CARMERA、Thor Truck、what3wordsがオートモビリティーLAのTop Tenコンペのファイナリストに

Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

CARMERA、Thor Truck、what3wordsがオートモビリティーLAのTop Tenコンペのファイナリストに

AsiaNet 76462 (2201)

【ロサンゼルス2018年11月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*上位3社のファイナリストがLAオートショーのオートモビリティーLA期間中に審査員の前でプレゼンテーションを行う

LAオートショー(LA Auto Show)のオートモビリティーLA(AutoMobility LA)(TM)(https://automobilityla.com/ )は27日、CARMERA(https://www.carmera.com/ )、Thor Trucks (https://www.thortrucks.com/ )、what3words(https://what3words.com/ )が、Plug and PlayとSiriusXM Connected Vehiclesが提供する2018 Top Ten Automotive Startups Competition(2018年トップ10自動車新興企業コンペ(TM)(https://automobilityla.com/top-ten-startups/ )(Top Ten)の上位3社に選ばれたと発表した。この上位3社のファイナリストは、画期的な自動運転、電動モビリティー、アドレッシング・システムを提示し、未来のモビリティーに大きな影響を与える可能性を秘めた革新的なソリューションおよび最先端技術を提供する多数の優れた応募者の中から絞り込まれた。

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自動運転車両向けの大規模な「生きている」高精度マップに特化するCARMERAは、世界で最も堅ろうなストリートインテリジェンス・プラットフォームを構築している。同社は業務用自動車向けにビデオ監視テレマティクスサービスを提供し、今日の路上を走行する広域車両の安全と生産性を向上させる。この車両はAVデータと連動して、変化や走行に極めて重要なイベントをリアルタイム検知することに役立ち、世界大手の自動車メーカーおよびモビリティー・アズ・ア・サービス企業の数社向けの最新の3Dマップを最新のものに保っている。CARMERAは都市と提携し、歩行者密度、工事日程など計画データを共有して自動運転がすべてのために役立つことを実現する民間・公共のパートナーシップを推進している。

Thor Trucksは、よりクリーンな民間モビリティーへの世界規模での転換をリードし、電動トラックをより容易かつ安価に採用できるようにする。Thorは運用コストを65%以上節約することができるコスト効率に優れた商用車両プラットフォームを開発した。Thorはほんの6カ月余りで同社初の完全電動セミトラックのプロトタイプ車ET-Oneを開発した。Thorチームはこの2年間にわたり商用利用専用のバッテリーテクノロジーの開発とモジュラー化されたコネクテッドプラットフォームの設計に専念してきた。バーティカル統合を追求するのではなく、Thorは商用車エコシステム全体にわたる関係を活用して、現時点で最も実用的な用途のための電動ソリューションを開発した。Thor Truckは厳選した市場で展開されており、2019年初めから大量生産を開始する。

what3wordsは音声入力のために設計された最初のアドレッシング・システムである。このシステムは全世界を3メートル四方に分割し、それぞれの正方形に3単語アドレスを割り当てた。これは、人々が正確な地点について語る最も容易な方法である。What3wordsは現在、ダイムラー(メルセデス・ベンツ)、ジャガー・ランドローバー、Navmii、TomTomなどを含む自動車およびモビリティー業界最大のブランド数社と提携している。

ロサンゼルス・オートショーおよびオートモビリティーLAのテリ・テンニース執行副社長兼ゼネラルマネジャーは「CARMERA、Thor Truck、what3wordsの先駆的なテクノロジーおよびソリューションは、未来の輸送に影響を与える大きな潜在能力がある。今週のオートモビリティーLAで、これらのテクノロジーおよびソリューションに加え、2018年のTop Ten Automotive Startupsを展示することを楽しみにしている」と語った。

