SAP HybriとCommerce Visionaryの共同創設者、カーステン・トーマ氏がSitecore取締役に

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SAP HybriとCommerce Visionaryの共同創設者、カーステン・トーマ氏がSitecore取締役に

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【サンフランシスコ2018年12月19日PR Newswire=共同通信JBN】デジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーであるSitecore(R)(http://www.sitecore.com/ )は19日、テクノロジー業界の最も革新的なソートリーダーの1人であるカーステン・トーマ(Carsten Thoma)氏がこのほど同社取締役会入りしたと発表した。トーマ氏はhybris AGのオムニチャネル顧客体験テクノロジーの市場を定義する上で重要な役割を果たした。同氏は1997年hybris AGを共同設立し、2013年、セールスフォースとオラクルとの競争激化の中でエンタープライズ商取引とデジタルマーケティング機能拡張を図ったSAPに売却した。

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Sitecore取締役会会長のジョナス・パーソン氏は「カーステン(トーマ氏)のディスラプティブな業界移行を識別しリードする能力は比類のないものである。Sitecoreは同氏の取締役会入りにより、世界クラスの企業を構築し、その過程でわれわれが市場を形成することをサポートした類まれな幹部を得たことになる。大規模なグローバル企業のエンゲージメントとコマースの機会を深く理解していることから、同氏が当社の製品ポートフォリオをさらに強化し、顧客により良いサービスを提供し、当社の成長戦略を加速するために莫大な貢献をすると確信している」と語った。

トーマ氏は最近までSAP Hybrisの社長を務め、同社でSAPのCustomer Engagement & Commerceビジネス部門責任者だった。同氏は社長としてSAP Hybrisのエンドツーエンドの責任を負い、SAP Global Executive Teamの一員だった。トーマ氏は社長在任中、クラウドへの大幅移行を通じてSAPをリードし、マイクロサービスベースのアーキテクチャーを使用して同社の開発状況をリモデルし、獲得した顧客アイデンティティーとプロファイルの管理機能を通してそのマーケティングクラウドソリューションを拡大した。

トーマ氏は自身の取締役任命にコメントし、「私はhybrisで、その後はSAPで、Sitecoreが顧客体験を変革する革新的技術を提供するために自らをディスラプトする用意のあることを常に称賛した。Sitecoreの最初のコンテンツ管理ベースのデジタルマーケティング・プラットフォームは革命的な展開であり、現在、Sitecoreは機会に満ちている市場における広く認められたリーダーシップの地位にある。取締役会に加わることは光栄であり、私は最も野心的で戦略的なデジタルイニシアチブ達成を目指しわれわれのサポートに依拠している何千ものSitecore顧客を支援することに興奮している」と述べた。

▽Sitecoreについて

Sitecoreはコンテンツ管理、コマース、顧客の知見を合わせたデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)により、マーケティング担当者は販売中およびその前後にあらゆるチャンネルにわたるリアルタイムの大規模なパーソナライズされたコンテンツ提供が可能になる。アメリカン・エキスプレス、Carnival Cruise Lines、ダウ・ケミカル、ロレアルなど5200以上のブランドから信用され、オーディエンスを喜ばせてロイヤルティーを構築し、収益を加速するパーソナライズされたインタラクションを提供している。

▽問い合わせ先

Matt Krebsbach

Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore

matt.krebsbach@sitecore.com

▽メディア関係問い合わせ先

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

Sitecore、Own the Experience、Sitecore Experience Cloudは、米国、その他の国においてSitecore Corporation A/Sの登録商標または商標である。その他すべてのブランド名、製品名または商標は、それぞれの所有者に帰属する。

ソース:Sitecore

Carsten Thoma, Co-founder of SAP Hybris and Commerce Visionary, Joins Sitecore Board of Directors

PR76821

SAN FRANCISCO, Dec. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Sitecore(R) (http://www.sitecore.com/ ), the global leader in digital

experience management software, today announced that Carsten Thoma, one of the

technology industry's most innovative thought leaders, has joined the company's

board of directors. Thoma played an instrumental role in defining the market

for omnichannel customer experience technologies with hybris AG, the company he

co-founded in 1997 and sold to SAP in 2013 in the latter's bid to expand its

enterprise commerce and digital marketing capabilities amidst tightening

competition with Salesforce and Oracle.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg

"Carsten's ability to identify and lead disruptive industry transitions is

one-of-a-kind. With his appointment, Sitecore gains an extraordinary executive

who built a world-class company and, in the process, helped shape our market,"

said Jonas Persson, chairman of the board of directors at Sitecore. "Given his

deep understanding of the engagement and commerce opportunities for large

global enterprises, I'm confident he will make enormous contributions to

further strengthen our product portfolio, better serve our customers, and

accelerate our growth strategy."

Thoma most recently served as President of SAP Hybris, where he was responsible

for SAP's Customer Engagement & Commerce line of business, the company's

fastest growing business unit. In this role, he had end-to-end responsibility

for SAP Hybris and was part of the SAP Global Executive Team. During his

tenure, Thoma led SAP through a significant shift to the cloud, remodeled the

company's development landscape with a microservices-based architecture, and

expanded its marketing cloud solution through acquired customer identity and

profile management capabilities.

Commenting on his appointment, Thoma added: "While at hybris and, later, SAP, I

always admired Sitecore's willingness to disrupt itself to deliver innovative

technology that transforms the customer experience. Sitecore's release of the

first content management-based digital marketing platform was a revolutionary

move and today the company has a recognized leadership position in a market

full of opportunity. I'm honored to join the board and excited to support the

thousands of Sitecore customers who rely on us to help them achieve their most

ambitious and strategic digital initiatives."

About Sitecore

Sitecore is the global leader in digital experience management software that

combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore

Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real

time and at scale across every channel--before, during, and after a sale. More

than 5,200 brands--including American Express, Carnival Cruise Lines, Dow

Chemical, and L'Oreal--have trusted Sitecore to deliver the personalized

interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.  

Contact

Matt Krebsbach

Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore

matt.krebsbach@sitecore.com

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

Sitecore, Own the Experience, and Sitecore Experience Cloud are registered

trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and other

countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their

respective holders.

SOURCE  Sitecore

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