Honorと組んだRedがインスタレーションアート「オーロラ」を制作

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Honorと組んだRedがインスタレーションアート「オーロラ」を制作

AsiaNet 76372 (2156)

【香港2018年11月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*Artology: Explore Art & Technology with You(th)を発表

*リサイクルHonorスマートフォンの背面ガラス約2000片でできたこのインスタレーションは、この12月に香港のH Queen'sでデビュー

大手スマートフォンeブランドのHonorは19日、「Artology:Explore Art & Technology with You(th)」の展示とアジアアート界の大物ホン・イー氏(Red)とのコラボを発表した。型破りの素材を使ったアートを制作することで有名なRedは、Honorのフラッグシップコレクションのリサイクル背面ガラス約2000片でできた特異な作品を制作する。展示とインスタレーションは2018年12月10日、香港のオフィス・商店街セントラルにある建築学上の一流アイコン、アートスペースのH Queen'sで初お目見えする。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2304022-1

(写真説明:リサイクルHonorスマートフォンの背面ガラス約2000片でできたインスタレーションはこの12月に香港のH Queen'sでデビュー)

「Aurora(オーロラ)」と題されたアート作品は、独創的で同時代のアート形式を生み出す新たな方法を定義したHonorとRedの前衛コラボを具象化している。インスタレーションは絶え間なく色が変わってオーロラの色合いがにじみ出る。それは光を反射、屈折させるHonor背面ガラスの各片内部に見られるナノ単位の皮膜層が可能にする。

Honorのジョージ・チャオ社長は「HonorとRedは異なる形だが、ともに重要アート作品を生むことを夢見ている。Redは受賞歴のある「絵筆なしに絵を描く」アーティストで、世界トップ級のアート請負人である。彼女は想像力と意外な手法で日常素材を傑作に転じる。Honorは若者が社会規範を破り、成功に向けて独自の道を切り開くことを奨励する。したがって、このインスタレーションをRedと共同制作することは、彼女のようなミレニアル世代を力づけるHonorのコミットメントを表すもう1つのデモンストレーションである」と語った。

Redことホン・イー氏は「これだけの規模のプロジェクトを委ねられて大変光栄に思う。スマートフォンの背面ガラスを初めて見たとき、表面から跳ね返る数々の色合いに魅了された。それは私にオーロラ現象を思い起こさせた。Honorはデザインに多くを投資しており、それはオーロラにヒントを得て、この巨大シャンデリアを作らせてくれた素材独特の品質である。最先端テクノロジーを使った現代アート制作の機会を持てたことを喜んでいる」と話した。

この展示は、世界のデジタルネイティブに向けたHonorの最新ブランドキャンペーンの一環で、今年初め英国のデジタルアーティスト、クララ・バクー氏が主役を演じたグローバルキャンペーンの成功に続くものである。2018年12月11日から23日まで一般公開され、入場無料である。

Honorはここ4年、世界展開を拡充しており、成長の勢いが世界中で感じられている。2018年8月現在、Honorは海外市場で150%の成長を達成し、ミャンマー、ベトナム、インドネシア、トルコ、エジプトなどに参入した。

▽Honorについて

Honorは大手スマートフォンeブランドである。同ブランドは、「For the Brave(勇者のために)」というスローガンに従い、優れたユーザー体験を提供し、行動を促し、創造性を育成し、若者に夢をかなえる力を与えるインターネット最適化製品を通じて、デジタルネイティブのニーズを満たすために創設された。Honorはそのため、ほかと違うことを行い、最新技術、イノベーションの顧客提供に必要なステップを踏む勇気を示すことによって、他社と一線を画している。

詳細は、www.hihonor.com でHonorを参照するか、以下のフォローを:

