ファーウェイとHONORがデュアルブランド戦略に向けた新目標を発表

HONOR

ファーウェイとHONORがデュアルブランド戦略に向けた新目標を発表

AsiaNet 78172 (0565)

【香港2019年4月4日PR Newswire=共同通信JBN】ファーウェイ・コンシューマー・ビジネスグループ(Huawei Consumer BG)のリチャード・ユー最高経営責任者(CEO)は同氏のSina Wiebo(新浪微博)の公式アカウントで、以下の同社の新戦略を発表した。

1. ファーウェイ(Huawei、華為技術)は世界最大のスマートフォン・メーカーになる

2. HONORは、中国で2番目、世界で4番目のスマートフォン・メーカーになる

3. 同社は最先端製品の開発でHONORをサポートし、技術革新、流通、小売戦略への投資を継続するとともに、HONORとファーウェイの確固たるデュアルブランド戦略を堅持する。両ブランドは未来志向の理念を維持し、インテリジェントかつ完全にコネクテッドな世界構築を支援する

リチャード・ユーCEOによると、同氏は「ファーウェイ・コンシューマーBGはブランドの新段階に到達した」「ファーウェイとHONORは今年、世界最大のスマートフォン・メーカーになる可能性がある」ことを確信している。

これらの新しい目標は、リチャード・ユー氏が2012年に設定した以下の7つの戦略目標すべてを達成したことを受けて設定された。

1. ODMノンブランド・オペレーター特注生産から独立したOEMブランドへの転換

2. ローエンドからミッドおよびハイエンド・スマート端末へのアップグレード

3. 高い売上高を伴うが低収益の超ローエンド機能電話の販売を終了

4. HiSiliconクワッドコア・プロセッサーとBalongチップの内蔵

5. Eコマース事業の開発

6. Emotion UIユーザー体験の設計

7. 世界のハードウエア業界でトップパフォーマーになる

ファーウェイのコンシューマー事業は48.4%増加し同社売上高のなかでトップとなり、ファーウェイのキャリアネットワーク事業をしのいだ。昨年、ファーウェイのコンシューマー事業は前年比45.1%増の3489億人民元の売上を達成し、同社売上高に最も寄与した。

HONORは世界の業界が低迷したにもかかわらず、堅調な成長によってトップの地位を固めた。IDCによると、世界のスマートフォン市場は2018年第1四半期の出荷が前年比3.1%減を記録したが、HONORはこの流れに抗して27.1%増を達成した。また、HONORは2018年、海外販売で前年比170%増も達成した。HONORは2018年に世界のオンライン売上高が29.4%増加し、同売上高で世界第2位になった(出典:IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, 2018)。

HONORは今年、以下の数々の新しいテクノロジーを発売し、業界のパイオニアとしての同ブランドの地位を誇った。

*3D TOF:HONOR View20は、TOF(Time of Flight)3Dセンサーをリアカメラ・システムに搭載する。この新しいセンサーによって実現されたデプスセンシング、骨格追跡、リアルタイム・モーションキャプチャーリングの能力を追加したHONOR View20は、3D Motion-Controlled Gaming、3D Shaping、Magic ARなどの機能を搭載した極めてスリムなボディの3Dトランスフォーマーである。

*All-View Display:HONOR View20は、398 PPIの6.4インチ2310p x 1080pディスプレーを使用している。新しいAll-Viewディスプレーは革新的なインスクリーン・カメラ設計を採用している。これは、フロントパネルの比較的大きな面積を専有し広範に使用されているノッチデザインを放棄し、フロントカメラのために直径4.5ミリしかない極めて小さな穴を開けている。その結果、HONOR View20は91.8%のボディ対スクリーン比率がある特筆すべきビューイング体験を提供する。HONOR View20の19.5:9ワイドスクリーンは映画で使用されるアスペクト比にも近く、イマーシブな映画鑑賞の体験を提供する。

*5G:ファーウェイとHONORは、3Gから4G、そして現在は5Gまでの3つのネットワーク段階のすべてに深く関与してきた。最初は規格およびコア特許創設に関与した。第2段階はネットワーク開発を促進するソリューションを提供し、検証する側になった。第3段階は5Gソリューションプロバイダー、さらにはすべての種類のアプリを開発する5Gアプリケーション・サービスに基づくスマートフォン・ブランドである。HONORのジョージ・チャオ社長はMobile World Congress 2019で、5G機器および計画の戦術計画で幸先の良いスタートを切り、同社初の5Gスマートフォンを今年発売すると語った。

ジョージ・チャオ社長は「HONORはさらにもう1つのブレークスルーを達成できる。われわれが減速することはない。苦しいときにはタフな奴の出番である。われわれはその日その日をチャンスと捉え、当社のファンにより大きな価値を提供する。HONORにとって、最良の時はこれからである」と語った。

