CleartripがCleverTapの顧客データプラットフォームを選択

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CleartripがCleverTapの顧客データプラットフォームを選択

AsiaNet 76756 (2329)

【サンフランシスコ2018年12月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*パーソナライズされた体験をハイパースケールで提供へ

*高度な顧客取り込みプラットフォームが、世界的プレゼンスを持つ大手旅行ブランドの全社的実験の推進と驚異的な成長の創造を支援

インドと中東の大手オンライン旅行情報収集サイト、Cleartripは13日、CleverTapの企業顧客データプラットフォームを活用して、カスタマージャーニーの全接点を通じて取り込み戦略のインパクトを測定していると発表した。CleartripはCleverTapを活用し、オンライン、オフラインの両ソースのユーザーデータを1つにまとめ、旅行業界に革命を起こす優れた体験を作り出していく。

Cleartripの製品管理ディレクター、シューマン・デ氏は「Cleartripは、基準となるパーソナライズされた体験を提供するため、ユーザーの単一の視点のための職能上の枠を超えたデータを1つにまとめることで、デジタル変革カルチャーを築き上げつつある。CleverTapのマーケティング成長プラットフォームは、主要業績評価指標(KPI)に基づく顧客取り込み戦略のために、デバイスと取り込みチャンネルを超えてデータを相互に関連付けることを可能にしてくれる。そうすることで、3倍の投資利益率(ROI)を実現し、カスタマーライフサイクルの全ステージを通してユーザーをより増やすことができるようになる」と語った。

Cleartripは、検索、予約、単なるブラウジングのいずれにおいても、然るべきマイクロモーメントに提案を届け、忠誠心、利害、成熟度に基づきワークフローをカスタマイズすることで、ユーザーのニーズをリアルタイムで把握できる新たな基準の設定を望んでいる。そのために、CleartripはCleverTapプラットフォームの以下のような機能から利益を受ける:

*カスタマーライフサイクルの全期間を通じたデータ相互の関連付け

CleverTapの顧客データプラットフォーム(CDP)は、Cleartripの成長チームに、従来はサイロ(社内の垣根)内にとどまっていた、自社のテクノロジースタック内の複数のソースからのデータを1つにまとめる能力を与えてくれる。オープンイベント・アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)とウェブフックも、チームが外部システムの複雑な使用事例を容易にするため、CleverTapからユーザープロファイルやイベントデータを簡単に送れるようにしてくれる。

*マーケティングによる事業成果予測と影響力行使

CleverTapのセグメンテーションエンジンとインテントベースのユーザーセグメント作成は、Cleartripが目標ベースのマーケティングアプローチに機械学習を活用するのに役立つ。Cleartripの成長チームは、すべてのユーザーの意図を把握することで、各ユーザー向けのパーソナライズされたメッセージング戦術を最適化することができるようになる。様子見中のユーザーを購入者に変えたり、アンインストールなどを防いだりといった具合である。

* ユーザー保持と成長の課題を規模拡大で解決

CleverTapの統合データプラットフォームは、ハイパースケールで実行するよう設計されている。 Cleartripのクロスファンクショナルチームは、コンバージョン、収入、キャンペーンの全体的パフォーマンスといった重要指標にオムニチャネルの顧客体験が与えるインパクトを測定するため、CleverTapの専用マーテック(マーケティング技術)プラットフォームを活用している。

*コンテクスチュアルメッセージの大量配信が容易に

Cleartripは、ユーザーの好みの時間とチャンネルに基づき、コンテンツに連動したメッセージをリアルタイムで送出することができる。機械学習とリアルタイム分析を利用し、送られたオファーまたは割引クーポンは、ユーザーの行動や属性に基づいてパーソナライズされ、ROIを最大化する。

CleverTapのスニル・トーマス最高経営責任者(CEO)は「企業はサイロを解体し、データサイエンスを活用した基準となる取り込み戦略の開発に苦労してきた。CleverTapはCDP、分析、取り込みを組み合わせ、組織がデータを集約し、特別なオムニチャネルの顧客体験を継続的に届けることを可能にする」と語った。

▽CleverTapについて

CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めて置けるよう支援している。それは、オンライン、オフライン両チャネルから集めたユーザーデータを1つのプラットフォーム上に集約する強力なモバイルマーケティングソリューションである。毎日、何千ものブランドがCleverTapの機械学習モデルを利用し、マーケティング担当者がオムニチャネルの成長を促すのに役立つ差別化された顧客取り込み戦略を策定している。素晴らしい顧客体験を生み出すのに役立つ、実用的でリアルタイムの知見を利用して、有益な顧客関係を構築しよう。

