中国が建設したハロガランド橋が北欧のランドマークに

Sichuan Road & Bridge(Group) Co., Ltd.(SRBG)

中国が建設したハロガランド橋が北欧のランドマークに

AsiaNet 76683 (2298)

【成都(中国)2018年12月10日新華社=共同通信JBN】Sichuan Road & Bridge(Group)Co., Ltd.(四川路橋建設集団、SRBG)が建設したノルウェーのハロガランド橋が12月9日(現地時間)、正式に開通した。この橋は北極圏からわずか200キロにあるノルウェー北部の港町ナルビクに位置し、「オーロラとともにある橋」と呼ばれている。

橋の建設は困難を極めるもので、それを記録したDiscoveryは比類のない偉業であるとした。

橋を完成させるには4つの大きな問題を克服し、長期にわたる安全性と安定性を確保する必要がある。第1に、その長い径間(スパン)である。300メートル以上の水深があるロンバケンの上に架かる橋は、約1.6キロの純径間が必要だ。第2に強風である。北極圏の風速は時速130キロに達することがあり、橋がその風速に耐えるには膨大な要件が発生する。第3に温度差である。最大で40度もの温度差は橋体に熱膨張と収縮を発生させ、コンクリートに亀裂が入り、最悪のシナリオの場合は橋床が崩れる。第4に余裕のない工期である。通常、北極圏の天候状況は過酷であることから年間の工期は6カ月を超えることはない。このプロジェクトのタイムリミット内に完成させるため、労働者は時間と競争しなければならない。

プロジェクトオーナーのStatens Vegvesen Nord Region(SVV)は建設環境、プロジェクト規模、鋼橋の構造について特別な要件を持っている。SVVは欧州連合(EU)諸国からのオファーを求めるだけでなく、世界中の元請業者を探した。「北欧基準」は欧州の基準で最も厳しいものである。厳格さで知られるドイツの建設会社でさえ躊躇した。この設計と建設に要する巨大なチャレンジにより、ハロガランド橋は入札発表の後には国際的な関心の的になった。

米国、ドイツ、デンマーク、スイスなどの国の有名な建設請負業者による激しい競争の結果、中国のSichuan Railway Investment Group子会社のSichuan Road & Bridge(Group)Co., Ltd.(SRBG)、そして1級のテクノロジーと橋梁建設で際立った業績の記録を持つセルビアのVNGの両社が組んだ合弁事業が、ケーブルや箱桁といったすべての要素を生産する、7億5500万クローナ(9600万米ドル)のハロガランド橋プロジェクトの鉄骨構造請負を落札し、プロジェクトの建設を請け負った。

SRBGは欧州先進国で長径間橋を建設する初の中国企業として、数多くの現実的な問題に直面した。最初の問題は言語の壁である。ノルウェー法では、拘束力を持つすべての書類は、中国ではニーズが低いノルウェー語で起草される必要がある。翻訳者の数は極めて限られている。拘束力のある書類をノルウェー語で制作するには翻訳に高いコストを払わなくてはならない。その上、ノルウェー語と建設の専門用語に精通した人材を見つけるのは極めて難しい。

さらにはノルウェーの厳しい建設環境、プロジェクトオーナーが課す環境保護と労働衛生の高度な要求、厳格な「北欧基準」などの問題のすべてにSRBGは対処した。このプロジェクトが公式に開始になったのは2015年6月1日である。

ハロガランド橋の建設でSRBGが明確に示した高効率性と際立った品質はノルウェー政府に評価された。Norwegian Highway Administrationのプロジェクトマネジャーは「ノルウェーと中国は異なる規格を採用しているが、中国側は非常に柔軟で、新しいことの習得に優れ、われわれに良く協力してくれた」とコメントした。

ハロガランド橋の開通は北部ノルウェーの現地の人々の移動を簡単にしただけでなく、ノルウェーとスウェーデンの西海岸を結ぶ重要な接続点、E6号線への近道、ノルウェーの新たなランドマークである。

SRBGとノルウェーの物語はこれで終わりではない。ノルウェー政府の支援を受け、SRBGはノルウェーのもう1つの橋のプロジェクトであるバトスタッドサンデール橋(Batstadsander Bridge)を落札した。

SRBGのハロガランド橋プロジェクト責任者であるリュー・ウェイ氏は「バトスタッドサンデール橋の入札が募集されるとき、ハロガランド橋のオーナーは自ら進んで当社を推薦してくれた。彼らの訪問を受けた結果、彼らは当社の建設の品質と効率性に大変満足し、もう1つのノルウェーの橋プロジェクトで当社が落札するのを支援してくれた」と述べた。

SRBGはノルウェーに加えて中国全土でも事業を展開しており、その事業はアフリカ、欧州、東南アジア、オーストラリア、その他の海外市場に拡大している。同社はこの数十年の間にイラク、クウェート、イエメン、ウガンダ、その他多くの国々で道路や橋を建設した。近年、同社はアフリカのエリトリア、タンザニア、そしてアラブ首長国連邦、クウェート、カンボジアといった東南アジアの国々との間で多数の国際エンジニアリング・プロジェクトを請け負っている。

