ケープタウン大学ビジネススクールがグローバルな地位を強化

The University of Cape Town Graduate School of Business (UCT GSB)

ケープタウン大学ビジネススクールがグローバルな地位を強化

AsiaNet 77298 (0172)

【ケープタウン(南アフリカ)2019年1月31日PR Newswire=共同通信JBN】グローバルな認証は新興市場で研究する価値を強調するのに役立つ、と専門家は言う。

南アフリカのケープタウン大学経営大学院(ビジネススクール)(The University of Cape Town Graduate School of Business、UCT GSB)およびその他の世界のビジネススクール14校は、European Foundation for Management Development(EFMD、欧州経営開発財団)からEQUISの検定印を再び認証された。

EFMDはUCT GSBに対し、同校がガバナンス、プログラム、学生、教職員、研究および内部化、倫理、責任、持続可能性に関する国際基準に沿って継続的な品質向上を示しているとの理由で、European Quality Improvement System(EQUIS、欧州品質改善システム)の認証を与えた。

UCT GSBのビジネス担当ディレクター代行のコシーク・スウチュラン氏は「UCT GSBは世界中の世界クラスのビジネススクールとEQUIS認証を共有できて光栄に思う。これは、国際化へのわれわれの取り組みとこのビジネススクールをアフリカにおける最先端の管理教育として維持しようとする努力が現実に成果を挙げつつあることを示している」と述べた。

UCT GSBは再認証される14校の1つで、EQUIS認証を受けている44カ国の180校のビジネススクールに加わる。同校は2001年にEQUISを達成した南アフリカで最初のビジネススクールで、以後17年以上にわたりこれを維持してきた。また同校は、Association to Advance Collegiate Schools of Business(AACSB)およびThe Association of MBAs (AMBA、MBA協会)からも認証されており、三冠認証を受けているアフリカで3校だけのビジネススクールの1つでもある。

スウチュラン准教授は「認証はビジネス教育の水準を高め、経営開発のエクセレンスを促進することを目指しており、各校は3年ないし5年ごとに認証を再申請する必要があるため、それは絶えざる自己評価と向上のエクササイズである」と語る。

スウチュラン氏はまた、今日のグローバルビジネス世界において国際的な流動性は重要な要件であり、認証は新興市場の学校が国際的な関連性を実証するのに役立ち、今日の競争激化の環境の中で自分自身を差別化しようとしている留学生や教職員を引き付けることを可能にすると付言した。

QS Global Employer Survey Report(http://www.qs.com/qs-global-employer-survey-growth-continues-2018 )(QSグローバル雇用者調査報告)によると、5大陸116カ国の1万人の雇用者の80%以上が、海外で勉強した卒業生を積極的に求めていることが明らかになった。グローバル経済においては、国際的な経験、異文化間のスキル、適応能力、実戦的な経験が高く評価されているのだ。

スウチュラン氏は「急速に成長している新興市場国におけるMBA(経営学修士)は留学生にこれらすべてとそれ以上のものを提供している。これらの市場が示す高度の複雑性と不確実性のために、それは優位性を求めるビジネス学生のための肥沃な土壌をつくり出す」と語る。

UCT GSBのキャリアサービスマネジャーのアメナ・ハヤト氏は「新興市場のMBAは現代ビジネスの活力源である革新的なソリューションにおける豊富な経験である」と同意する。そして、新興市場におけるイノベーションの多くは医療や教育の欠如などの課題を解決するという極めて現実的なニーズによって推進されているため、それは定義上、持続可能性に関係しており、この学位に別の興味深い面を提供する、と同氏は付言した。

新興市場で勉強することは、学生がキャンドゥー態度(やればできるという積極的な姿勢)を育み、文化を超えて協力する能力を強化し、謙虚な態度を築き上げるのに役立つ。

ハヤト氏は「世界中の多くのトップクラスの学校が学生に勉強ツアーや学期の海外オプションを提供しているが、この環境に丸1年間没入する価値は他の何もがなしえない現実のビジネスの世界をあなたのために用意してくれる」と語る。

