WeChat Mini GameプラットフォームがCreativity Incentives Programを開始

WeChat Mini Games

WeChat Mini GameプラットフォームがCreativity Incentives Programを開始

AsiaNet 76430 (2175)

【サンフランシスコ2018年11月26日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界の開発者のイノベーションを促す

*WeChat Mini GamesがCreativity Incentives Program(クリエーティビティー奨励プログラム)を導入し、開発者と協力してこのプラットフォームの健全な発展を実現する

WeChatはこのほど、WeChat Mini Games Creativity Incentives Programを開始し、「Creativity-Certified(クリエーティビティー認定)」ラベル、より良い収益分配プラン、初期ユーザートラフィックによって、極めて独創的なゲームを認定するなど、プラットフォーム上のイノベーションを促進する。極めて高度に独創的なゲームプレー、アート、ミュージック、ストーリーを備えるあらゆるMini Gamesがこのプログラムへの参加を申請することができる。Creativity-Certifiedラベル付きのMini Gamesは、他のMini Gamesに比べ最大20%多い収益分配を受けることができる。同時に、Mini Gamesは立ち上げ時の成功を支援するために、プラットフォームから初期ユーザートラフィックを提供される。さらに、WeChat Mini Gamesプラットフォームは、著作権侵害報告メカニズムやオリジナル版権専用管理を含め、オリジナリティーとゲームクリエイターの利益を守る機能に重点を置いてきた。この環境はイノベーションを促し、開発者が自らの独創的な望みを達成し、より大きなWeChatエコシステムで急成長することを支援する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181122/2307545-1-a

(写真説明:Creativity-CertifiedのMini Games向けの収益分配プラン)

▽GoogleとGame Closureは素早く行動を起こしてMini GamesをWeChatで開始、このプラットフォームのソーシャルパワーを最大限に活用することによってクリエーティビティーを誇示

2つのWeChat Mini GamesであるGooble AI ChinaのGuess My SketchとGame ClosureのLinsane Hoopsは、11月12日にサンフランシスコで開催されたWeChat Mini Game Developer Conferenceでプレゼンテーションされた。この2つの優れたゲームは独自のプラットフォーム機能の独創性と統合の突破口を開き、数百万のユーザーから口をそろえて称賛を受けることに一役買った。ますます多くのMini Gamesが今後、ユーザーを引き付け、ユーザーに応えるために、独創的なコンテンツとゲームプレーを最優先することは明白である。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181122/2307545-1-b

(写真説明:WeChatの多様なエコシステム)

▽WeChatのユーザーベースは10億を超え、WeChat Mini Gamesはゲーム開発者が収益化できる新たな豊かな分野となる

テンセントの第3四半期決算報告によると、WeChatの月間アクティブユーザーは10億を超えた。さまざまな機能を継続的に向上させることによって、WeChatは現代のライフスタイルになり、世界最大の最も多様なインターネット・エコシステムを築いてきた。WeChat Mini Gamesプラットフォームは2017年12月に開始されて以来、3億1000万のユーザーにまで成長しており、大きな商業的潜在力を発揮してゲーム開発者が自らの特別な作品を収益化できる豊かな分野になっている。

将来、WeChatの巨大なユーザートラフィックのサポートを受け、Mini Gamesプラットフォームは世界の開発者と協力して、より大きく、かつより多様なMini Gamesエコシステムを構築することを目指している。独創性に重点を置くことによって、WeChat Mini Gamesはこのプラットフォーム上での商業的成功を高めることによって、革新的なゲームクリエイターを呼び込み、彼らに利益をもたらすことを望んでいる。

ソース:WeChat Mini Games

Salute to Explorers: WeChat Mini Games Platform Launches Creativity Incentives Program to Encourage Innovation Among Global Developers

PR76430

SAN FRANCISCO, Nov. 26, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

WeChat Mini Games Introduces Creativity Incentives Program, Teams with

Developers to Ensure Healthy Development of the Platform

Recently, WeChat has launched the WeChat Mini Games Creativity Incentives

Program to encourage innovation on the platform, including recognizing highly

creative games with a "Creativity-Certified" label, better revenue distribution

plans, and initial user traffic. Any Mini Games with highly creative gameplay,

art, music, or story can apply to join the program. Mini Games with

Creativity-Certified labels can receive up to 20% higher revenue share compared

to other Mini Games. Meanwhile, they will be provided with initial user traffic

from the platform to help make their launch successful. Additionally, the

WeChat Mini Games platform has focused on features protecting originality and

game creator interests, including copyright infringement reporting mechanisms

and exclusive management on original copyright. This environment is conducive

to innovation, helping developers realize their creative ambitions and see them

grow quickly in the larger WeChat ecosystem.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181122/2307545-1-a

(Revenue distribution plan for Creativity-Certified Mini Games)

Google and Game Closure Moved Fast to Launch Mini Games on WeChat, Showing Off

Their Creativity by Taking Advantage of the Social Power of the Platform

Two WeChat Mini Games, Guess My Sketch from Google AI China and Linsane Hoops

from Game Closure, were presented at the WeChat Mini Game Developer Conference

in San Francisco on November 12. These two outstanding games had breakthroughs

in creativity and integration of unique platform features, helping them gain

unanimous praise from millions of users. It is obvious that in the future more

and more Mini Games will prioritize creative content and gameplay in order to

attract and retain users.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181122/2307545-1-b

(WeChat's Diverse Ecosystem)

With WeChat's User Base of over 1 Billion, WeChat Mini Games has become the new

fertile field for game developers to harvest

According to Tencent's Q3 financial report, the monthly active users of WeChat

have exceeded 1 billion. With constant improvement of various functions, WeChat

has become a modern lifestyle, building one of the largest, most diverse

Internet ecosystems in the world. The WeChat Mini Games platform has now grown

to 310 million users since its launch in December 2017, unleashing tremendous

commercial potential and undoubtedly becoming a fertile field for game

developers to monetize their special creations.

In the future, with the support of immense user traffic from WeChat, the Mini

Games platform hopes to team up with global developers in building a larger,

more diverse Mini Games ecosystem. By focusing on creativity, WeChat Mini Games

hopes to attract and benefit innovative game creators with increased commercial

success on the platform.

SOURCE  WeChat Mini Games

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中