QwikcilverがCleverTapとともにWoohooで80%のリピート取引を推進
QwikcilverがCleverTapとともにWoohooで80%のリピート取引を推進
AsiaNet 78148 (0564)
【サンフランシスコ2019年4月3日PR Newswire=共同通信JBN】
*ギフトカード技術のリーダーがオムニチャンネルのユーザーエンゲージメントと保持戦略を構築
顧客ライフサイクル管理プラットフォームのCleverTapは3日、ギフトカード技術のリーダーであるQwikcilverが効果的なオムニチャネルのマーケティングキャンペーンを背景に、同社の顧客基盤の4分の3以上を占めるB2Cプラットフォームのwww.woohoo.in およびWoohoo Gifting Appでリピート取引を推進することができたと発表した。
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2006年に創設されたQwikcilverは、プリペイドのギフトカード業界で唯一最大のエンドツーエンドのサービスプロバイダーであり、インド、中東、東南アジアなどの小売・サービス業界の最大手企業数社にサービスを提供している。同社は、これらの地域で販売されているギフトカードおよびeギフトカードの10枚のうち9枚を供給しており、15億ドルに上る年間総取引額を取り扱っている。
Qwikcilverの共同創設者兼ディレクターであるプラタプ・TP氏は「Qwilcilverは常に事業を質素に維持しながらも、高品質の技術を構築し続けることができた」と語った。同氏はさらに「そのために、CleverTapのカスタマー・ライフサイクル・マネージメント・スイートは、われわれがマーケティング支出の実際の影響を測定し、顧客獲得にそれほど多くの費用をかけずに強力な顧客基盤を構築するのに役立っている。CreverTapによって、われわれは、チャンネルを越えてターゲット化、パーソナル化されたエンゲージメントキャンペーンを通じ、80%もの顧客がwww.woohoo.in とWoohoo Gifting Appでリピート取引を実行するのを目にすることができた」と付け加えた。
CleverTapがこのほど立ち上げた測定ダッシュボードのReal Impactは、ブランドがマーケティングキャンペーンの長期的な統合的影響を測定するのを支援する。Real Impactを使用することで、Qwikcilverチームは、マーケティング支出のROI(投資収益率)を、ユーザー1人当たりの収益、コンバージョン、ユーザー保持、固定性などの重要なビジネス測定基準に帰することができる。
CleverTapの共同創設者であるアナンド・ジェーン氏は「われわれは今、3年以上にわたりQwikcilverと提携してきたことを誇りに思っており、今後の行路にわくわくしている」と語った。同氏は「Qwikcilverは、事業を無駄なく費用効果的に維持しながら、絶え間なく革新することによって驚異的な成長を達成することができた。ギフトカードとポイントカードの国際市場は2025年までに5060億ドルに達するとみられており、私は、われわれの提携関係が大きな成果を生み出し続けると確信している」と述べた。
▽CleverTapについて
CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めるよう支援している。成長チームはCleverTapの自動化、AI/ML、パーソナル機能を利用し、全てのタッチポイントにわたって最も一貫した体験を提供することで、顧客のライフサイクルを管理し、改善している。統合されたデータプラットフォーム、自動化されたセグメントとインサイト、オムニチャンネルのエンゲージメントによる独自の組み合わせにより、CleverTapはブランドのリアルタイムで大規模な顧客体験の最適化を可能にしている。
スター、ソニー、Vodafone、ドミノピザ、DC Comics、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルブランドがCleverTapを信頼し、ユーザーとの関係を築き、モバイルアプリを成長させている。CleverTapはサンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールに拠点を置く。さまざまな規模の企業がいかにして顧客とより有意義な関係を構築しているかを確認するには、同社のカスタマーホームページ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=2557710720&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dqwikcilverwoohoo&a=customers%27+page )を参照。CleverTapに関する詳細はhttp://www.clevertap.com を参照、またはLinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=1597290548&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=3735688190&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3D7eleven&a=Twitter )でフォローを。
▽Qwikcilverについて
Qwikcilverは、プリペイドのギフトカード業界における先駆的かつ唯一最大規模のエンドツーエンドのサービスプロバイダーであり、インド、中東、東南アジアの小売・サービス業界の有力企業にサービスを提供し、さらに最近はオーストラリアおよびニュージーランド地域に進出している。Qwikcilverは今、堅牢で安全な銀行業界標準の取引管理プラットフォームを使用し、販売されているギフトカードとeギフトカードの10枚のうち9枚を供給している。
詳細は、Qwikcilverのウェブサイト(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=2459274899&u=https%3A%2F%2Fwww.qwikcilver.com%2F&a=website )を参照。
▽報道関係問い合わせ先
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
ソース:CleverTap
Qwikcilver drives 80% repeat transactions on Woohoo with CleverTap
PR78148
SAN FRANCISCO, April 3, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- The gift card technology leader builds on its omnichannel user engagement
and retention strategies
CleverTap, the customer lifecycle management platform, today announced that
Qwikcilver, the Gift Card Technology leader, has been able to drive repeat
transaction on its B2C platforms www.woohoo.in and Woohoo Gifting App with over
three-quarters of its customer base on the back of effective omnichannel
marketing campaigns.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