上位3社のファイナリストは11月27日(火曜日)にオートモビリティーLAの会議の中で、製品ないしはテクノロジーを審査委員にプレゼンテーションする。プレゼンテーションのセッションに続き、審査委員は今年の優勝者を決定し、その新興企業の事業の成長を支援するために1万5000ドルの賞金を授与する。今年のファイナリスト全社はオートモビリティーLAの展示スペースが与えられ、自動車メーカー、テクノロジー幹部、投資家、ディーラー、政府当局者、アナリストなどを含むイベントに参加する数千のメディアおよび業界プロフェッショナルに認知されることになる。

オートモビリティーLAの2018 Top Ten Automotive Startups Competitionは、アウディ、メルセデス・ベンツ、Plug and Play、ポルシェ・コンサルティング、Sansea Consulting、Sirius XM Connected Vehiclesなどの自動車およびテクノロジー部門の主要企業のリーダーによって審査される。Plug and PlayとSiriusXM Connected Vehiclesが2018 Top Ten Automotive Startups Competitionのスポンサーである。さらに、アウディ(https://www.audiusa.com/ )と、MINIおよびUrban Usが製造したURBAN-X(TM)(https://www.urban-x.com/ )は、今年のコンペのサポーティングスポンサーとして契約している。

今年のTop 10ファイナリストに関する詳細、LAオートショーのオートモビリティーLAに関する追加情報、イベント参加の登録についてはウェブサイトhttp://www.AutoMobilityLA.com を参照。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)とオートモビリティーLA(Automobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年に同ショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)がコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)と統合され、テクノロジー業界と自動車業界を集めて、新しい製品と技術を発表、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を議論する業界初のトレードショー、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になった。2018年のオートモビリティーLAは11月26-29日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2018年LAオートショーは11月30日-12月9日に一般公開される。オートモビリティーLAは、世界中から集まるメディアや業界の専門家の前で、新興の自動車会社がビジネスをし、画期的な新製品を公表し、戦略を発表する場である。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営する。最新のショー関連のニュース・情報はLAオートショーのTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(http://facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳細はhttp://www.automobilityla.com/ を参照。オートモビリティーLAをTwitter(https://twitter.com/automobilityla?lang=en )、Facebook(https://www.facebook.com/automobilityla/ )、またはInstagram(https://www.instagram.com/automobilityla/ )でフォローを。オートモビリティーLAの新しいPodcastで過去のパネル、インタビュー、基調講演を聴くにはhttp://automobilityla.com/podcast/ へ。

▽報道関係問い合わせ先

Sanaz Marbley/Devon Zahm

JMPR Public Relations, Inc.

(818) 992-4353

smarbley@jmpr.com

dzahm@jmpr.com

ソース:Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA  

CARMERA, Thor Trucks, what3words Advance To Next Round Of AutoMobility LA's 2018 Top Ten Automotive Startups Competition

PR76462

LOS ANGELES, Nov. 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Top Three Finalists to Pitch in Front of Judges During LA Auto Show's

AutoMobility LA

- Grand Prize Winner to Be Announced and Receive $15,000 on Nov. 27

The LA Auto Show's AutoMobility LA(TM) (https://automobilityla.com/ ) today

announced that CARMERA (https://www.carmera.com/ ), Thor Trucks

(https://www.thortrucks.com/ ), and what3words (https://what3words.com/ ) were

selected as the top three companies for its 2018 Top Ten Automotive Startups

Competition(TM) (https://automobilityla.com/top-ten-startups/ ) (Top Ten),

presented by Plug and Play and SiriusXM Connected Vehicles. The top three

finalists deliver groundbreaking autonomy, electric mobility, and addressing

system solutions and were narrowed down from an impressive pool of applicants

that provide innovative solutions and cutting-edge technologies with the

potential to significantly impact the future of mobility.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg

Specializing in large-scale "living" high-definition maps for autonomous

vehicles, CARMERA is building the most robust street intelligence platform in

the world. The company provides a video monitoring telematics service for

professional fleets that improves the safety and productivity of high coverage

vehicles on the road today. Those vehicles help identify real-time change

detection and navigation-critical events, in combination with AV data, to keep

precision 3D maps up-to-date for some of the world's leading automakers and

mobility-as-a-service companies. CARMERA also partners with cities to share

planning data such as pedestrian density and construction events to promote

private-public partnerships that ensure that autonomy works for all.