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▽ホン・イー氏(Red)について

「Red」としても知られるホン・イー氏は、物の蓄積によって日常素材を再解釈する作品に集中しているアーティストである。

Redはメルボルン大学とデルフト工科大学で学び、建築学の修士号を取得している。Redはオーストラリアの建築設計会社HASSELLのために上海で働く一方、週末に地元卸売市場で手に入る手ごろな各種素材を使ってインスタレーションを制作した。中国の著名人物の肖像を扱った彼女の作品は、ソーシャルメディアやウォールストリート・ジャーナル、タイム、ニューヨーク・タイムズ、CNBC、Fast Companyなどの出版メディアに広く流通している。RedはFacebook、Google、グッチ、JPモルガン・チェース、マンダリン・オリエンタルを含む各クライアントから注文を受け、その作品は世界経済フォーラム(ダボス)、アンカレジ・ミュージアム(アラスカ)、デザインマイアミ(マイアミ)、アジア美術館(サンフランシスコ)に展示されている。サザビーズ・インスティチュートは、2018年「11 art world entrepreneurs you should know(知っておくべき11人のアート界請負人)」の1人に彼女を選定した。

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▽H Queen'sについて

H Queen'sは、セントラル中心部で文化的ダイナミクスを変革するまさに一流の地点、クイーンズロード・セントラル80に開発された24階建てのビルで、アートの推進とアートオーディエンスの拡大を目指す展示スペースを確保している。著名な建築家兼アーティストで、アジア有数の大手建築設計会社CL3の創業者兼マネジングディレクターでもあるウィリアム・リム氏が設計したこのビル独特の建築様式は、最大の柔軟性と環境にやさしい機能を提供している。H Queen'sのデザインは、広範囲の展示やエンターテインメントのニーズにこたえるため、多機能レイアウト、天井から床まで最適の高さ、開放的なバルコニーを誇っている。H Queen'sはまた、各ギャラリー階に設置された可動カーテンウォールを抜けて作品を納入できるゴンドラシステムなどの総合ビルメンテナンスユニットも備えている。セントラルの都市背景、類のない柔軟性、エネルギー効率を最大化する設計によって、H Queen'sは建築学上のアイコン、ライフスタイルのデスティネーションになる運命にある。Henderson Land Development Company Ltd.の完全子会社Henderson Leasing Agency Company Ltd.がH Queen'sビルのリース・販売代理店になっている。

▽報道関係問い合わせ先

Peony Tam

Burson Cohn & Wolfe

e: peony.tam@cohnwolfe.com

o: +852 2963 6706

Tiffany Wong

Burson Cohn & Wolfe

e: tiffany.wong@cohnwolfe.com

o: +852 2963 6775

ソース:Honor

Honor announces Artology: Explore Art & Technology with You(th) and teams up with Red, top artist in Asia to create "Aurora" installation art

PR76372

HONG KONG, Nov. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The installation is made up of approximately 2000 pieces of recycled Honor

smartphone glass backs and will debut at H Queen's of Hong Kong this December

Honor, a leading smartphone e-brand today announced the exhibition Artology:

Explore Art & Technology with You(th) and a collaboration with Hong Yi "Red", a

leading figure in Asia's art world. Red, renowned for creating art using

unconventional materials, will create an exclusive artwork made from

approximately 2000 pieces of recycled glass backs from Honor's flagship

collection. The exhibition and installation will debut in H Queen's, a

prestigious architectural icon and art space in the business and retail

district of Hong Kong Central on 10 December 2018.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2304022-1

(Caption: The installation is made up of approximately 2000 pieces of recycled

Honor smartphone glass backs and will debut at H Queen¡¯s of Hong Kong this

December.)

The artwork, titled Aurora, embodies the avant-garde collaboration between

Honor and Red as they define new ways to create imaginative and contemporary

art forms. The installation is ever-changing in color and exudes an aurora hue,

made possible because of the layers of nano-scale membranes found within each

piece of Honor glass back that reflects and refracts light.

"Both Honor and Red dream differently to create momentous works of art. Red is

an award-winning artist who "paints without a paintbrush" and is one of the

world's top art entrepreneurs. She uses her imagination and her unexpected

approach to turn everyday materials into masterpieces; while Honor encourages

youth to break social norms and carve their own path to success. Therefore, to

co-create this installation with Red is another demonstration of Honor's

commitment to empower millennials like her," said George Zhao, President of

Honor.

