ソーダストリームは新環境キャンペーンで消費者への再利用呼びかけを加速
ソーダストリームは新環境キャンペーンで消費者への再利用呼びかけを加速
AsiaNet 76310 (2121)
【エアポートシティー(イスラエル)2018年11月15日PR Newswire=共同通信JBN】
*プラスチック廃棄物の丘の上、ウミガメ(声・ロッド・スチュワート)が率いる合唱団が「Now is the Time for Change(今こそ変革の時)」を歌うアニメ動画
ソーダストリーム・インターナショナル(SodaStream International Ltd.)は13日、使い捨てプラスチックボトルによる世界的損害に焦点を当てた最新の動画キャンペーンを公表した。この動画は、歌うウミガメが責任を持って簡潔で意味ある生活変革-再利用-をするよう人々に呼びかけている。動画は、長年にわたってプラスチック廃棄物が散乱するようになった緑の丘と青い海の象徴である。口コミで広がるキャンペーンは、公開48時間で2000万ビューを獲得した。
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/784856/Time_for_a_Change_SodaStream.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/636193/SodaStream_Logo.jpg
ダニエル・バーンバウム最高経営責任者(CEO)は「プラスチックは、まだ知られていないものの、われわれの海と海洋生物に深刻な環境破壊をもたらし、人の健康に影響を及ぼすパンデミック脅威になっている。われわれはこのキャンペーンで海洋動物に声を与え、彼らとともに、使い捨てプラスチックから再利用可能な容器に切り替えることを人々や企業に奨励したい」と語った。
動画の閲覧は以下参照。
https://www.youtube.com/watch?v=Tejd7ntLGeE&feature=youtu.be
ウミガメ役のロッド・スチュワート、復活セレブのソー“'マウンテン”ビョルンソン、新人タレントのサラ・キャサリン・フックに率いられ、人々とプラスチック破片で負傷した海洋動物の合唱団がソーダストリーム用キャンペーン曲「Ocean of Change(変革の海)」を歌う。
「A tear of sorrow
Tears of hope
An ocean of regret
I never meant to hurt you so
It is not over yet
We can still make this right again
We can still save ourselves
Oceans are the springs of life
They're crying S.O.S
Now it is the time for a change it's in our hands Now it is the time for a change it's in our hands
Will piles of trash and poisoned seas
be our legacy?
Our kids deserve much more than that
A world - pollution free
We can still make this right again
We can still save ourselves
Oceans are the springs of life
They're crying S.O.S
Now it is the time for a change it's in our hands Now it is the time for a change it's in our hands」
(悲しみの涙、希望の涙、後悔の海、傷つけるつもりはなかった、まだ終わっていない)
(まだ修正できる、まだ自身を守れる、海は生命の泉、彼らはS.O.Sを叫んでいる)
(さあ、今こそ変革の時、それはわれわれ次第、今こそ変革の時、それはわれわれ次第)
(ごみの山と汚染の海、それが遺産か、子どもたちにふさわしいのは、汚れのない世界)
(まだ修正できる、まだ自身を守れる、海は生命の泉、彼らはS.O.Sを叫んでいる)
(さあ、今こそ変革の時、それはわれわれ次第、今こそ変革の時、それはわれわれ次第)
ロッド・スチュワートは「僕は海と海洋生物が大好きだし、声優としてこのキャンペーンを支援できて喜んでいる。再利用ボトル転換のようにシンプルな変革の認識と効果を高める役に立つなら、関わったことをうれしく思う」と話した。
動画はウェブサイトwww.FightPlastic.com と連動して公開されており、そこでソーダストリームは消費者が使い捨てプラスチックに反対する立場をとるよう勧めている。
バーンバウムCEOは「再利用可能なソーダストリームのボトル1本が使い捨てプラスチックボトル数千本を節約できるので、世界は単に飲む習慣を変えるだけでなく、地球の汚染災害と戦う必要がある。われわれはストロー、カップ、バッグ、ボトルなど使い捨てプラスチックとの決別に最善を尽くさねばならない。ソーダストリームは、このキャンペーンが多くの人の変革を促すことを望んでいる。それはわれわれ次第である」と続けた。
変革に関わり、使い捨てプラスチック汚染を阻止するソーダストリームの現行ミッションについて学ぶにはwww.FightPlastic.com を参照。
▽ソーダストリームについて
ソーダストリーム(SodaStream)は世界ナンバーワンの炭酸水ブランドで、消費者が普通の水道水を数秒間で容易に炭酸水に変換することを可能にする。ソーダストリームのSparkling Water Makersは、ボトルや缶入りの炭酸飲料に代わる高度に差別化された革新的オプションを消費者に提供し、彼らが使い捨てプラスチックボトルなしに好きな飲料を楽しむことを可能にする。ソーダストリームの炭酸化ボトル1本は、使い捨てのプラスチックボトルや缶を数千本節約できる。その製品は環境に優しく、健康とウェルネスを推進し、コスト効率が高く、カスタマイズ可能であり、使うのが楽しい。これらの製品は46カ国、8万以上の小売店で入手可能である。ソーダストリームが水をいかにエキサイティングにするかについての詳細は、Facebook、Twitter、Pinterest、Instagram、YouTubeでフォローを。またはwww.SodaStream.com を参照。
ソース:SodaStream International Ltd.
