SitecoreがStylelabsの買収完了
SitecoreがStylelabsの買収完了
AsiaNet 76285 (2114)
【サンフランシスコ2018年11月15日PR Newswire=共同通信JBN】
*唯一のエンドツーエンドのコンテンツ、コマース、パーソナライゼーションプラットフォームとしての地位を強化
*Stylelabs Marketing Content Hub(R)をSitecore Experience Cloud(TM)に追加することで、企業はコンテンツライフサイクル全体をスリム化し、関連性の高い、パーソナライズされた、魅力的なエクスペリエンスを実現できる
デジタルエクスペリエンス管理の世界的リーダーであるSitecore(R)(http://www.sitecore.com/ )は15日、デジタル資産管理(DAM)、マーケティングリソース管理(MRM)、製品情報管理(PIM)を1つのプラットフォームに統合したMarketing Content Hub(R)を考案したStylelabsの買収を完了したと発表した。買収の完了により、Stylelabs Marketing Content Hubは、Sitecore Experience Cloudの業界をリードするWebコンテンツ管理、コマース、デジタルエクスペリエンスプラットフォームの機能に加わり、マーケティング部門全体を結びつける統一プラットフォームを創り上げ、パーソナライズされたコンテンツを容易に決定、制作、管理して、あらゆるチャンネルを通じ、カスタマージャーニーの全ステージで提供できるようになる。
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Sitecoreのライアン・ドノヴァン最高技術責任者は「マーケターは、自らのワークフローやプロセスと一体化されていなかったり、サポートしていないツールの使用をたびたび余儀なくされる。それによって、彼らがマーケティングコンテンツを共同で企画、制作、管理し、キャンペーンを立ち上げ、顧客と心を通わせるパーソナライズドエクスペリエンスを提供する能力が犠牲になっている。Stylelabs Marketing Content Hubは、企画から発表まで、コンテンツマーケティングライフサイクル全体にわたってチームを結びつけ、サポートする統合ソリューションを提供することで、このコンテンツ危機を解決するのに役立つ。市場をリードするSitecoreのコンテンツ管理・コマースプラットフォームと組み合わせることで、企業は各個人の関心やニーズに関連する前例のないレベルの充実した内容のパーソナライズドエクスペリエンスを提供できるようになる。
より関連性と価値の高い意思疎通を求める顧客の要求を満たすために必要とされる膨大な量のコンテンツを作成しようとしているマーケティング部門は、縦割りの壁を壊すよりむしろ壁をつくる方に寄与することが多いアプリケーションの重圧の下で悪戦苦闘している。Stylelabs Marketing Content Hubは、こうした障害を取り除き、マーケティングチームが以下のような単一のプラットフォームを通じてオペレーションを拡張できるようにする。
* デジタル資産管理:
写真、レイアウト、アートワーク、ビデオ、3D、ソースファイルなど、ほぼすべての資産を効率的に管理、保存、検索する。極めて大きな組織にも適するように、Sitecore DAMは、権利プロファイル、契約、洗練されたルールを完備した完全なデジタル著作権管理(DRM)を行っており、規模の大きな資産も管理できる。
*マーケティングリソース管理:
組織化、スリム化されたプロセスの中で、コンテンツ制作を計画、スケジュール、準備する。ステージゲート・ワークフローやダッシュボードを通じて効率を高め、直感的なコラボレーション、レビュー、承認ツールを使用してチームが重要な目標を達成できるよう導く。
*製品情報管理:
電子商取引Webサイト、印刷カタログ、ERPシステムなどに入力する製品のマスターデータの管理と保守を集中、自動化する。Sitecore PIMは、製品管理者やマーチャンダイザーが常に整理整頓された状態で、最適な電子商取引の結果を、製品データの唯一の真のソースとして推進するのを支援する。
▽入手可能性
Stylelabs Marketing Content Hubは本日、入手可能である。Sitecore Experience Cloudとの初期統合版は2018年後半に利用可能になり、高度統合版は2019年初頭に予定されている。
▽Sitecoreについて
Sitecoreは、コンテンツ管理、コマース、顧客分析を統合したデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)は、マーケターが販売前、販売中、および販売後に、各チャンネルのパーソナライズされたコンテンツをリアルタイムかつ大規模に配布できるようにする。アメリカン・エキスプレス、カーニバルクルーズライン、ダウ・ケミカル、ロレアルなど5200以上のブランドがSitecoreを信頼し、オーディエンスを楽しませ、愛着を育み、収益を上げるパーソナライズされたインタラクションを提供している。
▽問い合わせ先
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore、Own the Experience、Sitecore Experience Cloudは、米国、その他の国においてSitecore Corporation A/Sの登録商標または商標である。その他すべてのブランド名、製品名または商標は、それぞれの所有者に帰属する。
ソース:Sitecore
Sitecore Completes Stylelabs Acquisition, Cementing its Position as the Only End-to-End Content, Commerce, and Personalization Platform
PR76285
SAN FRANCISCO, Nov. 15, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Addition of Stylelabs Marketing Content Hub(R) to Sitecore Experience
Cloud(TM) enables companies streamline the entire content lifecycle for
relevant, personalized, and engaging experiences
Sitecore(R) (http://www.sitecore.com/), the global leader in digital experience
management, today announced it has completed the acquisition of Stylelabs,
creator of the Marketing Content Hub(R), which integrates digital asset
management (DAM), marketing resource management (MRM), and product information
management (PIM) into a single platform. With the acquisition closed, the
Stylelabs Marketing Content Hub joins Sitecore's industry-leading web content
management, commerce, and digital experience platform capabilities in the
Sitecore Experience Cloud, creating a unified platform that connects the entire
