マイクロソフトとBMWグループがOpen Manufacturing Platformを発表

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マイクロソフトとBMWグループがOpen Manufacturing Platformを発表

AsiaNet 78128 (0552)

【ハノーバー(ドイツ)2019年4月2日PR Newswire=共同通信JBN】

*企業はオープンな産業用IoTの推進、そして将来のインダストリー4.0ソリューション構築のためにコミュニティーの成長を支援し、新たなイニシアチブで提携する

*自動車産業と製造業セクターにわたるスマートファクトリー・ソリューションを共有するテクノロジーフレームワークとオープンコミュニティーは、産業用IoTのさらなる発展を大きく加速する

*産業のユースケースとサンプルコードを活用することで、コミュニティーのメンバーとパートナーは独自のサービスとソリューションを開発する能力を手に入れる

*Microsoft Azureの産業用IoTクラウドプラットフォーム上に構築されたOpen Manufacturing Platformは、オープンな産業規格とオープンデータモデルをベースにしたオープンソースコンポーネントを備えた参照アーキテクチャーを提供することを意図する

*2019年末までの目標は4から6の初期パートナーを整備し、最低15のユースケースが選ばれた生産環境で展開される

*自動車産業以外の企業を含む製造業とサプライヤーはコミュニティーに加入していただきたい

マイクロソフトとBMWグループは2日、Hannover Messe(ハノーバーメッセ)で、製造業セクターがより速くて優れた費用対効果を実現する新しいコミュニティーイニシアチブを発表した。現在の製造業では、生産と収益性はデータサイロと低い生産性を発生する複雑なプロプライエタリーシステムによって妨げられることがある。このOpen Manufacturing Platform(OMP)はオープンテクノロジー・フレームワークと産業間コミュニティーを創設することで、こうした障壁を除去するために設計されている。このイニシアチブは、自動車セクターと広範な製造業セクターにわたるOMP参加者により共有されるスマートファクトリー・ソリューションの開発をサポートするものと期待されている。その目標は将来の産業用IoT開発を大きく加速し、価値を生みだすまでの時間を短縮し、共通の産業的課題に対処しながら生産効率を押し上げることである。

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OMPはMicrosoft Azure産業用IoTクラウドプラットフォーム上に構築され、コミュニティーのメンバーにオープンな産業規格とオープンデータモデルがベースのオープンソースコンポーネントを備えた参照アーキテクチャーを提供する。このプラットフォームのアプローチは協力を促進することに加え、アナリティクスと機械学習のシナリオを可能にするデータモデルを解放・標準化するよう設計されている。こうしたデータは、従来はプロプライエタリーシステムで管理されていた。産業のユースケースとサンプルコードを活用することで、コミュニティーのメンバーと他のパートナーは自分のデータの制御を維持しながら独自のサービスを開発する能力を持てる。

Microsoft Cloud + AI Groupのエグゼクティブ・バイスプレジデント、スコット・ガスリー氏は「マイクロソフトはBMWグループと力を合わせ、産業全体のデジタル生産効率を変革する。われわれのコミットメントは、製造業全体のバリューチェーンで協力のための新たな機会を作るオープンなコミュニティーを構築することである」と述べた。

現在、BMWグループのIoTプラットフォームはMicrosoft Azureのクラウド、IoT、AI機能上に構築され、3000以上のマシン、ロボット、自律輸送システムが接続している。BMWグループは関連する初期のユースケースをOMPコミュニティーに提供する計画である。一例としてはBMWグループが全世界で展開する30の生産・組立施設の1つ、ドイツ・レーゲンスブルクのBMWグループ工場における同社第2世代自律輸送システム向けIoTプラットフォームの使用である。このユースケースにより、BMWグループは輸送システムの集約的な調整を行って物流プロセスの大幅なシンプル化が可能になり、物流の効率性が大きく向上した。将来的には今回の、あるいはデジタルフィードバックループ、デジタルサプライチェーン管理、予知メンテナンスといった他のユースケースが利用できるようになり、そして実際には、OMPコミュニティー内でさらなる開発が行われている。

