WeChat Mini Gamesがソーシャルメディアの価値でゲームプロデューサーに画期的リターンを

WeChat Mini Games

WeChat Mini Gamesがソーシャルメディアの価値でゲームプロデューサーに画期的リターンを

AsiaNet 76375 (2155)

【サンフランシスコ2018年11月22日PR Newswire=共同通信JBN】WeChatはソーシャルメディア、エンターテインメント、ローカルサービス、決済その他を統合する最もパワフルなソーシャルプラットフォームの1つになった。WeChatは既に、そのプラットフォームの巨大な商業的可能性を解き放ちはじめた。WeChat最新の重要事業の1つであるWeChat Mini Gamesは11月12日、サンフランシスコで開催された初のWeChat Mini Game Developer Conferenceで海外の開発者からの称賛を得た。それは最近の統計、商業的な成功、プラットフォームの機能、ゲーム開発者へのサポートといったMini Gamesプラットフォームについて世界がさらに学ぶことを助ける機会となった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181119/2301354-1-a

▽WeChat独自の特徴をMini Gamesに統合し、海外の革新的なプロデューサーを成功に導く

WeChatはカンファレンスでユーザー基盤が3億ユーザーを超えたことなど、Mini Gamesプラットフォームの刺激的な統計を共有し、最大のMini Gamesのいくつかを披露した。宇宙をテーマにするMini Game WeGoingは1億人以上のユーザーを引き付け、Tencent Billiardsは1000万元を超える1日当たり取引高と40%超の30日間ユーザー定着率を達成した。さらに、特別な関心と称賛を受けた海外開発者が構築した2つのMini Gamesもあった。GoogleのGuess My Sketch、そしてNBAプレーヤーのジェレミー・リンをフィーチャーしたGame ClosureのLinsane Hoopsである。

WeChat Mini Gamesのエコシステムに参加した初の海外ゲームとして、この2つのMini Gamesはイベントのハイライトだった。Guess My Sketchは、その創造的なAIとの双方向性ゲームプレーと「対友人」モードがWeChatユーザーからの熱意を引き付けた。数えきれないユーザーがグループチャットとモーメンツでこのゲームを共有、議論してWeChatのホットトピックになった。Linsane Hoopsはジェレミー・リンの象徴的なイメージと爽快なダンクの動きをあしらって、オープンベータステージでユーザーを魅了した。こうした前向きな第一印象により、Linsane Hoopsは公式リリースの際にはもう1つの人気を呼ぶWeChat Mini Gameになりそうだ。この2つのMini Gamesは大きく異なるものだが、共にソーシャルの交流とゲームプレーを統合するというWeChat固有の特徴を活用し、WeChatの大規模なソーシャルネットワークの数え切れないユーザーに到達することができる。

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▽革新的ゲームプレーとプラットフォーム機能の融合で海外開発者の新境地開拓を支援

WeChat Mini Gamesでは、創造的なコア・ゲームプレーとソーシャル機能の最善の組み合わせを行った開発者が最も成功している。WeChat Mini Gamesは新しいAPIと機能を導入し、より多くの創造性を発揮できる余地を開発者に提供すべく常に取り組んでいる。ソーシャルに基づく最も一般的な機能の幾つかは、フレンドリバイバル、リーダーボード、対戦マッチで、今後もさらに追加される。さらに、このプラットフォームは革新的なゲームプレーのMini Games向けにインセンティブシステムを確立し、リソースと収益分配への報奨を提供している。これは「Stamp of Innovation(イノベーションの印)」を受けたMini Gamesに、さらなる利益を与えるものだ。先に参加した者の成功、そしてWeChat Mini Gamesプラットフォームの惜しみないサポートにより、海外の開発者は革新的ゲームプレーとユニークなWeChatエコシステムのフルポテンシャルを解き放つ、人気を呼ぶMini Gamesの次の波を生み出す絶好の機会を得る。

ソース:WeChat Mini Games

WeChat Mini Games Shows Social Media Value, Helps Game Producers Achieve Groundbreaking Returns

PR76375

SAN FRANCISCO, Nov. 22, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

WeChat has become one of the most powerful social platforms integrating social

media, entertainment, local services, payment, and more. Boasting over 1

billion active users, WeChat has already begun to unleash the platform's

enormous commercial potential. On November 12 in San Francisco, WeChat Mini

Games, one of WeChat's newest key businesses, won applause from overseas

developers at the first ever WeChat Mini Game Developer Conference. It was an

opportunity to help the world learn more about the Mini Games platform,

including recent statistics and commercial success, platform capabilities, and

support for game developers.

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Integrating WeChat's Unique Features with Mini Games, Innovative Overseas

Producers Found Success

At the conference, WeChat shared exciting statistics for the Mini Games

platform, including that the user base has surpassed 300 million users, and

showcased some of the biggest Mini Games. Space-themed Mini Game WeGoing has

drawn over 100 million users while Tencent Billiards has achieved daily

transaction volume above 10 million RMB and a 30-day user retention rate over

40%. Additionally, there were two Mini Games created by overseas developers

that received special attention and praise: Google's Guess My Sketch and Game

Closure's Linsane Hoops, featuring NBA player Jeremy Lin.

As the first overseas games to dive into the WeChat Mini Games ecosystem, these

two Mini Games were highlights of the event. Guess My Sketch drew enthusiasm

from WeChat users for its creative AI-interactive gameplay and "versus friends"

mode. It became a hot topic on WeChat as countless users shared and discussed

the game in group chats and Moments. Linsane Hoops won over users during the

Open Beta stage with the iconic image of Jeremy Lin and exhilarating dunk

moves. With these positive first impressions, Linsane Hoops will likely become

another popular WeChat Mini Game when it officially launches. Though these two

Mini Games are quite different, they both take advantage of WeChat's unique

features to integrate social interaction and gameplay, allowing them to reach

countless users on WeChat's massive social network.

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Fusion of Innovative Gameplay and Platform Features Helps Overseas Developers

Break New Ground

On Wechat Mini Games, the most success has gone to developers who best combine

creative core gameplay with social features. WeChat Mini Games constantly

strives to give developers more room for creativity by introducing new APIs and

capabilities. Some of the most common socially based capabilities include

friend revival, leaderboards, and versus matches, with more coming in the

future. Additionally, the platform has established an incentives system for

Mini Games with innovative gameplay, providing rewards for resources and

revenue distribution. This gives more benefits to Mini Games that receive the

"Stamp of Innovation". With the success of predecessors and unbridled support

of the WeChat Mini Games platform, overseas developers have a great opportunity

to create the next wave of popular Mini Games that unleash the full potential

of innovative gameplay and the unique WeChat ecosystem.

SOURCE  WeChat Mini Games

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