カンパリがマッテオ・ガッローネ監督、アナ・デ・アルマス主演の新作映画「エンタリング・レッド」を公開

カンパリ(Campari)

カンパリがマッテオ・ガッローネ監督、アナ・デ・アルマス主演の新作映画「エンタリング・レッド」を公開

AsiaNet 77332

【ミラノ、2019年2月5日、PRNewswire】--

好奇心に溢れた魂を持つあなたに贈る、エンター・レッド  

イタリアを代表する食前酒製造会社であるカンパリが本日、レッド・ダイアリーズシリーズの最新作として、ミステリアスで魅惑的な短編映画エンタリング・レッド(Entering Red)を発表しました。「すべてのカクテルには物語がある」という同社の信念に則り、今年の作品は、世界的に有名なネグローニカクテルの生産100周年記念祝典の幕開けを飾るものとなっています。映画の中では、カンパリが正にネグローニの中核をなす重要な材料になっていることが述べられています。

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この短編映画は大変著名な女優であるアナ・デ・アルミス(Ana De Armas)とイタリア男優ロレンゾ・リケルミー(Lorenzo Richelmy)を起用し、優れた技術を評価されているイタリア人監督マッテオ・ガッローネ(Matteo Garrone)が指揮を執っています。ダヴィーデ・カンパリ氏行きつけのカンパリ―ノ・バーの本拠地であり、息をのむような美しさのヴィットーリオ・エマヌエーレ2世のガッレリアそしてドゥオーモの双方が映画のテーマに合わせた「カンパリ・レッド」に染まる場面など、カンパリの生誕地であるミラノ市の中でも最も風光明美な観光地が映画の中で生き生きと映し出されています。

エンタリング・レッドの作品中では、サスペンスに溢れ観客を惹きつけるストーリーラインに乗って、演者であるアナ・デ・アルマスから名を取った主人公アナの素性が語られていきます。好奇心旺盛な彼女は、カリスマ都市ミラノを刺激的かつ魅惑的なカンパリの視点から探っていきます。映画は、ロレンゾ・リケルミー演じる謎の男に、バーでバンドの生演奏をバックに踊る中でアナが好意を抱いていくところから始まります。

謎の男がバンドのメインボーカルと共にバーを去った後、アナはテーブルに「N100」と刻印された指輪が置き去りにされているのに気が付きます。好奇心を掻き立てられワクワクした気持ちでアナがこの謎の鍵に隠された意味に迫る中、自分は一体誰なのか知る自己発見の旅を始めることになります。アナが知りたがっている世界のほとんど全てを知り尽くしている、経験豊かなバーテンダー達「レッド・ハンズ」の助けを借りながら、アナは一歩一歩、自身の精神、思い、そして心を追いかけていきます。

ジン、レッド・ベルモットそしてカンパリを意味する3つの要素すべてが混ぜ合わされ、完璧なバランスを持ったカクテルであるネグローニとなり、そして時を超えて愛されるこの秀逸なカクテルの100周年記念式典「N100」へとつながっていきます。彼らの知恵と知識を護るようにしてレッド・ハンズを取り囲んでいるバーを最後の場面でアナが発見しますが、このバーはレオネット・カピエロの時代を超えた傑作「スピリテーロ」の形状をとり、カンパリの典型であるオレンジ・ピールを隠喩するものとなっています。

この映画には、世界最高のバーテンダー6人である「レッド・ハンズ」、そして世界の様々な国を代表する著名人たちもカメオとして出演しています。ネグローニ100周年記念として「レッド・ハンズ」のバーテンダー達が、昔からあるレシピにオリジナルの創作を加えることで、それぞれ独自の物語を秘めた新しいカクテルを創り出しました。

N100の祝典は世界中で繰り広げられますが、その中心的なイベントはフローレンスにおいてネグローニ週間の間に実施されます。これは100年前にカクテル界の最高作品の一つネグローニを生み出した場所であり、カンパリのカクテル通のあくなき探求心を賛歌する意図も込められています。

「素晴らしい企画とストーリー性を持った映画エンタリング・レッドの主役を演じるのはとても楽しい経験でした。 私の演じるアナが自分の運命の主導権を握っていくという、勇気づけられるストーリーで、彼女のことを誇りに思っています。マッテオ・ガッローネ監督と映画製作に参加するという夢が叶っただけでなく、 他の出演者とも出会うことができて刺激を受け、美しい都市ミラノを探索しながら長年に渡り愛されてきたネグローニのお祝いをすることができました。このような熱い情熱を持ったブランドと、素晴らしい監督の下でキャンペーンに参加することができ、とても嬉しいです。」と、主演のアナ・デ・アルマス氏は述べています。

