新データによれば、消費財企業がより健康的な生活を支援するための「重大な改善」を実践

消費財フォーラム

新データによれば、消費財企業がより健康的な生活を支援するための「重大な改善」を実践

AsaNet 77737

■ 消費財の製造業ならびに小売業社によるフードバンクならびに学校プログラムへの関与が年々上昇しています。

■ 2015年の調査開始より、32万を数える製品が再組織され、糖分と塩分の含有量が減らされました。

■ およそ200万人に上る被雇用者が、企業がイニシアティブをとる健康&ウェルネスプログラムの対象となっています。

パリ、2019年3月11日、今日、消費財フォーラム(CGF)より世界各国で行われた最新の調査結果が公表され、消費財小売業、製造業社による「世界各国の消費者のより良い健康促進」に対する貢献度が明らかにされました。デロイト社と共同で行われた2019年 健康&ウェルネス進展報告 (https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2019/03/2019-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-Deloitte-Web-Teaser.pdf?utm_source=digitalteaser&utm_campaign=2019HW_ProgressReport )の抜粋データによれば、あらゆるカテゴリーにおいて順調な進展が見られ、CGFの健康&ウェルネスプログラム全項目において大きな改善が観察されています。

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第5回となる今回の報告は、CGFのソリューションとコミットメントにおける進捗状態が評価されています。5年間に及ぶ貴重な調査結果によれば、CGFメンバーは消費者の期待に応えており、インダストリーサイドの「消費者がより健康的な生活を営めるようサポートする」というねらいを実現していることを示しています。より具体的には、2018年のデータによると、

■ 健康&ウェルネスポリシーに対応すべく、98%の企業が少なくとも一部の製品ポートフォリオを再組織しています。2015年以降、32万点以上の製品が新たに組成されています。

■  70%以上の企業が自社製品に含まれる塩分と糖分を見直した、と報告しています。

■  84%の企業が、パーソナルケア製品ならびに衛生製品のパッケージにより明確に製品使用法を表記した、と報告しています。

■ 2016年に130万人、2017年には160万人であったのに対し、2018年には約200万人を数える企業社員が、健康&ウェルネスに関する企業イニシアティブに参加しています。

■  61%の企業がフードバンクプログラムに参加しています(9万3000トンの食糧を寄付)。

■ 教育機関と提携を結び、55万を超える教育施設において健康&ウェルネスプログラムを促進しています。

CGFメンバーの活動は、「今日の健康とライフスタイルへの大いなる挑戦に対するソリューションを提供する」という公約を掲げ、CGF幹部会においてネスレならびにアホールド・デレーズ社sCEOの後援を受け、ダノンとウォルマートが指揮を執る経営員会によって運営されています。組織は、長年にわたり世界最大級の消費財メーカーとリテーラーによってサポートされてきました。今回の調査には、75のCGFメンバーが回答しています。

消費財フォーラムの健康&ウェルネス部門のディレクターを務めるシャロン・ブライは、「今から5年前にこの調査を開始して以来、長い道のりをたどってきましたが、これからまだ多くの課題が残されています。メンバー各位が働き生活をおくる地域圏において、企業サイドと社員の双方が健康&ウェルネスにかつてない関心を寄せている事実が明らかにされたことは、非常にすばらしいニュースです。来たる5年間の計画を立てねばならない時期を迎えた今、共同活動の数々がよき方向に向かって作用し、大々的な変革の強い原動力であり続けることが確認できました。消費者と被雇用者は、自らの健康&ウェルネスを改善し、健康を保ち、より長生きするための支援を必要としています。人々が変化を強く希求する一方で、インダストリーサイドの我々は、病いを防ぎ、人々がより健康な暮らしを送るために果たす役割を認識しています」と語っています。

この最新の調査をもって、CGFが健康&ウェルネスに関して掲げた5年計画が終了します。次期の5年計画は、チームの主眼戦略である「より健康な生活のためのコラボレーション(CHL)」を掲げます。CGFのメンバーは、コラボレーションという形態を通じて新たなアプローチを試験し、最良の方法をシェアしながら、人々がより健康的な行動を取り入れるよう導きます。CGFのメンバーは、コミュニティベースの戦略に秘められた強力なポテンシャルを認識するとともに、過去複数年間に集められた調査データに基づく大々的な行動変革のためには、さらなる透明性が必要となることも認識しています。

消費財フォーラムについて

消費財フォーラム(CGF)は、平等性に基づいたグローバルインダストリーネットワークです。世界各国で、その運営を担うメンバーによって、消費財産業が推奨する慣習や規範の浸透が促進されます。CGFは、世界70か国からの400を数える小売業、製造業、サービス業者、その他株主等の関係者で構成された経営陣と、CEO各位を統率し、さまざまな地理条件、規模、製品カテゴリー、フォーマットを有したインダストリーを網羅した多様性を特色とします。メンバー企業は総計3,5兆ユーロを売り上げ、1000万人近い直接雇用と、関連ネットワークにおいて推定9000万以上の間接雇用を創出しています。組織は、50を超える製造・小売業社のCEOで構成される理事会によって運営されています。さらなる情報は、サイトをご覧ください。www.theconsumergoodsforum.com.

