Contentosが東京ミートアップでDApp Cheezを日本に紹介

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Contentosが東京ミートアップでDApp Cheezを日本に紹介

AsiaNet 76534 (2235)

【東京2018年11月28日PR Newswire=共同通信JBN】Contentos(COS)チームは11月25日、日本のコミュニティーと中核的なファンが集まるミートアップを東京で組織した。今回のミートアップは過去6カ月間にCOSが東京で組織した3回目のオフラインイベントである。日本はデジタル資産取引に関して世界で最も活発な地域である。そのためCOSは日本を決定的に重要なターゲット市場ととらえている。

▽COSはコンテンツの価値を再定義する

Contentos共同創立者のミック・ツァイ氏は、最初に同社プロジェクトがこの1年で達成した進展と結果の要点を聴衆に説明した。ツァイ氏は、YouTubeやFacebookといった多くの成功したプラットフォームがコンテンツ配信市場に加わったと指摘した。それぞれがコンテンツ配信の分野で優れた代表的存在である。これらのプラットフォームは何億ものアクセスを受け、巨額の広告収益を得ている。コンテンツプラットフォームはコンテンツ配信と利益分配のルールを確立し、ランキングアルゴリズムとコンテンツのトラフィック配信を決定し、典型的な中央集権型コンテンツ配信プラットフォームとして機能している。しかしコンテンツ産業が進化するにつれ、こうした中央集権型コンテンツ配信プラットフォームは厳しい課題に直面している。コンテンツプラットフォームは、自らが提供するコンテンツ配信サービスを通して収入の大きな割合を受け取る。こうした利益モデルはプラットフォーム側に有利だが、コンテンツクリエーターとアプリ開発者の多くは団体交渉力がないために脆弱な集団になってしまう。プラットフォームは強引に、それほど有名ではないコンテンツ作家を、不平等な条件で著作権を共有することについて承諾させてしまう。さらに、コンテンツ制作と配信にかかわる利害関係者にとっての歪んだ報奨金メカニズムも非効率的なプラットフォームの運営につながる。中央集権型システムでは、収入分配の力はプラットフォームの厳格なコントロール下にある。ユーザーはコンテンツ配信プロセスに受動的に参加することしかできず、作家が参加することも、同様に極めて制限されている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181128/2311758-1

(写真説明:分散型コンテンツのDApp – Cheez)

COSはコンテンツ産業向けに構築されたパブリックブロックチェーンである。COSは分散型のグローバルコンテンツ・エコシステムとして従来のコンテンツ産業を変革するブロックチェーン技術を使用している。コンテンツ領域はブロックチェーン技術をアプリに適用する上で親和性が高く、開発者はコンテンツベースのさまざまな分散型アプリを作成できる。ブロックチェーン技術を用いたCOSコンテンツエコシステムはコンテンツプラットフォームのコンテンツ配信効率を向上させ、仲介リンクを排除し、コンテンツプラットフォームの参加者すべてが利益を得られるようになる。そして開発者は、このニューエコノミーにおいて利益分配ルールを定義するスマートコントラクトを使い、コンテンツ制作者は広告とコンテンツ販売からの収益の大部分を受け取ることができる。分散型のCOSコンテンツエコシステムでは、コンテンツ業界に僅か2つの基本的役割が残るだけとなる。作家とユーザーである。このユースケースでは、利益は再配分される。コンテンツ製作者は高品質なコンテンツ作成にさらに集中できる。読者は高品質コンテンツへのアクセスに支払うことができる。その一方、コンテンツフォワーダーはコンテンツをフォワードことからも利益を得られる。COSはコンテンツクリエーターとユーザーがコンテンツの価値を再定義する手助けをする。

COSのプロダクトディレクター、ザック・ニエン氏は、待ち望まれていた分散型コンテンツDAppのCheezでショートビデオを作成し、共有する実地デモを行った。コンテンツ製作者がショートビデオをCheezプラットフォームにアップロードすると、ユーザーは「like(好き)」などといった形式でフィードバックを提供することで報奨を得ることができる。ユーザーは毎日、ビデオを見てフォワードすることでも報奨を受け取れる。COSはCheezプラットフォームのユーザーがさらに高価値なオリジナルコンテンツを作ることを支援し、さらに多くの作家が視聴者の「like」に応じて直接利益を得ることを可能にする。中央集権型プラットフォームを代表する仲介者に、作家の取り分が流れることがなくなるからだ。その上、CheezのCOSとの協力もコンテンツを流通させるユーザーの熱意をさらに燃え立たせ、それによって何百万人もの新規ユーザーがCheezプラットフォームに引き寄せられる。

現在、COSのコンテンツエコロジーは着実に具体化しつつある。ショートビデオプラットフォームであるCheezはDouyinの米国版で、米国では「最多検索」と「アプリ総合」の両ランキングでトップ10に入ったこともある。Cheezとの協力とは別に、COSは多数のコンテンツプラットフォームとも深い協力関係を確立している。LiveMeは米国トップのライブ配信アプリで、米国で最も人気のあるソーシャルアプリの1つとしてたびたび登場する。PhotoGridは世界で最も人気があるコラージュ写真作成アプリでの1つで、Google Playで繰り返し推奨されている。この3つのコンテンツエコシステム・パートナーは全体で、全世界に月間6000万のアクティブユーザーを擁している。COSはさらに、多くのソーシャルネットワーキング・プラットフォームとインターネットの有名人と手を組んでCOSコンテンツエコシステムをプロモートしている。膨大なトラフィックフローを持つことから、COSコンテンツエコロジーの価値は急上昇している。

