アラン・ウォーカーがAIRINUMとのコラボレーションでエアマスクの発売を開始

Airinum AB

アラン・ウォーカーがAIRINUMとのコラボレーションでエアマスクの発売を開始

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アラン・ウォーカーがAIRINUMとのコラボレーションでエアマスクの発売を開始

【世界最大の健康リスクである大気汚染に着目 】

【ストックホルム2018年12月3日PR Newswire】

この度、ノルウェーの音楽プロデューサーであるアラン・ウォーカーが、受賞経歴を有したスウェーデンのAirinum社とのブランド提携でエアマスクの発売を開始します。このマスクは人気製品の大気汚染対策マスク「アーバンエアマスク」に使用されているAirinumの2.0 Generationシリーズを基に開発されたもので、最先端のフィルタリング技術と個性的なデザインが組み合わされており、アラン・ウォーカーのサインの反射ロゴが付いています。

(https://mma.prnewswire.com/media/792074/Airinum_Logo.jpg)

(https://mma.prnewswire.com/media/792073/Airinum_Alan_Walker.jpg)

「世界にメッセージを発信している自分の立場と強力なウォーカーズコミュニティーのパワーを活かして何か皆さんのお役に立てることをしたいといつも思っていました。Airinumの方々と会って現在起こっている世界規模の大気汚染の大問題についての説明を受けた時、行動すべき時が来たと感じました」とアラン・ウォーカーは語っています。また、マスク着用の全体イメージの構築についても次のように話しています。

「マスクを着けることはずっと前から自分のアイデンティティの一部でしたが、Airinumの協力を得て、マスクでさらに大きなインパクトを与えられるようになりました。今回のコラボレーションで素晴らしい製品を生み出せただけでなく、同時に自分のウォーカーズコミュニティーの力を借りて悪質な空気の問題に関する知識を広めていくこともできるようになりました。」

新しいトレンドとしてエアマスクがパリや上海のファッションショーに登場しましたが、Airinumのマスクはイノベーションを駆使したデザインとインフルエンサーの間で話題になったおかげで有名になりました。アメリカではIDAのゴールド・デザイン賞を、中国では胡潤のベスト・オブ・ザ・ベスト・ブランド賞を受賞し、たった数年でAirinum社はファッション・テクノロジーマスクブランドの世界ナンバーワンの地位を確立しました。

「世界は弊社製品が必要な状態(大気汚染問題など)だという事実に不満はあるのですが、アラン・ウォーカーとのコラボレーション製品の発売を開始できたことを大変嬉しく思っています」とAirinumのCMOおよび創設者であるフレデリック・ケンペは述べており、また次のようなことも語っています。

「呼吸は単純な動作ですが、この動作で年間7百万もの人々が亡くなり、何十億もの人々が健康被害にあっています。この事実が会社発足のきっかけです。このような被害はあってはならないことです。アラン・ウォーカーのチームと共に、大気汚染の問題意識を高めるためのキャンペーンを発表して、同時に汚染から身を直ちに守れる製品の提供を開始します。我々一同、このプロジェクトをとても誇りに思っています。」

高解像度の画像、キャンペーン動画の完全版、プレスキットはこちら:

bit.ly/Airinum (http://bit.ly/Airinum

Airinumは、個人が清浄な空気を吸えるよう機能性と素晴らしいデザインを組み合わせて革新的な製品を世界中に提供しているスウェーデンの企業。北欧独自の製品デザインで有名で、IDAのゴールド・デザイン賞や胡潤のベスト・オブ・ザ・ベスト・ブランド賞の受賞経歴があるハイエンドブランドです。2015年に設立され、現在2名の共同創設者フレデリック・ケンペとアレクサンダー・イェルストロームがマネジメント役を務めています。

メール: fredrik@airinum.com 電話: +46 708 40 99 93

アラン・ウォーカーはノルウェーのDJで、非常に才能豊かな若手ミュージシャンの一人です。2015年に大ヒット曲Faded で有名になりました。この曲は現在YouTubeで再生回数が20億回を超えています。世界のどこへ行ってもウォーカーと呼ばれる何百万人ものファンの声援を受けてアットホームな気分になれるそうですが、実践的で現実的で心優しい人物としてよく知られています。

メール: gilbert@mer.as 電話: +47 942 77 848

(日本語リリース:クライアント提供)

Alan Walker Launches Collaboration With Mask Company Airinum to Raise Awareness on Climate Change

PR76570

STOCKHOLM, Dec. 3, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

     Today, Norwegian music producer Alan Walker launches a co-branded mask

together with award-winning Swedish brand Airinum. The mask is built on

Airinum's 2nd generation technology of their global anti-pollution mask

success, the Urban Air Mask.

     (Logo: https://mma.prnewswire.com/media/792074/Airinum_Logo.jpg)

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/792073/Airinum_Alan_Walker.jpg)

    "I've always wanted to use my position and strong 'Walkers community' to

make a difference, and when I met the team at Airinum I started to realize how

big of an issue polluted air really is today. I felt that the time was about

right to stand up for something important as the topic of climate change and

the alarming consequences that it brings with it," says Walker, who has built

his whole image around wearing a mask and continues:

    "To me, it's always been a part of my identity to wear a mask and together

with Airinum I can now use that to make a bigger impact. Together we bring out

a great product and at the same time spread knowledge about problems associated

with poor air quality using the strength of my walker community."

    With air masks becoming the new black, hitting catwalks from Paris to

Shanghai, Airinum has become famous for its innovative product design and rapid

adoption amongst influencers. Winner of prestigious awards such as the American

IDA Gold Design Award and Chinese Hurun Best of the Best Brand Award, the

company has in a few years established themselves as the number one

fashion-tech mask brand in the world.

    "Even though we're frustrated about the need for our product in the first

place, we're excited about the Alan Walker collaboration launched today, as we

believe we have a perfect product for people to use to collectively help raise

awareness about this important topic," says Fredrik Kempe, CMO & Co-founder of

Airinum and continues:

    "That the simple act of breathing is killing seven million people a year

and harming billions more is what made us start this company in the first

place. We find this unacceptable. Together with the whole Alan Walker team we

now present a campaign dedicated to raise awareness about air pollution and

climate change as a whole, while at the same time provide means for immediate

protection. This is something we're all very proud of."

    For high-resolution images, full campaign video and complete press kit:

bit.ly/Airinum [http://bit.ly/Airinum ]

    Airinum is a Swedish company that empowers individuals to breathe clean air

by offering innovative products that intersect functionality and design,

catered to urban citizens all over the world. It's famous for its Scandinavian

product design and high-end brand with prestigious designer awards such as IDA

Gold and Hurun Best of the Best Brand awards. The company was founded in June

2015 and the management team consist of the two co-founders: Fredrik Kempe &

Alexander Hjertstrom.

    Alan Walker is a Norwegian DJ who made his big breakthrough with the song

Faded in 2015, today with over 2 billion views only on YouTube. He is certainly

one of our most talented musicians of his age and even though he feels at home

in every corner of the world, due to his millions of fans called walkers, he is

mostly famous for being a pragmatic, present and caring celebrity.

Contact: Airinum

         fredrik@airinum.com

         +46-708-40-99-93;

         Alan Walker

         gilbert@mer.as

         +47-942-77-848

SOURCE:  Airinum AB

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