アナ・デ・アルマス、マッテオ・ガッローネ監督の2019年カンパリ・レッド・ダイアリーズ動画、「エンタリング・レッド」のヒロインに抜擢される

カンパリ(Campari)

アナ・デ・アルマス、マッテオ・ガッローネ監督の2019年カンパリ・レッド・ダイアリーズ動画、「エンタリング・レッド」のヒロインに抜擢される

AsiaNet 76295

ミラノ、2018年11月14日/PRNewswire/ --

イタリアを代表する食前酒の会社カンパリ(Campari)(http://www.campari.com )は、カンパリ・レッド・ダイアリーズ(Campari Red Diaries) 動画シリーズが、受賞歴のある優れた監督による、ハリウッド女優主演のミステリアスな短編映画「エンタリング・レッド(Entering Red)」というかたちで2019年にも戻ってくると発表しました。ミステリーとロマンスに突き動かされながら、観客はカンパリの世界へ入り込む発見の旅にいざなわれます。カンパリ社は、「すべてのカクテルには物語がある(every cocktail tells a story)」と考えています。実は同社にとって「エンタリング・レッド」は魅力的な物語であるだけでなく、2019年に100周年を迎えるカンパリの代表的なカクテル、ネグローニへの賞賛でもあるのです。

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ヒロインを演じるのは、大ヒット映画、「ブレードランナー2049(Blade Runner 2049)」で主演をつとめた世界的有名女優、アナ・デ・アルマス(Ana de Armas)と、イタリア人俳優のロレンゾ・リケルミー(Lorenzo Richelmy)で、監督は受賞歴のあるイタリア人監督、マッテオ・ガッローネ(Matteo Garrone)です。ガッローネ監督の最新作「ドッグマン(Dogman)」(2018)は、カンヌ映画祭で最優秀主演男優賞を受賞しており、イタリア代表として2019年アカデミー賞の最優秀外国語映画賞部門へも出品されています。カンパリの新しい短編映画は、2019年に繰り広げられる総合的なキャンペーンの核となる予定です。カンパリは映画撮影を愛し、ベネチア・ビエンナーレで開催されるベニス国際映画祭のメイン・スポンサーもつとめています。同社は短編映画や物語を語るコンテンツの提供において定評があり、そこへこのエキサイティングな短編映画が新たに加わることになります。

「エンタリング・レッド」はサスペンスに満ちた、観るものを惹き付ける物語です。観客は映画を通して、ヒロインの名前のもととなったアナ・デ・アルマスが演じるアナについて知るようになります。アナの好奇心に満ちた魂は、魅力的で楽しいカンパリのレンズを通して、カリスマ的なミラノの街を探検します。

マッテオ・ガッローネの優れた才能が、このきわめてスタイリスティックな短編映画における映画体験を高めています。観客はアナと同時に「赤の世界へ踏み込み(enter red)」、意外で魅力的なカンパリの世界を共に発見しながら、この鮮やかな赤色の伝説的カクテルが生まれた地を冒険して行きます。チャーミングなミラノの街のあちこちに、彼女に発見されるべく残された朱色のヒントを考え考えたどるデ・アルマスは、主人公の変容を見事に表現しています。

今年のキャストとしては、世界最高のバーテンダー6人である、カンパリの「レッド・ハンズ(Red Hands)」や、何人ものソーシャル・インフルエンサーもカメオとして初めてカメラの前に立つことが決まっています。

主演女優のアナ・デ・アルマスは次のようにコメントしています。「短編映画『エンタリング・レッド』と、カンパリ・レッド・ダイアリーズのキャンペーンに参加することができて、大変光栄に思います。また、著名なマッテオ・ガッローネ監督と一緒に仕事できことも大変な名誉でした。これほどにも情熱と好奇心をもってミラノの街で自己発見の旅に出る主人公を演じるのは、本当に楽しい経験でした。」

