WeChat Mni Game Developer Conference 2018が海外開発者との刺激的な協力を歓迎

WeChat Mini Games

WeChat Mni Game Developer Conference 2018が海外開発者との刺激的な協力を歓迎

AsiaNet 76220 (2084)

【サンフランシスコ2018年11月20日PR Newswire=共同通信JBN】WeChat Mini Game Developer Conferenceが11月12日、サンフランシスコで開催された。カンファレンスではMini Gamesエコシステムの拡大を推進するよう、全世界の開発者に正式な要請が発せられ、WeChatはMini Gamesの現状、独自機能、開発者サポートを参加者が理解する支援をした。

▽WeChatは海外の開発者に、協力して将来のMini Gamesエコシステムを構築するよう呼びかけ

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2295262-1-a

キャプション:多数のWeChat Mini Gamesのユーザー

WeChatはカンファレンスで、月間のアクティブユーザー数は10億以上であるとし、その中で3億1000万のユーザーを持つWeChat Mini Gamesが重要なビジネスとしての潜在性を示していると発表した。人気のあるMini Gamesのいくつかの7日間ユーザー定着率は45%に急上昇した。これは効率的なユーザーのアクセス性とゲーム機能APIによるものである。WeChatはMini Games用Mini Appsのソーシャルメディア共有、広告、リダイレクトを通してユーザーを引き付ける方法を提供している。ユーザーが一度ゲームを試せば、そこにはユーザーを引き留めたり、その友人を夢中にさせる多くの特徴がある。WeChatは友人ランキング、バーサスマッチ、200以上のAPIといったWeChat固有のエコシステムから構築された30以上の機能を追加した。これによってWeChat プラットフォームのソーシャルとしての機能が発揮されるとともに、開発者の創造性の場所を広げる。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2295262-1-b

キャプション:WeChat Mini Gamesで成功したゲームは500万の驚くべき1日当たりアクティブユーザー数を誇る

商業的価値に関し、WeChatはゲーム内アイテム購入と広告によってトラフィックをマネタイズする方法の提供を支援する。カンファレンスではTencent Billiardsなど人気の高いMini Gamesの2種が紹介された。Tencent Billiardsは30日間のユーザー定着率が40%でゲーム内アイテム購入と広告からの1日当たり取引高が1000万元以上にのぼり、現在の1日当たりアクティブユーザー数は約500万人を維持している。このMini Gameの素晴らしい成績はWeChat固有の特徴と品質を統合するという継続的な強化から生まれたものである。

▽WeChat Mini Gamesは海外の開発者に完全なサポートとアクセスを提供

WeChat Mini Gamesはカンファレンスで、現在のAPIへのアクセスを解放し、開発と発行を促進するために開発者向けドキュメンテーションを現地化することで海外の開発者をサポートすることに取り組むと強調した。さらにWeChatは開発手続きを提示し、Mini Gamesの開発は現在、業界共通の開発エンジンをサポートし、海外の開発者に明確性と利便を提供している。

Mini Game開発の全体像についてはhttps://minigame.weixin.qq.com を参照。

カンファレンスの終了とともに、WeChat Mini Gamesはこの成長を続けるプラットフォームに海外の開発者が参加することを期待する。WeChatは開発者とともに、Mini Gamesエコシステムの成長と新たな可能性の模索に引き続き取り組む。

ソース:WeChat Mini Games

WeChat Mini Game Developer Conference 2018 welcomes exciting collaboration with overseas developers

PR76220

SAN FRANCISCO, Nov. 20, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The WeChat Mini Game Developer Conference was held in San Francisco on November

12, during which WeChat sent out a formal invitation to developers across the

world to propel the expanding Mini Games ecosystem. At the conference, WeChat

helped attendees understand the current state, unique capabilities, and

developer support of Mini Games.

WeChat Mini Games invites overseas developers to build the future of the Mini

Games ecosystem together

Photo -https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2295262-1-a

Caption: Considerable number of users in WeChat Mini Games

At the conference, WeChat announced over 1 billion monthly active users, with

WeChat Mini Games showing its potential as a key business with over 310 million

users. The 7-day user retention rate of some popular Mini Games rocketed to

45%, exhibiting effective user accessibility and game feature APIs. WeChat

provides ways to attract users through social media sharing, advertisements,

and redirects from Mini Apps to Mini Games. Once users try out the game, there

are various features to keep them or their friends hooked. WeChat has added

over 30 capabilities built off of WeChat's unique ecosystem such as friends

rankings and versus matches, as well as over 200 APIs. These unleash the social

capabilities of the WeChat platform as well as bring added room for creativity

for developers.

Photo -https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2295262-1-b

Caption: Successful WeChat Mini Game boasts remarkable DAU of 5 million

As for commercial value, WeChat helps provide ways for traffic monetization

through in-game item purchases and advertising. Two popular Mini Games were

showcased at the conference, including Tencent Billiards, a casual sports game

which currently maintains about 5 million daily active users, over 10 million

RMB in daily transactions from in-game item purchases and advertising, and a

30-day user retention rate of 40%. This Mini Game's brilliant performance stems

from constant refinement of how it integrated WeChat's unique features and

quality.

WeChat Mini Games provides full support and access to overseas developers

WeChat Mini Games highlighted at the conference that it would strive to support

overseas developers by opening access to current API and localizing developer

documentation to facilitate development and publishing. Additionally, WeChat

presented development procedures and noted that Mini Games development

currently supports the industry's common development engines, bringing

clarification and convenience to overseas developers.

For an overview of Mini Games development, visit https://minigame.weixin.qq.com

With the end of the conference, WeChat Mini Games awaits more overseas

developers to join in the ever-growing platform. Together with developers,

WeChat will continue striving for growth and exploring new possibilities of the

Mini Games ecosystem.

SOURCE: WeChat Mini Games

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