CleverTapとSonyLIVが提携し、ビデオ・プッシュ通知によってユーザー体験を向上させる
CleverTapとSonyLIVが提携し、ビデオ・プッシュ通知によってユーザー体験を向上させる
AsiaNet 76845(2376)
【サンフランシスコ2018年12月19日PR Newswire=共同通信JBN】
*SonyLIVはこの機能を活用してインド初のOTTプレーヤーになる
大手モバイルマーケティング・プラットフォームのCleverTapは19日、インドの大手プレミアムOTTプラットフォームのSonyLIVがCleverTapのテクノロジーを利用してリッチメディアの機能をプッシュ通知に使用し、同社がOTT分野で初の導入社になった、と発表した。SonyLIVの最新のアップデートは、ユーザーがロックされたスクリーンであってもプッシュ通知でビデオプレビューを見ることを可能にする。ユーザーを適切なコンテンツに誘導する深いリンク付けによって、SonyLIVはユーザーにシームレスなビデオ閲覧体験を提供することを目標にしている。その成果はエキサイティングなもので、クリックスルーレート(CTR)が3倍高まり、セッション時間が増え、平均閲覧時間が長くなった。
Logo- https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
SonyLIVは、CleverTapの業界初のPsychographic Segmentation(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2331058-1&h=713724708&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fblog%2Fpsychographic-segmentation-the-secret-behavioral-segmentation-doesnt-tell-you%2F&a=Psychographic+Segmentation )機能を活用することにより、同社のユーザーベース全体の何百万ものデータポイントをプロセスし、オーディエンスの主要関心を究明することができる。SonyLIVは、特定のカテゴリーを他のカテゴリーと比較してユーザーの性向ないしは好みを究明し、プラットフォームのビデオと各ユーザーの好みの効果的な釣り合いを実現する。このため、各ユーザーはコンテクスチュアルかつ関連性のあるビデオを受け取ることができる。
CleverTapによって、SonyLIVは過去およびリアルタイムのインアプリ行動様式に基づくユーザーレベルのインサイトを獲得する。SonyLIVは、超パーソナライズされたタイムリーなユーザーエンゲージメント・キャンペーンを使って、追加された最新コンテンツでユーザーをアップデートし、ライブイベントを通知し、有料サブスクリプションを奨励し、休眠ユーザーを取り戻すことができる。
Sony Pictures Network Indiaのデジタルビジネスのヘッドであるウダイ・ソディ氏は「SonyLIVはOTT分野のパイオニアであり、インドで初めてVODプラットフォームを開始した。われわれSonyLIVはOTT分野の限界を押し広げてきた。適切な時に適切なユーザーにビデオを通じて最も関連性の高いコンテンツを推奨できることは、われわれが求めていることの1つである。iPhone利用の普及とリッチメディアを活用する能力の高まりによって、われわれはプッシュ通知をより直観的なものにし、それぞれのキャンペーンをエンドユーザーにとって魅力的なものにすることができる。これは、われわれがユーザーに効果的に関与し、可能な限り最高の顧客体験を提供するのに役立つ」と語った。
CleverTapのスニル・トーマス最高経営責任者(CEO)は「OTTはメディア消費パターンをプライムタイムから常時へと変革しており、コンテクストおよび関連性が重要になってきた。われわれはSonyLIVと同社のイノベーション・ロードマップで協力し、コンテンツをより身近でかつ関連性のあるものにすることを支援する。Psychographic Segmentationによって、一部の顧客はコンテクスチュアルでないメッセージを送信するよりも5倍のカンバセーションを楽しんでいる。データサイエンスおよび機械学習のスマート利用によって、われわれは、SonyLIVが顧客のために高度にパーソナライズされた素晴らしい体験を効果的につくり出すことができると確信している」と語った。
▽CleverTapについて
CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めて置けるよう支援している。それは、オンライン、オフライン両チャネルから集めたユーザーデータを1つのプラットフォーム上に集約する強力なモバイル・マーケティング・ソリューションである。毎日、何千ものブランドがCleverTapの機械学習モデルを利用し、マーケティング担当者がオムニチャネルの成長を促すのに役立つ差別化された顧客取り込み戦略を策定している。素晴らしい顧客体験を生み出すのに役立つ実用的でリアルタイムの知見を利用し、有益な顧客関係を構築しよう。
Vodafone、ドミノピザ、DCミックス、Go-Jek、Cleartrip、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルなアプリ、ウェブサイトがCleverTapを信頼し、より高いユーザーの生涯価値をもたらす体験を生み出している。さまざまな規模の企業がいかにして、より意味のある顧客関係を構築しているかを確認するには、当社のカスタマーページ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2331058-1&h=418744719&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dcltp&a=customers+page )を参照。
CleverTapは、サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールから運営されている。CleverTapは、Accel、Sequoiaなどの大手ベンチャーキャピタルから支援を受けている。詳細については、clevertap.com にアクセスするか、Facebook(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2331058-1&h=1692206864&u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fclevertap%2F&a=Facebook )とTwitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2331058-1&h=3553079376&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。
▽SonyLIVについて
SonyLIVはSony Pictures Networks(SPN)初のプレミアム・ビデオオンデマンド(VOD)サービスで、全てのデバイスでユーザーにマルチスクリーン・エンゲージメントを提供する。2013年1月に創業した同社は、ユーザーがSony Pictures Networks' Pvt. Ltd.のネットワークチャンネルから20年間蓄積されたリッチコンテンツを楽しむことを可能にする。同社は豊富な映画、あらゆるスポーツ、ショー、ミュージック、作品レビューのイベントの強力なラインアップも提供する。
これまでにダウンロードされた8110万以上のアプリによって、SonyLIVはオリジナルな独占プレミアムコンテンツを提供する競争で1位になった。この分野における真のパイオニアであるSonyLIVは、オンラインプラットフォーム専用のインド初のショーを立ち上げた。#LoveBytesによって、同社はこの種のイノベーションを導入したインド初のデジタル・ビデオオンデマンド(VOD)プラットフォームになった。SonyLIVは最大のサッカートーナメントである2018 FIFA World Cup Russiaをストリーミングし、サッカーファンが最も好むオンラインデスティネーションになった。また、SonyLIVはIndia tour of South AfricaとIndia tour of Englandもライブストリーミングし、2018年11月にIndia tour of Australiaにも全力を挙げて取り組んでいる。
SonyLIVは、The Good Doctor、Mr. Mercedes、Damages、Counterpartなどの受賞歴のあるショーを含む幅広い英語コンテンツを保有している。SonyLIVはこのほど、Google Playの2018年「Most Entertaining App」に選ばれた。ウェブサイトwww.sonyliv.com 。
▽報道関係問い合わせ先
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
Sneha Iyer
PR for SonyLIV
sneha.iyer@setindia.com
ソース:CleverTap
CleverTap and SonyLIV partner to improve user experience with video push notifications
PR76845
SAN FRANCISCO, Dec. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
--SonyLIV becomes the first OTT player in India to leverage this feature
CleverTap, a leading mobile marketing platform, today announced that SonyLIV,
one of India's leading premium OTT platforms, is leveraging its technology to
bring the power of rich media to its push notifications, making them a first
mover in the OTT space. SonyLIV's latest update will allow users to view video
previews in push notifications, even on a locked screen. With deep linking that
