InMobiの新事業部門TruFactorがMicrosoft Azur搭載の通信事業者向けデータプラットフォーム公開
InMobiの新事業部門TruFactorがMicrosoft Azur搭載の通信事業者向けデータプラットフォーム公開
AsiaNet 77548 (0286)
【サンフランシスコ2019年2月25日PR Newswire=共同通信JBN】
*Mobile World Congressで発表されたTruFactorは、ユーザープライバシーを強化するとともに顧客体験を向上させ、通信事業者の成長促進を支援する
エンタープライズおよび消費者にインテリジェントでモバイルファーストの体験を提供するInMobi Groupは25日、通信事業者向けの独立事業部門であるTruFactor(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2382666-1&h=3583944979&u=https%3A%2F%2Fwww.tru-factor.com%2F&a=TruFactor )を発表した。TruFactorのミッションは、通信事業者がデジタルアセットを戦略的ナレッジに変換し、コネクテッド・デバイスの世界で競争上の優位性を提供することを可能にすることである。
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これまでSprintの完全子会社だったPinsight Media(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2382666-1&h=3344755757&u=https%3A%2F%2Fwww.inmobi.com%2Fcompany%2Fpress%2Finmobi-acquires-u.s.-based-advertising-and-data-company-pinsight-media%2F&a=Pinsight+Media )をInMobiが買収して派生したTruFactorのデータプラットフォームは、通信事業者がデータの取り込み・精選・分析を行い、ユーザープライバシーを強化するとともに顧客体験を向上させ、成長促進を可能にする。このプラットフォームは未加工のネットワークレベルのモバイルデータをアクショナブル・インテリジェンスに変換して顧客体験と顧客囲い込みを向上させる。
TruFactorはマイクロソフトと提携し、Microsoft Azureを通じてセキュアなデータプラットフォームを市場に提供し、エンタープライズグレード・セキュリティー、クラス最高の機械学習API、グローバルスケールを実現する。TruFactorは、全てのAzure Analyticsサービスと強固に統合されたセキュアで大幅にスケーラブルなデータレーク機能性を提供する基盤としてAzure Data Lake Storageを活用する。
InMobi Groupのピユシュ・シャー共同創設者兼社長は「通信事業者は、厳しい競争、急激な技術変化、責任あるプライバシー慣行を強いられる世界で、責任あるセキュアなデータ管理を提供するというプレッシャーをますます受けている。消費者と企業を念頭に開発されたTruFactorは、真実と事実が交わったところに存在する。それは、エンタープライズが成長するために信頼できる1つの真の要因として登場した」と語った。
InMobiのパートナーでTruFactor初の顧客であるSprintは、既にこのプラットフォームの恩恵を受けている。信頼とデータの基盤に構築されたTruFactorは、高水準のガバナンス、ポリシー、レギュレーションを維持し、確固たる匿名化プロセスを通じて消費者情報のプライバシーおよびセキュリティーを保証する。
TruFactorプラットフォームは消費者保護団体との積極的な協力を通じて開発され、プライバシー保護機関が公表したガイドラインを考慮に入れてきた。データの使用方法に関する完全な透明性、選択肢、コントロールをユーザーに提供するように設計されたこのプラットフォームは、セキュアで消費者志向、かつプライバシー最優先のフレームワークとスケーラブルなデータ管理レイヤーを搭載している。
マイクロソフトのOne Commercial Partner(OCP)のコーポレート・バイスプレジデントであるガブリエラ・シュスター氏は「InMobiとTruFactorと協力し、通信事業者向けのオープンで拡張可能なプラットフォームを市場に提供できることをうれしく思う。マイクロソフトの目標は、エンタープライズがデータからより大きな価値を抽出し、世界クラスの顧客体験を提供することである。今回の発表は、当社とInMobiとの既存の取り組みに基づくものであり、クラウド、AI、ユーザープライバシーに関する当社の3つのコアビジネスを束ねたものである」と語った。
25日から利用可能なTruFactorは、通信事業者がさまざまなビジネスケースで、示唆に富むアクショナブルな材料にデータを変換することを支援する。
▽InMobi Groupについて
InMobi Groupのミッションは、エンタープライズおよび消費者にインテリジェントかつモバイルファーストの体験を提供することである。広告、マーケティング、データ、コンテンツにおける同社の事業は、コネクテッド・デバイスの世界で消費者体験を方向付けている。InMobi Groupは、2018 CNBC Disruptor 50の1社、およびFast Companyによる2018 World's Most Innovative Companiesの1社に評価された。
▽TruFactorについて
InMobi Groupの子会社TruFactorのミッションは、通信事業者がデジタルアセットを戦略的ナレッジに変換し、コネクテッド・デバイスの世界で競争上の優位性を提供することである。
▽報道関係問い合わせ先
pr@inmobi.com
ソース:InMobi
TruFactor, a New Business Unit of InMobi, Launches a Secure Data Platform for Telcos Powered by Microsoft Azure
PR77548
SAN FRANCISCO, Feb. 25, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--
--Announced at Mobile World Congress, TruFactor delivers increased user
privacy, improves the customer experience and helps drive growth for telcos
The InMobi Group, which powers intelligent, mobile-first experiences for
enterprises and consumers, today unveiled TruFactor ( https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2382666-1&h=3583944979&u=https%3A%2F%2Fwww.tru-factor.com%2F&a=TruFactor ),
an independent business unit for telcos. TruFactor's mission is to enable
telcos to transform their digital assets into strategic knowledge and provide
competitive advantage in a world of connected devices.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/825640/TruFactor_logo_Logo.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/266030/inmobi_logo.jpg