BMW AGの取締役会メンバー(生産担当)、オリバー・ジプセ氏は「個別化された高級製品を生産する複雑なタスクを習得するには、革新的なITとソフトウエア・ソリューションが必要だ。生産施設とシステムの交互接続とともに、パートナーとサプライヤーのセキュアな統合はとりわけ重要である。われわれは2016年からクラウドに頼っているが、常に新たなアプローチを開発している。次のステップとしてOpen Manufacturing Platformを使用することでわれわれのソリューションを他社も使えるようにして、長期的には市場におけるわれわれの強力な地位を確実にするために協力し、可能性を生かしたい」と述べた。

OMPは、BMWグループとマイクロソフトの長期的な技術提携と、イノベーションおよび集団的成功のための産業全体の機会創生への共通コミットメントにおける新たな進化である。コミュニティーのメンバーはOMPによって彼らのデータの可能性を解き放つ、より大きなチャンスを得て、これまでよりも迅速・セキュアな産業用ソリューションの構築・統合が可能になり、その一方で他の組織から学んだり、そこに貢献することにより恩恵を得る。

OMPはマシンコネクティビティーやオンプレミスシステムのインテグレーションといった業界共有の課題に対処するよう設計されている。これはOEM、サプライヤー、他のパートナーの間でソフトウエア・ソリューションの再利用を促進し、実装コストを大きく低減する。例えば生産と物流用自律輸送システムのROSベースのロボットシステムはOMPで誰もが利用できるよう提供される。OMPは既存のインダストリー4.0参照アーキテクチャーに対応し、産業の相互運用規格OPC UAを活用する。

OPC Foundation(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2421744-1&h=3897011523&u=https%3A%2F%2Fopcfoundation.org%2Fabout%2Fwhat-is-opc%2F&a=OPC+Foundation )の社長兼最高経営責任者(CEO)、ステファン・ホッペ氏は「これは製造業界にとって吉報である。OMPコミュニティーでのOPC UAのように、オープンな国際産業規格を使用することで、製造業者、機械メーカー、サプライヤーは既存の機器とシステムを効率的・安全に統合することが可能になる。企業は長い間、自社の閉じたエコシステムを促進してきたが、オープンな発展に向けたOMPのコミットメントは明日の製造業を形成するだろう」と述べた。

製造業の要求とともに基本的なプラットフォームも時とともに進歩を続け、アナリティクス、人工知能、デジタルフィードバックループなどの分野のイノベーションを取り入れる。

現在、新たなパートナーの採用が進んでいて、より広いOMPコミュニティーが形成されつつある。2019年末までに初期段階として4から6のパートナーを整備し、最低15のユースケースを選ばれた生産環境で展開した状態でOMP Advisory Boardが運営を開始すると期待されている。2つの初期パートナーであるマイクロソフトとBMWグループは自動車業界以外の企業も含めた他の製造業者とサプライヤーに、コミュニティーに加入するよう呼び掛ける。

▽BMWグループについて

BMWグループにはBMW、MINI、ロールス・ロイス、BMW Motorradの4ブランドがあり、世界をリードする自動車とモーターサイクルの一流メーカーで、高品質の金融、モビリティーサービスも提供している。BMWグループの生産ネットワークは14カ国で30の生産・組立施設から成る。同グループは140カ国以上にグローバルな販売ネットワークを持つ。

BMWグループは2018年に249万台以上の乗用車、16万5000台以上のモーターサイクルを全世界で販売した。2018年度の税引き前利益は98億1500万ユーロで、収益は974億8000万ユーロに達する。2018年12月31日現在、BMWグループは13万4682人の従業員を擁する。

BMWグループの成功は、常に長期的な思考と責任ある行動に基づいている。それによって同グループはバリューチェーン、総合的な製品への責任、同社戦略の不可欠な事案としての資源保護の全体を通し、環境に優しい社会的な持続可能性を確立した。

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▽マイクロソフトについて

マイクロソフト(Nasdaq "MSFT" @microsoft)はインテリジェントクラウドおよびインテリジェント・エッジの時代に向けたデジタルトランスフォーメーションを実現する。同社の使命は、地球上のあらゆる人々、あらゆる組織がより多くを達成するように支援することである。

ソース:Microsoft Corp.