directs them to the appropriate content, SonyLIV aims to provide users with a
seamless video viewing experience. The results have been exciting so far, with
3x higher click-through rates (CTR), increased session durations and higher
than average view times.
Logo- https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
By leveraging CleverTap's industry-first Psychographic Segmentation (
feature, SonyLIV is able to process millions of data points across its entire
user base to determine predominant interests of the audience. SonyLIV
establishes an effective match between the videos on the platform and each
user's preferences by determining the users' propensity or affinity towards a
specific category over others. Thus, each user receives contextual and relevant
videos.
With CleverTap, SonyLIV gains user-level insights based on past and real-time
in-app behavior. Using hyper-personalized, timely user engagement campaigns,
SonyLIV is able to update users on the latest content added, inform them of
live events, encourage paid subscriptions, and win back dormant users.
Uday Sodhi, Head - Digital Business, Sony Pictures Network India, stated,
"SonyLIV is a pioneer in the OTT space and was the first VOD platform to be
launched in India. At SonyLIV, we have been pushing the boundaries in the OTT
space. Being able to promote the most relevant content at the right time to the
right user, through video, is something we are excited about. With the rise in
the use of iPhones and the ability to use rich media, we can make push
notifications more intuitive, and each campaign more compelling to the end
user. This will help us effectively engage our users, and deliver the best
possible customer experience."
Sunil Thomas, CEO of CleverTap, said, "As OTT changes media consumption
patterns from prime time to anytime, context and relevance is critical. We're
excited to work with SonyLIV on their innovation roadmap to help them make
content more accessible and relevant. With Psychographic Segmentation, some
customers have seen conversions up to 5x higher versus sending non-contextual
messages. With smart use of data-science and machine learning, we feel
confident that SonyLIV can effectively create highly personalized, incredible
experiences for customers."
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful
mobile marketing solution that brings together user data from online and
offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands
use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer
engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build
valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help
create amazing customer experiences.
Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, Domino's Pizza, DC
Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap to create
experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all
sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers
page (
CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai,
and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including
Accel and Sequoia. To learn more, visit clevertap.com or follow on Facebook (
and Twitter (
About SonyLIV
SonyLIV is the first premium Video on demand (VOD) service by Sony Pictures
Networks' (SPN) providing multi-screen engagement for users on all devices.
Launched in January 2013, it enables users to discover 20 years of rich content
from the network channels of Sony Pictures Networks' Pvt. Ltd. It also provides
a rich array of movies, strong line-up of events across all sports, shows,
music, product reviews.
With over 81.1 million app downloads so far, SonyLIV is the first amongst its
competition to provide original exclusive premium content. As a true pioneer in
its space, SonyLIV launched India's first-ever original show exclusively for
the online platform. With #LoveBytes, it became the country's first digital
video-on-demand (VOD) platform to introduce an innovation of this nature.
Streaming the biggest football tournament, the 2018 FIFA World Cup Russia and
making SonyLIV the most preferred online destination for football fans. SonyLIV
also live streamed the India tour of South Africa, India tour of England and is
all geared up for the India tour of Australia in November 2018.
SonyLIV has a wide array of English content with award winning shows like The
Good Doctor, Mr. Mercedes, Damages, Counterpart and more. SonyLIV was recently
chosen as Google Play's 'Most Entertaining App' for 2018. www.sonyliv.com
Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
Sneha Iyer
PR for SonyLIV
sneha.iyer@setindia.com
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