新興市場におけるMBAはまた、現地通貨による授業料がドル、ユーロ、ポンド建ての授業料に比べ有利なため、費用に見合う良い価値を学生に提供することができる。

ハヤト氏は「これを確固たる認証と辺境のビジネスへの没入と組み合わせれば、留学生に極めて大きな優位性が提供されることになる」と述べた。

このリリースは、ケープタウン大学経営大学院を代行してRothko PRが発行した。

▽問い合わせ先

Michelle Ford

+27-21-448-9457

Rothko PR

225 Lower Main Road

Observatory, Cape Town

ソース:The University of Cape Town Graduate School of Business (UCT GSB)

University of Cape Town Business School Strengthens Global Positioning

PR77298

CAPE TOWN, South Africa, Jan. 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

     

    Global accreditations help underline value of studying in an emerging

market, say experts.  

    The University of Cape Town Graduate School of Business (UCT GSB) in South

Africa and 14 other business schools from around the world have been

re-accredited by the European Foundation for Management Development (EFMD) with

the EQUIS stamp of approval.

    The EFMD awarded its European Quality Improvement System (EQUIS) to the UCT

GSB because the school has shown continuous quality improvement in line with

international standards regarding governance, programmes, students, faculty,

and research as well as internalisation, ethics, responsibility and sustainability.

    "The UCT GSB is honoured to share the EQUIS accreditation with world-class

business schools from around the world," says UCT GSB Business Acting Director

Kosheek Sewchurran. "It shows that our commitment to internationalisation as

well our efforts to keep the business school at the cutting edge of management

education in Africa is really paying off."

    The UCT GSB is one of 14 schools to be re-accredited and joins just 180

business schools across 44 countries that have EQUIS accreditation. The school

was the first business school in South Africa to achieve EQUIS in 2001 and has

successfully maintained this over 17 years. It is also one of only three

business schools in Africa to have triple-crown accreditation, meaning it is

also accredited by the Association to Advance Collegiate Schools of Business

(AACSB) and The Association of MBAs (AMBA).

    "Accreditations aim to enhance standards in business education and promote

excellence in management development and schools need to reapply for

accreditation every three to five years, so it is an exercise in continuous

self-assessment and improvement," says Associate Professor Sewchurran.

    Sewchurran adds that international mobility in today's global business

world is a key requirement and accreditations help schools in emerging markets

to demonstrate international relevance, allowing them to attract international

students and faculty who are looking to differentiate themselves in today's

competitive climate.

    The QS Global Employer Survey Report

[http://www.qs.com/qs-global-employer-survey-growth-continues-2018 ] found that

more than 80% of 10,000 employers in 116 countries on five continents actively

look for graduates who have studied overseas. In a global economy,

international experience, intercultural skills, adaptability and practical

experience are highly valued.

    "An MBA in a fast-growing emerging market economy offers all this and more

to international students," says Sewchurran. "Because of the high degrees of

complexity and uncertainty these markets present, it makes them fertile ground

for business students looking for an edge."

    "An MBA in an emerging market is a rich experience in innovating solutions

- the life-blood of modern business," agrees Amena Hayat Career Services

Manager at the UCT GSB. And because much of the innovation in emerging markets

is driven by a very real need to solve challenges such as a lack of healthcare

or education, it is, by definition, concerned with sustainability - which

offers another interesting facet to the degree, she adds.

    Studying in an emerging market can also help students cultivate can-do

attitudes, strengthen their ability to collaborate across cultures, and build

their humility.

    "While many top ranked schools around the world offer study tours and

semester abroad options for students - the value of a full, year-long immersion

in this environment prepares you for the real world of business like nothing

else can," says Hayat.

    An MBA in an emerging market can also offer students good value for money

as fees in local currencies compare favourably to those in dollars, euro or pounds.

    "When you combine this with solid the accreditation and the immersion in

business on the frontier, there is tremendous advantage offered to

international students," says Hayat.

    Issued by: Rothko PR on behalf of the UCT Graduate School of Business

Contact details:

Michelle Ford

+27-21-448-9457

Rothko PR

225 Lower Main Road

Observatory, Cape Town

SOURCE: The University of Cape Town Graduate School of Business (UCT GSB)

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