QwikcilverがCleverTapとともにWoohooで80%のリピート取引を推進

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QwikcilverがCleverTapとともにWoohooで80%のリピート取引を推進

AsiaNet 78148 (0564)

【サンフランシスコ2019年4月3日PR Newswire=共同通信JBN】

*ギフトカード技術のリーダーがオムニチャンネルのユーザーエンゲージメントと保持戦略を構築

顧客ライフサイクル管理プラットフォームのCleverTapは3日、ギフトカード技術のリーダーであるQwikcilverが効果的なオムニチャネルのマーケティングキャンペーンを背景に、同社の顧客基盤の4分の3以上を占めるB2Cプラットフォームのwww.woohoo.in およびWoohoo Gifting Appでリピート取引を推進することができたと発表した。

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2006年に創設されたQwikcilverは、プリペイドのギフトカード業界で唯一最大のエンドツーエンドのサービスプロバイダーであり、インド、中東、東南アジアなどの小売・サービス業界の最大手企業数社にサービスを提供している。同社は、これらの地域で販売されているギフトカードおよびeギフトカードの10枚のうち9枚を供給しており、15億ドルに上る年間総取引額を取り扱っている。

Qwikcilverの共同創設者兼ディレクターであるプラタプ・TP氏は「Qwilcilverは常に事業を質素に維持しながらも、高品質の技術を構築し続けることができた」と語った。同氏はさらに「そのために、CleverTapのカスタマー・ライフサイクル・マネージメント・スイートは、われわれがマーケティング支出の実際の影響を測定し、顧客獲得にそれほど多くの費用をかけずに強力な顧客基盤を構築するのに役立っている。CreverTapによって、われわれは、チャンネルを越えてターゲット化、パーソナル化されたエンゲージメントキャンペーンを通じ、80%もの顧客がwww.woohoo.in とWoohoo Gifting Appでリピート取引を実行するのを目にすることができた」と付け加えた。

CleverTapがこのほど立ち上げた測定ダッシュボードのReal Impactは、ブランドがマーケティングキャンペーンの長期的な統合的影響を測定するのを支援する。Real Impactを使用することで、Qwikcilverチームは、マーケティング支出のROI(投資収益率)を、ユーザー1人当たりの収益、コンバージョン、ユーザー保持、固定性などの重要なビジネス測定基準に帰することができる。

CleverTapの共同創設者であるアナンド・ジェーン氏は「われわれは今、3年以上にわたりQwikcilverと提携してきたことを誇りに思っており、今後の行路にわくわくしている」と語った。同氏は「Qwikcilverは、事業を無駄なく費用効果的に維持しながら、絶え間なく革新することによって驚異的な成長を達成することができた。ギフトカードとポイントカードの国際市場は2025年までに5060億ドルに達するとみられており、私は、われわれの提携関係が大きな成果を生み出し続けると確信している」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めるよう支援している。成長チームはCleverTapの自動化、AI/ML、パーソナル機能を利用し、全てのタッチポイントにわたって最も一貫した体験を提供することで、顧客のライフサイクルを管理し、改善している。統合されたデータプラットフォーム、自動化されたセグメントとインサイト、オムニチャンネルのエンゲージメントによる独自の組み合わせにより、CleverTapはブランドのリアルタイムで大規模な顧客体験の最適化を可能にしている。

スター、ソニー、Vodafone、ドミノピザ、DC Comics、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルブランドがCleverTapを信頼し、ユーザーとの関係を築き、モバイルアプリを成長させている。CleverTapはサンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールに拠点を置く。さまざまな規模の企業がいかにして顧客とより有意義な関係を構築しているかを確認するには、同社のカスタマーホームページ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=2557710720&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dqwikcilverwoohoo&a=customers%27+page )を参照。CleverTapに関する詳細はhttp://www.clevertap.com を参照、またはLinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=1597290548&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=3735688190&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3D7eleven&a=Twitter )でフォローを。