Founded in 2006, Qwikcilver is the single largest end-to-end service provider
in the pre-paid, gift card space, serving some of the biggest names in retail
and service industries in India, the Middle East, South East Asia, and more. It
powers 9 out of every 10 gift cards and e gift cards sold in these regions and
manages an annualized gross transaction value of $1.5 billion.
"At Qwikcilver, we have always been able to keep our operations frugal, but
continue to build high-quality technology," said Pratap TP, Co-Founder &
Director at Qwikcilver. He further added, "To that end, CleverTap's Customer
Lifecycle Management suite helps us measure the real impact of our marketing
spend, and build a strong customer base without spending too much on customer
acquisition. With CleverTap, we've been able to see as many as 80% customers
performing repeat transactions on www.woohoo.in & Woohoo Gifting App through
targeted and personalized engagement campaigns across channels."
CleverTap's recently launched measurement dashboard – Real Impact, helps brands
measure the long term consolidated impact of their marketing campaigns. Using
Real Impact, the Qwikcilver team will be able to attribute the ROI of their
marketing spend to key business metrics such as revenue per user, conversion,
user retention, stickiness, and more.
Anand Jain, Co-founder of CleverTap, stated: "We are proud to have been
associated with Qwikcilver for over three years now, and are excited about
their journey ahead." He further added, "Qwikcilver has managed to achieve
phenomenal growth by constantly innovating while keeping their operations lean
and cost-effective. With the international market for gift and loyalty cards
expected to grow to $506 billion by 2025, I am confident that our partnership
will continue to yield great results."
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. Growth teams use
CleverTap's automation, AI/ML and personalization capabilities to manage and
improve customer lifecycle by delivering the most consistent experience across
all touchpoints. With a unique combination of a unified data platform,
automated segmentation and insights, and omnichannel engagement, CleverTap
enables brands to optimize customer experiences in real time and at scale.
Over 8,000 global brands, including Star, Sony, Vodafone, Domino's Pizza, DC
Comics, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to help them connect with
users and grow their mobile apps. CleverTap has offices in San Francisco, New
York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. To see how businesses of all
sizes are building more meaningful customer relationships, visit the customers'
page (
), and for more information about CleverTap, visit clevertap.com or follow on
LinkedIn (
) and Twitter (
).
About Qwikcilver
Qwikcilver is the pioneer and single largest end-to-end service provider in the
pre-paid, gift card space, serving the who's who of the retail and service
industries in India, the Middle East, South East Asia and more recently, having
entered the Australia & New Zealand region. Qwikcilver today, using its robust,
secure, banking-standard, transaction management platform, powers 9 out of
every 10 gift cards and e gift cards sold.
For more information, visit the Qwikcilver website (
).
Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
Source - CleverTap
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