(日本語リリース:クライアント提供)

Consumer Goods Companies Make 'Significant Improvement' in Supporting Healthier Lives, According to New Data

PR77737

PARIS, Mar. 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- Consumer goods retailers and manufacturers' participation in food banks and

  school programmes continues to rise

- 320,000 products have been reformulated to reduce levels of sugar and salt,

  etc, since survey began in 2015

- Some 2,000,000 employees now involved in company-led health and wellbeing

  programmes

The Consumer Goods Forum (CGF) today published the latest results from its

global survey that looks at how consumer goods retailers and manufacturers are

helping to empower healthier consumers worldwide. Data from the 2019 Health &

Wellness Progress Report

https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2019/03/2019-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-Deloitte-Web-Teaser.pdf?utm_source=digitalteaser&utm_campaign=2019HW_ProgressReport),

developed in conjunction with Deloitte, shows good progress in all categories

and significant improvement in achievement of all the CGF's Health & Wellness

commitments.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg

This is the fifth edition of the report, which measures progress on the CGF's

resolutions and commitments. The five years' worth of results show that CGF

members are meeting consumers' expectations and fulfilling the industry's

ambition to empower consumers to lead healthier lives. More specifically, the

2018 data shows:

98% of companies reported reformulating at least some part of their product

portfolio to align with health and wellness policies. Since 2015 over 320,000

products have been reformulated.

Over 70% of companies reported reformulating salt and sugar in their products.

84% of companies reported that their personal care and hygiene products display

clear product usages on packaging.

Almost two million employees participated in health and wellness initiatives in

2018 versus 1.6 million in 2017 and 1.3 million in 2016.

61% participated in food bank programmes (nearly 93,000 tonnes of food donated).

Partnerships with education authorities on health and wellness initiatives for

over 550,000 schools.

Inspired by CGF members' commitment to being part of the solution to today's

biggest health and lifestyle challenges, this member-driven initiative is

co-sponsored at the CGF Board by the CEOs of Nestlé and Ahold Delhaize and

co-chaired at Steering Committee level by Danone and Walmart. Over the years it

has been supported by some of the largest consumer product brands and retailers

in the world. 75 CGF members responded to the survey this time.

Sharon Bligh, Director, Health & Wellness at The Consumer Goods Forum, said,

"We've come a long way since this survey began five years ago, but, we are not

finished yet and there is still much to do. It is great to see how, in the

communities where our members work and live, companies and their employees are

taking greater interest than ever in health and wellness issues. It proves that

as we move into our next five-year plan, collaborative actions will continue to

be a force for good and an essential component of driving positive change at

scale. Consumers and our employees want to be empowered to make changes to

their health and wellbeing, so they can live healthy and more active lifestyles

for longer. People are craving change, and we recognise our industry's role in

both preventing illness and in empowering people to live healthier lives."

This latest edition of the survey ends the CGF's initial five-year strategy on

health and wellness. As part of the next five-year plan, focus will now evolve

to the team's flagship initiative 'Collaboration for Healthier Lives' (CHL).

Through collaboration, CGF members will test new approaches and share best

practices in nudging people's behaviour to healthier practices. CGF members are

recognising the immense potential of community-based initiatives and the need

for greater transparency to deliver meaningful behaviour change, a move

supported by the survey data collected over the last few years.

About The Consumer Goods Forum

The Consumer Goods Forum ("CGF") is a global, parity-based industry network

that is driven by its members to encourage the global adoption of practices and

standards that serves the consumer goods industry worldwide. It brings together

the CEOs and senior management of some 400 retailers, manufacturers, service

providers, and other stakeholders across 70 countries, and it reflects the

diversity of the industry in geography, size, product category and format. Its

member companies have combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ

nearly 10 million people, with a further 90 million related jobs estimated

along the value chain. It is governed by its Board of Directors, which

comprises more than 50 manufacturer and retailer CEOs. For more information,

please visit: http://www.theconsumergoodsforum.com.

Source: The Consumer Goods Forum

  

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