▽HONORについて

HONORは、大手スマートフォンeブランドである。同ブランドは優れたユーザー体験を提供するインターネットに最適化された製品を通じ、デジタル世代の人々のニーズに応え、行動を促し、創造性を育成し、若者に夢をかなえる力を与えるために生まれた。そのためHONORは他と違う事をし、最新の技術とイノベーションを顧客に提供するのに必要なステップを踏むための勇気を示すことによって、他社とは一線を画している。

詳細はwww.hihonor.com のHONORオンラインを参照するか、以下でフォローを。

https://www.facebook.com/honorglobal

https://twitter.com/honorglobal

https://www.instagram.com/honorglobal/

https://www.youtube.com/c/honorofficial/

ソース:HONOR

Huawei and HONOR Release New Goals for Dual Brand Strategy

PR78172

HONG KONG, April 4, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Mr. Richard Yu, CEO of Huawei Consumer BG has announced the company's new

strategic goals on his official Sina Weibo account:

1. Huawei will become the world's largest smartphone manufacturer

2. HONOR will become the 2nd largest smartphone manufacturer in China, and 4th in the world

3. The company will support HONOR in the development of cutting-edge products and

continue its investments in technology innovation, channel distribution and retail strategies

while maintaining a firm dual-brand strategy between HONOR and Huawei. Both brands will

maintain a forward-thinking mindset and help create an intelligent, fully-connected world.

According to Mr. Richard Yu, he believes that "Huawei Consumer BG has arrived

at a brand new stage," and that "Huawei and HONOR are likely to become the

world's largest smartphone manufacturer this year."

These new goals come after the company has achieved all seven strategic goals

set by Mr. Richard Yu in 2012, including:

1. Transform from ODM non-branded operator customization to an independent OEM brand

2. Upgrade from low-end to mid- to high-end smart terminals

3. Stop selling ultra-low-end feature phones with high sales volume but low profit

4. Incorporate the HiSilicon quad-core processor and Balong chip

5. Develop an e-commerce business

6. Design an Emotion UI user experience

7. Become the top performer in the global hardware industry

Huawei's consumer business leads the company's revenue with an increase of

48.4%, outperforming Huawei's carrier network business. Last year, Huawei's

consumer business achieved sales of RMB 348.9 billion, a year-on-year increase

of 45.1%, making it the largest contributor to the company's revenue.

HONOR has cemented its leading position with strong growth, despite a global

industry downturn. According to IDC, the global smartphone market recorded a

3.1% year-over-year decline in shipments in the first three quarters of 2018,

but HONOR bucked that trend and achieved a 27.1% increase. Also, HONOR achieved

a year-on-year (YoY) increase of over 170% in international sales in 2018.

HONOR ranked No.2 in global online sales volume with a 29.4% increase YoY in

2018 [Source: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, 2018].

HONOR has launched a number of new technologies this year that showcase the

brand's pioneer position in the industry, including:

- 3D TOF: The HONOR View20 includes a TOF (Time of Flight) 3D sensor in its

rear camera system. With the added depth sensing, skeletal tracking, and

real-time motion capturing capabilities enabled by this new sensor, the HONOR

View20 is a remarkably slim-bodied 3D transformer with functions like 3D

Motion-Controlled Gaming, 3D Shaping, and Magic AR.

- All-View Display: The HONOR View20 uses a 6.4-inch 2310p x 1080p display with

398 PPI. The new All-View display adopts an innovative in-screen camera design;

it abandons the widely used notch design which occupies a relatively large area

of the front panel and creates a very small hole with a diameter of only 4.5mm

for the front camera. As a result, the HONOR View20 provides a striking viewing

experience with an extraordinary 91.8% body-to-screen ratio. The 19.5:9 wide

screen of the HONOR View20 is also close to the aspect ratio used in cinemas,

providing an immersive movie-watching experience.

- 5G: Huawei and HONOR have been deeply involved in all three levels of network

progress, from 3G to 4G, and now 5G: the first involves standard and core

patent initiators; the second are those who provide and verify solutions that

promote network development; the third are smartphone brands based on 5G

solution providers as well as manufacturers of 5G application services who

create all kinds of apps. HONOR has a head start in the tactical planning of 5G

devices and plans to launch its first 5G mobile phone this year, according to

Mr. George Zhao, President of HONOR, at Mobile World Congress 2019.

"HONOR is on the brink of yet another breakthrough and there is no slowing down

for us. As the going gets tough, the tough get going. We'll treat each day as

an opportunity to deliver greater value to our fans. For HONOR, the best is yet

to come," said Mr. George Zhao.

About HONOR

HONOR is a leading smartphone e-brand. The brand was created to meet the needs

of digital natives through internet-optimized products that offer superior user

experiences, inspire action, foster creativity and empower the young to achieve

their dreams. In doing this, HONOR has set itself apart by showcasing its own

bravery to do things differently and to take the steps needed to usher in the

latest technologies and innovations for its customers.                        

For more information, please visit HONOR online at www.hihonor.com or follow us

on:  

https://www.facebook.com/honorglobal/  

https://twitter.com/honorglobal   

https://www.instagram.com/honorglobal/   

https://www.youtube.com/c/honorofficial/  

SOURCE  Honor

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中