監督、マッテオ・ガッローネは次のようにコメントしています。「今年の映画はカンパリの発見、という魅力的な旅に命を吹き込むことを目指しています。世界中で認められたイタリアの代表的な名物2つを記念するという、ブランドにとってこれほど重要な年に、このような大役を任せていただけたのは、名誉であり挑戦でもありました。ネグローニはカンパリ無しにはあり得ません。ですからこの物語は、赤くて苦く甘い、このカクテルから全て始まるのです。」

カンパリ・グループCEOのボブ・クンツェ・コンツェビッツ(Bob Kunze-Concewitz)は次のようにコメントしています。「私達のカクテルは、ただの飲み物ではありません。それぞれに物語があります。そして今年は、ネグローニを記念する年なのです。カンパリ・レッド・ダイアリーズは2019年で100歳をむかえるこのカクテルに命を吹き込み、赤の世界へと踏み込む観客をつれて旅をします。カンパリが欠かせない要素となっているこのカクテルは、素晴らしい財産を残してきました。アナ・デ・アルマスとマッテオ・ガッローネという素晴らしい才能や、世界中のバーテンダーやカンパリの代弁者の助けを借りて、これらに命が吹き込まれるのを目の当たりにできるのは、素晴らしいことです。」

エンタリング・レッドはまず、映画が製作されたミラノで行われる2019年2月5日のレッド・カーペット・イベントで披露された後に、世界中のデジタル・メディアで同時公開されます。また、カンパリの公式YouTubeチャンネル(https://www.youtube.com/user/EnjoyCampari )でも公開されます。より詳しくお知りになりたい場合は、カンパリの公式ソーシャル・メディア・アカウント、@campariofficial をフォローしてください。

YouTube上で公開されている予告編https://www.youtube.com/watch?v=NvdWLSBQg-g&feature=youtu.be で、「エンタリング・レッド」の製作秘話をご覧いただけます。

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カンパリ・レッド・ダイアリーズについて

2017年に始まったカンパリ・レッド・ダイアリーズは、カンパリ・カレンダー(Campari Calendar)の進化版です。短編映画を中心に据えた360度のホリスティックなキャンペーンであるカンパリ・レッド・ダイアリーズは「どのカクテルにも物語がある」というカンパリの信念に命を吹き込みます。カンパリ・レッド・ダイアリーズはデジタルで公開、YouTube のカンパリ公式ページには短編映画がアップされています。

カンパリについて

カンパリは現代的でカリスマ性のあるクラシックです。昔から変わらない秘密のレシピは、1860年にノヴァーラで考案され、世界中でいくつかの有名なカクテルのベースになっています。カンパリはビターハーブ、芳香植物、フルーツをアルコールと水の中で浸出させて作ったスピリッツです。鮮やかな赤色、強烈な香り、刺激的な風味を持つカンパリは、常にうっとりするような飲酒体験にまで広がる魅惑と喜びのシンボルでした。これが、カンパリブランドを情熱的なイタリアの様式と卓越性の象徴として世界的に有名にした価値観なのです。

編集者への注記

メディアお問合せは、下記まで: インターナショナル・プレスお問合せ (https://www.camparigroup.com/en/media/contacts

ソース: カンパリ

(日本語リリース:クライアント提供)

Ana de Armas Revealed as the Star of Campari Red Diaries 2019, Entering Red, a Short Movie Directed by Matteo Garrone

PR76295

MILAN, November 14, 2018, /PRNewswire=KYODO JBN/--

     Campari [http://www.campari.com ], the iconic Italian aperitif, announces

the return of Campari Red Diaries 2019 with Entering Red; an enigmatic short

movie featuring a Hollywood actress in the lead and award-winning talent at the

director's chair. Fuelled with mystery and romance, viewers are taken on an

unexpected journey of discovery into the world of Campari. For Campari, as

'every cocktail tells a story', Entering Red not only tells a tale of intrigue,

it is also an ode to the iconic Negroni, Campari's signature cocktail marking

its centenary in 2019.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/783815/Campari.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/783816/Campari.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/783817/Campari.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/783818/Campari.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/783819/Campari.jpg )

    Starring internationally renowned actress Ana de Armas - the star of

blockbuster film, Blade Runner 2049, as well as Italian actor Lorenzo Richelmy

and directed by award-winning Italian director Matteo Garrone who's latest film

'Dogman' (2018) received the Best Actor prize at Cannes and has been submitted

by Italy for the 2019 Academy Award for Best Foreign Language Film, the new

short movie will be the core element of a fully integrated campaign in 2019.