現在、ハロガランド橋のような中国が請け負うインフラプロジェクトは全世界に広がっている。中国が開始した一帯一路構想が進展するにつれ、SRBGのような中国のエンジニアリング企業は21世紀の高品質インフラのグローバルプロバイダーになっており、彼らが提示する「中国製造」ブランドは中国を象徴する強さになっている。

ソース:Sichuan Road & Bridge(Group) Co., Ltd.(SRBG)

Chinese-built Halogaland Bridge becomes landmark in Northern Europe

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CHENGDU, China, Dec. 10, 2018 /Xinhua=KYODO JBN/--

On December 9, local time, Halogaland Bridge in Norway, built by Sichuan Road &

Bridge (Group) Co., Ltd. (SRBG), was officially opened to traffic. The bridge

is located in the Norwegian northern port city of Narvik, just 200 kilometers

north from the Arctic Circle, and is dubbed a "bridge accompanying aurora".

As the construction is extremely challenging, Discovery documented the

construction of the bridge and called it an unprecedented feat.

Four major problems must be overcome to complete the construction of the bridge

and ensure its long-term safety and stability. First, the long span. The bridge

over the 300-meter-deep rombaken must have a clear span of nearly 1.6

kilometers. Second, high wind speed. The wind speed in the Arctic Circle can

reach 130 kilometers per hour, which places an enormous demand on the ability

of the bridge to withstand wind. Third, difference in temperature. A

temperature difference of up to 40 degrees will lead to thermal expansion and

contraction of the bridge body, causing cracks in the concrete and, in

worst-case scenarios, collapse of the bridge floor. Fourth, tight construction

schedule. Normally, due to the extreme weather conditions in the Arctic Circle,

the annual construction time does not exceed 6 months. To complete the project

within the time limit, the workers must race against time.

Statens Vegvesen Nord Region (SVV), the project owner, has special requirements

for the construction environment, the project scale and the steel bridge

structure. It not only sought offers from the EU countries, but also looked for

main contractors worldwide. The "Northern European Standard" is the most

stringent European standard. Even German construction companies, which are

famous for strictness, hesitated. The great challenge posed by design and

construction placed the Halogaland Bridge Project in the center of

international attention after the announcement of the tender.

On October 23, 2013, after fierce competition with well-known construction

contractors from the United States, Germany, Denmark, Switzerland and other

countries, a joint venture made up by Sichuan Road & Bridge (Group) Co., Ltd.

(SRBG), affiliated to Sichuan Railway Investment Group from China, and VNG from

Serbia, relying on first-class technology and outstanding record performance in

bridge construction, won the bidding for the 755-million-kronor (USD 96 million

) steel structure contract of the Halogaland Bridge Project to produce all

parts -- cables and steel box beams -- and undertake the construction of the

project.

SRBG, as the first Chinese enterprise to build a long-span bridge in developed

European countries, faced many practical problems. The first problem is

language barriers. According to Norwegian Law, all bidding documents must be

drafted in Norwegian -- a language not in popular demand in China. Translators

are extremely scarce. To produce bidding documents in Norwegian, a high price

must be paid for translation. What's more, it is extremely difficult to find a

talent well versed in both Norwegian and construction terminology.

In addition, problems including the harsh construction environment in Norway,

the high requirements that the owner imposed on environmental protection and

occupational health, the stringent "Northern European Standard" and so on were

all successfully addressed by SRBG. The project was officially launched on June

1, 2015.

The high efficiency and superior quality that SRBG manifested in the

construction of the Halogaland Bridge won the recognition of the Norwegian

government. The project manager of the Norwegian Highway Administration

commented, "Although Norway and China adopt different standards, the Chinese

side is very flexible, good at learning new things and cooperated well with us."

The opening of the Halogaland Bridge will not only make it easier for local

people in northern Norway to travel, but will also be an important link

connecting the west coasts of Norway and Sweden, a shortcut to the E6 highway,

and a new landmark in Norway.

This is not the end of the story between SRBG and Norway. With the support of

the Norwegian government, the group won the bidding for another Norwegian

bridge project -- the Batstadtsander Bridge.

According to Lu Wei, head of SRBG's Halogaland Bridge Project, said, "When

Batstadtsander Bridge called for bidding, the owner of the Halogaland Bridge

recommended us on his own initiative. After their visit, they were very

satisfied with our construction quality and efficiency and helped us win the

bidding for another Norwegian bridge project."

In addition to Norway, SRBG has set its footprints all over China, and the

business expands to Africa, Europe, southeast Asia, Australia and other

overseas markets. Over the several decades, the company has built roads,

bridges, and airports in Iraq, Kuwait, Yemen, Uganda and many other countries.

In recent years, it has contracted a host of international engineering projects

in African countries including Eritrea, Tanzania, the United Arab Emirates, and

Kuwait as well Southeast Asia countries such as Cambodia.

Today, infrastructure projects such as Halogaland Bridge undertaken by China

are scattering across the world. As the China-initiated Belt and Road

Initiative progresses, China's engineering companies such as SRBG is becoming a

global provider of quality infrastructure in the 21st century, and the "Made in

China" brand they represent is becoming an iconic strength of China.

Source: Sichuan Road & Bridge (Group) Co., Ltd. (SRBG)

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