▽Qwikcilverについて

Qwikcilverは、プリペイドのギフトカード業界における先駆的かつ唯一最大規模のエンドツーエンドのサービスプロバイダーであり、インド、中東、東南アジアの小売・サービス業界の有力企業にサービスを提供し、さらに最近はオーストラリアおよびニュージーランド地域に進出している。Qwikcilverは今、堅牢で安全な銀行業界標準の取引管理プラットフォームを使用し、販売されているギフトカードとeギフトカードの10枚のうち9枚を供給している。

詳細は、Qwikcilverのウェブサイト(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=2459274899&u=https%3A%2F%2Fwww.qwikcilver.com%2F&a=website )を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

Qwikcilver drives 80% repeat transactions on Woohoo with CleverTap

PR78148

SAN FRANCISCO, April 3, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   -- The gift card technology leader builds on its omnichannel user engagement

     and retention strategies

CleverTap, the customer lifecycle management platform, today announced that

Qwikcilver, the Gift Card Technology leader, has been able to drive repeat

transaction on its B2C platforms www.woohoo.in and Woohoo Gifting App with over

three-quarters of its customer base on the back of effective omnichannel

marketing campaigns.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

Founded in 2006, Qwikcilver is the single largest end-to-end service provider

in the pre-paid, gift card space, serving some of the biggest names in retail

and service industries in India, the Middle East, South East Asia, and more. It

powers 9 out of every 10 gift cards and e gift cards sold in these regions and

manages an annualized gross transaction value of $1.5 billion.

"At Qwikcilver, we have always been able to keep our operations frugal, but

continue to build high-quality technology," said Pratap TP, Co-Founder &

Director at Qwikcilver. He further added, "To that end, CleverTap's Customer

Lifecycle Management suite helps us measure the real impact of our marketing

spend, and build a strong customer base without spending too much on customer

acquisition. With CleverTap, we've been able to see as many as 80% customers

performing repeat transactions on www.woohoo.in & Woohoo Gifting App through

targeted and personalized engagement campaigns across channels."

CleverTap's recently launched measurement dashboard – Real Impact, helps brands

measure the long term consolidated impact of their marketing campaigns. Using

Real Impact, the Qwikcilver team will be able to attribute the ROI of their

marketing spend to key business metrics such as revenue per user, conversion,

user retention, stickiness, and more.

Anand Jain, Co-founder of CleverTap, stated: "We are proud to have been

associated with Qwikcilver for over three years now, and are excited about

their journey ahead." He further added, "Qwikcilver has managed to achieve

phenomenal growth by constantly innovating while keeping their operations lean

and cost-effective. With the international market for gift and loyalty cards

expected to grow to $506 billion by 2025, I am confident that our partnership

will continue to yield great results."

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. Growth teams use

CleverTap's automation, AI/ML and personalization capabilities to manage and

improve customer lifecycle by delivering the most consistent experience across

all touchpoints. With a unique combination of a unified data platform,

automated segmentation and insights, and omnichannel engagement, CleverTap

enables brands to optimize customer experiences in real time and at scale.

Over 8,000 global brands, including Star, Sony, Vodafone, Domino's Pizza, DC

Comics, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to help them connect with

users and grow their mobile apps. CleverTap has offices in San Francisco, New

York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. To see how businesses of all

sizes are building more meaningful customer relationships, visit the customers'

page (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=2557710720&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dqwikcilverwoohoo&a=customers%27+page

), and for more information about CleverTap, visit clevertap.com or follow on

LinkedIn (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=1597290548&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn

) and Twitter (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=3735688190&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3D7eleven&a=Twitter

).

About Qwikcilver

Qwikcilver is the pioneer and single largest end-to-end service provider in the

pre-paid, gift card space, serving the who's who of the retail and service

industries in India, the Middle East, South East Asia and more recently, having

entered the Australia & New Zealand region. Qwikcilver today, using its robust,

secure, banking-standard, transaction management platform, powers 9 out of

every 10 gift cards and e gift cards sold.

For more information, visit the Qwikcilver website (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2422605-1&h=2459274899&u=https%3A%2F%2Fwww.qwikcilver.com%2F&a=website

).

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

Source - CleverTap

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