世界のテロ対策はテロリストがどのように生まれるかを無視

Orb Media

世界のテロ対策はテロリストがどのように生まれるかを無視

AsiaNet 76467 (2202)

【ワシントン2018年11月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*全く異なった予防プログラムは、個人ネットワークの影響力が暴力への道を防ぐ鍵となるかもしれないことを示している

Orb Media Inc.の新しいリポート(https://orbmedia.org/fightingblind )とデータ分析で、テロの影響を受けた国の数が増え、市民を狙った暴力を世間が容認することが増加しているが、個人がテロに引き込まれるのを防ぐ方法に関する専門家の知識は乏しいことが明らかになった。

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2001年以降、何兆ドルもの資金がテロ対策に費やされてきたが、なぜ普通の人がテロリストになるかについては全く明らかになっていない。新しい研究は、個人的な関係とソーシャルサークルが、人々を過激組織に誘引するうえでも、それを防止するうえでも、主要な要因である可能性を示している。

「テロ行為への過程」を理解するための資金援助とプログラムは限られており、その大半は特定の地域にとどまっている。 Orb Mediaは、ドイツとインドネシアのプログラムを調査して、一部の組織が「現場で」何をしているのかを理解した。

Orb Mediaはメリーランド大学(https://www.start.umd.edu/ )でのSTARTからデータと定義を利用し、市民に対する攻撃の受容性が世界的に増大したと結論付けた。

さらに、テロリストの数は極めて少数にとどまっているが、彼らの政治的、心理的、経済的な影響は非常に大きい。世界人口のうち、テロを懸念している人口の割合は、9/11米同時多発テロ以来高水準で推移し、過去5年間では65-85%である。

Orb Mediaは、グローバルなアジェンダ設定メディアのグループであるOrb Media Network(OMN)(https://orbmedia.org/orb-media-network )のメンバーと提携している。OMNは極めて重要な問題について世界的な対話を促進する記事を同時に発表するために協力し、政府、業界、研究者、市民社会、および一般市民の関心を集めている。

OMNメンバーには、CBC(カナダ)、Channels(ナイジェリア)、Dhaka Tribune(バングラデシュ)、フォリャ・ジ・サンパウロ(ブラジル)、SVT(スウェーデン)、Tempo Media Group(インドネシア)、ヒンドゥ(インド)、ディー・ツァイト(ドイツ)、BBC(英国)、Cadena SER-Prisa(スペイン)、YLE(フィンランド)、エルコメルシオ(ペルー)、エルパイス(ウルグアイ)、メール・アンド・ガーディアン(南アフリカ)、エルティエンポ(コロンビア)、ラナシオン(アルゼンチン)、eNCA(南アフリカ)、サウスチャイナ・モーニング・ポスト(中国)、ルイスビルパブリックメディア(米国)が含まれている。

▽Orb Mediaについて

Orb Mediaは非営利のジャーナリズム団体で、全世界の数十億人にとって重要な問題に関するリポートを行っている。Orb Mediaはオリジナルの調査、データ分析、現場リポートおよび参加市民を融合し、世界が一丸となって直面する課題についてアジェンダ設定効果を持つ記事を提供する。orbmedia.org/fightingblind

▽メディア問い合わせ先

Lara Kline

larak@orbmedia.org.

ソース:Orb Media

Global Counterterrorism Efforts Ignore How Terrorists Are Created

PR76467

WASHINGTON, Nov. 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

         Disparate preventative programs show influence of personal

           networks may be key to preventing path to violence

New Orb Media Inc. reporting ( https://orbmedia.org/fightingblind ) and data

analysis shows the number of countries impacted by terrorism is up, public

acceptance of violence targeting civilians is up, and yet expert knowledge of

how to prevent individuals from being drawn into terrorism is limited at best.

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Trillions of U.S. dollars have been spent on counterterrorism efforts since

2001, but we still know very little about why people become terrorists. New

research shows individual relationships and social circles may be a major

factor in attracting and preventing people from joining a violent organization.

Funding and programs for understanding the "pathway to terrorism" are limited

and largely localized. Orb Media examined programs in Germany and Indonesia to

understand what some organizations are doing "on the ground."

Drawing on data and definitions from START at the University of Maryland (

https://www.start.umd.edu/ ), Orb Media concluded that the acceptability of

attacks against civilians has increased worldwide.

Further, while the number of terrorists remains very small, their political,

psychological and economical effect is monumental. The proportion of the global

population that is very worried about terrorism has remained high since the

9/11 U.S. terror attacks, remaining between 65 - 85 percent for the past five

years.

Orb Media is pleased to partner with members of the Orb Media Network (OMN) (

https://orbmedia.org/orb-media-network ), a group of global agenda-setting

media which collaborate to simultaneously publish stories together that

catalyze global dialogue on critical issues, focusing the attention of

government, industry, researchers, civil society, and the public.

OMN members:  CBC (Canada), Channels (Nigeria), Dhaka Tribune (Bangladesh),

Folha de São Paolo (Brazil), SVT (Sweden), Tempo Media Group (Indonesia), The

Hindu (India), Die Zeit (Germany), BBC (United Kingdom), Cadena SER-Prisa

(Spain), YLE (Finland), El Comercio (Perú),  El País (Uruguay), Mail &

Guardian (South Africa), El Tiempo (Colombia), La Nación (Argentina), eNCA

(South Africa), South China Morning Post (China), Louisville Public Media

(United States).

About Orb Media

Orb Media is a nonprofit journalism organization that reports on issues that

matter to billions of people around the globe. Fusing original research, data

analysis, on-the ground reporting, and an engaged public, Orb Media produces

agenda-setting stories about the challenges we face together as one world.

orbmedia.org/fightingblind.

Media Contact: Lara Kline, larak@orbmedia.org.

SOURCE: Orb Media

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