Skyworthが会計年度変更後初の決算報告発表

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Skyworthが会計年度変更後初の決算報告発表

AsiaNet 78205 (0587)

【深セン2019年4月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*純益は5億5300万元(約8230万ドル)、売上総利益率は18.7%に上昇、R&D投資は18%増

Skyworthは3月29日、2018年12月31日までの9カ月間(「報告期間」)の業績報告を発表した。これは、会計年度変更後初めての決算報告である。

決算報告によると、同グループは同期間に301億9200万元(約44億9000万ドル)の売上高を記録した。全体の売上総利益率は18.7%に上昇し、純益は5億5300万元(約8230万ドル)で、前年同期の4億9900万元(約7430万ドル)から10.8%増えた。

決算報告は2018年1月1日から12月31日までの12カ月間の未監査の財務業績も含めた。それによると、Skyworthの年間総売上高は前年比0.1%増の392億7100万元(約58億4000万ドル)だった。売上総利益率は前年の16.9%から18.5%に上昇した。中国本土でのテレビ売上高は2桁成長だった。同グループは競争力強化のため、各種の高品質スマート製品の研究開発(R&D)に前年比18%増の16億8800万元(約2億5100万ドル)を投資した。全体として同グループは経営効率を高めた。

年間を振り返ると、Skyworthはユーザー体験を重視した差別化製品であるMAXTVおよびOLEDシリーズを導入してカラーテレビの製品ポートフォリオを調整した。また、事業の重点を55インチ以上の大画面テレビに移した。同時に、海外市場の中核顧客との協力を強化し、サービスと製品の競争力を継続的に向上させ、売上総利益率を前年より上昇させた。同グループは世界中で1531万6000台のテレビを販売し、3600万人以上の実際のスマートテレビ視聴者にサービスを提供しており、1日平均の実際のユーザーは1365万人を超える。

デジタル・セットトップボックス事業も、高付加価値製品の出荷比率を高めることで、同グループの売上総利益率の上昇に大きく貢献している。同時に、同グループはAndroidエコシステム用の新製品シリーズの研究開発に多額の投資をし、Google、Netflixや他のコンテンツ事業者との戦略的共同作業を確立した。

この期間、中国本土のスマート電気製品の売上高は前年比2.2%増の27億8800万元(約4億1500万ドル)に達し、海外売上高は60.7%増の7億8400万元(約1億1700万ドル)に急増した。

グループは現在、中国本土と他のアジア全域、アフリカ、欧州、米国を含む世界中で事業を展開している。その中で中国本土は主要市場であり、中東・アフリカ市場が急成長した。

超高精細ビデオ産業の発展を支援する中国政府の有利な政策と5G時代の最初の登場段階の始まりの恩恵で、Skyworth Groupはハードウエア、ソフトウエア、システム、コンテンツ、サービスの徹底的な統合を加速し、インテリジェントな家電産業エコシステムの核心を成す産業チェーンの上流および下流向けの重要な支援リソースの統合を強化するとともに、家電産業を成長と発展の新しい重要な段階に導くことを計画している。

ソース:Skyworth

Skyworth releases first financial statement following adjustment to fiscal calendar

PR78205

SHENZHEN, China, April 8, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-Net profit stood at 553 million yuan (approx. US$82.3 million), gross profit

margin increased to 18.7% while investment in R&D increased by 18%-

On March 29, Skyworth announced its performance report for the nine months

ended December 31, 2018 (the "report period"). This is the company's first

financial statement following the adjustment to the fiscal calendar.

According to the financial statement, the group booked turnover amounting to

30.192 billion yuan (approx. US$4.49 billion) for the period. The overall gross

profit margin increased to 18.7 percent, while net profit stood at 553 million

yuan (approx. US$82.3 million), an increase of 10.8 percent compared to 499

million yuan (approx. US$74.3 million) for the same period of the previous year.

The financial statement also included the unaudited financial results for the

12 months between January 1 and December 31, 2018. The data showed that

Skyworth delivered overall turnover amounting to 39.271 billion yuan (approx.

US$5.84 billion) for the year, with a slight year-over-year increase of 0.1 percent.

Gross profit margin increased to 18.5 percent, up from 16.9 percent the previous year.

The group generated double-digit growth in sales volume of TVs in mainland China.

It invested 1.688 billion yuan (approx. US$251 million) by 18% growth comparing with

last year in the R&D of various high-quality smart products to enhance competitiveness.

Generally, the group has enhanced operational efficiency.

Looking back over the year, Skyworth adjusted its color TV product portfolio,

introducing several differentiated products - the MAXTV and OLED series, which

focus on user experience. In addition, the group moved its business focus to

55-inch and larger-screen TVs. Meanwhile, the group strengthened cooperation

with core customers in overseas markets, while consistently improving service

and product competitiveness, driving a year-over-year increase in gross profit

margin. The group sold 15.316 million TVs worldwide, serving more than 36 million

active smart TV viewers, with average daily active users exceeding 13.65 million.  

The digital set-top boxes business also contributes significantly to the

group's rise in gross profit margins by increasing the shipment proportion of

high value-added products. At the same time, the group invested heavily in the

research and development of new products series for the Android ecosystem and

established strategic collaborations with Google, Netflix and other content providers.

During the period, revenues of smart electrical products reached 2.788 billion

yuan (approx. US$415 million) in mainland China, increasing 2.2 percent compare

with last year, while overseas revenues jumped 60.7 percent to 784 million yuan

(approx. US$117 million).

The group currently maintains operations worldwide, including in mainland China

and other regions across Asia, as well as in Africa, Europe and the United States.

Among them, mainland China is the main business market, and the Middle East and

Africa markets grew rapidly.

Benefiting from the Chinese government's favorable policies that support the

development of an ultra-high definition-based video industry and the beginning

of the first stage of the roll-out of the 5G era, Skyworth Group plans to accelerate

the in-depth integration of hardware, software, systems, content and services,

as well as strengthen the integration of the key supporting resources for the upstream

and downstream of the industrial chain that form the essence of an intelligent household

appliance industry ecosystem, while leading the household appliance industry into

a new and important stage of growth and development.

SOURCE: Skyworth

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