「エンタリング・レッドに参画することは、爽快な経験でした。エンタリング・レッドは主役だけでなく、私自身にとっても、発見と研鑽の旅でした。撮影するうちに、私もこの旅の世界に誘われていったのです。この世界観に自分自身が完全に入り込むこと、そして同時にブランドそのものに命を吹き込むような物語を創り上げることに集中しました。結果、カンパリの優雅で官能的な世界での自己発見物語、夢のような側面を持ちながら魅惑的でもあるという映画を完成させることができました。ハリウッドやイタリアの俳優、世界的に著名なバーテンダー達など、カンパリは優れた才能を持つ人材を集めることで、このネグローニの記念すべき年に、真に特別な作品を創り出しました。」と、この短編映画についてマッテオ・ガッローネ監督は語ります。

「カンパリの社史において本当に期待に満ちた年である2019年に、新作短編映画カンパリ・レッド・ダイアリーズをネグローニ100周年記念として発表することができ、とても嬉しく思います。この映画は気鋭の女優アナ・デ・アルマスの視点を通して、観客をカンパリの世界に引き込みます。最終的には、N100というネグローニ100周年を記念するにふさわしい式典へと展開していきます。卓越した撮影スタイルと詩的な視座を持ったマッテオ・ガッローネ監督以外に、この映画を撮るのに適任の監督はいなかったでしょう。当社の「すべてのカクテルに物語がある」という信念に基づき、ネグローニにはどんな物語があったのかお伝えし、そして我々と同じ情熱を持っている世界最高バーテンダー達と共にこの記念の年の皮切りができることを光栄に思います。この映画を見てくださる方々を「エンター・レッド(朱に入る)」させ、カンパリの祝典の世界に誘うことができるよう願っています。」と、カンパリ・グループCEOであるボブ・クンツェ・コンツェビッツ氏(Bob Kunze-Concewitz)はコメントしています。

エンタリング・レッドは、カンパリの公式YouTubeチャンネル(https://www.youtube.com/watch?v=6kBCsBwet64&feature=youtu.be )と各SNSから世界中で視聴することができ、ミラノのレッド・カーペット・プレミアでも上映されます。

カンパリ・レッド・ダイアリーズ2019のコンセプトはJ. ウォルター・トンプソン・ミラノ社(J. Walter Thompson Milano)によって作られたものです。エンタリング・レッドの物語は当初マルコ・ロッカ(Marco Rocca)、アレッサンドロ・ポリア(Alessandro Polia)、そしてサルジオ・ロドリゲス(Sergio Rodriguez )(J. ウォルター・トンプソン・ミラノのCEO兼CCO)といったクリエイター達により書かれました。映画台本はマッシモ・ガウジオーソ(Massimo Gaudioso)、アンドレア・タグリアフェーリ(Andrea Tagliaferri)、そして二コラ・ディ・ロビラント(Nicola di Robilant)らの手によるものです。 今回の映画エンタリング・レッドはシンク・カトレア社(Think Cattleya)によって制作されました。

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ソース: カンパリ(Campari)

(日本語リリース:クライアント提供)

Campari Launches New Short Movie, Entering Red, Directed by Matteo Garrone, Starring Ana De Armas

PR77332

MILAN, February 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

If Your Soul is Curious, Enter the Red

Today, Campari, the iconic Italian aperitif, unveils the latest in the Red

Diaries series - the enigmatic and enticing short film, Entering Red. Remaining

true to Campari's mantra that every cocktail tells a story, this year's

production inaugurates the celebration of the iconic Negroni cocktail as the

world famous drink marks 100 years since its existence. The story further

reiterates that Campari truly is at the heart of the Negroni, making it the

irreplaceable ingredient.

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The short movie, starring highly acclaimed actress Ana De Armas and Italian

actor Lorenzo Richelmy, is skilfully directed by critically commended Italian

director Matteo Garrone. As the birthplace of Campari, the city of Milano has

an important part to play in the film as the city's most stunning locations

come to life, including the breath-taking Galleria Vittorio Emanuele II, home

of Davide Campari's staple Camparino bar, and the Duomo, turning both monuments

'Campari red' for the occasion.