"I am very honored to be entrusted with a project of this scale. When I first

saw the smartphone glass back, I was captivated by the array of hues that

bounced off the surface. It reminds me of the aurora borealis phenomenon. Honor

has invested heavily into its design and it is the unique quality of this

material that allowed us to create this giant chandelier, inspired by the

aurora. I'm thrilled to have this opportunity to create modern art that uses

cutting edge technology," said Red Hong Yi.

The exhibition is part of Honor's latest brand campaign for digital-natives

around the world, and it follows a successful global campaign that featured

Clara Bacou, a UK-based digital artist, earlier this year. It is open to the

public from 11 December to 23 December 2018 and admission is free.

Over the past four years, Honor has expanded its global footprint and its

growth momentum has been felt across the world. As of August 2018, Honor had

achieved 150 per cent growth in its overseas market, launching in countries

including Myanmar, Vietnam, Indonesia, Turkey and Egypt.

About Honor

Honor is a leading smartphone e-brand. In line with its slogan, "For the

Brave", the brand was created to meet the needs of digital natives through

internet-optimized products that offer superior user experiences, inspire

action, foster creativity and empower the young to achieve their dreams. In

doing this, Honor has set itself apart by showcasing its own bravery to do

things differently and to take the steps needed to usher in the latest

technologies and innovations for its customers.

For more information, please visit HONOR online at www.hihonor.com or follow us

on:

https://www.facebook.com/honorglobal/

https://twitter.com/Honorglobal

https://www.instagram.com/honorglobal/

About Hong Yi "Red"

Hong Yi, also known as, 'Red', is an artist who focuses on the reinterpretation

of everyday materials for her work through the accumulation of objects.

Red studied at the University of Melbourne and TUDelft and holds a Master of

Architecture. While working in Shanghai for Australian architecture firm

HASSELL, Red built installations during weekends from the range of affordable

materials available at local wholesale markets. Her artworks featuring

portraits of renowned Chinese personalities were circulated widely on social

media and media publications, including Wall Street Journal, TIME, New York

Times, CNBC and Fast Company. Red has been commissioned by clients such as

Facebook, Google, Gucci, Chase JP Morgan and the Mandarin Oriental, and

exhibited pieces at the World Economic Forum (Davos), Anchorage Museum

(Alaska), Design Miami (Miami) and the Asian Art Museum (San Francisco).

Sotheby's Institute has named her one of the "11 art world entrepreneurs you

should know" in 2018.

For more information, please visit www.redhongyi.com or follow her on Facebook

and Instagram:

https://www.facebook.com/redhongyi

http://www.instagram.com/redhongyi

About H Queen's

H Queen's is an award-winning 24-storey development on 80 Queen's Road Central,

a truly prestigious position that will transform the cultural dynamic right in

the heart of Central. The development houses spaces for exhibitions with the

interest of promoting the arts as well as expanding the audience for art.

Designed by renowned architect and artist William Lim, Founder and Managing

Director of CL3, one of Asia's leading architecture and design firms, the

building's unique architecture provides maximum flexibility and eco-friendly

features. Design of H Queen's boasts multifunctional layouts, optimum

floor-to-ceiling heights and expansive balconies to accommodate a wide range of

exhibition and entertainment needs. H Queen's also features an integrated

building maintenance unit, including a gondola system to facilitate the

delivery of artwork through an operable curtain wall facade on each

gallery floor. With a design that maximises Central's urban backdrop,

unparalleled flexibility and energy efficiency, H Queen's is destined to become

an architectural icon and a lifestyle destination. Henderson Leasing Agency

Company Ltd., as a wholly owned subsidiary of Henderson Land Development

Company Ltd., is the leasing and marketing agent of the development of H

Queen's.

For media enquiries, please contact:

Peony Tam

Burson Cohn & Wolfe

e: peony.tam@cohnwolfe.com

o: +852 2963 6706  

Tiffany Wong

Burson Cohn & Wolfe

e: tiffany.wong@cohnwolfe.com

o: +852 2963 6775

SOURCE  Honor

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