Suning、「独身の日」ショッピングフェスティバルのオムニチャネル売上高が132%増
Suning、「独身の日」ショッピングフェスティバルのオムニチャネル売上高が132%増
AsiaNet 76316 (2128)
【南京(中国)2018年11月15日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Groupが保有するフォーチュン・グローバル500社リテール企業で中国最大のオンラインからオフライン(O2O)のスマートリテーラーであるSuning.com(以下、「同社」)は、11月11日の「独身の日」ショッピングフェスティバルを終え、オムニチャネル売上高が前年比132%増えた。この最大級のeコマースショッピングフェスティバルでSuning.comの公式リテールアプリのダウンロード数はプロモーション中に10日連続で首位を占めた。
Suning Holdings Groupのチャン・ジンドン会長は「今年の『独身の日』フェスティバルのテーマは『Shopping online, shopping offline, shopping with Suning』(ショッピング・オンライン、ショッピング・オフライン、Suningでショッピング)だった。純粋なオンラインeコマースは死んだ。Suningはスマートリテーラーとして、インテリジェントなソリューション、さまざまな消費シナリオのコネクション、オンライン・マーケティングとオフライン・マーケティングの組み合わせ、リテール体験強化を達成するための消費者イマージョンを通じた将来の小売りとライフスタイルの新しいコンセプトの促進にコミットしている。これは、このショッピングフェスティバルで満足のいく成果を達成するための堅実な基盤と戦略である」と語った。
▽Suning.comの「独身の日」ショッピングフェスティバルでのハイライト:
*11月11日、Suning所有の実店舗には5000万人超が訪れ、Suning CVSリテールサービスは500万人超の顧客にサービスを提供し、Suningシネマには20万人の観客が集まり、Suning Plazaでは1500万人が店舗を訪れた。
*商業地域の消費者市場を強化するSuning Retail Cloud Storesの数は1666に達し、売上高は前年比3308%の増加を記録した。
*Suning logisticsの20万人超の従業員が中国全土の顧客にサービスを提供し、Suningクーリエによる輸送距離は100万キロに達した。これは地球25周に相当する。
*CIIE(中国国際輸入博覧会)の影響により、Suning international(クロスボーダーショッピングを含む)は428%増えた。美容、母子関係、栄養補助食品が最も人気のあるカテゴリーのトップ3入りした。なかでも、家庭日用品カテゴリーは急速に成長し、売上高は前年同期比636%増加した。
*Suningの90年代以降生まれ消費者の数は42%を占め、80年代以降に生まれた消費者は38%を占めた。90年代以降の世代が消費数量で初めて80年代以降を上回った。
*11月1-11日、Suning Financial Servicesが処理したピーク注文数量は200%増えた。200万人超の人々がキャッシュボーナスとバンクディスカウントの提供を受けた。「Casual Loan」を申請した人数は150万人で、そのプレ・クレジットラインは合計6億。
Suningのスマートリテール戦略は新技術の進歩を活用し、さまざまな購入シナリオを融合して、消費者に革新的なオンラインからオフラインへの体験を創造し、目抜き通りを復活させ、ショッピングをより面白くて楽しいものにするという小売の将来に焦点を当てている。
「独身の日」フェスティバルの期間中、世界各地の5つの研究開発拠点、10の中核データセンター、4000以上のシステムおよび1万人超のエンジニアが完全に専念し、2億人超の消費者にSuningのすべてのサービスを提供した。
▽Suningについて
1990年に創業したSuningは中国の大手商業企業で、中国と日本の上場企業2社を抱える。Suning Holdingsは2018年、中国の非国有企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は808億5000万米ドル(5578億8000万元)。「全ての人のために1流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。このうちSuning.comは2017年と2018年にフォーチュン・グローバル500社リストに入った。
http://www.suningholdings.com/
ソース:Suning Holdings Group
Suning Revealed Single's Day Shopping Festival Result with Omni-Channel Sales Increased By 132%
PR76316
NANJING, China, Nov. 15, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Suning.com ("the Company"), a Fortune Global 500 retail company and China's
largest online-to-offline (O2O) smart retailer owned by Suning Holdings Group,
closed Single's Day shopping festival on Nov.11th, increasing Omni-channel
sales by 132% over last year. The festival, which is one of the biggest
e-commerce shopping festivals, saw Suning.com's official retail app take the
no.1 download spot for 10 consecutive days during the promotion.
"The theme of this year's Single's Day festival was 'Shopping online, shopping
offline, shopping with Suning', "said Zhang Jindong, Chairman of Suning
Holdings Group. "The pure online E-commerce is dead. As the smart retailer,
Suning is committed to promoting our new concept of future retailing and styled
living through intelligent solutions, the connection of different consumption
scenarios, the combination of online and offline marketing, and customer
immersion to achieve an enhanced retail experience. It is with such a solid
foundation and strategy that a satisfactory result can be achieved on this
shopping festival."
Highlights of Suning.com's Single's Day Shopping Festival
-On Nov. 11th, Suning owned brick-and-mortar stores served more than 50 million
visits, Suning CVS retail services served over 5 million customers, more than
200 thousand visits to Suning cinemas, and Suning Plaza had 15 million visits
to stores.
-The number of Suning Retail Cloud Stores, which empowered the township
consumer market, reached 1666, with a 3308% growth on sales over last year.
-More than 200 thousand crews from Suning logistics served the customers
nationwide, the total miles Suning couriers had traveled reached 1 million
kilometers, which could circles 25 times around the earth.
-Under the influence of CIIE, sales of Suning international (including
cross-border shopping) increased by 428%. Beauty, maternal and child, and
nutraceutical products ranked Top 3 most popular categories. Among them,
household daily categories has grown rapidly with sales increased by 636% over
the same period of last year.
-Numbers of Suning's consumers born after-90s accounted for 42%, while
consumers born after-80s accounted for 38%. For the first time, after-90s
generation surpassed after-80s in consumption in quantity.
-From Nov.1st to Nov.11th, the peak volume of orders processed by Suning
Financial Services increased by more than 200%. Over 2 million people were
offered with cash bonuses and bank discounts. The number of users applying for
"Casual Loan" is 1.5 million, which provides a pre-credit line of 600 million
in total.
The Suning smart retail strategy focuses on a future of retail that leverages
advances in new technology and merges different buying scenarios to create
innovative online-to-offline experiences for consumers, reviving the
high-street and making shopping more interesting and fun.
Throughout the single's day festival, 5 R&D bases around the world, 10 core
data centers, 4000+ systems, and 10,000+ IT engineers fully dedicated,
providing more than 200 million consumers with a full range of Suning services.
About Suning
Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China
with two public companies in China and Japan respectively. In 2018, Suning
Holdings ranked second among the top 500 non-state-owned enterprises in China
with annual revenue of 80.85 billion USD (557.88 billion RMB). With the mission
of "Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life
for All", Suning has strengthened and expanded its core business through eight
vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,
Real Estate, Sports, Media &Entertainment, and Investment, among which
Suning.com is listed on the 2017 and 2018 list of Fortune Global 500.
www.suningholdings.com
SOURCE: Suning Holdings Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。