英国の学校は口腔健康教育の取り組みで最下位にランク、13か国のFDI調査で明らかに
英国の学校は口腔健康教育の取り組みで最下位にランク、13か国のFDI調査で明らかに
AsiaNet 77937
ジュネーブ(スイス)、2019年3月20日/PRニュースワイヤー/ --
世界オーラルヘルスデー(WOHD:World Oral Health Day)の今日、FDI国際歯科連盟(FDI World Dental Federation)は、13か国で5歳から16歳の子供を持つ親に子供の学校で正しい口腔ケアについての授業が行われているかどうかを訊ねた調査結果を発表しました。不十分な口腔ケアが子供の口腔の発達に悪影響を与え、年間5千万の授業時間が失われる可能性があります[1]。また子供の自信や社会能力、その後の人生での成功の可能性にも影響する場合があります。ですから、口腔の健康は子供の健康全般と幸せにとって不可欠なのです。
マルチメディア・ニュースリリースをご覧になるには、こちらをクリックしてください:https://www.multivu.com/players/uk/8512751-fdi-survey-uk-schools-last-in-oral-health/
この調査によると、英国の学校は口腔の健康推進で最下位にランクしています。子供の学校で口腔の健康の重要性についての授業が行われているかとの質問に、英国の親のわずか29%が「はい」と答えていますが、これは他の12か国の結果よりはるかに下回っています。英国は米国(53%)、オーストラリア(54%)、ドイツ(69%)、中国(77%)、サウジアラビア(81%)、ポーランド(84%)、モロッコとアルジェリア(86%)、インドネシア(87%)、ブラジルとインド(91%)、メキシコ(93%)のうちで最下位です。
英国の親の49%は、自分の子供の学校がどのくらいの頻度で正しい口腔ケアの授業を行っているかを「知らない」と答え、オーストラリアと米国が35%と32%で大差ありません。これはドイツ(19%)、サウジアラビア(12%)、ポーランド(10%)、中国、インドネシア、モロッコ(9%)、アルジェリア(6%)、インド(5%)、ブラジル(3%)、メキシコ(1%)と非常に対照的です。
FDI会長のキャスリン・ケルは、次のように述べました。「自分の子供が学校で口腔衛生教育を受けているかどうかを全ての親が知っているわけではないことを、調査結果は示しています。口腔疾患は世界で最も多くみられる病気で、世界人口の半数に当たる35億8000万人に影響を与えているからには、この認識のギャップを埋めなくてはなりません。さらには、4億8600万人の子供の乳歯が虫歯に罹っており、それが幼児の乳歯の脱落、痛み、睡眠障害、摂食障害ほかの健康問題の原因になることがあります」彼女は、「学校は子供たちに正しい口腔ケアを教える必要があります」と強調しました。
幸いなことに、全対象国の親の71%が学校は正しい口腔ケアを子供たちに教えるべきであると賛同し、51%は口腔の健康教育において親が役割を果たしていることを認めています。
WOHDタスクチームの委員長、エドアルド・カヴーァレは、次のように語りました。「口腔の健康習慣は早い時期に始まりますから、子供達にはフッ素の歯磨きで1日2回歯を磨かせ、砂糖を多く含む飲食物を控えるようさせなくてはなりません。定期的な歯の健康診断も大切です。不十分な口腔ケアが原因で授業の日が年間数百万日失われ、学校での活動能力に深刻な影響を与えます。親と教師が一体となって、健康な口と歯を保つことの重要さを子供たちに教える上で重要な役割を果たさなくてはなりません。それが未来の世代の健康全般と幸せを守ることになるのです」
調査結果をふまえ、教師や親のアクト・オン・マウスヘルス(Act On Mouth Health)を支援するために、FDIは口腔の健康の重要性に関する興味深い授業を行うツールとなるマルチメディアの教材、マウスヒーローズ(Mouth Heroes)を学校向けに開発しました。5歳から9歳の子供たちを対象としたマウスヒーローズでは、「トゥーシー(Toothie)」という子供向けのキャラクターが、健康に関するライフスキルを発達させる愉快な旅に子供たちを連れて行きます。教師が口腔の健康を授業に取り入れるのを支援することで、マウスヒーローズはプラスの変化を促します。その上、親が子供の口腔の健康習慣を学ぶ助けとなる多数の資料が、WOHDのキャンペーンのサイトから入手できます。
プレス資料:www.worldoralhealthday.org/press
世界オーラルヘルスデーについて
毎年3月20日の世界オーラルヘルスデー(WHOD)は、口腔疾患の予防と抑制に対する世界的な認識を高めるため、FDI国際歯科連盟が始めました。http://www.worldoralhealthday.org/;#WOHD19 #SayAhh
WOHDグローバルパートナー:ヘンリー・シャイン(Henry Schein)、フィリップス・ソニッケア(Philips Sonicare)、ユニリーバ(Unilever)
WOHDサポーター:3M、プランメカ(Planmeca)、リグレー(Wrigley)
参照
[1] Kwan SYL、Petersen PE、Pine CM、 Borutta A「健康推進校:口腔健康推進の機会」Bull World Health Org(世界保健機構紀要)2005;83:77–685 https://www.who.int/bulletin/volumes/83/9/677.pdf から入手可[2019年3月11日アクセス]
調査について
特に明記しない限り、全ての数字はユーガブ(YouGov Plc)による。総サンプルサイズは成人16,477人、そのうち4,367人は5歳から16歳の子を持つ親。実地調査は2月18日から3月4日に実施。この調査はオンラインで実施。数字は重み付きで、オーストラリア、ブラジル、ドイツ、英国、米国、メキシコ、ポーランドの全成人(18歳以上)の代表値。またアルジェリア、中国、インド、インドネシア、モロッコ、サウジアラビアのオンラインの全成人(18歳以上)の重み付き代表値。
Video - https://mma.prnewswire.com/media/838035/FDI_Survey.mp4
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/838036/FDI_World_Dental_Federation.jpg
(日本語リリース:クライアント提供)
UK Schools Rank Last in Providing Oral Health Education, FDI Survey of 13 Countries Says
PR77937
GENEVA, March 20, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Today on World Oral Health Day (WOHD), FDI World Dental Federation (FDI)
released the results of a survey from 13 countries, which asked parents with
children aged 5–16 if their child's school provided lessons on good oral care.
