Arvato、インペリアル・タバコ・ジャパン社と新規契約を締結

Arvato SCM Solutions

Arvato、インペリアル・タバコ・ジャパン社と新規契約を締結

AsiaNet 76414

ベイプのトップブランド「myblu(TM)」のための倉庫保管とeコマース流通

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -

2018年11月22日

東京/Guetersloh ― Arvato SCM Solutionsはインペリアル・タバコ・ジャパン社(ITJ社)と新規取引契約を締結し、現在、ITJ社が日本市場で立ち上げた新ブランド「myblu(TM)」の倉庫保管とeコマース流通を管理しています。2018年6月に発売したニコチンゼロのベイプキットとフレーバードリキッドポッド。この新ブランドと製品が作り出した大きな需要:日本市場で「myblu(TM)」の発売を発表してからわずか1週間で、Arvatoは10,000以上のスターターキットを出荷しました。

myblu(TM) の製品は東京、福岡、大阪の主要コンビニエンスストアや、myblu(TM)の公式ウェブストア(www.blu.com/ja/JP)、Amazon、そして日本国内のECシェアの大手である楽天でも購入可能です。

ITJ社の場合、Arvato日本部門が入荷、保管、ピック・トゥ・オーダー、輸送管理、そして最終顧客や事業拠点への最終配達など倉庫管理プロセスを全て担当しています。各工程を円滑に運用するために、Arvatoは、注文処理と報告にSAPをベースにした最先端の倉庫管理システムを活用しています。

Arvato SCM Solutions日本部門サイトマネージャーの浅利賢太氏は「当社は、工程・品質管理にITを活用し、最高の品質基準を提供しています。さらに、最終顧客が確実に商品を翌日に受け取れるように、最短納期を重点に取り組んでいます。」と述べています。

また、ArvatoはITJ社に対し日本国内用輸送管理サービスも提供しています。完全統合型ソリューションは、消耗品調達の管理、製品の再梱包を含む返品処理だけでなく付加サービスにも対応しています。

このプロジェクトの運用実施までの期間はわずか8週間程度で、myblu(TM)発売後の業務を円滑に進め、新しい楽天のmyblu(TM)販売網を成功させるために、東京にあるArvatoの倉庫では、発売の初週内にITJ社用操業度を20倍に増加しました。

Arvato SCM Solutionsアジア部門代表取締役社長Raoul Kuetemeier氏にとってもmyblu(TM)の順調な滑り出しは重要なマイルストーンとなりました。

「当社は、今後も継続的に各国内での流通能力を拡大し、アジアや日本の国際的顧客との事業拡大に重点的に取り組みたいと考えています。ITJ社は製品ポートフォリオと市場シェアの拡大を計画しています。日本市場におけるITJ社の発展をサポートできることを楽しみにしています。」

詳細については、www.scm.arvato.comでご確認ください

Arvato SCM Solutions

Sonja Groß

マーケティングコミュニケーション責任者

sonja.gross@arvato.com

+49 5241 / 8041 897

(日本語リリース:クライアント提供)

Arvato Wins Imperial Tobacco Japan As New Customer

PR76414

TOKYO and GUETERSLOH, Germany, November 22, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Warehousing and e-commerce distribution for top vaping brand, myblu(TM)

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -

Arvato SCM Solutions won Imperial Tobacco Japan (ITJ) as a new customer and is

managing the warehousing and e-commerce distribution of their myblu(TM) brand

which was launched this year on the Japanese market. The nicotine free vaping

kits and flavored liquid pods launched in June 2018. The new brand and products

created strong demand: Arvato shipped more than 10,000 starter kits within the

first weeks of introducing the brand to the Japanese market.

myblu(TM) products can be purchased in selected convenience stores in Tokyo,

Osaka and Fukuoka, Japan, on the myblu(TM) webshop (http://www.blu.com/ja/JP),

Amazon and on the popular Japanese online platform Rakuten.

For ITJ, Arvato in Japan manages all warehousing processes such as inbound

receiving, storage, pick-to-order, transportation management and final

distribution to both end-customers and business locations. In order to ensure a

smoothly running process, Arvato uses a state-of-the-art SAP based

warehouse-management-system for order processing and reporting.

Kenta Asari, Site Manager Japan at Arvato SCM Solutions, highlights that

"Through our IT supported processes and quality control we provide highest

quality standards. Furthermore the team focuses on fast turnaround times to

ensure that the end customers can receive their products the next day."

Arvato also provides ITJ with the domestic Japanese transportation management

service. The fully integrated solution is rounded up by managing the

procurement of consumables, the returns process including product repacking as

well as value added services.  

The implementation period for this project was only eight weeks. To guarantee a

smooth operation after the product launch of myblu(TM), and the successful

launch of the new myblu(TM) sales channel on the Rakuten platform, the

operations capacity for ITJ in Arvato's warehouse in Tokyo was ramped up by 20

times within the first week of Go-Live.

For Raoul Kuetemeier, Head of Asia at Arvato SCM Solutions, the successful

launch of myblu(TM) is a key milestone. "We want to continue to build our

domestic distribution capabilities in each country and focus on growing with

our international clients in Asia and Japan. ITJ is planning a wider product

portfolio and larger market share. We are looking forward to supporting their

growth in the Japanese market."

For more information, please visit scm.arvato.com.

Arvato SCM Solutions Contact:

Sonja Gross

Head of Marketing & Communications

sonja.gross@arvato.com

+49-5241 / 8041-897

SOURCE: Arvato SCM Solutions

  

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