CleverTapの新しいRecommendation Engineでコンテクスチュアル・レコメンデーションが数分で可能に

CleverTap

CleverTapの新しいRecommendation Engineでコンテクスチュアル・レコメンデーションが数分で可能に

AsiaNet 78028 (0494)

【サンフランシスコ2019年3月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*新しい機能は独自のデータサイエンス・モデルを活用し、進化する消費パターンに基づく実用的なサジェスチョンを提供する

モバイルマーケティング自動化プラットフォームのCleverTapは28日、新製品Recommendation Engine(レコメンデーション・エンジン)のリリースを発表した。これは、コンバージョンを最大70%推進することが実証されているタイムリーで関連性のあるコンテンツによって顧客にリーチするデータサイエンス駆動型の方法を提供する(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=1894680971&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D2415377-1%26h%3D2770250942%26u%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.emarketer.com%252Fcontent%252Fthe-impact-of-product-recommendations%26a%3D1&a=1 )。これは、急拡大するCleverTapの顧客ライフサイクル管理能力のリストに加わる最新の機能である。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

この新機能によって、グロースチームはこれまで個別の活動だったエンゲージメント戦術を統合することができる。例えば、顧客がカートに何かを追加した場合、マーケターは、頻繁に検索され、一緒に購入されているハイマージンの商品をレコメンデーションする単一の自動インアプリ・メッセージを送信することができる。

グロースチームはプッシュ、インアプリ、ウェブフック、SMS、アプリ・インボックスなどを通じたレコメンデーションによって顧客をターゲットにできる。CleverTapのRecommendation Engineの主要な利点は以下の通り。

*数カ月ではなく数分でレコメンデーションを設定:CleverTapのRecommendation Engineは数カ月ではなく数分で設定可能で、開発チームの支援を必要としない。Recommendation Engineはマーケター向けに設計されており、レコメンデーションを開発しテストする専門知識は必要ない。

*コンテクストに集中:レコメンデーションは購買サイクルにおけるユーザーの段階に沿ってリアルタイムで変化する。ユーザーは閲覧、商品選び、さらにはチェックアウト段階でも異なるレコメンデーションを目にすることになる。例えば、シューズを探していれば、閲覧中に異なるブランドのシューズを見ることになる。商品選びの段階で、ユーザーは選択したブランドのさまざまなタイプのシューズを見るし、チェックアウト段階では、シューズバッグあるいはシューズのクリーニングキットなどのレコメンデーションを見ることになる。

*平均注文額を増加:購買行動、購入パターン、使用傾向に基づく関連性のある1:1レコメンデーションは、レコメンデーションがなければ顧客が見逃す可能性がある製品の注文額を増加させる。

*製品発見を最適化:CleverTapはデータサイエンスを使用して、顧客が関心を持つような新製品をレコメンデーションし、これによって関心の低い商品を顧客に注目させ、製品販売に割り振る。

*オムニチャンネル・オーケストレーションによってつなぎ留めを向上:顧客フィールドを使用して、ビデオ、イメージ、ディープないしは外部リンクなどのリッチメディアを含むマーケティング・コミュニケーションをパーソナライズし、レコメンデーションをよりインタラクティブかつ関連性があるものにし、長期のつなぎ留めを増加させる。

*使用に影響を与え習慣を確立:関連性のあるレコメンデーションは、もう1本のビデオを鑑賞する、もう1つの商品を購入する、もう1つの記事を読むなど、顧客に次の最善の行動を取る気にさせることによって、顧客がより多くを求めて戻ってくるようにする。

CleverTapのスニル・トーマス最高経営責任者(CEO)は「グロースチームおよびリテンションチームは、企業成長に長期的な影響を与える関連性のある体験を提供することに努力している。データサイエンス駆動型レコメンデーションをマーケティング・キャンペーンに直接組み込むことによって、われわれの顧客は消費者のインタラクションをパーソナライズすることができる。これは最終的に、売上高とブランドロイヤルティーを向上させることになる」と語った。

▽CleverTapについて

CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めて置けるよう支援している。グロースチームはCleverTapのオートメーション、AI/ML、パーソナライゼーション能力を利用し、すべてのタッチポイントで最も一貫性のある体験を提供することによって顧客のライフサイクルを管理、向上させる。統合データプラットフォーム、自動セグメンテーションおよびインサイト、オムニチャネル・エンゲージメントを独自に組み合わせることによって、CleverTapはブランドがリアルタイムかつ大規模に顧客体験を最適化することを可能にする。

