コンテント・グールーが、2018年ガートナー・マジック・クアドラントにおいて、西欧のコンタクトセンター・アズ・ア・サービスのチャレンジャーに位置づけられる
コンテント・グールーが、2018年版ガートナー・マジック・クアドラントにおいて、西欧のコンタクトセンター・アズ・ア・サービスのチャレンジャーに位置づけられる
AsiaNet 76169
ブラックネル(英国)、2018年11月7日/PRニュースワイヤー/ --
クラウド・コンタクトセンターと顧客エンゲージメントのプロバイダーであるコンテント・グールー(Content Guru)は、業界アナリスト企業のリーダーであるガートナーの2018年版マジック・クアドラントにおいて、西欧のコンタクトセンター・アズ・ア・サービス(Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe)のチャレンジャーズ・クアドラント(Challengers quadrant)で、最高の実行能力を示す企業として位置付けられました。
(ロゴ: http://mma.prnewswire.com/media/518500/Content_Guru_Logo.jpg )
またコンテント・グールーは、世界のコンタクトセンター・アズ・ア・サービス(CCaaS)の情勢を分析してベンダーの製品とサービスの提供に関する深い洞察を提供する、ガートナーの2018年版クリティカル・ケイパビリティ・レポート(2018 Critical Capabilities report:https://www.gartner.com/document/3891690 )の中でも分析されています。今年のクリティカル・ケイパビリティ・レポート(https://www.gartner.com/document/3891690 )の中で、コンテント・グールーは「大規模コールセンター(High-Volume Call Center)」のカテゴリーにおいて、5ポイント中3.5ポイントを獲得して1位に位置付けられ、「顧客エンゲージメントセンター(Customer Engagement Center)」、「アジャイルコンタクトセンター(Agile Contact Center)」、「西欧(Western Europe)」のカテゴリーで2番目に高い評価を受けました。
コンテント・グールーは、storm(R)CONTACT(TM)をで、オムニチャネル・クラウド・コンタクトセンターの機能を提供しています。高度にスケーラブルでカスタマイズ可能なソリューションであるCONTACTは、公共サービス企業から金融、中央政府に至るまで、各セクターで数多くの世界最大級の組織にミッションクリティカルなコミュニケーション手段を提供しています。これらのサービスは現在、英国、アイルランド、DACH諸国(ドイツ、オーストリア、スイス)、ベネルクス諸国(ベルギー、オランダ、ルクセンブルク)、イタリア、米国、日本の拠点を通じて提供されています。
コンテント・グールーの副最高経営責任者(Deputy CEO)であるマーティン・テイラーは、次のようにコメントしています。
「今年のマジック・クアドラントでは、昨年に比べてコンテント・グールーはビジョンの完全性の観点でさらに評価が高まり、また実行能力の観点でも評価が高まっていて、素晴らしい結果だと感じています。2018年も大幅な収益の拡大と社員数の増加があり、コンテント・グールーにとっては素晴らしい1年でした。2019年には、当社のポートフォリオをさらに拡大し、新規の興味深い国際的なビジネス機会を足場に、顧客エンゲージメントソリューションのグローバルリーダーとしての地位を確固たるものとしたいと考えています。」
レポートのダウンロードはこちらから:http://www.contentguru.com/magic-quadrant-2018
ガートナー、西欧のコンタクトセンター・アズ・ア・サービスを対象としたマジック・クアドラント(Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe)、サイモン・ハリスン、スティーブ・ブラッド、ドリュー・クラウス、ダニエル・オコネル、2018年10月17日
ガートナー、コンタクトセンター・アズ・ア・サービスの必須能力(Critical Capabilities for Contact Center as a Service)、スティーブ・ブラッド、ドリュー・クラウス、サイモン・ハリスン、2018年10月17日、https://www.gartner.com/document/3891690
ガートナーは、その研究出版物に記載するいかなるベンダー、製品、サービスをも推薦するものではなく、最高評価およびその他に指定するベンダーのみを選択するよう技術者に助言するものではありません。ガートナーの研究出版物はガートナーの研究機関の見解から成っており、事実に関する記述と解釈されるものではありません。ガートナーは、商品性の保証、あるいは特定の目的との適合性など、この研究に関して述べるか暗示するあらゆる保証責任を否認します。
ソース: コンテント・グールー(Content Guru)
(日本語リリース:クライアント提供)
Content Guru Positioned as a Challenger in the 2018 Gartner Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe
PR76169
BRACKNELL, England, Nov. 7, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Cloud contact centre and customer engagement provider, Content Guru, has
been positioned in the Challengers quadrant, highest for ability to execute in
that quadrant, in leading industry analyst firm Gartner's 2018 Magic Quadrant
for Contact Center as a Service, Western Europe.
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/518500/Content_Guru_Logo.jpg )
Additionally, Content Guru was analysed in Gartner's 2018 Critical
Capabilities report, [https://www.gartner.com/document/3891690 ] which looks at
the global Contact Center as a Service (CCaaS) landscape and provides a deeper
insight into vendor product and service offerings. This year's Critical
Capabilites report [https://www.gartner.com/document/3891690 ] saw Content Guru
be positioned first with 3.5 out of 5 in the 'High-Volume Call Center'
category, and had the second highest rating in 'Customer Engagement Center',
'Agile Contact Center' and 'Western Europe'.
Content Guru delivers omni-channel cloud contact centre capabilities
through storm(R) CONTACT(TM). A highly scalable and customisable solution,
CONTACT provides mission-critical communications to hundreds of the world's
largest organisations, in sectors ranging from utilities through to finance,
and central government. These services are currently delivered through offices
in the UK, Ireland, DACH, Benelux, Italy, USA, and Japan.
Martin Taylor, Deputy CEO of Content Guru, commented:
"This year's Magic Quadrant, compared to the previous year, has seen
Content Guru move further to the right in completeness of vision axis, whilst
also moving higher on the ability to execute axis, which we feel is a fantastic
result. 2018 has been another outstanding year for Content Guru, enjoying
substantial revenue and colleague growth. We look forward to growing our
portfolio further and building on new and exciting international opportunities,
consolidating our position as a global leader in customer engagement solutions
in 2019."
Download report here: http://www.contentguru.com/magic-quadrant-2018
Gartner, Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe,
Simon Harrison, Steve Blood, Drew Kraus, Daniel O'Connell, 17 October 2018
Gartner, Critical Capabilities for Contact Center as a Service, Steve
Blood, Drew Kraus, Simon Harrison, 17 October 2018,
https://www.gartner.com/document/3891690
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SOURCE: Content Guru
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