▽編集者注意

マイクロソフトについての詳しい情報、ニュース、展望はマイクロソフト・ニュース・センター(http://www.microsoft.com/news )を参照。ウェブサイトのリンク、電話番号、肩書は本リリース発表時には正確なものだが、その後、変わった可能性もある。さらにアシスタンスが必要な場合、ジャーナリストやアナリストはマイクロソフトのRapid Response Teamまたは以下の適切な連絡先に問い合わせを。

http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts

▽問い合わせ先

Michael Ortmeier

BMW Group IT Communications

+49-89-382-51344,

michael.ortmeier@bmw.de

Microsoft Media Relations

WE Communications for Microsoft

+1 (425) 638-7777

rrt@we-worldwide.com  

Microsoft and the BMW Group launch the Open Manufacturing Platform

PR78128

HANNOVER, Germany, April 2, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

  -- Companies are partners in a new initiative to drive open industrial IoT

     development and help grow a community to build future Industry 4.0 solutions

  -- Technology framework and open community to share smart factory solutions

     across the automotive and manufacturing sectors to significantly

     accelerate future industrial IoT developments.

  -- Utilizing industrial use cases and sample code, community members and

     partners will have the capability to develop their own services and solutions.

  -- Built on the Microsoft Azure industrial IoT cloud platform, the Open

     Manufacturing Platform is intended to provide a reference architecture

     with open source components based on open industrial standards and an

     open data model.

  -- By the end of 2019, the goal is to have an initial set of four to six

     partners in place and a minimum of 15 use cases rolled out into select

     production environments.

  -- Manufacturers and suppliers, including companies from outside the

     automotive industry, will be encouraged to join the community.

Today, at Hannover Messe, Microsoft Corp. and the BMW Group announced a new

community initiative to enable faster, more cost-effective innovation in the

manufacturing sector. In manufacturing today, production and profitability can

be hindered by complex, proprietary systems that create data silos and slow

productivity. The Open Manufacturing Platform (OMP) is designed to break down

these barriers through the creation of an open technology framework and

cross-industry community. The initiative is expected to support the development

of smart factory solutions that will be shared by OMP participants across the

automotive and broader manufacturing sectors. The goal is to significantly

accelerate future industrial IoT developments, shorten time to value and drive

production efficiencies while addressing common industrial challenges.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/24227/microsoft_corp_logo226_9217jpg.jpg

Built on the Microsoft Azure industrial IoT cloud platform, the OMP is intended

to provide community members with a reference architecture with open source

components based on open industrial standards and an open data model. In

addition to facilitating collaboration, this platform approach is designed to

unlock and standardize data models that enable analytics and machine learning

scenarios — data that has traditionally been managed in proprietary systems.

Utilizing industrial use cases and sample code, community members and other

partners will have the capability to develop their own services and solutions

while maintaining control over their data.

"Microsoft is joining forces with the BMW Group to transform digital production

efficiency across the industry," said Scott Guthrie, executive vice president,

Microsoft Cloud + AI Group. "Our commitment to building an open community will

create new opportunities for collaboration across the entire manufacturing

value chain."

With currently over 3,000 machines, robots and autonomous transport systems

connected with the BMW Group IoT platform, which is built on Microsoft Azure's

cloud, IoT and AI capabilities, the BMW Group plans to contribute relevant

initial use cases to the OMP community. One example is the company's use of

their IoT platform for the second generation of its autonomous transport

systems in the BMW Group plant in Regensburg, Germany, one of 30 BMW Group

production and assembly sites worldwide. This use case has enabled the BMW

Group to greatly simplify its logistics processes via central coordination of

the transport system, creating greater logistics efficiency. In the future,

this and other use cases—such as digital feedback loops, digital supply chain

management and predictive maintenance—will be made available and, in fact,

developed further within the OMP community.