ボーダフォン、SonyLiv、ドミノピザ、DC Comics、Go-Jek、Cleartrip、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルなアプリ、ウェブサイトがCleverTapを信頼し、より高いユーザーの生涯価値をもたらす体験を生み出している。さまざまな規模の企業がいかにして、より意味のある顧客関係を構築しているかを確認するには、当社カスタマーページ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=3774988186&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dproductreco&a=customers+page )を参照。

CleverTapは、サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールから運営されている。CleverTapは、Accel、Sequoiaなどの大手ベンチャーキャピタルから支援を受けている。詳細については、http://www.clevertap.com にアクセスするか、LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=442473424&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=1562210360&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

Enable Contextual Recommendations in Minutes with CleverTap's New Recommendation Engine

PR78028

SAN FRANCISCO, March 28, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

  -- New feature leverages proprietary data science models to provide

actionable suggestions based on evolving consumption patterns

Mobile marketing automation platform CleverTap today announced the release of

their new product, Recommendation Engine, giving marketers a data

science-driven way to reach customers with timely and relevant content, proven

to drive conversions by up to 70 percent(1) (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=1894680971&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D2415377-1%26h%3D2770250942%26u%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.emarketer.com%252Fcontent%252Fthe-impact-of-product-recommendations%26a%3D1&a=1 ).

The feature is the latest in a rapidly-expanding list of CleverTap's

customer lifecycle management capabilities.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

With the new feature, growth teams can combine engagement tactics that were

previously separate actions. For example, when a customer adds something to

their cart, the marketer can deliver a single, automated in-app message with

suggestions of high-margin items that are frequently searched for and purchased together.

Growth teams can target customers with recommendations via push, in-app, webhooks,

SMS and app inbox. The key benefits of CleverTap's recommendation engine are:

    - Set up Recommendations in Minutes, not Months: CleverTap's Recommendation

      Engine can be set up in minutes as opposed to months, and does not require

      support from development teams. Since it has been designed for marketers,

      no tech know-how is necessary to have recommendations up and running.

      

    - Focus on Context: Recommendations vary in real time as per the user's

      stage in the purchase cycle. A user will see different recommendations

      while she is browsing, shortlisting, and even in the checkout stage. For

      example, if someone is searching for shoes, they will see different

      brands of shoes while browsing; in the shortlist stage they would see

      different types of shoes from the shortlisted brand, and while checking

      out, they will see recommendations such as shoe bags, or cleaning kits for shoes.

    - Increase Average Order Value: Relevant, 1:1 recommendations based on

      purchase behaviors, buying patterns and usage trends increase order

      values from products that customers would otherwise miss.

    - Optimize Product Discovery: Using data science, CleverTap recommends new

      products that customers are likely interested in, which brings low count

      items to their attention and better distributes product sales.

    - Improve Retention with Omnichannel Orchestration: Using custom fields to

      personalize marketing communications that include rich media such as

      videos, images, deep or external links, recommendations are more

      interactive and relevant to increase long-term retention.

    - Influence Usage and Build Habits: Relevant recommendations keep customers

      coming back for more by motivating them to take the next best actions

      such as watching another video, purchasing another product or reading

      another article.

"Growth and retention teams struggle to deliver a relevant experience that also

generates long-term impact on business growth. By directly incorporating data

science-driven recommendations into marketing campaigns, our customers are able

to personalize their consumers'  interactions. This eventually results in improved

revenue and brand loyalty," said Sunil Thomas, Chief Executive Officer at CleverTap.

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. Growth teams use

CleverTap's automation, AI/ML and personalization capabilities to manage and

improve customer lifecycle by delivering the most consistent experience across

all touchpoints. With a unique combination of a unified data platform,

automated segmentation and insights, and omnichannel engagement, CleverTap

enables brands to optimize customer experiences in real time and at scale.

Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, SonyLiv, Domino's

Pizza, DC Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap

to create experiences that drive higher user lifetime value. To see how

businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships,

visit the customers page (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=3774988186&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dproductreco&a=customers+page ).

CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai,

and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including

Accel and Sequoia. To learn more, visit clevertap.com or follow on LinkedIn

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=442473424&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )

and Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2415377-1&h=1562210360&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

Source - CleverTap

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中