Vivoが新しいビジュアルブランド・アイデンティティーを発表

Vivo

2019/2/11 13:42

Vivoが新しいビジュアルブランド・アイデンティティーを発表

AsiaNet 77388 (0203)

【深セン(中国)2019年2月10日PR Newswire=共同通信JBN】Vivoはこのほど、同社のイノベーションを表現し、世界中のオーディエンスにアピールする新しいビジュアルブランド・アイデンティティーを発表した。新しいビジュアルアイデンティティーには、新しい会社のロゴ、ユニークなVivoブランドカラー、独自の中国語と英語のVivoフォントが含まれている。

Vivoのスパーク・ニ上級副社長は「Vivoは、テクノロジーとライフスタイル業界のフォロワーからリーダーへと進化した。新しいブランディングを通じて、テクノロジーとイノベーションにおけるブランドの位置付けを再定義し、世界中の若い消費者との「並外れたものを楽しむ」という当社のブランドビジョンを、Vivoのユニークなビジュアルとクリエーティブ精神を通して表現したい」と語った。

Vivoは新しいロゴをデザインするため、著名なデンマーク人デザイナー、ボー・リンネマン氏と提携した。新しいロゴは、Vivoの前向きな社風を反映するよう、単純化された線と鋭い角度を特徴としている。

同社はまた、消費者の視覚習慣とデジタルディスプレーの視覚的受容性をよりよく理解するためにVivoが行った研究成果として、より彩度の高い青を使用することにより、その「Vivo Blue」カラーを改良した。新しいカラーは目をより落ち着かせるよう考えられており、同社のクリエーティブで表現力豊かなキャラクターにとって理想的な視覚的背景である。

Vivoは、6つの太さと2つの幅がある英語のVivoTypeフォントと、2つの太さの中国語のVivoTypeフォントも発表。フォントを様々な地域や言語にシームレスに適応できるようにした。新しい英語と中国語のVivoTypeフォントは、それぞれボー・リンネマン氏と中国人書家チウ・イン氏によりデザインされた。

Vivoのブランディングプロジェクトのコントリビューティング・デザイナーであるボー・リンネマン氏は「Vivoはスマートフォン技術の業界リーダーであるだけでなく、消費者とのコミュニケーションに意欲的かつ誠実なブランドでもある。Vivoの強力な国際的認知度と影響力を基礎とするこの新しいビジュアルブランド・アイデンティティーは、ブランドのキャラクターと魅力をより良い方向に導いてくれるだろう」と語った。

新しいブランドはVIシステムにアップデートされ、直ちにオフラインチャンネルに展開される。

https://photos.prnasia.com/prnh/20190207/2368979-1-a

(写真説明:Vivoのロゴはエネルギッシュで未来的なブランドキャラクターを反映するように改良されている)

https://photos.prnasia.com/prnh/20190207/2368979-1-b

(写真説明:公式Vivo Blueカラーはより彩度が高く、目を落ち着かせるようデザインされている)

▽ボー・リンネマン氏について

ボー・リンネマン(Bo Linnemann)氏 は、1980年代の初めからデンマークのデザインに影響を与えてきた。グラフィックデザインでデンマークデザイン賞を17回受賞、レッドドットといった多くの国際的なデザイン賞も受賞している。同氏は、カールスバーグ、マイクロソフト、コカ・コーラ、IKEAなどの国際ブランド向けフォントをデザインしてきた。

▽チウ・イン氏について

チウ・イン(Qiu Yin)氏 は中国語フォントデザインの名手で、著名なハードペン書家である。1985年のNational Chinese Pen Calligraphy Competitionで優勝、1988年には初のinternational hard-pen calligraphy competitionで優勝した。同氏は、2010年広州アジア大会のエンブレム向けフォントをデザインした。