現在、多くのコンテンツプラットフォームがCOSと協力することへの意欲を表明している。彼らはCOSの成長に一層の関心を寄せ、彼らのプラットフォームの存在をCOSプラットフォームの力を借りて迅速に拡大することを希望している。COSチームは日本のコンテンツ産業との関わりを広げる予定だ。それはコンテンツ産業がブロックチェーンアプリの開発に取り組むのを助けるだけでなくCOSのエコロジーを豊かにして強化し、さらに多くの分野からの人々がこのプロセスに参加することを実現する。

今回のミートアップはコミュニティーとファンが相互に交流するうちに終了した。COSチームは支援者とテクノロジー愛好家に最新の業界ニュースを提供しただけでなく、ビジネスパートナーからの力強い支持も獲得した。デジタル・オムニメディアの時代では、高品質なコンテンツは最も価値のあるリソースである。意義のあるプラットフォームで価値あるコンテンツを普及させ、優れたコンテンツ制作者と熱意あるコンテンツ消費者がエコロジーの中で出会うことを可能にする分散型グローバルコンテンツ・エコロジーのCOSは、万人のための、よりアクティブな新しいデジタルコンテンツ・エコシステムを構築している。

ソース:Contentos

Contentos introduces DApp Cheez to Japan at a meetup in Tokyo

PR76534

TOKYO, Nov. 28, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Contentos (COS) team organized a meetup with its Japanese community and

core fans in Tokyo on November 25. This is the third offline event organized by

COS in the past six months in Tokyo. Japan is the most active region worldwide

in terms of digital asset transactions. As such, COS has considered Japan as a

crucial target market.

COS redefines the value of content

Contentos' co-founder Mick Tsai first briefed the audience on the progress and

outcomes achieved by the project in the past year. He pointed out that many

successful platforms have joined the content distribution market, such as

YouTube and Facebook. They are excellent representatives in the realm of

content distribution. These platforms have received hundreds of millions of

visits and acquire huge sums of advertising revenue. Content platforms have

established rules for content distribution and profit distribution, and have

determined the ranking algorithm and traffic distribution of content, acting as

typical centralized content distribution platforms. However, as the content

industry evolves, these centralized content distribution platforms have become

confronted with grim challenges. Content platforms take a large slice of the

income through the content distribution services they provide. Such a profit

model favors the platform, but the large numbers of content creators and app

developers fall into vulnerable groups without any collective bargaining power.

Platforms even strong-arm less-well-known content authors into consenting to

share copyrights under uneven terms. In addition, the distorted incentive

mechanisms for stakeholders in content production and distribution lead to

inefficient platform operations. In a centralized system, the power of income

distribution is under the strict control of the platform. Users can only

participate passively in the content distribution process, and the author's

participation is similarly extremely restricted.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181128/2311758-1

Decentralized content DApp - Cheez

COS is a public blockchain built for the content industry. As a decentralized

global content ecosystem, COS is using blockchain technology to transform the

traditional content industry. The content domain is a natural fit for applying

blockchain technology to apps, and developers can create various content-based

decentralized apps. With blockchain technology, the COS content ecosystem will

enhance the content distribution efficiency of content platforms, and do away

with intermediate links, so all participants on the content platform stand to

gain. Developers can then use smart contracts to define the interest

distribution rules in this new economy, and content producers can thus receive

the bulk of the revenue from advertising and content sales. In a decentralized

COS content ecosystem, only two basic roles are left in the content industry:

author and user. In this use case, benefits will be re-allocated. Content

producers focus more on the creation of high-quality content. Readers can pay

for access to high-quality content. Meanwhile, content forwarders can also

benefit from forwarding the content. COS will help content creators and users

redefine the value of content.

COS product director Zac Nien gave an on-the-spot demonstration of how to

create and share short videos on Cheez, a highly-anticipated decentralized

content DApp. Content producers upload short videos to the Cheez platform, and

users can receive rewards by providing feedback in the form of likes and more.

Users can also win rewards if they watch and forward videos every day. COS

helps users of the Cheez platform generate more high-value original content,

and enables more authors to earn benefits directly from viewer likes without

losing part of their share to intermediaries represented by centralized

platforms. Moreover, Cheez’s cooperation with COS also kindles users'

enthusiasm for circulating content, which attracts millions of new users to the

Cheez platform.

At present, the COS content ecology is steadily taking shape. The short video

platform Cheez is the U.S. version of Douyin, and once entered the top 10 in

both the most searched and overall rankings of apps in the U.S. Apart from its

cooperation with Cheez, COS has also established in-depth cooperation with

multiple content platforms. LiveMe is the No. 1 live broadcasting app in the

U.S. and frequently appears as one of the most popular social apps in U.S.

rankings. PhotoGrid is one of the world's most popular picture collage making

apps, having been repeatedly recommended on Google Play. Together, the three

content ecosystem partners have 60 million monthly active users worldwide. In

addition, COS is also joining hands with many social networking platforms and

cyber celebrities to promote the COS content ecosystem. By virtue of the huge

traffic flow, the value of the COS content ecology has been multiplied.

As of now, multiple content platforms have expressed their willingness to

cooperate with COS. They look to further the growth of COS and hope to rapidly

expand their platforms' presence with the help of the COS platform. The COS

team will extend its engagement with the Japanese content industry, which will

not only help the industry tackle the development of blockchain apps, but also

enrich and amplify the ecology of COS, allowing people from more sectors to

take part in the process.

This meetup was wrapped up amid interaction with the community and fans. The

COS team not only presented supporters and technology aficionados with the

latest industry news, but also won great support from business partners. In the

digital omnimedia era, high-quality content is the most valuable resource.

Enabling the spread of valuable content on a meaningful platform as well as

encounters between excellent content producers and passionate content consumers

in the ecology, the decentralized global content ecology COS is structuring a

more active new digital content ecosystem for all.

Source: Contentos

  

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