Poor oral health can negatively affect how a young mouth develops and leads to
more than 50 million school hours being lost each year1. It can also affect a
child's confidence, social skills as well as potential for success later in life.
Oral health is, therefore, essential to a child's general health and well-being.
To view the Multimedia News Release, please click:
https://www.multivu.com/players/uk/8512751-fdi-survey-uk-schools-last-in-oral-health/
The survey reports that UK schools rank last in promoting good oral health.
When asked if their child's school provided lessons on the importance of good
oral care, only 29% of parents from the UK said this was the case, which was
dramatically lower than the results from 12 other countries. This puts the UK
at the bottom of the list behind USA (53%), Australia (54%), Germany (69%),
China (77%), Saudi Arabia (81%), Poland (84%), Morocco and Algeria (86%),
Indonesia (87%), Brazil and India (91%), and Mexico (93%).
49% percent of parents from the UK also 'didn't know' how often their child's
school gave lessons on good oral care, with parents from Australia and the USA
not that far behind at 35% and 32%, respectively. This was in stark contrast to
the results from Germany (19%), Saudi Arabia (12%), Poland (10%), China,
Indonesia and Morocco (9%), Algeria (6%), India (5%), Brazil (3%) and Mexico (1%).
FDI President Dr Kathryn Kell said, "The survey results show that not all
parents know if their children are receiving oral health education at school.
We must fill this knowledge gap, as oral diseases are the most prevalent
disease globally and affect 3.58 billion people; equivalent to half of the
world's population. What's more, 486 million children suffer from tooth decay
of primary teeth, which can cause premature tooth loss, pain, sleep disruption,
problems eating and other health issues for young children." She emphasized
that "Schools must be encouraged to teach children about good oral care".
The good news is that 71% of parents across all countries agreed that schools
should teach children about good oral care and 51% also recognized that parents
play a role in oral health education.
WOHD Task Team Chair Dr Edoardo Cavalle stated, "Good oral health habits start
early, and we need to encourage children to brush their teeth twice a day with
a fluoride toothpaste and help them avoid foods and drinks high in sugars. We
also need to prioritize regular dental check-ups. Millions of school days are
lost each year because of poor oral health, seriously affecting a child's
ability to perform at school. Together, parents and teachers must play a key
role in helping to educate children on the importance of keeping a healthy
mouth and teeth, which will help secure the general health and well-being of
future generations."
In response to the survey findings and to help teachers and parents Act On
Mouth Health, FDI has developed Mouth Heroes for schools, a multimedia teaching
resource that provides tools to deliver engaging lessons about the importance
of good oral health. Aimed at children aged 5–9 years, Mouth Heroes features a
child-friendly spokesperson called 'Toothie', who takes children on an exciting
journey to develop health-related life skills. By assisting teachers to
integrate oral health into lessons, Mouth Heroes can help drive positive
change. In addition, there are many resources available through the WOHD
campaign website to assist parents in learning about good oral health practices
for their children.
Press material: www.worldoralhealthday.org/press
About World Oral Health Day
Celebrated annually on 20 March, World Oral Health Day (WOHD) was launched by
FDI World Dental Federation to raise global awareness on the prevention and
control of oral diseases. www.worldoralhealthday.org; #WOHD19 #SayAhh
WOHD Global Partners: Henry Schein, Philips Sonicare, Unilever; and WOHD
Supporters: 3M, Planmeca, Wrigley
References
1. Kwan SYL, Petersen PE, Pine CM, Borutta A. Health promoting schools: an
opportunity for oral health promotion. Bull World Health Org. 2005;83:677–685.
Available from: https://www.who.int/bulletin/volumes/83/9/677.pdf [accessed 11
March 2019].
About the Survey
All figures, unless otherwise stated, are from YouGov Plc. Total sample size
was 16,477 adults of which 4,367 were parents with children aged 5-16.
Fieldwork was undertaken between 18th February – 4th March. The survey was
carried out online. The figures have been weighted and are representative of
all adults (aged 18+) in Australia, Brazil, Germany, UK, USA, Mexico and Poland
and are weighted and representative of all adults online (aged 18+) in Algeria,
China, India, Indonesia, Morocco and Saudi Arabia.
Video - https://mma.prnewswire.com/media/838035/FDI_Survey.mp4
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/838036/FDI_World_Dental_Federation.jpg
Source: FDI World Dental Federation
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