日本のロックバンドCHAIがファンとクリエーティブな交流で写真動画編集アプリPicsArtと提携

PicsArt

日本のロックバンドCHAIがファンとクリエーティブな交流で写真動画編集アプリPicsArtと提携

AsiaNet 77387 (0205)

【サンフランシスコ2019年2月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*グウェン・ステファニー、サーティー・セカンズ・トゥ・マーズ、マルーン5など、PicsArtのモバイルネイティブでクリエーティブなコミュニティーを活用している音楽アーティストに加わり、CHAI がファンアートチャレンジを立ち上げ

世界最大のクリエーティブプラットフォームで、ソーシャル編集アプリのPicsArt(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=2025248363&u=http%3A%2F%2Fwww.picsart.com%2F&a=PicsArt )は11日、日本のロックバンドCHAIと提携して「Kawaii」(日本語で「キュート」の意味)の従来の概念をファンに再定義してもらえるようファンアートチャレンジを立ち上げたことを発表した。CHAIはグウェン・ステファニー(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1011455563&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fecgwenstefanichristmas%3Fhl%3Den&a=Gwen+Stefani )、サーティー・セカンズ・トゥ・マーズ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1381714922&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fwap30stm&a=Thirty+Seconds+to+Mars )、マルーン5(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1749982111&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fecmaroon5fanart%3Fhl%3Den&a=Maroon+5 )、DJスネイク(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=303747093&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fectakitakifanart&a=DJ+Snake )などを含むスター音楽アーティストに加わる最新のバンドとなった。これらのアーティストは、PicsArtを何百万人ものミレニアル世代やZ世代クリエーターに影響を与える巨大なモバイルプラットフォームとして認識している。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/800051/PicsArt_Logo.jpg

東京発のロックバンドであるCHAIは、ファンに「Kawaii」の概念を再定義するため自分たちのアルバム画像を「リミックス」するよう呼びかけ、PicsArt編集チャレンジを立ち上げる。CHAIは自分たちとその音楽を「Neo-Kawaii」(日本語で「新しいキュートさ」の意味)と定義しており、「長い脚、色白の肌、大きい瞳」という従来から日本にある美の基準にとらわれないことを目指している。このムーブメントを促進するため、CHAIはPicsArtのステッカー、画像アセット、写真加工ブラシ、編集ツールなどの使用を含むクリエーティブで独創的な「Neo-Kawaii」編集を活用してPicsArt上で画像チャレンジを行う。

PicsArtのタミー・H・ナム最高執行責任者(COO)は「今日のソーシャルメディアの状況は、アーティストにファンと直接コミュニケーションを取る前例のない方法を提供する。つまり、アーティストは今、クリエーティブな自己表現のプロセスにファンを参加させることによってさらに高みを目指したいと思っている。CHAIはPicsArtを真の「ファンのアプリ」として認めており、若くてソーシャルをよく理解しているユーザーの全世界オーディエンスが特定のアーティストやブランドに対する愛情を表現するコンテンツを作成、シェア、拡散するのに役立つとしている。ファンにとっては完全にクリエーティブになること、同様の考えを持つコミュニティーとのコラボレーション、アーティストと直接交流するということが1つの場で全て可能だ」と述べた。

CHAIのファンアートチャレンジは本日開始され、1週間後の2月18日に終了予定だ。2017年後半以来、PicsArtはMTV、スワロフスキー、キャピタル・シティーズ、リンジー・スターリングなどを含むミュージシャンやブランドのために数多くのファンアートチャレンジ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=593040502&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fbrands%2F&a=fan+art+challenges+for+musicians+and+brands )を開催してきた。これらのチャレンジは、PicsArtコミュニティーから何十万ものファンアート投稿、そしてPicsArt内外で何億ものソーシャルインプレッションを生み出してきた。

▽PicsArtについて

PicsArtは月間 1億3000万以上のアクティブユーザーやインフルエンサーによって支えられる世界最大のクリエーティブプラットフォームだ。毎月PicsArtコミュニティーは、10億近い画像や動画を作成、リミックス、シェアし、同プラットフォームを自由に編集可能な写真、画像、ステッカーなどを持つこの種で最大のオープンソース・コンテンツコレクションとしている。PicsArtは30言語で無料提供され、iOS、Android、Windowsのデバイス上でのサブスクリプションとして利用できる。サンフランシスコに本社を置き、アルメニア、ロサンゼルス、北京、モスクワにオフィスを持つPicsArtは、Sequoia Capital、DCMベンチャーズ、Insight Venture Partners、Siguler Guff and Companyの後援を受けている。詳しい情報は今すぐアプリをダウンロード(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1498950034&u=https%3A%2F%2Fpicsart.app.link%2FwvpEE3KRbK&a=Download )するか、www.PicsArt.com 、またはwww.Picsart.com/brands/ を参照。