▽Vivoについて

Vivoは、トレンドを決めるスマートモバイルのイノベーション、サービスの創出にコミットする、世界をリードするテクノロジー企業である。Vivoは、活気に満ちたモバイルインターネットエコシステムの形成に努め、現在、米国(サンディエゴ)と中国(東莞、深セン、南京、北京、杭州)に研究・開発センターを配置し、広範な研究活動ネットワークを所有、運営している。これらのセンターは、5G、AI、モバイル写真、次世代スマートフォンデザインなど、最先端の消費者向けテクノロジーの開発に重点を置いている。

2017年末までに、Vivoのモバイル製品とサービスを享受するユーザーは、世界中で2億人を超えた。Vivoは世界の18の市場で活動し、世界中の1000を超える都市でオフライン小売店を展開している。

ソース:Vivo

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Vivo Unveils New Visual Brand Identity

PR77388

SHENZHEN, China, Feb. 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Vivo has recently unveiled its new visual brand identity to signify the

company's innovation and appeal to a global audience. The new visual identity

includes a new company logo, a unique Vivo brand color and exclusive Chinese

Language and English Language Vivo fonts.

"Vivo has evolved from a follower to a leader in the tech and lifestyle

industry." said Spark Ni, Senior Vice President of Vivo. "Through the new

branding, we hope to redefine the brand's positioning in technology and

innovation and express our brand vision of 'enjoying the extraordinary' with

young consumers around the world through Vivo's unique visuals and creative

spirit."

Vivo partnered with renowned Danish designer Bo Linnemann to design the new

logo. The new logo features simplified lines and sharpened angles to reflect

the forward-looking spirit of Vivo.

The company has also revamped its "Vivo Blue" color by using a more saturated

shade of blue as a result of a study by Vivo to better understand consumer

visual habits and their visual receptiveness to digital displays. The new color

is deemed more soothing to the eye and the color is the ideal visual backdrop

for the company's creative and expressive character.

Vivo has also revealed its English Language VivoType font, which comes with 6

weights and 2 widths, plus the Chinese Language VivoType font in 2 weights, to

ensure that the fonts can be adapted seamlessly to different regions and

languages. The new English Language and Chinese Language VivoType fonts are

designed by Bo Linnemann and Chinese calligrapher Qiu Yin respectively.

"Vivo is not only an industry leader in the smartphone technology, but also a

brand that is willing and genuine in its communications with consumers.

Building on Vivo's strong international visibility and influence, this new

visual brand identity will better channel the brand's character and

attractiveness." said Bo Linnemann, Contributing Designer to Vivo's branding

project.

The new branding will be updated to VI systems and rolled out to offline

channels with immediate effect.

https://photos.prnasia.com/prnh/20190207/2368979-1-a

caption:The Vivo logo is revamped to reflect the energetic and futuristic brand

character

https://photos.prnasia.com/prnh/20190207/2368979-1-b

caption:The official Vivo Blue color is more saturated and designed to be

soothing to the eye

About Bo Linnemann

Bo Linnemann has influenced Danish design since the beginning of the 1980's. He

has been awarded the Danish Design Prize for graphic design for 17 times and

has also received a number of international design prizes such as Red Dot. He

has designed the font for international brands including Carlsberg, Microsoft,

Coca Cola and Ikea.

About Qiu Yin

Qiu Yin is a Chinese font design master and renowned hard-pen calligrapher. He

won the 1985 National Chinese Pen Calligraphy Competition, and the first

international hard-pen calligraphy competition in 1988. He designed the font

for the 2010 Guangzhou Asian games emblem.

About Vivo

Vivo is a leading global technology company committed to creating trendsetting

smart mobile innovations and services. Vivo is devoted to forming a vibrant

mobile internet ecosystem, and currently owns and operates an extensive network

of research operations, with R&D centers in the US (San Diego) and China

(Dongguan, Shenzhen, Nanjing, Beijing and Hangzhou). These centers focus on the

development of cutting-edge consumer technologies including 5G, AI, mobile

photography and next-generation smartphone design.

By the end of 2017, Vivo had over two hundred million users enjoying its mobile

products and services around the world. Vivo is present in 18 markets globally

and features offline retail stores in over 1,000 cities worldwide.

SOURCE: Vivo

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