「バドワイザー・リカップ・アリーナ」開設

AB InBev Efes

「バドワイザー・リカップ・アリーナ」開設

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【モスクワ2019年4月5日PR Newswire=共同通信JBN】

*バドワイザー(Budweiser)がリサイクルされたプラスチック製コップでユニークなサッカー場を創出

2018年FIFAワールドカップ(TM)の公式スポンサーであるバドワイザーは、ロシアのソチで、リサイクルされたプラスチック製のコップで作られたユニークなサッカー場を立ち上げ、「ネット奥への決定的なシュート」を放った。夏季トーナメント後に各競技場やFIFAファンフェストで集められた5万個以上のコップが、新しいスポーツ施設であるバドワイザー・リカップ・アリーナ(Budweiser ReCup Arena)を作るのに使用された。

最近のFIFAワールドカップ(TM)(ロシア大会)期間中に320万個以上のBudweiser Red Light Cup(バドワイザー・レッドライトカップ)が使用され、その多くはファンが記念の土産として家に持ち帰った。

2018年FIFA ワールドカップ(TM)地元組織委員会と協力して、バドワイザーは捨てられたレッドライトカップを回収、リサイクルし、これらのカップのうち5万個を使用して65×42メートルの新しいピッチのための革新的で耐摩耗性のカラーコーティングを創出した。このピッチは将来必ずや、多くの緊張したペナルティーキック(PK)戦の舞台となろう。

地元のサッカーファンは近く、この魅力的な赤と白のピッチで行なわれる史上初の試合-World Cup REplay(ワールドカップリプレイ)に招待される予定だ。このイベントは、バドワイザーの持続可能性への取り組みをさらに推し進める。同ブランドは最近、2025年までに醸造するビールのボトル1本1本について再生可能電力で電力供給すると約束している。100%再生可能電力使用の印が米国や英国などの市場で、バドワイザーのパッケージに付け加えられることになっており、既に米国と英国では実施されている。

バドワイザーは30年以上にわたりFIFAワールドカップ(TM)の公式ビール・スポンサーで、昨年は世界中の32億人のサッカーファンと関りを持った。本日、ロシアのソチにあるバドワイザー・リカップ・アリーナの開設式には、FIFAレジェンドのマルコ・マテラッツィ、クラスノダール地方スポーツ相のアンドレイ・マルコフ、AB InBev Efesのマーケティングディレクターのコンスタンチン・タミロフの各氏を含む公式ゲストらが出席した。

FIFAレジェンドでFIFAワールドカップ・チャンピオンのマルコ・マテラッツィ氏は「2018年FIFAワールドカップ・ロシア大会(TM)は史上最高のFIFAワールドカップ(TM)として認められている。1か月間にわたり、世界中からの数百万人の観光客が真のサッカーのお祝いの雰囲気の中で一つに結ばれた。トーナメントの公式スポンサーBUD(バドワイザー)がFIFA ワールドカップ(TM)の遺産を保全するという考え方を共有し、トーナメント終了後もそれを築き続けていることを非常にうれしく思う」と述べた。

AB InBev Efesのマーケティングディレクター、コンスタンチン・タミロフ氏は「FIFAワールドカップ(TM)は、ロシアだけでなく世界中の数百万のファンのための祝祭である。このトーナメントを通じて、バドワイザーはその活動でファンを驚かせ、彼らに幸福感を与えた。それゆえ、われわれは特にこうした体験をさらに拡張するためにユニークな施設-バドワイザー・リカップ・アリーナを作ることを決断した。このピッチがわれわれに過去のトーナメントを思い起こさせ、おそらく誰かが有望なサッカーのキャリアを開始するのに役立つことを願っている」と語った。

バドワイザーの持続可能性の目標の詳細についてはab-inbev.com(https://www.ab-inbev.com/sustainability/2025-sustainability-goals.html )を参照。

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/846949/Budweiser_ReCup_Arena.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/846950/Budweiser_ReCup_Arena_2.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/846951/Budweiser_ReCup_Arena_3.jpg

ソース:AB InBev Efes

The Budweiser ReCup Arena

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MOSCOW, April 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Budweiser Creates Unique Football Pitch From Recycled Plastic Cups

Budweiser, an official sponsor of the 2018 FIFA World Cup (TM), has hit the

back of the net by launching a unique football pitch created from its recycled

plastic cups in Sochi, Russia. More than 50,000 cups collected at arenas and at

the FIFA Fan Fests after the summer tournament have been used to create a new

sports facility, the Budweiser ReCup Arena.   

Over 3.2 million Budweiser Red Light Cups were used during the recent FIFA

World Cup (TM), many of which fans took home as souvenirs.

Together with the 2018 FIFA World Cup (TM) Local Organising Committee,

Budweiser collected and recycled the Red Light Cups that were disposed and used

50,000 of these cups to create an innovative, wear-resistant coloured coating

for a new pitch measuring 65 x 42 metres that is sure to play host to many

tense penalty shootouts in the future.

Local football fans will soon be invited to the first ever match on the

striking red and white pitch – The World Cup REplay. The event furthers

Budweiser's commitment to sustainability, with the brand recently pledging that

every single bottle of beer it brews will be powered with renewable electricity

by 2025. 100% Renewable Electricity symbols are being added to Budweiser

packaging in markets such as the US and UK, where this has already been achieved.

Budweiser has been the official beer sponsor of the FIFA World Cup (TM) for

more than 30 years and last year engaged with 3.2 billion football fans globally.

Today, the opening of the Budweiser ReCup Arena in Sochi, Russia, was attended

by official guests including Marco Materazzi, FIFA Legend,  Andrei Markov,

Minister of sports of Krasnodar region and Konstantin Tamirov,

Marketing Director of AB InBev Efes.

"The 2018 FIFA World Cup in Russia (TM) has been recognized as the best FIFA

World Cup (TM) ever. For a month, millions of tourists from all over the world

were united by the real football celebration atmosphere. I am very glad that

BUD, an official sponsor of the tournament, shares the idea of preserving the

legacy of the FIFA World Cup (TM) and continues to build it up even after the

tournament," said Marco Materazzi, FIFA Legend and FIFA World Cup Champion.

"The FIFA World Cup (TM) is a celebration for millions of fans not only in

Russia, but around the world. Throughout the tournament, Budweiser surprised

fans with its activations, gave them euphoric emotions, so we decided to create

a unique facility – Budweiser ReCup Arena – specifically to extend this experience.

Hopefully, this pitch will remind us of the past tournament and, probably, will help

someone start a promising football career," said Konstantin Tamirov,

Marketing Director of AB InBev Efes.

To find out more about Budweiser's sustainability goals, visit ab-inbev.com

[https://www.ab-inbev.com/sustainability/2025-sustainability-goals.html]

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/846949/Budweiser_ReCup_Arena.jpg)  

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/846950/Budweiser_ReCup_Arena_2.jpg)  

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/846951/Budweiser_ReCup_Arena_3.jpg)

Source: AB InBev Efes

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