、優れたユーザー体験を提供し、行動を促し、創造性を育成し、若者に夢をかなえる力を与える、インターネットに最適化された製品を通じて、デジタルネイティブのニーズを満たすために作られた。そのためHonorは他と違う事をし、最新の技術とイノベーションを顧客に提供するのに必要なステップを踏むための勇気を示すことによって、他社とは一線を画している。

詳細は、www.hihonor.com でHonorを参照するか、以下をフォローを。

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(注1)スマートフォン部門の売上高と収益に関するベストセラー

(注2)スマートフォン部門の売上高と収益に関するベストセラー  

(注3)「新たに導入されたスマートフォン部門」による.

(注4) GFK report, W41 2018. による

ソース:Honor

Honor's Singles' Day Sales Record Seals its Global Success, Bucks Trend Amid Global Downturn

PR76278

SHENZHEN, China, Nov. 14, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Champion of China Singles' Day Sales for the 3rd Consecutive Year[1]

Over 1 Million Units Sold During Diwali in India

Best Seller in Western Europe, South East Asia and Russia

Honor, the young, innovative and trendsetting smartphone e-brand for digital

natives, announced today the brand was the top Singles' Day performer in terms

of sales volume and revenue under the Smartphone category on both Tmall.com and

JD.com, the two biggest e-commerce platforms in China. The success represents

the 3rd consecutive year of Honor's sales supremacy during this festive

season.[2]

Singles' Day helped to extend Honor's growing influence into Southeast Asia. In

Indonesia, Honor became a best seller in Mobile Category and Electronics

Category at shopee.com, selling over 8,000 units within 80 minutes.

Moreover, the recently launched Honor Magic2 was another strong sales

performer. It was the best-selling smartphone in terms of sales volume and

revenue in RMB 4,000-5,000 range (US$580-720) at Tmall.com and JD.com.   

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181114/2298255-1-a  

Meanwhile in India, over one million units of Honor products were sold during

the Diwali promotional period, a 300% YoY increase from 2017. The most popular

products included Honor 9N, which became the Star Product on Flipkart's Big

Billion Days; and the recently launched Honor 8X, which became the Best Seller

on Amazon India on the first selling day.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181114/2298255-1-b

Since its launch this September, Honor's rising star the Honor 8X Series has

sold six million units globally. It became the Best Seller in these countries

or regions: Amazon Germany[3]; France smartphone online sales[4]; GITEX, the

biggest technology show in Middle East, North America and South Asia.    

George Zhao, President of Honor, commented: "I'm thrilled that Honor achieved

these unbeatable results even under what has become a tough situation for the

global smartphone industry. Global smartphone shipments in Q3 2018 represented

a 6% YoY decline, the Chinese smartphone market is also declining and was down

11% in the first half of 2018. Our strategy and undiminished efforts in R&D

have ensured Honor bucked this global trend, especially in key areas of

smartphone technology innovation such as AI, GPU Turbo, and our excellence in

smartphone design."

With Black Friday and the Christmas season arriving soon, Honor will roll out

more promotional festive deals in its global markets and share its success with

Honor fans all over the world.

About Honor

Honor is a leading smartphone e-brand under the Huawei Group. In line with its

slogan, "For the Brave", the brand was created to meet the needs of digital

natives through internet-optimized products that offer superior user

experiences, inspire action, foster creativity and empower the young to achieve

their dreams. In doing this, Honor has set itself apart by showcasing its own

bravery to do things differently and to take the steps needed to usher in the

latest technologies and innovations for its customers.

For more information, please visit Honor online at www.hihonor.com or follow us

on:

https://www.facebook.com/honorglobal/

https://twitter.com/Honorglobal

https://www.instagram.com/honorglobal/

[1] Best seller in terms of volume and revenue in smartphone category.

[2] Best seller in terms of volume and revenue in smartphone category.  

[3] Under "newly launched smartphone category".

[4] According to GFK report, W41 2018.

SOURCE  Honor

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