WeChatがMini Gamesエコシステム拡大でGoogle、Game Closureなど海外開発者とチーム結成

WeChat Mini Games

WeChatがMini Gamesエコシステム拡大でGoogle、Game Closureなど海外開発者とチーム結成

AsiaNet 76221 (2091)

【サンフランシスコ2018年11月20日PR Newswire=共同通信JBN】WeChatは10億以上のアクティブユーザーを持つモバイルアプリとして世界最大手のソーシャルネットワークに成長し、ソーシャルメディア、ニュースからローカルサービス、決済までの広範な機能を統合している。そのように大規模なユーザー基盤により、WeChatはソーシャルメディアの商業化で非常に大きな可能性を持っている。

▽WeChat Mini Gamesは海外の開発者コミュニティーを引き付ける

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キャプション: WeChat Mini Gamesは全世界の開発者を導きサポートする

WeChatは11日にサンフランシスコで開催したWeChat Mini Games Developers Conferenceで、業界に向けて成果を披露した。3億以上のユーザーを擁するまでに成長したWeChat Mini Gamesプラットフォームには数多くの成功を収めたMini Gamesがあり、そのうちの2つがカンファレンスで紹介された。WeGoingとTencent Billiardsである。Wegoingは1億以上の登録ユーザーを持ち、Tencent Billiardsは日毎取引高で1000億元を達成し、30日間のユーザー定着率は40%である。さらに、WeChatはゲーム内購入と広告を通してトラフィックをマネタイズする方法の提供支援についてカンファレンスで詳しく説明した。ゲーム開発者は最大50万元のゲーム内月間取引高を100%受領し、50万元を超えてからの金額については60%を受領すると聞いて非常に喜んだ。この他、ゲーム開発者はゲーム内広告収益の最大50%を受領できる。WeChatの極めて大きな商業的可能性が、こうした収益配分率を大変魅力的にしている。開発者にとっては、ユーザーに楽しいゲームを生み出すために、どのようにしてWeChatのユニークな機能と統合するかが将来的な開発の焦点になる。

▽優れたプロデューサーがWeChat Mini Gamesプラットフォームの進む道を先導

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キャプション:2つの海外プロデューサーの成功がWeChat Mini Gamesに加わる自信を高める

海外のいくつかの業界の巨人は独自の創作品とともにMini Gamesエコシステムに参加している。GoogleのGuess My Sketch、そしてGame ClosureのLinsane Hoopsである。どちらのMini GameもMini Gamesコミュニティーに大きな印象を残している。Googleの「Guess My Sketch」の特徴はシンプルさ、クリエーティブなゲームプレー、そしてユーザーの人気がますます高まっている双方向性である。Game Closureの「Linsane Hoops」の優れた対友人機能がプレーヤーを魅了し、WeChatの友人との競争をスピーディーで楽しいものに最適化している。WeChat固有の特徴が開発段階で考慮されたことは明白であり、それがこうしたMini Gamesを人気のあるものにしている。この2つの海外開発者の成功は、WeChat Mini Gamesに挑戦してみたい開発者にとって参考と勇気を与えている。

カンファレンスが終了し、WeChat Mini Gamesは参加するますます多くの海外開発者と共に将来に向けて歩を進める。WeChatは開発者といっしょになり、Mini Gamesエコシステムの成長と新たな可能性に向けて取り組みを続ける。

ソース:WeChat Mini Games

WeChat Teams Up with Google, Game Closure and Overseas Developers to Expand Mini Games Ecosystem

PR76221

SAN FRANCISCO, Nov. 20, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

As a mobile app with over 1 billion active users, WeChat has become one of the

world's biggest social networks, integrating wide-ranging features from social

media and news to local services and payment. With such a large user base,

WeChat has immense potential in social media commercialization.

-WeChat Mini Games intrigues overseas developer community

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Caption: WeChat Mini Games guides and supports developers all over the world.

WeChat unveiled Mini Games' achievements to the industry at yesterday's WeChat

Mini Games Developers Conference in San Francisco. The WeChat Mini Games

platform, which has grown to over 300 million users, has seen many successful

Mini Games, including two which were showcased at the conference: Wegoing and

Tencent Billiards. Wegoing boasted over 100 million registered users, while

Tencent Billiards achieved a daily transaction volume of over 10 million RMB

and 30-day user retention rate of 40%. Additionally, WeChat detailed at the

conference how it helps provide ways for traffic monetization through in-game

item purchases and advertising. Game developers were excited to hear that they

receive 100% of monthly in-game transaction volume up to 500,000 RMB and 60% of

any remaining amount over 500,000 RMB. Besides this, game developers can pocket

up to 50% of in-game advertising revenue. The immense commercial potential of

WeChat makes these revenue distribution rates highly attractive. As for

developers, the focus of future development will be how to integrate WeChat's

unique capabilities to create fun gameplay for users.

-Top-notch producers lead the way on the trending WeChat Mini Games platform

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2295391-1-b

Caption: The success of two overseas producers raises confidence for more

developers to race into WeChat Mini Games

Some overseas industry giants have already joined the Mini Games ecosystem with

their own creations: Google's Guess My Sketch and Game Closure's Linsane Hoops.

Both Mini Games have left a big impression on the Mini Games community.

Google's "Guess My Sketch" is characterized by its simple, creative gameplay

and interactivity with friends that sparked popularity among users. Game

Closure's "Linsane Hoops" attracted players with an excellent friends-versus

feature, optimizing competition with WeChat friends in a quick and interesting

way. It's evident that WeChat's unique features were considered during

development, helping make these Mini Games so popular. The success of these two

overseas developers provides both a reference and source of encouragement for

developers who want to try their hand at WeChat Mini Games.

With the end of the conference, WeChat Mini Games marches towards the future

with more and more overseas developers joining in. Together with developers,

WeChat will continue to strive for growth and new possibilities of the Mini

Games ecosystem.

SOURCE: WeChat Mini Games

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