Sitecoreが独立の調査会社によりウェブコンテンツ管理システムのリーダーに選ばれる

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Sitecoreが独立の調査会社によりウェブコンテンツ管理システムのリーダーに選ばれる

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【サンフランシスコ2018年11月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*Sitecoreがウェブエクスペリエンス管理、クラウド、構造、サイト検索およびサービスパートナープログラムの基準で最高のスコアを獲得

デジタルエクスペリエンス管理の世界的なリーダーであるSitecore(R)(http://www.sitecore.com/ )は20日、「The Forrester Wave(TM): Web Content Management Systems, Q4 2018(ウェブコンテンツ管理システム、2018年第4四半期)」報告書(注1)で、同社がLeader(リーダー)として認められたと発表した。報告書は15の最も重要なベンダーを26の基準で審査した。Sitecoreは、ウェブエクスペリエンス管理、クラウド、構造、サイト検索、商業アプリケーション、サービスパートナープログラム、デベロッパープログラムおよび製品カスタマーカウントの8つの基準で最高のスコアを獲得した。

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報告書の中で、Forresterは「Sitecoreは過去18カ月間に、新たな経営陣、Azure実装の全面的受け入れ、中間市場重視への回帰、Salesforce Marketing Cloudとのパートナーシップ、デジタル資産管理(DAM)プロバイダーの買収などの劇的な変化を遂げた」と述べている。さらにForresterは「Sitecore Experience Managerは最近、CRM統合の向上、新しいAI機能およびSitecore Experience Accelerator(SXA)のアップグレードをもたらしている。Sitecoreの現在のデベロッパー向け機能は、おおむね期待に沿うものである一方、Data Exchange Framework経由でより多くのコンテンツ・リポジトリーを統合するマーケティング機能と従来の強みであるパーソナライゼーション向けマーケティング機能は傑出している」と指摘している。

Sitecoreのライアン・ドノバン最高技術責任者は「デジタルマーケティングのリーダーは、最も戦略的な顧客エクスペリエンスとデジタル・トランスフォーメーション・イニシアチブを結び付ける要としてウェブCMSプラットフォームにますます関心を向けつつある。当社の顧客はSitecore Experience Platformを頼りとし、あらゆる顧客との接点において、一貫性のあるパーソナライズされた貴重なエクスペリエンスを提供するのに役立てている。われわれは、この報告書がSitecoreの顧客とパートナーの、当社の幅広い能力と市場進出戦略に対する信頼を反映していると信じており、このことは当社が昨年、市場を上回る2桁成長を体験したことによっても示されている」と述べた。

Sitecoreの世界クラスのウェブコンテンツ管理システムであるSitecore Experience Manager(XM)とSitecore Experience Platform(TM)(XP)は、ブランドがそれらのデジタルエクスペリエンスを変革するのを支援するためのエンドツーエンドコンテンツおよび商業、個人化のプラットフォームであるSitecore Experience Cloud(TM)の一部である。Sitecoreはこのほど、マーケターの専門知識を向上、拡大させるツールによって力を与える一連の新たなイノベーションを含むSitecore XPのバージョン9.1を発売した。Sitecore JavaScript Services(JSS)(https://www.sitecore.com/products/sitecore-experience-platform/wcm/headless-cms/developers )からSitecore Experience Analytics(https://www.sitecore.com/products/sitecore-experience-platform/customer-intelligence/customer-analytics )への強化、Sitecore Cortex(TM)(https://www.sitecore.com/resources/index/video-assets/sitecore-cortex )での次のレベルのマシンラーニング機能まで、Sitecore 9.1は業界の最も多目的なデジタルマーケティングプラットフォームの力を拡張し、マーケターがより早期に市場進出することを実現し、パーソナライズされた顧客エクスペリエンスを提供する上での複雑さを軽減することを可能にする。

「The Forrester Wave(TM): Web Content Management Systems, Q4 2018」報告書は、現在のサービス、戦略、市場プレゼンスによって分類された26の基準で15のベンダーを審査した。その詳細な報告書はhttps://siteco.re/2zbjlXo で入手できる。

(注1)Forrester Research, "The Forrester Wave(TM): Web Content Management Systems, Q4 2018"; Mark Grannan with Allen Bonde and Madeline King, 15 November 2018.