Thor Trucks is leading a global shift to cleaner commercial mobility, making

electric trucks easier and less-expensive to adopt. Thor has developed a

cost-effective commercial vehicle platform capable of saving fleets over 65% in

operating costs. Thor developed its first prototype the ET-One, a

fully-electric semi-truck, in just over 6 months. Over the past two years, the

Thor team has focused on developing battery technology specifically for

commercial applications and engineering a modular, connected platform. Rather

than pursue vertical integration, Thor has leveraged relationships throughout

the commercial vehicle ecosystem to deliver electric solutions for today's most

practical applications. Thor Trucks have been deployed in select markets with

scale production slated to begin in early 2019.

what3words is the first addressing system designed for voice input. The system

has divided the entire world into a grid of 3m x 3m squares and given each

square a unique three-word address – which is the simplest way for people to

talk about a precise location. what3words currently partners with some of the

largest brands in the automotive and mobility industries, including Daimler

(Mercedes-Benz), Jaguar Land Rover, Navmii, and TomTom, among others.

"The pioneering technologies and solutions of CARMERA, Thor Trucks, and

what3words have a real potential to impact the future of transportation," said

Terri Toennies, General Manager and Executive Vice President of the Los Angeles

Auto Show and AutoMobility LA. "We look forward to showcasing them and all of

2018's Top Ten Automotive Startups at AutoMobility LA this week."

The top three finalists will pitch their product or technology to a panel of

judges on Tuesday, November 27 during the conference portion of AutoMobility

LA. Immediately following the pitch session, the judges will determine this

year's grand prize winner and award the startup with a $15,000 award to help

grow their business. All of this year's finalists will receive an exhibit space

at AutoMobility LA and exposure among the thousands of media and industry

professionals attending the event – including automakers, tech executives,

investors, dealers, government officials, analysts and more.

AutoMobility LA's 2018 Top Ten Automotive Startup Competition will be judged by

leaders from major companies in the automotive and technology sectors,

including Audi, Mercedes-Benz, Plug and Play, Porsche Consulting, Sansea

Consulting, and Sirius XM Connected Vehicles. Plug and Play

(https://www.plugandplaytechcenter.com/ ) and SiriusXM Connected Vehicles are

sponsors of the 2018 Top Ten Automotive Startups Competition. Additionally,

Audi (https://www.audiusa.com/ ) and URBAN-X(TM) (https://www.urban-x.com/ ) -

built by MINI and Urban Us - have signed on as supporting sponsors of this

year's competition.   

To learn more about this year's Top Ten finalists, to get additional

information on LA Auto Show's AutoMobility LA or to register for the event,

please visit http://www.AutoMobilityLA.com.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LATM, the industry's first trade show converging the technology and automotive

sectors to launch new products and technologies and to discuss the most

pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.

AutoMobility LA 2018 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

26-29, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2018 will be

open to the public Nov. 30-Dec. 9.  AutoMobility LA is where the new auto

industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes

strategic announcements in front of media and industry professionals from

around the globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer

Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest show

news and information, follow the LA Auto Show on Twitter

(http://twitter.com/LAAutoShow ), Facebook (http://facebook.com/LAAutoShow ) or

Instagram (https://www.instagram.com/laautoshow/ ) and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit http://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter

(https://twitter.com/automobilityla?lang=en ), Facebook

(https://www.facebook.com/automobilityla/ ) or Instagram

(https://www.instagram.com/automobilityla/ ). Listen to past panels,

interviews, and keynotes on AutoMobility LA's new podcast at

http://AutoMobilityLA.com/Podcast.

Media Contacts:

Sanaz Marbley/Devon Zahm

JMPR Public Relations, Inc.

(818) 992-4353

smarbley@jmpr.com

dzahm@jmpr.com

SOURCE  Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA  

  

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