QNB、ネイマールJrをグローバル・ブランド・アンバサダーに任命と発表

QNB Group

QNB、ネイマールJrをグローバル・ブランド・アンバサダーに任命と発表

AsiaNet 76672 (2287)

【ドーハ(カタール)2018年12月10日PR Newswire=共同通信JBN】中東アフリカで最大の金融機関のQNB(カタール国立銀行)Groupは、ブラジルの有名サッカー選手で、パリ・サンジェルマンに所属するネイマールJr(Neymar Jr)を同グループのグローバル・ブランド・アンバサダーに任命したと発表した。

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/795714/QNB_Neymar_Brand_Ambassador.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=d-bWvkaHEtM  

この独占パートナーシップ契約は、最近パリのQNB支店で開かれた調印式で、QNB Group Communicationsのゼネラルマネジャーのユーセフ・ダーウィッシュ氏と、NR Sport & Marketingのオーナーであるネイマール・シルバ・サントス氏が署名した。

契約によってQNBは、グループのあらゆるマーケティングキャンペーンと広告プラットフォームで、ブランド・アンバサダーとしてのネイマールJrが主要事業に登場し、そのすべての独占マーケティング権を獲得する。

ネイマールJrとのパートナーシップは同行の基本的価値観を支える。2020年までに中東とアフリカ、東南アジアで最大手の銀行になるというビジョンを進めるため、世界中のグローバルな消費者社会に最高の金融商品を提供し、42億ドル規模のブランド可視性を高めるという意気込みと情熱が、その基本的価値観に込められている。

ネイマールJrをQNBの最新のグローバル・ブランド・アンバサダーに選んだのは、顧客の生活を豊かにしたいという同行の方針の反映である。そのことは、世界中に国際支店網を拡大し、傑出した選手の勇気付けられる姿によって顧客が夢を持ち、追い求めるように励ますことを通して実現する。

ネイマールJrはソーシャルメディアでの存在感が特別に高く、FacebookやTwitter、Instagramでのフォロワーは約2億900万人に上る。

QNB Group Communicationsのゼネラルマネジャーのユーセフ・ダーウィッシュ氏は「ネイマールをQNBファミリーに迎えてうれしい。彼はわれわれのブランドと同じ価値観を多く共有し、偉大さへ到達しようと絶えず機会を探している。世界で最も影響力のある100人の一人に選ばれたネイマールJrは、世界中のファンを励まし、卓越の究極水準へ向かわせる真のスポーツアイコンである」と述べた。

「顧客に素晴らしい体験を与える高い熱意をもたらす価値を共有するネイマールJrは、間違いなく最高のブランド・アンバサダーである。ネイマールJrとのこのパートナーシップは、国際市場でのブランド認知度を高める。QNBはグローバルビジネス戦略に沿って国際市場に大きな重点を置き、拡大する国際ネットワークを展開する共同体を育む主要活動をさらに強化する」

ネイマールの父のネイマール・サントスSrはこう語った。「QNBと手を結べてとても喜んでいる。ネイマールJrはQNBとその絶えざる高みの追求、すべてのゲームで偉大な結果をもたらすという面で、同じ価値観を共有している」

「サッカーによってサッカー社会に一体感をもたらし、人々を元気付けて成功と挑戦、より良きものへと励ますQNBの努力を支援できるわれわれは幸福である」

QNB Groupはその国際支店を通してCRS計画の一環として多くの国々でさまざまな企画やスポーツイベントを後援している。それは中東と北アフリカ、東南アジアで先進的なブランドを目指す全体戦略で不可欠な部分である。

子会社と関連会社を通したグループのプレズンスは、3大陸の31カ国以上に広がり、幅広い最新の商品とサービスを提供している。操業拠点は1200カ所を超え、総従業員数は約2万9000人。自動現金預払機(ATM)網は4300台以上。

https://we.tl/t-yIpqs5OiWX

ソース:QNB Group  

QNB Announces Neymar Jr as Global Brand Ambassador

PR76672

DOHA, Qatar, December 10, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

QNB Group, the largest financial institution in the Middle East and Africa, has

announced the appointment of the Brazilian soccer star and Paris Saint Germain

player, Neymar Jr, as the Group's Global Brand Ambassador.

     (Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/795714/QNB_Neymar_Brand_Ambassador.jpg )

https://www.youtube.com/watch?v=d-bWvkaHEtM  

The exclusive partnership was signed by Mr. Yousef Darwish, General Manager of

QNB Group Communications, and Mr. Neymar Silva Santos, Owner of NR Sport &

Marketing, during the signing ceremony held recently at QNB branch in Paris.

The agreement grants QNB all exclusive marketing rights of Neymar Jr as a Brand

Ambassador of all the Group' s marketing campaigns and advertising platforms in

which he will appear across its major businesses.

The partnership with Neymar Jr underpins the bank's key values that reflect its

commitment and passion to provide its global community of customers around the

world with the best banking products and raise its US $4.2bn valued brand's

visibility in support of its vision to become a leading bank in the Middle

East, Africa, and Southeast Asia by 2020.

Neymar Jr's selection as QNB's latest Global Brand Ambassador is a reflection

of the Bank's commitment to enriching the lives of its customers through its

growing network of international branches around the world and motivating them

to persevere and pursue their dreams through the inspiring image of an

exceptional player.

Neymar Jr has an extraordinary social-media presence; where he boasts a total

follower count across Facebook, Twitter and Instagram around 209 million.

Mr. Yousef Darwish, General Manager of QNB Group Communications, said: "We are

delighted to welcome Neymar to the QNB family; a man who shares many of the

same values with our brand and who is always looking for opportunities to reach

greatness. Named one of the 100 most influential people in the world, Neymar Jr

is a true sport icon who inspires fans worldwide to strive to reach the

ultimate standards of excellence.

Neymar Jr is undoubtedly the best brand Ambassador with whom we share the same

values that will bring a lot of passion to deliver an exceptional experience to

our customers. This partnership with Neymar Jr enhances our brand awareness in

international markets, where QNB puts great devotions, in line with our global

business strategy, and further strengthens our leading efforts to develop the

communities where we operate across our growing international network."

Neymar's father, Neymar Santos Sr, said: "We are very pleased to be partnering

with QNB. Neymar Jr shares the same values with QNB and its constant pursuit of

excellence and achieving great results in every game.

We are happy to support QNB's efforts to bring football community together

through football and inspire people not to only pursue success but challenges,

to be better."

QNB Group sponsors various initiatives and sports programs in a number of

countries as part of CSR programs across its international branches as an

integral part of its overall strategy to become one of the leading brands in

Middle East, North Africa and South East Asia.

The Group's presence through its subsidiaries and associate companies now

extends to more than 31 countries across three continents providing a

comprehensive range of advanced products and services. The total number of

employees is around 29,000 operating through more than 1,200 locations, with an

ATM network of more than 4,300 machines.  

https://we.tl/t-yIpqs5OiWX     

SOURCE: QNB Group  

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