網易雲音楽がCUBE Entertainmentと戦略的提携契約を締結

網易雲音楽(NetEase Cloud Music)

2019/1/4 14:51

網易雲音楽がCUBE Entertainmentと戦略的提携契約を締結

AsiaNet 76898

【杭州(中国)2019年1月4日PR Newswire=共同通信JBN】中国の大手インターネット企業、網易(NetEase, Inc.)(NASDAQ: NTES)が所有する中国の大手ミュージックストリーミング・プラットフォームの1つ、網易雲音楽(NetEase Cloud Music)は韓国最大級のエンターテインメント企業、CUBE Entertainmentとこのほど戦略的パートナーシップ契約を締結したと発表した。網易雲音楽はパートナーシップ契約に基づき、BTOB、CLC、PENTAGON、Yoo Seon-Ho、 (G)I-DLEなどの人気アーティストの評判のアルバムやトラックを含むCUBE Entertainmentのすべての音楽カタログへのアクセスが与えられた。

CUBE Entertainmentとの戦略的提携は中国での韓国音楽プロモーションの一環として網易雲音楽の韓国音楽ライブラリーをさらに拡大する。網易雲音楽は既に著名な業界リーダーや韓国の大手音楽賞イベントと提携し、ブランドの認知度を高め、中国の韓国音楽・エンターテイメントのファンにとり頼りになる目的地としての地位確立を目指している。CUBE Entertainmentが網易雲音楽を戦略的パートナーに選んだのは、同社が実績のある著作権管理能力と大規模な若年ユーザー層による消費の可能性を有しているからである。

網易雲音楽は2013年4月に設立され、中国で最も広く認知され最も人気のある音楽プラットフォームの1つに成長し、6億人を超える登録ユーザーを擁している。特に、若い人口層で人気がある。差別化された優れたユーザー体験を提供することに重点を置く網易雲音楽はパーソナライズされた推奨、独特の歌曲リスト、レビュー、社会的交流を提供することで有名である。デジタルコンテンツの著作権管理における高い実績により、網易雲音楽はユーザーにオリジナル音楽の保護を推奨し、SM Entertainment、JYP Entertainment、Big Hit Entertainment、Loen Entertainmentなど韓国を本拠とする他の大手企業とのライセンス関係を拡大してきた。

▽網易(NetEase, Inc.)について

網易(NetEase, Inc.)(NASDAQ: NTES)は、コンテンツ、コミュニティー、通信、商業を中心とするオンラインサービスを提供することに専念する中国における大手インターネットテクノロジー企業である。網易は中国で最も人気のあるPCクライアントとモバイルゲームのいくつかを開発・運営し、Blizzard Entertainment、Mojang AB(マイクロソフトの子会社)などグローバルなゲーム開発企業と提携し、中国で最も人気のある国際的なオンラインゲームのいくつかを運営している。網易はまた、中国で拡大するミドルクラス消費市場を対象とするKaola.comおよびYanxuanという2つのeコマースプラットフォームを運営している。さらに網易は広告、電子メールなどのサービスを提供している。詳細な情報はhttp://ir.netease.com/  を参照。

ソース:NetEase Cloud Music

NetEase Cloud Music Enters into Strategic Partnership with CUBE Entertainment

PR76898

HANGZHOU, China, Jan. 2, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

NetEase Cloud Music, one of China's leading music streaming platforms owned by

leading Chinese internet company NetEase, Inc. (NASDAQ: NTES), today announced

that it has entered into a strategic partnership with CUBE Entertainment, one

of the largest entertainment companies in South Korea. Under the partnership

agreement, NetEase Cloud Music has been granted access to CUBE Entertainment's

complete music catalog, including sought-after albums and tracks from popular

performers such as BTOB, CLC, PENTAGON, Yoo Seon-Ho and (G)I-DLE.

The strategic alliance with CUBE Entertainment further expands NetEase Cloud

Music's Korean music library, in an effort to promote Korean music in China.

NetEase Cloud Music has already partnered with several prominent industry

leaders and major Korean music award events to increase brand awareness, with

the goal of establishing itself as the go-to destination for Chinese fans of

Korean music and entertainment. CUBE Entertainment chose NetEase Cloud Music as

its strategic partner because of the proven copyright management capabilities

and the consumption potential of the large, demographically young user base.

Launched in April 2013, NetEase Cloud Music has grown to become one of the most

widely recognized and most popular music platforms in China, especially among

the younger demographic segments, with more than 600 million registered users.

Focusing on delivering a differentiated and premium user experience, NetEase

Cloud Music is known for providing its personalized recommendations,

distinctive song lists, reviews and social interaction. With a strong track

record in copyright management of digital content, the platform encourages

users to protect original music and has been expanding its licensing

relationships with other leading Korean-focused firms including SM

Entertainment, JYP Entertainment, Big Hit Entertainment and Loen Entertainment.

About NetEase, Inc.

NetEase, Inc. (NASDAQ: NTES) is a leading internet technology company in China

dedicated to providing online services centered around content, community,

communication and commerce. NetEase develops and operates some of China's most

popular PC-client and mobile games, and partners with Blizzard Entertainment,

Mojang AB (a Microsoft subsidiary) and other global game developers to operate

some of the most popular international online games in China. NetEase also

operates Kaola.com and Yanxuan, two e-commerce platforms that cater to the

rising middle-class consumer market in China. In addition, NetEase offers

advertising, e-mail and other services. For more information, please visit:

http://ir.netease.com/.

SOURCE: NetEase Cloud Music

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中