中国のオンライン・セレブが日本でのカルティエのライブキャンペーンでデビュー

Boluomi

中国のオンライン・セレブが日本でのカルティエのライブキャンペーンでデビュー

AsiaNet 77300 (0166)

【東京2019年1月30日PR Newswire=共同通信JBN】

*Boluomiが中国MCNプラットフォームの国際的成長をリード

2019年1月17日、何人かの中国の有力ファッションブロガーが東京を訪れ、Shanghai City TVが制作したファッション番組「Style Today(スタイルトゥデイ)」に出席した。旧正月(「春節」としても知られる)を祝うカルティエのレッドボックスをテーマにしたポップアップストアのプロモーションが目的である。東京への旅は、中国のマルチチャンネルネットワーク(MCN)プラットフォームBoluomiと日本を拠点とするTOHOKIが共同で創設した「Reporting the Local Style of Japan(日本の地方スタイルを報告)」で独占公開された。このプログラムの間、中国のファッションブロガーはカルティエ銀座ブティックを訪れ、カルティエのDNAと日本文化の魅力的なコンビネーションをじっくりと眺めた。このオンラインキャンペーンは中国と日本のプラットフォームで生中継され、数千万回のインプレッションを生み出し、完全な多国籍マーケティングチェーン構築を支援した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190131/2361976-1-a

カルティエは、「Guirlande de Cartier(ガーランド ドゥ カルティエ)」ハンドバックシリーズのプロモーションを目的に1月30日から2月12日までGINZA SIX(ギンザシックス)にあるシジェームギンザのレッドボックスをテーマにしたポップアップストアを立ち上げる計画である。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190131/2361976-1-b

この多国籍キャンペーンは新興の中国MCNプラットフォームBoluomiが製作した。Boluomiは巨大なファンベースを擁する中国の重要オンライン・オピニオンリーダー(KOL)とパートナーを組むことに加え、その機能を活用して1万人を超える著名なオンライン・セレブのリソースを体系的に管理し、マルチチャネル通信プラットフォームとして全セクターでの存在感を深める。さらにBoluomiは「Reporting the Local Style of Japan」といったプロが生み出した独占的なオリジナルコンテンツ(PGC)の制作に成功した。この中国のMCNプラットフォームは、「オンラインセンセーション」、「シナリオ体験」、「フラッシュセールス」を組み合わせて独自モデルを開発してきた。Boluomiは中国の有力オンラインKOLによる効果を最大限に活用することで、そのオンラインキャンペーンでカバーされている製品の売り上げを増やすことを支援している。Boluomiは、インターネット時代における中国の新しい消費モデルへの移行をリードすること、並びにブランドオーナーとKOLの双方がコミュニケーション価値を最大化し、彼らのコンバージョンと収益化を加速することをサポートすることにコミットしている。

中国のオンライン・セレブをフィーチャーしたライブの国際オンラインキャンペーンは、中国のインターネットセンセーションが世界中でますます有名になるのを助けることになろう。

ソース:Boluomi

Chinese Online Celebrities Debut at Cartier's Live Campaign in Japan, Boluomi Leads the International Growth of Chinese MCN Platforms

PR77300

TOKYO, Jan. 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

On January 17, 2019, several leading Chinese fashion bloggers travelled to

Tokyo to attend Style Today, a fashion program produced by Shanghai City TV,

with the aim of promoting Cartier's Red Box-themed pop-up store in celebration

of Chinese New Year (a.k.a. Spring Festival). The trip to Tokyo was exclusively

presented on "Reporting the Local Style of Japan", a joint creation of Chinese

multi-channel network (MCN) platform Boluomi and Japan-based Tohoki. During the

program, the Chinese fashion bloggers visited the Boutique Cartier in Ginza to

get a closer look at the fascinating combination of Cartier's DNA and Japanese

culture. The online campaign was broadcast live on Chinese and Japanese

platforms, generating tens of millions of impressions and helping to create a

complete transnational marketing chain.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190131/2361976-1-a

Cartier plans to launch the Red Box-themed pop-up store in Ginza Six ¨C James

from January 30 to February 12 with the aim of promoting its Guirlande de

Cartier handbag series. The pop-up store will become a new and popular

destination in Tokyo during the festival.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190131/2361976-1-b

The transnational campaign was produced by emerging Chinese MCN platform

Boluomi. In addition to partnering with Chinese online key opinion leaders

(KOLs) with huge fan bases, Boluomi leverages its capabilities to

systematically manage the resources of over 10,000 highly reputed online

celebrities to deepen its presence across sectors as a multi-channel

communication platform. Additionally, Boluomi has successfully created

exclusive and original professionally-generated content (PGC) such as the

"Reporting the Local Style of Japan". The Chinese MCN platform has developed a

unique model by combining "online sensations", "scenario experiences", and

"flash sales". By capitalizing on the effect generated by leading Chinese

online KOLs, Boluomi helps boost the sales of products covered in its online

campaigns. Boluomi is committed to taking the lead in China's transition to a

new consumption model in the Internet era as well as helping both brand owners

and KOLs maximize communication value and accelerate their conversions and

monetization.

The live international online campaign featuring Chinese online celebrities

will help Chinese internet sensations become more and more well known around

the world.

SOURCE: Boluomi

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中