Suning.com、2018年営業売上高は前年比30.35%増加

Suning Holdings Group

Suning.com、2018年営業売上高は前年比30.35%増加

AsiaNet 78091(0526) 

【南京(中国)2019年3月30日PR Newswire=共同通信JBN】中国最大のオンライン・ツー・オフライン(O2O)スマートリテール企業のSuning.com(002024.SZ)は、営業売上高が前年比30.35%増の2449億6000万人民元(364億7900万ドル)に上ったと発表した。商品販売額は38.39%増の3360億元(501億6000万ドル)、株主帰属の純利益は133億2800万元(19億8400万ドル)だった。

▽オンラインとオフラインの事業が急成長

Suningは2018年、オンラインとオフラインの両面での事業拡大加速を目指し、スマートリテール開発戦略を発表した。昨年の決算の数字は中国企業として最高の業績を示し、そのスマートリテール戦略の目覚ましい成果を明らかにした。

同社は中国本土と香港、日本に1万1064店の実店舗を持ち、Suning Retail Cloud Franchise Stores、SuFresh(生鮮食品スーパー)、Suning Convenience Stores、Redbaby(母子用品店)など、さまざまな消費用途に対応している。

Suning.comのオンライン事業業績は引き続き向上している。2018年の商品販売額は2083億5400万元で、業界平均を大きく上回る64.45%増という急成長だった。登録ユーザーは4億700万人に達した。

2018年にSuningの専門商品管理機能はRT-MartやLotus Market、Auchanとの戦略提携で強化が進み、サプライチェーン効率が向上した。2018年末時点でのSuningの家電売上高は(中国)国内家電市場で1位となり、市場シェアは22.1%を記録した。

▽強化された物流、金融サービス、技術の機能

Suningはサービスと製品を高め、市場競争力を強化するため、物流や金融、技術などの小売りインフラの構築に堅実な投資を実行した。

Suning LogisticsとTian Tian Expressの総保管面積は前年比38.4%増の950万平方メートルで、物流網は351の地級市、2858の地域・地方都市を網羅している。

Suning Financial Servicesは取扱額が前年比で55%増え、Suning Bankの資産総額は年初来で116%拡大した。 Suning Financial Servicesは2018年12月にシリーズC資産調達、増資を実施し、投資後企業価値は560億元(約83億4000万ドル)になった。

2018年のSuning.comの研究開発(R&D)費は前年より80.81%増え、技術エンジニアの数は52.57%多くなった。同社は2019年の初めに、スマートリテール戦略の向上に向けて小売り技術の研究と開発を促進するためSuning Technology Groupを設立した。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国で有数の商業企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2018年、中国の非国有企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は808億5000万ドル(5579億元)。「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。このうちSuning.comは2018年にFortune Global 500のリストに入った。詳しい情報は www.suningholdings.com を参照。

ソース: Suning Holdings Group

Suning.com reveals 30.35% year-on-year growth in 2018

PR78091

NANJING, China, Mar. 30, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

Suning.com (002024.SZ), China's largest online-to-offline (O2O) smart retailer,

announced operation revenue of RMB 244.96 billion (36.479 billion USD), up

30.35% year-on-year; sales volume of RMB 336 billion (50.16 billion USD),

increased by 38.39%, and a net profit attributable to equity shareholders of

the company was RMB 13.328 billion (1.984 billion USD).

Strong Growth in Online and Offline Business

In 2018, Suning announced its smart retail development strategy, aiming to

accelerate its business expansion both online and offline. The financial

figures represent the best performance for the Chinese company in last year and

reveal the remarkable result of its smart retail strategy.

The company owns 11,064 offline brick-and-mortar stores in mainland China, Hong

Kong and Japan, covering diversified consumption scenarios including Suning

Retail Cloud Franchise Stores, SuFresh (fresh food supermarkets) and Suning

Convenience Stores and Redbaby (maternal and child supplies stores).

The online business performance of Suning.com continue to improve. In 2018,

sales revenue saw a strong growth of 64.45%, far beyond the industry average,

with a sales volume of RMB 208.354 billion. The number of registered membership

users reached 407 million.

In 2018, with the strategic partnerships with RT-Mart, Lotus Market, Auchan,

Suning's specialized commodity management capabilities continued to strengthen

and supply chain efficiency was improved. As of the end of 2018, Suning's home

appliance sales ranked 1st in the national home appliance market (China),

accounting for 22.1% of the market share.

Strengthened Logistics, Financial Services and Technology Capability

Suning has made a firm investment in the construction of retail infrastructure

such as logistics, finance, and technology, to enhance the service, products

and strengthen its market competitiveness.

Suning Logistics and Tian Tian Express have a total storage area of 9.5 million

square meters, grew 38.48% year-on-year; the logistics network covers 351

prefecture-level cities and 2,858 districts and counties.

Suning Financial services saw 55% year-on-year growth in transaction volume,

and the total assets of Suning Bank increased by 116% compared with the

beginning of the year. In December 2018, Suning Financial Services launched C

round of capital increase and share expansion, with a post-investment valuation

of RMB 56 billion (approximately 8.34 billion USD).

In 2018, Suning.com R&D expenses increased by 80.81% year-on-year, and the

number of technology engineers increased by 52.57%. At the beginning of 2019,

the company established Suning Technology Group, to enhance the retail

technology research and development to better serve smart retail strategy.

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2018, Suning Holdings ranked

second among the top 500 non-state owned enterprises in China with annual

revenues of 80.85 billion USD (557.9 billion RMB). With the mission of "Leading

the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business through eight vertical

industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology, Real Estate,

Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com is listed on the 2018

Fortune Global 500. For more information see www.suningholdings.com

Source: Suning Holdings Group

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