アルゼンチン産ドゥルセ・デ・レチェ「サンイグナシオ」日本へ

Establecimiento San Ignacio

アルゼンチン産ドゥルセ・デ・レチェ「サンイグナシオ」日本へ

AsiaNet 76796

【ブエノスアイレス(アルゼンチン)2018年12月18日PR Newswire】

*タンゴ、マテ茶、リオネル・メッシ、エマヌエル・シノビリのようなスポーツのスーパースターと並び、ドゥルセ・デ・レチェはアルゼンチンの歴史と文化の象徴。牛乳と砂糖でできた半液状ミルクキャラメル。どんなレシピにも使える万能商品。

ドゥルセ・デ・レチェはタンゴ、サッカーと並ぶアルゼンチン文化の重要な一部である。発祥は独立初期の19世紀初めにさかのぼり、世界中の味覚の厳しい要求を乗り越えてきた。

写真 - https://mma.prnewswire.com/media/798853/San_Ignacio_macarons.jpg

その用途の広さと風味で、アルゼンチン食品の最も象徴的な商品である。80年の歴史を持つ企業で、今回初めて日本へドゥルセ・デ・レチェを出荷した、

Establecimientos San Ignacio(サンイグナシオ社)(www.sanignacio.com.ar )のアレハンドロ・ベルティン最高経営責任者(CEO)兼社長は「牛肉やマテ茶と同じように、これはアルゼンチンのシンボルと位置付けられ、海外で伸びている」と語った。

アルゼンチンの国民食的存在で、日常身近な食品。朝食や午後の紅茶をおいしくし、食後のデザートやおやつとしてそのまま1さじ食べて楽しむこともある。

ドゥルセ・デ・レチェはアルゼンチンではトーストに塗ったり、またケーキには欠かせないものであり、高級フランスパンやクロワッサン、クレープのようなペストリー、マカロン(写真)のフィリングに使われる。

ドゥルセ・デ・レチェは、菓子やペストリー、スナック、スイーツ、アイスクリームの生産材料としても利用される、非常に重要な存在である。牛乳、砂糖、重曹が原料のため、ヘーゼルナッツペーストなどと異なり、脂肪分は多くない。

▽日本でのドゥルセ・デ・レチェ

San Ignacio(サンイグナシオ)は1939年に創業以来、独自のレシピを使ってドゥルセ・デ・レチェを作ってきた。同社は1978年、ドイツに輸出。欧州連合(EU)へのドゥルセ・デ・レチェの輸出認可を受けた最初の企業となる画期的出来事である。今日、同社は22カ国以上に輸出。先駆者としてアルゼンチンの輸出業者のリーダーになっている。

サンイグナシオ製ドゥルセ・デ・レチェは最近、日本に初めて出荷された。ガラス容器入り3780個、1701キロが輸出された。「これは夢の出発点。タンゴのように日本とアルゼンチンの文化交流の架け橋としてドゥルセデレチェが成長するよう、これから努力したい」とアレハンドロ・ベルティン氏は抱負を語った。

ドゥルセ・デ・レチェ「サンイグナシオ」販売店

*原宿舶来食品館

多摩センター店、聖蹟桜ヶ丘店、新百合ヶ丘店、武蔵浦和店

*PXストア

横浜ジョイナス店、相模大野店

*ナショナル麻布

*丸正総本店

▽報道関係問い合わせ先

jpaviolo@gmail.com

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ソース:Establecimiento San Ignacio

(日本語リリース:クライアント提供)

Dulce de leche San Ignacio, from Argentina to Japan

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BUENOS AIRES, Argentina, Dec. 17, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

-- Along with the tango, mate and superstar athletes like Lionel Messi and

Emanuel Ginóbili, dulce de leche is a symbol of Argentine history and culture.

A sweet and versatile product that is used in all types of recipes

Dulce de leche is an important part of Argentine culture, along with tango and

soccer. Its creation dates from the start of the 19th century, in the early

days of the nation, and it has conquered the most demanding  palates from all

around the world.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/798853/San_Ignacio_macarons.jpg

Because of its versatility and flavor it is one of the most emblematic products

of Argentine gastronomy: "Just as with meat or mate, it was positioned as a

symbol and is growing abroad," said Alejandro Bertin, CEO and Director of

Establecimientos San Ignacio (www.sanignacio.com.ar), a company with 80 years

of history that was entrusted with taking dulce de leche to Japan for the first

time.

A recognized ingredient of Argentina´s Gastronomic Cultural Heritage it is

served at all hours. It sweetens at breakfast and afternoon tea and is enjoyed

in desserts or by simply eating a spoonful.

Dulce de leche is used by Argentinians in toast, in cakes, and even fused whit

classic French breads and pastries such as croissants, crepes or macarons

(photo).

It is extremely important in confectionary and pastries and also in the

production of snacks, sweets or the renowned dulce de leche ice cream. It is

prepared using milk, sugar, sodium bicarbonate, and unlike products such as

hazelnut paste, it does not have high fat content.

DULCE DE LECHE IN JAPAN

Since the company's creation in 1939, San Ignacio has prepared its dulce de

leche using the original recipe. In 1978 it took its products to Germany, a

milestone that made it the first company to obtain certification to export to

the European Union. Today it exports to more than 22 countries, and it is the

main Argentine exporter.

San Ignacio recently made its first shipment to Japan: it exported 3,780 glass

containers weighing 1701 kilograms. "We know that this is the start of a dream.

We want the Japanese people to understand the profound connection we

Argentinians have with our dulce de leche, just as we have already done with

the tango," Alejandro Bertin emphasized.

Points of sale where dulce de leche San Ignacio can be purchased in Japan:

* Harajuku Hakurai Shokuhin Kan (Harajuku Imported Food Store)

    - Tama-Center Store

    - Seiseki-Sakuragaoka Store

    - Shin-Urigaoka Store

    - Musashi-Urawa Store

* PX-Store

    - Yokohama Joinus Store

    - Sagami-Ono Store

Press Contact:   Jpaviolo@gmail.com

Contact:         www.sanignacio.com.ar  

Social networks: https://www.facebook.com/sanignacioalimentos/  

Instagram: (sanignacio ( https://www.instagram.com/sanignacio/ )

SOURCE: Establecimiento San Ignacio

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