marketing department to easily define, create, manage, and deliver personalized
content across any channel, at every stage of the customer journey.
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"Marketers often are forced to use tools that are not integrated or supportive
of their workflow and processes. That wrecks their ability to collaboratively
plan, create, and manage marketing content, launch campaigns, and deliver
personalized experiences that connect with customers," said Ryan Donovan, chief
technology officer at Sitecore. "The Stylelabs Marketing Content Hub helps
solve this content crisis by providing an integrated solution that connects and
supports teams across the entire content marketing lifecycle, from planning to
publishing. Coupled with Sitecore's market-leading content management and
commerce platforms, companies can deliver content-rich, personalized
experiences with an unheard-of level of relevance to each individual's
interests and needs."
In their effort to produce the enormous volume of content necessary to meet
consumers' demands for more relevant and valuable interactions, marketing
departments are struggling under the weight of applications that do more to
create silos rather than tear them down. The Stylelabs Marketing Content Hub
removes these roadblocks and enables marketing teams to scale their operations
through a single platform that includes:
- Digital Asset Management: efficiently manage, store, and search for
almost any asset including photos, layouts, artwork, video, 3D, source
files, and more. Suitable for even the largest organizations, Sitecore
DAM has full digital rights management (DRM) complete with rights
profiles, contracts, and sophisticated rules to manage assets at scale.
- Marketing Resource Management: plan, schedule, and organize content
production within a structured, streamlined process. Drive greater
efficiency through stage-gate workflows and dashboards, and steer teams
to achieve key targets with intuitive collaboration, review and approval
tools.
- Product Information Management: centralize and automate the management
and maintenance of product master data that feeds e-commerce websites,
print catalogs, ERP systems, and more. Sitecore PIM helps product
managers and merchandisers stay organized and drive optimal e-commerce
results as a single source of truth for product data.
Availability
The Stylelabs Marketing Content Hub is available today. Initial integrations
with the Sitecore Experience Cloud will be available later in 2018 and advanced
integrations are planned for early 2019.
About Sitecore
Sitecore is a global leader in digital experience management software that
combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore
Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real
time and at scale across every channel—before, during, and after a sale. More
than 5,200 brands––including American Express, Carnival Cruise Lines, Dow
Chemical, and L'Oréal––have trusted Sitecore to deliver the personalized
interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.
Contact
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore, Own the Experience, and Sitecore Experience Cloud are registered
trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and other
countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their
respective holders.
SOURCE: Sitecore
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