▽問い合わせ先
Global
Clara Amselem, Global Public Relations Manager
Claraa@sodastream.com
+972 52 425 5476
USA
Stephanie Goldman, The Pollack PR Marketing Group
sgoldman@ppmgcorp.com
+1 212-601-9341 (o) +1 908-644-8114(m)
Stefan Pollack, The Pollack PR Marketing Group
spollack@ppmgcorp.com
+1 310-556-4443 (o) +1 310-780-2364 (m)
SodaStream Takes It Up A Notch With New Environmental Campaign Calling Upon Consumers To Go Reusable
PR76310
AIRPORT CITY, Israel, Nov. 15, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Atop a Hill of Plastic Waste and Led by an Animated Sea Turtle Voiced by Sir
Rod Stewart, Choir Sings "Now is the Time for Change"
SodaStream International LTD. unveiled Tuesday its newest video campaign
focused on the global damage caused by single-use plastic bottles. The video
features a singing sea turtle calling on people to take responsibility and make
the simple and meaningful life change of going reusable.The video acts as a
metaphor for the green hills and blue oceans that have, over the years, become
littered by plastic waste. The viral campaign has garnered 20 million views in
its first 48 hours.
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/784856/Time_for_a_Change_SodaStream.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/636193/SodaStream_Logo.jpg
"Plastic has become a pandemic threat with its impact upon human health still
unknown, but with devastating environmental consequences to our oceans and
marine life," said Daniel Birnbaum. "In this campaign, we wanted to give a
voice to marine animals and, together with them, encourage people and
corporations to switch from single-use plastic to reusable packaging."
To view the video, click here.
Lead by Sir Rod Stewart as the sea turtle, recurrent celebrity Thor "The
Mountain" Bjornsson, rising talent Sarah Catherine Hook, a choir of people and
marine animals injured by plastic parts sing extract from "Ocean of Change",
song written for SodaStream for this campaign.
A tear of sorrow
Tears of hope
An ocean of regret
I never meant to hurt you so
It is not over yet
We can still make this right again
We can still save ourselves
Oceans are the springs of life
They're crying S.O.S
Now it is the time for a change it's in our hands Now it is the time for a
change it's in our hands
Will piles of trash and poisoned seas
be our legacy?
Our kids deserve much more than that
A world - pollution free
We can still make this right again
We can still save ourselves
Oceans are the springs of life
They're crying S.O.S
Now it is the time for a change it's in our hands Now it is the time for a
change it's in our hands
"I have a great love for our oceans and marine life and was happy to lend my
voice and support to this campaign," commented Sir Rod Stewart. "If it helps
raise awareness and effect simple changes like switching to reusable bottles
then I'm honored to be a part of it."
The video has been launched in tandem with the website www.FightPlastic.com,
where SodaStream encourages consumers to take a stand against single-use
plastic.
"While one reusable SodaStream bottle can save thousands of single-use plastic
bottles, the world needs to change more than just its drinking habits to combat
the global pollution hazard. We should all do our best to shift away from
single-use plastic including straws, cups, bags and bottles," continued
Birnbaum. "SodaStream hopes that this campaign will encourage many to make the
change. It's in our hands."
Go to www.FightPlastic.com to be a part of the change and learn about
SodaStream's ongoing mission to stop single-use plastic pollution.
About SodaStream
SodaStream is the No. 1 sparkling water brand in the world. SodaStream enables
consumers to easily transform ordinary tap water into sparkling water in
seconds. SodaStream Sparkling Water Makers offer a highly differentiated and
innovative alternative to consumers of bottled and canned carbonated soft
drinks so that they can enjoy their favorite beverages without single-use
plastic bottles. One SodaStream carbonating bottle can save up to thousands of
single-use plastic bottles and cans. The products are environmentally friendly,
promote health and wellness, cost effective, and are customizable and fun to
use. Products are available at more than 80,000 retail stores across 46
countries. To learn more about how SodaStream makes water exciting and follow
SodaStream on Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram and YouTube, visit
www.SodaStream.com.
SOURCE: SodaStream International Ltd.
CONTACT: Global, Clara Amselem, Global Public Relations Manager,
Claraa@sodastream.com, +972 52 425 5476, USA, Stephanie Goldman, The Pollack PR
Marketing Group, sgoldman@ppmgcorp.com, +1 212-601-9341 (o) +1 908-644-8114
(m), Stefan Pollack, The Pollack PR Marketing Group, spollack@ppmgcorp.com, +1
310-556-4443 (o) +1 310-780-2364 (m)
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