With a love for cinematography and as main sponsor of the Venice International

Film Festival of La Biennale di Venezia, this short movie comes as a new and

exciting addition to Campari's recognised history of short movies and

storytelling content.

    Entering Red is a suspenseful and intriguing story, where viewers will get

to know Ana,  played by the eponymous Ana de Armas, who's curious soul explores

the charismatic city of Milano through the captivating and pleasurable lens of

Campari.

    The cinematographic experience is heightened by Matteo Garrone's talent in

this highly-stylised short movie, where the audience will 'enter red'

simultaneously with Ana, discovering the unexpected, enchanting world of

Campari together, and venturing through the birthplace of the iconic vibrant

red aperitif. De Armas perfectly depicts the character's evolution, tentatively

following scarlet clues that the charming city of Milan has left behind for her

to find.

    The cast this year will also welcome cameos from Campari's 'Red Hands', six

of the world's best bartenders, as well as social influencers in front of the

camera for the first time.

    Lead protagonist of the film Ana de Armas comments: "It's an incredible

honour to be a part of this short movie, Entering Red, and the Campari Red

Diaries campaign. It was also a privilege to work with acclaimed Director,

Matteo Garrone. I loved playing a character that showed such passion and

curiosity on her journey of self-discovery in the beautiful city of Milan."

    The short movie's Director, Matteo Garrone comments: "This year's film is

set to bring to life the intriguing journey that is the discovery of Campari.

It was an honour and a challenge to be given this responsibility in such a

pivotal year for the brand, celebrating two truly Italian icons recognised

worldwide. A Negroni does not exist without Campari, and so to tell the story,

entering the red bitter sweet drink is where it all begins."

    Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer of Campari Group: "Our

cocktails are more than just a drink, they each tell a story, and this year we

are celebrating the Negroni. Turning 100 years old in 2019, Campari Red Diaries

will bring the cocktail to life, and take viewers on a journey as they enter

the red. The iconic serve, which Campari is a key defining ingredient,  has

created a great legacy and it will be amazing to see it all brought to life,

with the support of great talent, Ana de Armas and Matteo Garrone but also

bartenders and Campari advocates from around the world."

    Entering Red will premier in its birthplace, Milan, with a red-carpet event

on the 5th February 2019 followed by a simultaneous digital launch worldwide.

The short movie will be available to view on Campari's official YouTube channel

[https://www.youtube.com/user/EnjoyCampari ]. Please follow Campari's social

media channels for further information @campariofficial.

    To get a sneak peek behind the scenes of Entering Red, view the teaser

video on YouTube here:

https://www.youtube.com/watch?v=NvdWLSBQg-g&feature=youtu.be

                                     #Campari #RedDiaries

                                  

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    ABOUT CAMPARI RED DIARIES

    Launched in 2017, Campari Red Diaries is the evolution of the Campari

Calendar. A 360 degree holistic campaign, with a short movie at the heart,

Campari Red Diaries brings to life Campari's ethos that "every cocktail tells a

story". Campari Red Diaries is launched digitally, with the short movie hosted

on Campari's official YouTube page.

    ABOUT CAMPARI

    Campari is a contemporary and charismatic classic. The secret recipe, which

has remained unchanged, originated in Novara in 1860 and is the base for some

of the most famous cocktails around the world. Campari is an alcoholic spirit

obtained from the infusion of bitter herbs, aromatic plants and fruit in

alcohol and water. With its vibrant red colour, intense aroma and inspiring

flavour, Campari has always been a symbol of intrigue and pleasure, which

unfurls itself into a captivating drinking experience. These are the values

that have made the Campari brand famous throughout the world as an icon of

passionate Italian style and excellence.

    NOTES TO EDITORS

    For media enquiries, please use: International Press Contacts

[https://www.camparigroup.com/en/media/contacts ]

SOURCE: Campari  

  

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