Entering Red is a suspenseful and intriguing story, where viewers get to know

Ana, played by the eponymous Ana De Armas, whose curious soul explores the

charismatic city of Milano through the stimulating and pleasurable lens of

Campari. The film opens in a bar where Ana is drawn to a Mysterious Man, played

by Lorenzo Richelmy, while dancing to a band's live music.

When the Mysterious Man leaves the bar with the band's lead singer, Ana

realizes there's a ring left on the table, marked with the word 'N100'. Curious

and exhilarated, Ana embarks on an empowering journey to understand the meaning

behind this mysterious clue that will lead her to become a woman more aware of

who she is. Step by step, she follows her Soul, Mind and Heart with the help of

expert bartenders, the Red Hands, who know more than most about the world she

is discovering.

All three elements combined, representing the gin, red vermouth and Campari,

culminate to create the perfectly balanced blend that makes up the Negroni and

becomes N100, a spectacular celebration of the iconic and timeless cocktail's

centenary. Surrounding the Red Hands and metaphorically guarding their wisdom

and expertise, the bar she discovers in the final scene subtly represents

Campari's quintessential orange peel, much like the shape of Leonetto Cappiello

timeless artwork, the Spiritello.

The film also features cameo appearances from six of the world's best

bartenders, the Red Hands, and seven world-famous influencers representing

countries across the world. In further celebration of the centenary of the

Negroni, the Red Hand bartenders have created a unique twist on the classic

recipe, each with its own story to tell.

The N100 celebrations will resonate around the world, with key events taking

place in Florence during Negroni Week, to commemorate the place where the

curious soul of a Campari connoisseur gave birth to one of the best creations

in the cocktail world 100 years ago.

On her leading role, Ana De Armas states: "It has been a pleasure to play the

lead role in Entering Red, which has been such a fantastic project and journey.

It was an empowering role, where my character, Ana, takes charge of her

destiny, for which I am proud. Not only have I fulfilled a dream of working

with Matteo Garrone, but I also met an inspiring cast, and I have been able to

discover the beautiful city of Milano all while celebrating a timeless icon

that passed the 'taste' and test of time, the Negroni. It was a true pleasure

to be part of the campaign with such a passionate brand and wonderful

director."  

On making the short movie, Matteo Garrone comments: "Working on a project like

Entering Red has been an invigorating experience. Entering Red was a journey of

discovery and training not only for our protagonist, but also for me. A journey

into a world that I started to explore myself during filming. I tried to lose

myself in this world, trying at the same time to tell a story that could bring

the brand itself to life. The result is a story of self-discovery of the

elegant and sensual world of Campari, a dreamlike dimension that is glamorous

at the same time. From Hollywood and Italian actors, to world-renowned

bartenders - Campari - once again - has the ability to bring wonderful talent

together to create something truly special in the year of the anniversary of

the Negroni."

Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer of Campari Group says: "In what

marks a truly exciting year in the history of Campari, we are thrilled to

announce the brand new Campari Red Diaries short movie in celebration of the

centenary of the Negroni. The movie takes viewers on a journey into the world

of Campari through the lens of the inspiring Ana de Armas, ending in an iconic

celebration: N100, a hundred years of Negroni. With his incredible filming

style and poetic approach, there really is no better director to bring it to

life than the talented Matteo Garrone. As our mantra, 'Every cocktail tells a

story', we are excited to tell the story of the Negroni and kick-start a year

of celebrations alongside some of the best bartenders from around the world who

share our passion. We hope the movie inspires you to 'Enter the Red' and join

the world of Campari in celebration."

Entering Red is available globally on Campari's official YouTube channel

(https://www.youtube.com/watch?v=6kBCsBwet64&feature=youtu.be) and social media

channels and will be celebrated with a red carpet premiere in Milano.

J. Walter Thompson Milano created the Campari Red Diaries 2019 concept,

including the original story of Entering Red by creatives Marco Rocca,

Alessandro Polia and Sergio Rodriguez (CEO and CCO at J. Walter Thompson

Milano), of which the screenplay was written by Massimo Gaudioso, Andrea

Tagliaferri, and Nicola di Robilant. Entering Red was produced by Think

Cattleya.

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Source: Campari

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