成田国際空港で世界中の旅行者がオリーブオイルの魅力を発見
成田国際空港で世界中の旅行者がオリーブオイルの魅力を発見
AsiaNet 76348
2018年11月19日
スペイン産オリーブオイル専門職連携非営利団体
*成田国際空港の国際線利用客に、世界トップクラスのオリーブオイルを紹介し、充実した待ち時間を提供する特設ブースが今月25日までオープン
*「世界をもっとおいしく」をスローガンに、スペイン産オリーブオイルの文化をテーマにした空間を旅行者に提供
スペイン産オリーブオイル専門職連携非営利団体によるスペイン産オリーブオイルのキャンペーン「オリーブオイル・ワールドツアー」が開催されてから2か月が経ちました。このたび成田国際空港を舞台に、EU(欧州連合)のサポートを受け、アジア市場をターゲットとした新キャンペーンをスタートさせます。
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/786212/Olive_Oils_from_Spain.jpg
今回のキャンペーンの目玉は、スペイン産オリーブオイルの文化をテーマにしたブース「ジ・オリーブオイル・ラウンジ(The Olive Oil Lounge)」です。このブースでは、成田国際空港第2ターミナルの出口に設置され、オリーブオイルやオリーブオイル製造技術に関する情報を五感で体感することができます。利用客はタブレットやフォトブースで製品と触れ合うことができ、オリーブオイルの世界に浸れることができます。またブース内の「オリーブオイル・ギャラリー」でオリーブオイルの種類や特徴について学んだり、休憩スペースでフライト前のリラックスタイムを満喫したりできます。
成田国際空港の年間利用者数は3,700万人以上で、この数は国内の国際線利用者数の半数を占めます。海外の様々な食材と相性が良いオリーブオイルは近年、多くの日本人に親しまれています。実際に日本は、地中海料理の柱であるオリーブオイルの消費量がアジアで最も多い国です。スペインは世界中のオリーブオイルの25%の供給量を誇ります。日本のオリーブオイルの輸入元の一位がスペインで、2017年に日本国内で販売されたオリーブオイルの60%を生産する主要原産国です。
スペインオリーブオイル全職業連合の責任者のテレサ・ペレスは次のように述べています。「日本で最大の国際線利用者数を誇る成田国際空港は、このキャンペーンがターゲットとする外国や外国の食材に関心の高い人々が多く集まる場所です。こうした人の多くは、健康にも関心があります。空港は毎日数十か国の利用者が行き来します。グローバルを視点にしたキャンペーンには絶好のロケーションなのです」。
「オリーブオイル・ワールドツアー」は、世界各地の市場をターゲットとする3か年販売促進戦略の一環として実施されています。アジア市場では日本、中国、台湾での認知度や売上の向上に取り組んでいます。
以上
参考
https://www.facebook.com/OliveOilWorldTourjp/
(日本語リリース:クライアント提供)
Olive Oils from Spain: Passengers From All Around the World Discover Olive Oils in Narita's International Airport, in Tokyo
PR76348
TOKYO, Nov. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Until the 25th of this month, passengers traveling through Narita will
find a unique alternative to their layovers in airports: the possibility of
getting to know the best Olive Oils of the world
- Under the claim "Let's Make a Tastier World", the campaign directed to
today's travelers, offers passengers an innovative space on the culture of
Olive Oils from Spain
Two months after Olive Oils from Spain presented their "Olive Oil World
Tour" in Tokyo, the new promotion campaign aimed for the Asian market and
co-financed by the European Union, launches a notorious action in Narita's
International Airport in Tokyo.
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/786212/Olive_Oils_from_Spain.jpg )
The campaign proposes an innovative space on the culture of Olive Oils from
Spain: The Olive Oil Lounge. A stand located on the exits of Terminal 2 of the
airport, passengers will find a space with all the information about this
product which together with technology, will offer a complete sensory
experience. This initiative will submerge travelers in the Olive Oil world via
tablets or photo booths which will allow them to interact with the product. In
the space, they will also find educational zones as an olive oil gallery, where
they will learn to differentiate the main varieties of oils, and even enjoy
themselves on the puffs corner to guarantee relaxation before their flight.
The Narita International Airport controls 50% of the international
passenger traffic of the country, a key cosmopolitan location where each year
more than 37 million travelers pass through with the curiosity of discovering
the world. A predisposed target, up for the interaction with a food that,
little by little is making a gap among the Japanese palates: Olive Oils. This
country is already the first Asian consumer of this pillar of the Mediterranean
Diet. A continent that acquires 25% of the Olive Oils every year. Spain also
leads exports to the Japanese market. 60% of the oils marketed in 2017 in that
market were Spanish.
This initiative is part of a global three-year promotion strategy where
"Olive Oil World Tour" will develop a complete battery of performances in
Japan, China and Taiwan to help increase the visibility of the product in the
Asian market and consideration within its consumers.
https://www.facebook.com/OliveOilWorldTourjp
Source: Olive Oils from Spain
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