Derived from InMobi's acquisition of Pinsight Media ( https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2382666-1&h=3344755757&u=https%3A%2F%2Fwww.inmobi.com%2Fcompany%2Fpress%2Finmobi-acquires-u.s.-based-advertising-and-data-company-pinsight-media%2F&a=Pinsight+Media ),
a formerly wholly-owned subsidiary of Sprint, TruFactor's data platform
enables telcos to ingest, curate and analyze data to increase user privacy,
improve customer experience and drive growth. It transforms raw, network-level
mobile data into actionable intelligence to improve customer experience and retention.
TruFactor is partnering with Microsoft to bring its secure data platform to
market through Microsoft Azure, which delivers enterprise-grade security,
best-in-class machine learning APIs and global scale. TruFactor will use Azure
Data Lake Storage as its foundation for delivering secure, massively scalable
data lake functionality that is tightly integrated with all Azure Analytics services.
"Telcos are increasingly under pressure to deliver responsible and secure data
management in a world driven by intense competition, rapid technological
changes and accountable privacy practices," said Piyush Shah, Co-Founder,
InMobi Group and President, Marketing Cloud and TruFactor. "Built with
consumers and businesses in mind, TruFactor exists at the intersection of truth
and fact – emerging as the one true factor that enterprises can trust for growth."
As InMobi's partner and TruFactor's first customer, Sprint is already
experiencing the platform's benefits. Built on the foundation of trust and
data, TruFactor upholds the highest standard of governance, policy and
regulation to ensure the privacy and security of consumer information through a
robust anonymization process.
The TruFactor platform has been developed through active collaboration with
consumer advocacy groups and takes into consideration guidelines issued by
privacy regulators. Designed to provide the user with complete transparency,
choice and control over how their data is used, the platform comes with a
secure and consumer focused, privacy-first policy framework and a scalable data
management layer.
"We're pleased to be working with InMobi and TruFactor to bring to market an
open and extensible platform for telcos," said Gavriella Schuster, Corporate
Vice President, One Commercial Partner (OCP), Microsoft Corp. "Our aim at
Microsoft is to empower enterprises to derive more value from their data and
deliver world-class customer experiences. This announcement builds on our
existing work with InMobi and brings together three of our core business
aspects around cloud, AI and user privacy."
Available today, TruFactor helps telcos transform data into insightful and
actionable ingredients across a variety of business cases.
About InMobi Group
InMobi Group's mission is to power intelligent, mobile-first experiences for
enterprises and consumers. Its businesses across advertising, marketing, data
and content platforms are shaping consumer experience in a world of connected
devices. InMobi Group has been recognized as a 2018 CNBC Disruptor 50 and one
of Fast Company's 2018 World's Most Innovative Companies.
About TruFactor
TruFactor's mission, as part of InMobi Group, is to enable telcos to transform
their digital assets into strategic knowledge and provide a competitive
advantage in a world of connected devices.
Media Contact:
pr@inmobi.com
SOURCE: InMobi
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