▽問い合わせ先

Kristin Tinsley – Director of Communications, PicsArt

press@picsart.com

PicsArt Press Kit(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=761588732&u=https%3A%2F%2Fwww.dropbox.com%2Fsh%2Fms15cxlbhu2qn1w%2FAABD7moMUrkLjjxVF008HOCKa%3Fdl%3D0&a=PicsArt+Press+Kit

ソース:PicsArt

Japan Rock Band CHAI Partners with PicsArt, #1 Photo & Video-Editing App, to Creatively Engage with Fans

PR77387

SAN FRANCISCO, Feb. 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

--CHAI joins Gwen Stefani, Thirty Seconds to Mars, Maroon 5, and other music

artists embracing PicsArt's mobile-native, creative community to launch fan art

challenges

PicsArt (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=2025248363&u=http%3A%2F%2Fwww.picsart.com%2F&a=PicsArt

), the world's largest creative platform and social editing app, today

announced that it has partnered with Japanese rock band CHAI to launch a fan

art challenge that asks fans to redefine the traditional concept of "Kawaii"

("cute" in Japanese). CHAI is the latest band to join other marquee music

artists – including Gwen Stefani (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1011455563&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fecgwenstefanichristmas%3Fhl%3Den&a=Gwen+Stefani

), Thirty Seconds to Mars (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1381714922&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fwap30stm&a=Thirty+Seconds+to+Mars

), Maroon 5 (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1749982111&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fecmaroon5fanart%3Fhl%3Den&a=Maroon+5

), DJ Snake (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=303747093&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fchallenge%2Fectakitakifanart&a=DJ+Snake

) and more – who recognize PicsArt as a massive mobile platform to reach

millions of millennial and Gen-Z creators.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/800051/PicsArt_Logo.jpg

CHAI, a rock band that originated in Tokyo, is launching a PicsArt edit

challenge encouraging fans to "remix" their album images to redefine the

concept of "Kawaii." CHAI defines themselves and their music as "Neo-Kawaii"

(meaning "new-cute" in Japanese) and are aiming to break free from the

conventional Japanese beauty standards of 'long legs, pale skin, and big eyes.'

To promote this movement, CHAI will run an image challenge on PicsArt using

creative, original, "Neo-Kawaii" edits, including use of PicsArt's stickers,

image assets, photo-enhancing brushes, edit tools, and more.

"Today's social media landscape offers artists unprecedented ways to

communicate directly with fans; artists now want to go even further by enabling

fans to join the process of creative self-expression," said Tammy H. Nam, COO

of PicsArt. "CHAI acknowledges PicsArt as a true 'fandom app,' helping its

global audience of young, socially savvy users create, share, and spread

content that expresses their love for specific artists or bands. Fans can be

fully creative, collaborate with a like-minded community, and engage directly

with the artist, all in one place."

The CHAI fan art challenge kicks off today and runs for one week, ending on

February 18. Since late 2017, PicsArt has hosted dozens of fan art challenges

for musicians and brands (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=593040502&u=https%3A%2F%2Fpicsart.com%2Fbrands%2F&a=fan+art+challenges+for+musicians+and+brands

), including MTV, Swarovski, Capital Cities, Lindsey Stirling and more, which

have generated hundreds of thousands of fan art submissions from the PicsArt

community and hundreds of millions of social impressions on and off PicsArt.

About PicsArt

PicsArt is the world's largest creative platform, powered by more than 130

million monthly active users and influencers. Every month, the PicsArt

community creates, remixes, and shares nearly one billion images and videos,

making it the largest open-source content collection of its kind, with

free-to-edit photos, images, stickers, and more. PicsArt is available in 30

languages for free and as a subscription on iOS, Android, and Windows devices.

Headquartered in San Francisco with offices in Armenia, Los Angeles, Beijing,

and Moscow, PicsArt is backed by Sequoia Capital, DCM Ventures, Insight Venture

Partners, and Siguler Guff and Company. Download (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=1498950034&u=https%3A%2F%2Fpicsart.app.link%2FwvpEE3KRbK&a=Download

) the app now or visit www.PicsArt.com or www.Picsart.com/brands/ for more

information.

Contact Info:

Kristin Tinsley – Director of Communications, PicsArt

press@picsart.com

PicsArt Press Kit (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2370560-1&h=761588732&u=https%3A%2F%2Fwww.dropbox.com%2Fsh%2Fms15cxlbhu2qn1w%2FAABD7moMUrkLjjxVF008HOCKa%3Fdl%3D0&a=PicsArt+Press+Kit

)

SOURCE: PicsArt

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中