"Mastering the complex task of producing individualized premium products

requires innovative IT and software solutions," said Oliver Zipse, member of

the Board of Management of BMW AG, Production. "The interconnection of

production sites and systems as well as the secure integration of partners and

suppliers are particularly important. We have been relying on the cloud since

2016 and are consistently developing new approaches. With the Open

Manufacturing Platform as the next step, we want to make our solutions

available to other companies and jointly leverage potential in order to secure

our strong position in the market in the long term."

The OMP is the next evolution in the BMW Group's and Microsoft's long-standing

technology partnership and mutual commitment to innovation and creating

industry-wide opportunities for collective success. Through the OMP, community

members will have greater opportunities to unlock the potential of their data,

allowing them to build and integrate industrial solutions more quickly and securely and,

in turn, benefit from contributing to and learning from other organizations.

The OMP will be designed to address common industrial challenges such as

machine connectivity and on-premises systems integration. This will facilitate

the reuse of software solutions among OEMs, suppliers and other partners,

significantly reducing implementation costs. For example, an ROS-based robotics

standard for autonomous transport systems for production and logistics will be

contributed to the OMP for everyone to use. The OMP will be compatible with the

existing Industry 4.0 reference architecture, leveraging the industrial

interoperability standard OPC UA.

"This is very good news for the manufacturing industry," said Stefan Hoppe,

president and CEO of the OPC Foundation (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2421744-1&h=3897011523&u=https%3A%2F%2Fopcfoundation.org%2Fabout%2Fwhat-is-opc%2F&a=OPC+Foundation ).

"The use of open international industry standards such as OPC UA in the OMP

community enables manufacturers, machine builders and suppliers to integrate

their existing equipment and systems efficiently and securely. For a long time,

companies have promoted proprietary, closed ecosystems — the OMP commitment to

open development will shape tomorrow's manufacturing."

The underlying platform will continue to evolve over time, along with

manufacturing requirements, to incorporate new innovations including areas of

analytics, artificial intelligence and digital feedback loops.  

The broader OMP community is being formed now, with recruitment of additional

partners underway. The OMP Advisory Board is expected to be in operation with

an initial set of four to six partners in place and a minimum of 15 use cases

rolled out into select production environments by the end of 2019. The two

initial partners, Microsoft and the BMW Group, encourage other manufacturers

and suppliers, including companies from outside the automotive industry, to

join the community.

About the BMW Group

With its four brands BMW, MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad, the BMW Group is

the world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and

also provides premium financial and mobility services. The BMW Group production

network comprises 30 production and assembly facilities in 14 countries; the

company has a global sales network in more than 140 countries.

In 2018, the BMW Group sold over 2,490,000 passenger vehicles and more than

165,000 motorcycles worldwide. The profit before tax in the financial year 2018

was €9.815 billion on revenues amounting to €97.480 billion. As of 31 December

2018, the BMW Group had a workforce of 134,682 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its strategy.

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About Microsoft

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) enables digital transformation for the era

of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower

every person and every organization on the planet to achieve more.

Source - Microsoft Corp.

NOTE TO EDITORS: For more information, news and perspectives from Microsoft,

please visit the Microsoft News Center at http://news.microsoft.com. Web links,

telephone numbers and titles were correct at time of publication but may have

changed. For additional assistance, journalists and analysts may contact

Microsoft's Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at

http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts.

CONTACT: Michael Ortmeier, BMW Group IT Communications, +49-89-382-51344,

michael.ortmeier@bmw.de; Microsoft Media Relations, WE Communications for

Microsoft, +1 (425) 638-7777, rrt@we-worldwide.com  

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