▽Sitecoreについて

Sitecoreは、コンテンツ管理、コマース、顧客分析を統合したデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)は、マーケターが販売前、販売中、および販売後に、各チャンネルのパーソナライズされたコンテンツをリアルタイムかつ大規模に配信できるようにする。アメリカン・エキスプレス、カーニバルクルーズライン、ダウ・ケミカル、ロレアルなど5200以上のブランドがSitecoreを信頼し、オーディエンスを楽しませ、ロイヤルティーを育て、収益を上げるパーソナライズされたインタラクションを提供している。

▽問い合わせ先

Matt Krebsbach

Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore

matt.krebsbach@sitecore.com

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

Sitecore、Own the Experience、Sitecore Experience Cloudは、米国、その他の国においてSitecore Corporation A/Sの登録商標または商標である。その他の全てのブランド名、製品名ないし商標はそれぞれの所有者に帰属する。

ソース:Sitecore

Sitecore Named a Leader in Web Content Management Systems by Independent Research Firm

PR76361

SAN FRANCISCO, Nov. 20, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Sitecore received the highest scores possible in the web experience

management, cloud, structure, site search, and service partner program criteria

Sitecore(R) (http://www.sitecore.com/ ), the global leader in digital

experience management, today announced it was recognized as a Leader in "The

Forrester Wave(TM): Web Content Management Systems, Q4 2018" report.(i) The

report evaluated the 15 most significant vendors against 26 criteria. Sitecore

earned the highest scores possible for eight criteria, including web experience

management, cloud, structure, site search, commerce application, service

partner program, developer program, and product customer count.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg

In its report, Forrester states, "Sitecore has made dramatic shifts in the past

18 months, including new executive leadership, a full embrace of Azure

deployment, a return to midmarket focus, partnership with Salesforce Marketing

Cloud, and an acquisition of a digital asset management (DAM) provider." In

addition, Forrester notes that, "Sitecore Experience Manager has recently

brought CRM integration improvements, new AI capabilities, and Sitecore

Experience Accelerator (SXA) upgrades. Sitecore's current capabilities for

developers are largely on par with expectations, but marketing features to

integrate more content repositories via their Data Exchange Framework, and

historically strong marketing features for personalization stand out."

"Digital marketing leaders are increasingly looking to web CMS platforms as the

lynchpin that connects their most strategic customer experience and digital

transformation initiatives," said Ryan Donovan, chief technology officer at

Sitecore. "Our customers rely on Sitecore Experience Platform to help them

deliver a consistent, personalized, and valuable experience across every

customer touchpoint. We believe this report reflects the trust that Sitecore

customers and partners place in our breadth of capabilities and go-to-market

strategy, which also is showed by the market-beating double-digit growth we

experienced in the last year."

Sitecore's world-class web content management systems, Sitecore Experience

Manager (XM) and Sitecore Experience Platform(TM) (XP), are part of the

Sitecore Experience Cloud(TM), the end-to-end content, commerce, and

personalization platform to help brands transform their digital experiences.

Sitecore recently launched version 9.1 of Sitecore XP, which includes a range

of new innovations that empower marketers with tools that enhance and scale

their expertise. From Sitecore JavaScript Services (JSS) (

https://www.sitecore.com/products/sitecore-experience-platform/wcm/headless-cms/developers

) and enhancements to Sitecore Experience Analytics (

https://www.sitecore.com/products/sitecore-experience-platform/customer-intelligence/customer-analytics

) to the next-level machine learning capabilities in Sitecore Cortex(TM) (

https://www.sitecore.com/resources/index/video-assets/sitecore-cortex) ,

Sitecore 9.1 extends the power of the industry's most versatile digital

marketing platform to enable marketers to get to market faster and reduce the

complexity of delivering personalized customer experiences.

The Forrester Wave(TM): Web Content Management Systems, Q4 2018 report

evaluated 15 vendors on 26 criteria grouped by current offering, strategy, and

market presence. The full report is available at: https://siteco.re/2zbjlXo.

(i) Forrester Research, "The Forrester Wave(TM): Web Content Management

Systems, Q4 2018"; Mark Grannan with Allen Bonde and Madeline King, 15 November

2018.

About Sitecore

Sitecore is a global leader in digital experience management software that

combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore

Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real

time and at scale across every channel—before, during, and after a sale. More

than 5,200 brands––including American Express, Carnival Cruise Lines, Dow

Chemical, and L'Oréal––have trusted Sitecore to deliver the personalized

interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.  

Contact

Matt Krebsbach

Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore

matt.krebsbach@sitecore.com

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

Sitecore, Own the Experience, and Sitecore Experience Cloud are registered

trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and other

countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their

respective holders.

SOURCE:  Sitecore

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