ボーダフォン、ドミノピザ、DCミックス、Go-Jek、Cleartrip、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルなアプリ、ウェブサイトがCleverTapを信頼し、より高いユーザーの生涯価値をもたらす体験を生み出している。様々な規模の企業がいかにして、より意味のある顧客関係を構築しているかを確認するには、当社カスタマーページ(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp )を参照。

CleverTapは、サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールから運営されている。CleverTapは、Accel、Sequoiaなどの大手ベンチャーキャピタルから支援を受けている。詳細については、http://www.clevertap.com にアクセスするか、Facebook(https://www.facebook.com/clevertap/ )とTwitter(https://twitter.com/clevertap )でフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

Cleartrip selects CleverTap's Customer Data Platform to Deliver Personalized Experiences at Hyperscale

PR76756

SAN FRANCISCO, Dec. 13, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Advanced customer engagement platform helps a leading travel brand with

global presence to drive enterprise-wide experimentation and create phenomenal

growth

Cleartrip, the leading online travel aggregator in India and the Middle East,

today announced that it is leveraging CleverTap's enterprise customer data

platform to measure the impact of its engagement strategies through every touch

point in the customer journey. Cleartrip leverages CleverTap to combine user

data from online and offline sources to create exceptional experiences that

revolutionize the travel industry.

"Cleartrip is building a culture of digital transformation by combining

cross-functional data for a single view of the user in order to deliver

personalized experiences that scale," said Suman De, Director of Product

Management at Cleartrip. "CleverTap's marketing growth platform enables us to

correlate data across devices and engagement channels for a KPI driven customer

engagement strategy. In doing so, we are able to drive 3X ROI and improved user

growth across customer lifecycle stages."

Whether it is searching, booking or simply browsing, Cleartrip wants to set a

new bar in understanding user needs in real-time by delivering offers in the

right micro-moments and customizing workflows based on loyalty, interests, and

maturity. To do so, Cleartrip benefits from the following capabilities of the

CleverTap platform:

     - Correlate data throughout the customer lifecycle: CleverTap's customer

       data platform (CDP) gives Cleartrip's growth team an ability to unify

       data from multiple sources in their technology stack that would

       otherwise live in silos. Its open event API and webhooks also allow

       teams to easily send user profile and event data from CleverTap to

       facilitate complex use cases in external systems.

     - Predict and influence business outcomes with marketing: CleverTap's

       segmentation engine and the creation of intent based user segments helps

       Cleartrip leverage machine learning for a goal-based marketing approach.

       Knowing the intent of every user allows Cleartrip's growth team to

       optimize messaging tactics personalized to each user - whether it is to

       convert fence-sitters into buyers or prevent uninstalls and more.

     - Solve user retention and growth challenges at scale: CleverTap's unified

       data platform is engineered to perform at hyperscale. Cross-functional

       teams across Cleartrip leverage CleverTap's purpose built martech

       platform to measure the impact of omnichannel customer experiences on

       key metrics like conversions, revenue and overall performance of

       campaigns.

     - Facilitate high-volume delivery of contextual messages: Cleartrip is

       able to trigger contextually relevant messages in real-time based on

       user's preferred time and channel. Using machine learning and real-time

       analytics, each offer or discount coupon sent is personalized based on

       user behavior and attributes to maximize ROI.

"Enterprises have struggled to break down silos and develop data science driven

engagement strategies that scale. CleverTap is solving this problem with a

combination of CDP, analytics and engagement that allows organizations to

aggregate data and consistently deliver exceptional omnichannel customer

experiences", said Sunil Thomas, Chief Executive Officer at CleverTap.

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful

mobile marketing solution that brings together user data from online and

offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands

use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer

engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build

valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help

create amazing customer experiences.

Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, Domino's Pizza, DC

Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap to create

experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all

sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers

page

(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp

).

CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai,

and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including

Accel and Sequoia. To learn more, visit http://www.clevertap.com or follow on

Facebook (https://www.facebook.com/clevertap/) and Twitter

(https://twitter.com/clevertap).

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

SOURCE: CleverTap

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